Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

iuli

vancouver, frumoasa expunerea dar se pare ca nu ai inteles cam ce vroiam sa zic. In primul rand sa compari Germania cu Romania din punct de vedere a locuitorilor, legislatiei, educatiei la volan si mai ales a educatiei in general e deja prea mult. OK, ai dreptate in tot ceea ce ai spus, dar se refera la Germania sau se refera la statele care au educatia sofatului.

Daca citeai articolul vedeai si ce a zis nenea politistul, ca nu suntem obisnuiti sa avem autostrazi, ca se intra inca pe autostrazi cu tractoare, carute, se opreste nejustificat pe banda de urgenta, se da inapoi (vezi mai sus), se circula inconstient pe conditii meteo nefavorabile, se depaseste pe dreapta, se pune frana fara motiv, se vand legume pe margine, se conduce fara farurile aprinse ... noaptea!!! Acum intelegi de ce trebuie impusa restrictia de viteza?! O impui fortat pana cand lumea va constientiza singura sa apase mai mult sau mai putin pe acceleratie, pana cand dispar de pe autostrazi pericole care iti pot fi fatale, si nu doar tie. Tocmai ce avem in minte proaspatul carambol de pe A1.

La noi, in cazul in care nu ti-ai dat seama, se conduce si prost si cu viteza si mai ales cu nesimtire, de aici toate tampeniile... Si mai nasol e ca cei care sunt vinovati au masini foarte noi care le ofera o siguranta foarte mare si lovesc pe altii cu masini mai vechi si din pacate victima e in general cel nevinovat. Dar asta e alta discutie...

Revenind, retorica mea se referea la abuzarea scuzei cu lipsa de autostrazi, iar cand le au...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Archi

Quote from: iuli on December 28, 2013, 12:13:33 AM
se conduce fara farurile aprinse ... noaptea!!!


Asta de unde ai scoso? Adica trebuie sa fi ori sinucigas, ori in coma alcolica ca sa faci asa ceva. Poate doar pe autostrazi iluminate, dar in Romania inafara de cateva noduri si viaducte nu avem asa ceva. Deci...

iuli

Aseara am dat de unul in centrul Timisoarei, acum doua zile pe unul intre Giarmata si Dumbravita, si prin primavara pe unul intre Lugoj si Timisoara. Asta ce imi aduc aminte destul de recent...  :o
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vancouver

Quote from: iuli on December 28, 2013, 12:13:33 AM
vancouver, frumoasa expunerea dar se pare ca nu ai inteles cam ce vroiam sa zic. In primul rand sa compari Germania cu Romania din punct de vedere a locuitorilor, legislatiei, educatiei la volan si mai ales a educatiei in general e deja prea mult. OK, ai dreptate in tot ceea ce ai spus, dar se refera la Germania sau se refera la statele care au educatia sofatului.

(...)
Revenind, retorica mea se referea la abuzarea scuzei cu lipsa de autostrazi, iar cand le au...

Eu am fost de acord cu articolul si cu tot ce ai scris. Nici nu te-am contrazis in vreun fel.
Am vrut doar SA EXPLIC de ce unii oameni merg cu 180 kmh pe autostrada in România. La modul cel mai serios. A-i trata doar ca bizoni nu rezolva nici problema si nici nu ajuta pe nimeni.

Tu doar ai semnalat problema. Si cu asta ai inchis subiectul. Eu am incercat sa gasesc si o rezolvare. Ori in acest demers de rezolvare, am aratat ca dintre toate FIX VITEZA nu este problema cea mai mare. dar repet, asta nu inseamna ca te contrazic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

1. Luminile (faza scurta) stinse pe autoatrada sunt din cauza luminilor automate. Nu stiu cati soferi sunt atenti sa mute de pe automat pe faza scurta atunci cand ies din orase.
Faza scurta nu se aprinde automat decat daca afara e intuneric, nici macar la ceata.
Bine sunt si multi idioti cu masini vechi care cred  ca economisesc combustibil daca nu aprind luminile.

2. Viteza.
Nu are nicio treaba cu  e viteza mergi, atat timp cat este adaptata conditiilor de trafic.
Mi-am luat amenda pe A3 pt ca mergeam cu 150 pe portiunea cu 3 benzi.  . . Erau maxim 5 masini pe 2 km.
Merg destul de mult pe banda a 2 a cu 130+ dar asta si pt ca banfa 1 a A1 este tot timpul ocupata si se circula sub 100.
Insa daca am loc si vine cineva mai tare ma dau imediat.
Nu-i inteleg pe cei care desi vad  ca se circula in coloana pe ambele benzi dau flash-uri sa le faci loc. Astia  unt bizonii care tb amendati pt ca te forteaza  a gresesti.
Daca ai doar o masina in fata pe banda 2 atunci cel djn fata e bizon.
Stai in spatele lui 1 minut, dai semnal stanga, dar el tot nu se  da, desi banda 1 e libera.
Ar trebui date amenzi la greu pt cei care merg pe banda 2 cand banda 1 e libera, dar ce te faci cand banda 1 e valurita de la camioane cum e pe buc-pitesti? 
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bogdymol

Quote from: dr4qul4 on December 28, 2013, 10:53:21 AM
1. Luminile (faza scurta) stinse pe autoatrada sunt din cauza luminilor automate. Nu stiu cati soferi sunt atenti sa mute de pe automat pe faza scurta atunci cand ies din orase.
Faza scurta nu se aprinde automat decat daca afara e intuneric, nici macar la ceata.
Bine sunt si multi idioti cu masini vechi care cred  ca economisesc combustibil daca nu aprind luminile.

Luminile de zi de pe masini sunt acceptate in afara localitatilor. Defapt, cam pentru asta au fost create... sa ai tot timpul niste becuri aprinse. Pe autostrada e ok daca e ziua si circuli cu luminile de zi aprinse. Se vede ok in oglinda unul cu lumini de zi atunci cand vrei sa schimbi banda.

Problema e ca am vazut si eu destui pe autostrada fara nici un bec aprins. Iar in Timisoara nu stiu ce se intampla, dar de fiecare data cand ajung seara/noaptea pe acolo vad cel putin un uituc la care i se vede fara becuri...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

Problema e ca la unele masini nu se aprind nisci macar pozitiile cand sunt pe automat, sau daca se aprind oricum nu se vad cand este soare afara.
ca sa nu mai spun ca la unele masini se aprinde acelasi bec in bord atat pentru faza scurta cat si pentru pozitii.

In mod normal ar trebui ca producatorii de masini, cand pun lumini automate, sa le seteze in asa fel incat sa se aprinda automat faza scurta atunci cand se circula 5 minute cu peste 30 km/h ora.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Șoferii vor protesta la ,,Zidul morții" din Suceava

Quote,,Zidul morţii", aşa cum e cunoscută şi chiar inscripţionată construcţia aberantă de pe Drumul European E85, şi-a confirmat încă o dată renumele macabru. Un al patrulea accident mortal s-a produs în zona respectivă, însă autorităţile continuă să susţină că şi-au făcut datoria de a preveni asemenea tragedii. Şoferii nu sunt însă de acord şi, săptămâna aceasta, vor bloca circulaţia în apropierea ,,Zidului morţii", timp de o oră, în semn de protest.

[...]

Sursa: Digi24

Stie cineva mai multe detalii despre acest loc?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

E porcaria asta de aici

Au suprainaltat interiorul giratoriului ca sa treaca cu centura peste.
Daca intr-un giratoriu clasic mai scapi aterizand cu masina in mijlocul lui, aici te lovesti de zid.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Ce proiectant inept a desenat asa ceva? Si ce inept mai mare a aprobat imbecilitatea asta? OMG.

iuli

Astia sunt dusi cu capul!!  :doh:

Cum naiba sa faci asa ceva pe o sosea europeana?! Sa pui un zid in mijlocul drumului!!!  :rant:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

get

Quote from: Ionut on January 07, 2014, 01:59:38 PM
Ce proiectant inept a desenat asa ceva? Si ce inept mai mare a aprobat imbecilitatea asta? OMG.

Inginerul Florin Vasile Jula
http://adevarul.ro/locale/suceava/zidul-mortii-accident-1_52cd7f27c7b855ff564f83c6/index.html

Quote
Inginerul Florin Vasile Jula susţine că soluţie tehnică aleasă pentru acea intersecţie respectă toate normativele în vigoare şi că accidentele s-au produs din cauza neatenţiei şoferilor, dar şi pentru că lucrările nu au fost finalizate, iar şoferii sunt obligaţi să facă un viraj nefiresc la stânga, la un unghi de 90 de grade.

Quote
Nu aş proiecta diferit intersecţia, este sigură. Acolo acum lipseşte un element, acea insulă de separare a fluxurilor de circulaţie. Când vine maşina, ea trebuie să se încadreze în mod normal pe o bandă de făcut dreapta, ca să intri în sensul giratoriu. În acest moment lipseşte insula de dirijare a circulaţiei, lipseşte iluminatul, lipsesc marcajele, lipseşte semnalizarea. Este un obiectiv terminat în proporţie de 70%, care este folosit într-un mod nefiresc. Adică în loc să faci un sens giratoriu, te duci prin stânga lui. Asta e problema. Intersecţia nici nu-i terminată, nici nu-i folosită aşa cum a fost proiectată. Şi acum aş face la fel intersecţia, ea este făcută să o utilizeze lumea, să uşureze, să îmbunătăţească. Dar dacă ea-i făcută şi nu-i folosită cum trebuie, eu ce să-i fac?", a precizat Jula.

frunzaverde

#538
Quote from: get on January 08, 2014, 11:51:18 PM
Quote from: Ionut on January 07, 2014, 01:59:38 PM
Ce proiectant inept a desenat asa ceva? Si ce inept mai mare a aprobat imbecilitatea asta? OMG.
Quote
Inginerul Florin Vasile Jula susţine că soluţie tehnică aleasă pentru acea intersecţie respectă toate normativele în vigoare şi că accidentele s-au produs din cauza neatenţiei şoferilor, dar şi pentru că lucrările nu au fost finalizate, iar şoferii sunt obligaţi să facă un viraj nefiresc la stânga, la un unghi de 90 de grade.

Astuia ar trebui sa-i ridice dreptul de practica... Cand mizeria va fi finalizata, nu va mai fi un viraj de 90 de grade, intr-adevar, dar cineva care vine in viteza si nu-si da seama ca urmeaza un sens giratoriu strans tot in zidul ala nenorocit vor intra.

Cum dracu proiectezi asa ceva:

- pila de pod in mijlocul unui giratoriu.
- zid in loc de pastila de giratie
- si TOATA mizeria neiluminata?

Mai ales ca loc era cacalau.
Ce-avea o solutie clasica. Existau urmatoarele versiuni:

-> dumbell - doua giratorii la sol care se cupleaza la iesiri/intrari.
-> giratoriu suspendat - asa arata intersectia STANDARD (d-aia se fac suspendate giratoriile - tocmai ca sa n-avem picioare de pod in mijlocul giratoriului).
-> parclo - adica un semitrifoi.

E loc acolo inclusiv de un trifoi intreg (care insa ar fi overkill pentru 2 x 1+1). Sa faci asemenea mizerii insa...


Quote
Nu aş proiecta diferit intersecţia, este sigură. Acolo acum lipseşte un element, acea insulă de separare a fluxurilor de circulaţie. Când vine maşina, ea trebuie să se încadreze în mod normal pe o bandă de făcut dreapta, ca să intri în sensul giratoriu. În acest moment lipseşte insula de dirijare a circulaţiei, lipseşte iluminatul, lipsesc marcajele, lipseşte semnalizarea. [..] Intersecţia nici nu-i terminată, nici nu-i folosită aşa cum a fost proiectată. Şi acum aş face la fel intersecţia, ea este făcută să o utilizeze lumea, să uşureze, să îmbunătăţească. Dar dacă ea-i făcută şi nu-i folosită cum trebuie, eu ce să-i fac?", a precizat Jula.

Adresata lu' Jula, asta:

Dom' Jula, te invit sa-ti iei un scaunel (ti-l furnizez eu, daca vrei, il trimit cu posta, daca e nevoie, hat din Suedia), si o pancarta mare-mare (din alea de le folosesc oamenii sandwich din fata de la cinematografe). Pe pancarta aia scriem mare "EU AM PROIECTAT ASTA!". Te invit sa stai cu scaunelul pe marginea DN17, dupa ce ti-e gata opera ilustra. Sa vezi ce "multumiri" de tip "carne" primesti de la soferii in tranzit.

Sper macar sa n-ai ghinionul sa vezi cu ochisorii tai la ce tragedii duce mizeria proiectata de tine.

P.S. Don' Jula, nu stiu daca a semnat ca popa, da' in proiectul aprobat nu se prevede... iluminat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Archi

Cu toata nesiguranta creata de acest giratoriu, mie imi place foarte mult aspectul estetic. Plus ca daca este bine iluminat si bine semnalizat, eu unul nu cred ca nivelul de accidente va fi mai ridicat decat la un gratoriu normal, atata timp cat se respecta restrictia de viteza care va fi ( cel mai probabil 30 ), iar giratoriul sa fie semnalizat cu mult timp inainte, eventual si linii vibrante. Nu ma intelegeti gresit, dupa cum spunea si frunzaverde erau si alte solutii, dar eu cred ca numarul accidentelor nu va fi dicidecum cel care ni-l imaginam noi. Asta daca, cum spuneam mai sus va fi semnalizat corect, din timp si cu linii vibrante.