Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adiarc

exact genul de abatere ,facuta INTENTIONAT,pt care ( in tari in care Statul funcționează in mare parte ),iti pierzi DEFINITIV dreptul de a conduce...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Raspund aici unei postari de pe threadul DX Cluj-Dej:

QuoteTeoretic, DN1 are muuult mai multe victime. Dar DN1 este muuuuuult mai lung.
Chiar si daca o iei "judetean", DN1 are un parcurs mult mai lung in judetul Cluj. Si este doar 1+1 pe o buna parte din traseu.

@TibiV, ceea ce explici tu este mult prea complicat pentru multi ziaristi. Chiar si pentru multi de aici de pe forum.

Pentru ziaristi DN1 e cel mai periculos si DN2 pe locul 2, pentru ca pe aceste drumuri sunt cei mai multi morti. Cumulati evident pe toata lungimea drumului. Cum DN1 e cel mai lung drum din tara, e si normal sa aibe cei mai multi morti in total.

La modul serios, cel mai periculos drum din Romania a fost in anii precedenti DN1B Buzau - Ploiesti. Nu stiu pe 2019 si 202, nu am vazut statisticile noi. Dar sunt sanse mari sa fie tot primul sau pe aproape. Al doilea cel mai periculos DN65 Pitesti - Craiova.

Ce au in comun aceste drumuri? Sunt 1+1, au zone lungi DREPTE pe care se poate depasi si se circula cu viteza foarte foarte mare, dar depasirile dupa stat la aspiratie in spatele altuia sunt extrem extrem de periculoase (mult mai periculoase decat pe DN2, unde vehiculul depasit sta mult retras spre dreapta si atunci VIZIBILITATEA este cu muuult mai buna). De asemenea atat DN1B cat si DN65 au un trafic important, dar nu asa de mare, ca sa se produca ambuteiaje si mers incetinit (bine DN65 in ultima perioada, mai ales Slatina-Craiova a dus si la multe ambuteiaje si deci viteza redusa, posibil asta sa duca la o reducere a accidentelor grave). La DN65 se mai adauga cateva curbe extrem de periculoase in sistem 2+1, din fericire in ultimii ani s-a montat parapet din beton intre sensuri.

In cazul DN2 analiza este complet defectuoasa. Nu numai ca este si el un drum lung cu multi km, dar traficul este cu muuuuuult superior altor drumuri. Se vede si din ambuteiajele care apar dupa transformarea la 2+1. Asa ceva - adica astfel de niveluri de trafic - nu mai exista in Romania pe un drum 1+1, cu exceptia DN1 pe Valea Prahovei - deci orice comparatie este aiurea.

Mai mult DN2 este compus dintr-o zona 1,7+1,7 (Bucuresti-Bacau-Sabaoani) si 1+1 mai departe spre Suceava si Siret. Ori zona de 1+1 contribuie masiv la accidentele grave, mai ales la nord de Suceava. Stirile nu prea ajung la Bucuresti, sa se dea la TV centrale. Nu exista o separare sa se stie cate accidente sunt pe 1+1 si cate pe 1,7+1,7.

Deci corect ar fi nr. accidente / kilometru / trafic mediu si aflam riscul real pe fiecare drum de a fi implicati intr-un accident rutier.

Nu in ultimul rand, trebuie separate victimele pietoni / biciclisti, de persoane care stau in masina. La modul general, daca luam doar victimele din masini, Romania nu mai este codasa Europei, ci mai urca cateva locuri. Statistica totala este "distrusa" de numarul urias de pietoni victime in accidente rutiere (si de 10 ori mai multi decat in alte tari europene, raportat la populatie - si asta tine si de faptul ca la tara se circula pietonal pe marginea drumurilor, in lipsa trotuarelor si ca multi oameni nu detin o masina, deci se misca mult pietonal).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

qionescu1

#7262
Postez si aici poate interpretam pe viitor diferit datele, sau le calculam altfel:

Ai perfecta dreptate legat de intocmirea statisticilor sau cum ar trebui facuta. Nu am gasit decat niste date din 2010 din Libertatea si confirma ceea ce spui si tu:

https://www.libertatea.ro/stiri/iata-soselele-mortii-din-romania-484469

1. DN 1, care face legătura între Capitală şi nordvestul ţării, până la Oradea, au avut loc 106 accidente – 42 de morţi şi 111 răniţi grav,
2. DN 7 (Bucureşti- Arad-Nădlac), 87 de evenimente cu 38 de victime şi 80 de răniţi,
3. DN 2 (Bucureşti-Suceava- Siret), 83 de tragedii soldate cu 40 de morţi şi 67 de răniţi,
4. DN 6 (Bucureşti-Timişoara), 57 de accidente cu 34 de morţi şi 44 de răniţi şi
5 DN 1C (Cluj- Napoca-Baia Mare- Halmeu), 27 de evenimente grave cu 12 victime şi 24 de oameni cu răni grave.

Corelat cu distanta intre aceste drumuri dar si cu distanta portiunilor cel mai intens circulate sau relevante (Cluj-Dej si Baia Mare-Satu Mare) s-ar putea DN1C sa fie in pozitie fruntasa si nu pe locul 2 asa cum foarte bine ai remarcat. Din pacate insa statistica de mai sus e interpretata de-a dreptul rudimentar si in cel mai simplist mod cu putinta ceea ce evident o viciaza. Poate s-au mai schimbat lucrurile intre timp si avem date mai exacte acum...

TibiV

Quote from: vancouver on October 31, 2021, 12:10:20 AM
.... La modul general, daca luam doar victimele din masini, Romania nu mai este codasa Europei, ci mai urca cateva locuri. Statistica totala este "distrusa" de numarul urias de pietoni victime in accidente rutiere (si de 10 ori mai multi decat in alte tari europene, raportat la populatie - si asta tine si de faptul ca la tara se circula pietonal pe marginea drumurilor, in lipsa trotuarelor si ca multi oameni nu detin o masina, deci se misca mult pietonal).

+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

                                                    """...am fost pina la sighisoara...un trailer pe serpentine era sa ma faca zob,sa ma bage in padure(sofer profesionist criminal-psihopat). """
      De multe zile n-am mai intrat pe aici.... Și citind prin "siguranță", am dat de afirmația de mai sus ! Mă întreb la noțiunea de "trailer" ce s-a vrut a spune ?? O semiremorcă simplă (un vagon normal) de "t.i.r." ?? Sau un trailer "pe bune" cu 3,4,5,6,7,8 axe pe spate, strâns sau lungit (mai nasol dacă-i lungit) și de lățime normală (2,55m) sau 3,00m .. ?? Pentru că la serpentine și eu îmi iau destule "plăcuțe suedeze" de la unii care țin morțiș să fie la paralelă pe serpentine..... Un simplu "vagon de prelată" ia curbele destul de prost (așa de scurt cum îl vedeți/percepeți), pentru că  n-are nicio axă cu direcție pe spate la vagon (anvelopele se târâie spre lateral pe asfalt la curbe foarte strânse) și copiază destul de aproximativ direcția "tractorului" (pe stație vei auzi anunțul ""se urcă pe serpentina X"" sau ""se coboară"" și vei vedea că cei ce coboară vor opri și acorda prioritate și curbă liberă celor ce urcă pentru a avea rază mare de/la viraj)... Apoi pe dreapta în serpentină și la vreme de vară este o porcărie de material rămas de cine știe când acolo, care provoacă patinare în urcare sau derapaj în coborâre (propria greutate te împinge pe acel material), PLUS că serpentinele foarte strânse, pe partea lor interioară, nu le poți lua pe maxim la interior, că rămâi agățat, patinezi, pierzi aderența.... Sunt multe neștiute de participanții "normali" la trafic... NICIODATĂ nu stați în paralel cu-n camion (tir), sau mai ales cu un "trailer" pe curbele serpentinelor .............. NICIODATĂ !!

Liviu M

Quote from: vancouver on October 31, 2021, 12:10:20 AM
si asta tine si de faptul ca la tara se circula pietonal pe marginea drumurilor, in lipsa trotuarelor si ca multi oameni nu detin o masina, deci se misca mult pietonal).
Viteza cu care se merge prin satele fara trotuare nimic, nimic? Nici un rol? ???

vancouver

Se intelege de la sine, sunt legate.

Am vrut sa evidentiez diferenta fata de Germania de exemplu: acolo nu merge nici un pieton pe marginea drumului, pentru ca:
a) exista trotuare, acolo unde pietonii au treaba
b) aproape toata lumea are masina

In Romania a) si b) nu sunt asa din cauza saraciei, si de aici rezulta (evident in combinatie cu circulatia in viteza) numarul mai mare de accidente cu pietoni.

Saracia nu se va rezolva de azi pe maine, deci o sa ramana asa.

Si de aici rezulta o serie DE MASURI pe care putem sa le luam, ca sa reducem rata accidentelor cu pietoni. Acesta este si scopul postarii mele: sa se intelaga gravitatea situatiei cu pietonii si sa ne concentram pe acest palier, pentru ca - iata - nu accidentele masina-masina duc la un numar urias de morti in Romania in comparatie cu alte tari, ci accidentele masina-pieton fac sa sara in aer acest indicator.

Si aici ma astept ca @cristi5 si alti mari aparatori ai sigurantei rutiere sa vina si sa preia mingea la fileu. Sa propuna masuri. @Ionut sa dea imediat comunicat cu aceste masuri, si din cand in cand sa revina.

Sau pe voi va intereseaza doar propria piele de sofer si va doare undeva de pietoni?



Ia uitati-va in tabel. Pedestrians RO: 37,5. Urmatorul loc Lituania 27,7, adica la noi cu 40% mai mult decat in orice alta tara a UE. Sau Germania: 5,1, Danemarca 5,2. Olanda: 2,8. Deci va dati seama cat de grav este? Rata de deces la pietoni de 7 ori mai mare in Romania decat in Germania sau Danemarca!

La pasageri suntem in linie cu Polonia si alte tari est europene, nu e asa de grav. Dat fiind parcul auto mult mai vechi decat cel din Germania, diferenta este explicabila in mare masura.

Deci marea lupta trebuie data la pietoni.

O lista de masuri:
- eliminarea traficului de tranzit din localitati (atat din orasele mari, cat si din sate) = centuri locale + autostrazi
- program de construire de trotuare in toate satele
- instalarea de semafoare (eventual cu buton) la TOATE trecerile de pietoni cu mai mult de 2 benzi si chiar si pe drumuri 1+1, daca exista multi pietoni
- instalarea de alveole pentru pietoni in orasele mari, la traversarea bulevardelor
- iluminarea TUTUROR trecerilor de pietoni (pe cat posibil cu panouri solare)
- crearea de treceri de pietoni suplimentare, acolo unde pietonii traverseaza des si nu exista treceri; sau instalarea de garduri, care sa impiedice fizic trecerea, daca nu este posibil sa se faca trecere de pietoni
- reclame la televizor, in care se explica cat de grav este ca pietonii sa ALERGE pe trecerea de pietoni (din alergare nu te poti opri imediat, daca mergi te poti opri si eventual intoarce in caz de pericol). Pietonii trebuie sa mearga la pas normal pe trecerea de pietoni.
- schimbarea legislatia, care prevede ca pietonii trebuie sa traverseze ALERT pe treceri de pietoni (in Germania nu exista asa ceva, se traverseaza cu exact aceeasi viteza cu care pietonii merg si pe trotuar)
- analizarea timpilor la semafoare; deseori se pune rosu la pietoni si instantaneu verde la masini, chiar si daca sunt de traversat 5-6 benzi + linii de tramvai. Cand pietonul deja angajat in trecere primeste rosu, el trebuie sa aibe timp sa ajunga in partea cealalta in mers normal =6 km/h = 1,6 m/s. Deci daca ai 6 benzi si linie de tramvai ca la Dristor in Bucuresti, e nevoie de 16-17 secunde de asteptare dupa ce s-a pus rosu - dar in realitate se da verde la masini dupa 4-5 secunde! Aici: https://www.google.ro/maps/@44.4194159,26.1395942,3a,75y,315.78h,75.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1subt5Xed7ugRfOVbqrQcX6A!2e0!7i13312!8i6656 . E una din cele mai IDIOATE si ABERANTE treceri de pietoni vazuta de mine in lume.


Acum sunt curios cat o sa va luptati sa scada nivelul de accidente pentru pietoni.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Bună lista, dar primul pas (și cel mai dificil) ar fi dispariția sensurilor giratorii cu mai mult de o banda pe sens din toate orașele și înlocuirea lor prin intersecții semaforizate.

Nu am date dar cred că mai mulți pietoni mor in areale urbane decât în zona rurală, aceea lipsită de trotuare.

Hercule

#7268
La numarul mare de pietoni accidentati contribuie si mentalitatea ca daca omul trece strada este automat protejat de "elementul blindat" numit zebra. Ce prostie mai e asta ca sa te asiguri? Soferul trebuie sa ghiceasca comportamentul tuturor pietonilor, a trotinetistilor si a biciclistilor ce li s-a urat cu viata. Mentalitatea asta de superman pe trecere se promoveaza de multi, din pacate. Inclusiv aici pe forum. Din pacate obiceiul asta se propaga si la trecerea in afara zonelor permise/zebrelor, aici apar tragediile.
Sa nu intelegeti ca sustin cauza celor care cred ca intotdeauna pietonii sunt vinovati si soferii sfinti. Dar cand e vorba de viata ta te asiguri de mai multe ori inainte sa-ti incredintezi viata atentiei si reflexelor unor necunoscuti (soferi).
Deșteaptă-te române!

JohannDB

#7269
          1).... de acord cu @pasadia, cu numărul imens de girații (luat după francezi, după cum confirmă mulți colegi, iar unii care glumesc, zic că francezii au giratorii și-n baie...).
          2).... la "sate" te iei de cap cu mersul pietonilor pe carosabil, DEȘI AU TROTUARE (și nu-n puține cazuri)..... Am oprit trailerul și l-am întrebat pe un nene "de ce mama dracului nu merge pe trotuar"; răspunsul a fost "terifiant" (am crezut că-l strâng de gât), că "pe trotuar nu-l văd vecinii că a ieșit el, prin sat"........ :weird:
          3).... la trecerile de pietoni, din 10 inși abia 1-2 de se uită spre stânga; grija lor mare e să se uite tot la dreapta, spre sensul celălalt. Tot din 10 inși au ajuns să fie cu "capu-n telefon" 7-8 și nu se uită nicăieri ci se aruncă pe trecere; din păcate....!! Nu prea am timp de finețuri, dar o filmare prin oraș cu camera de bord (sau să stai pe undeva pe lângă trecere pentru a filma "în liniște"), la treceri, ar evidenția multe "tare" comportamentale !!

vancouver

@pasadia, corect, adaugam pe lista (valabil mai ales in Brasov, stiu)

@Hercule, nu am citit toata postarea ta, dar am vazut cuvantul mentalitate. Daca o dam cu mentalitatea, e ca si cum ne-am da batuti (soarta). De asemenea in loc sa cautam solutii, cautam scuze. Nu ajuta pe nimeni discursul cu mentalitatea. Mentalitatea nu se schimba, mai ales la cei peste 40 de ani (me included) nu se mai schiba nimic. Asa ca hai sa luam masuri concrete si sa lasam mentalitatea.

@JohannDB: buna observatie cu "capul in telefon". Intrebare: nu crezi ca ar ajuta semaforizarea. In Germania nu exista treceri de pietoni nesemaforizate, decat in zone de mers foarte lent (cu 30 la ora) sau in unele locuri cu foarte putini pietoni. Nu crezi ca atunci devine egal daca omul se uita mai intai la dreapta sau e cu capul in telefon? Repet ce i-am spus si lui Hercule: comportamentele (mentalitatea) NU se vor schimba. Pleaca de la premiza asta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Hercule

Mentalitatea tuturor TREBUIE sa se schimbe, atat soferi (pe 4 sau 2 roti) cat si pietoni. Nu putem trai la nesfarsit cu "la noi nu se poate".
Eu zic sa citesti si postul meu, ca sa il comentezi in cunostinta de cauza. ;)
Deșteaptă-te române!

vancouver

Mentalitatea sigur nu se va schimba. Niciodata. Sunt studii extinse in acest sens, nu are rost sa discutam inutil. Doar generatiile noi pot avea alta mentalitate, data de ceea ce invata in scoala si observa in societate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

qionescu1

#7273
Lipsa trotuarelor la sate, mai ales ca le avem liniare sau insirate de-a lungul drumului principal, iti da fiori. Hai @Ionut cu postarea sa priceapa lumea unde stam foarte rau si ce se poate face. Si nu m-as duce numai pe scoaterea in evidenta a problemelor, ar trebui postate apoi, periodic si exemple de succes de prin sate, unde s-a incercat ceva. Atat cat s-a putut. 

gruiarew

Azi pe A1 sensul spre Deva la ultimul pod dinainte de parcarea de la Margina (DJ681 cred) era un nene cu pistolul. Ghici unde îi oprea pe cei ce o călcau prea tare?


În parcare?? Pe dracu... erau câțiva trași printre balize exact unde e ieșirea. Nu înțeleg CUM au ajuns la concluzia că acolo e cel mai bun loc? Nu puteau să stea în giratoriu și să-i scoată spre Făget? De ce printre balize? Eu nu mai pricep nimic...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis