Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Și în completare la ce a spus Xander mai spus as spune că un giratoriu devine sigur și coerent daca adaugi și astfel de mici obstacole precum aici: Maribor, Upravna enota Maribor
https://maps.app.goo.gl/zwvxd8v5ureqvfuE6

Dar dacă faci toate acestea dispare principalul argument (oricum greșit) al celor care sunt fani de giratorii și anume creșterea fluenței. Pur și simplu prin giratorii capacitatea e mai mare doar la anumite niveluri de trafic (auto și pietonal) și doar dacă accepți aceasta "Mica înțelegere" intre diverși șoferi și șoferi cu pietoni. Ceea ce duce la accidente oricum.

dr4qul4

Poate nu am fost destul de clar. Daca el e deja in giratoriu iti da amenda pentru ca ai intrat fara sa cedezi prioritatea. Nici nu mai conteaza ce se întâmplă dupa, sanctioneaza prima contravenție.

Daca întrați in acelasi timp (si pe aceeasi intrare) scrie ce vrea in pv si oricum iti da amenda.  :lol:
Unii colegj zic ceva de marcaje, altii zic altceva. Polițistul interpreteaza dupa cum vrea.
Poate sa considere giratoriul o intersectie, si daca nu iesi la 1 sau 2 poate sa spuna ca ai facut stanga de pe prima banda.
Daca nu ma crezi, mai priveste inca o data filmul si o sa vezi ca l-a amendat ca asa a vrut muschiul lui :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#6092
Ma bag si eu in discutie (mai ales ca "pretinii" nu au mai avut de ieri motive sa imi dea minus... Le "ridic mingea la fileu"...

Citind vreo 4-5 pagini de postari privind prioritatea in giratoriu, imi dau seama ca asta este din cauza giratoriilor meschine de la noi.

Hai sa explic.
Legea este foarte clara la intrarea in giratoriu: prioritate au cei care sunt deja in giratoriu. Cei care vor sa intre, le dau prioritate celor care sunt in giratoriu. Este singura "prioritate de stanga" legiferata.
Dar de ce oare?... Pentru ca este singurul tip de intersectie in care traficul vine doar din stanga. Si asta este clar "fluxul principal", de 2-3 mai mare decat fluxul pe oricare dintre intrari...

Si este interesant ca legiuitorul (ala de demult) nu a dat reguli decat pentru intrarea in giratoriu.
Probabil ca, in naivitatea lui, a presupus ca toti soferii vor deduce ca, daca giratoriul are o reglementare separata doar pentru intrare, in rest se aplica celelalte reguli rutiere arhi-cunoscute...

Incepand de aici, pentru simplificare, iau giratoriul "clasic", cu 4 intrari/iesiri. In practica nu conteaza daca sunt 3 sau 6...

Bun, deci avem de fapt o succesiune (ciclica) de 4 "intersectii in T" intre un drum principal unisens (giratoriul) si 4 drumuri secundare.
Evident, drumurile secundare au "cedeaza trecerea".
Pana aici totul este OK, nimeni nu a dezbatut/contestat regulile la intrarea in giratoriu.

Problemele apar la iesirea din giratoriu...
Si aici intervine ceea ce am spus, ca marea problema este la giratoriile meschine din Romania.
Unii au impresia ca tot giratoriul este "o intersectie ciudata si incomplet reglementata"....
Gresit!

Dar hai sa presupunem ca giratoriul este foarte mare.
Mult mai mare decat la bulgari...
Pentru simplitatea discutiei, sa presupuem ca avem un giratoriu cu un diametru de 1 km (1000 metri).

Geometria ne invata ca giratoriul va avea o lungime de 3.14 km. Adica mai mult de 750 metri intre doua drumuri de intrare/iesire succesive...
Practic, vorbim de un drum in curba (cu raza destul de mare), si care din loc in loc are o iesire/intrare doar spre/dinspre dreapta... Deci este un drum cu sens unic, cu 2-3 benzi, cu intersectii DOAR la dreapta.

Pai nu va suparati domniile voastre (cei care ati sarit in apararea politistului din filmare), cum ati intepreta faptul ca in timp ce sunteti pe B1 (dupa un parcurs de 500-700 de metri) vine unul pe B2 si "va ia fata", ca el vrea sa faca dreapta pe urmatoarea iesire?!?!...
Si care este diferenta fata deun drum drept, cu doua benzi pe sens, in care cel de pe banda 2 se urca peste cel de pe banda 1, ca s-a trezit brusc sa faca la dreapta?.... Faptul ca in urma cu o jumatate de kilometru a existat un indicator de "sens giratoriu"?!...

NU poate exista asa ceva.
Iar marcajele dintre benzi nu sunt "informative". Cum a remarcat un coleg, nu exista asa ceva. Sunt marcaje de delimitare a benzilor. Atat.

Daca as fi in locul celui cu masina alba, m-as judeca cu Garcea pana in panzele albe. Pana si la CEDO.
(Daca Garcea ar fi fost in masina de serviciu, inscriptionata si cu semnalele acustice si luminoase in functiune, ar fi fost altceva. Evident, nu a fost cazul. Garcea era doar un participant la trafic, intamplator imbracat in uniforma de politist...)

Iar povestea aia cu "stai pe B1 doar daca vrei sa faci dreapta pe prima, cel mult a doua" (a doua fiind de fapt inainte) nu am vazut-o in Ordonanta, nici in HG de aplicare a Ordonantei (Regulamentul...)
Pai cand am ajuns la "zidul mortii" din Suceava, daca nu as fi cunoscut locul "ca-n palma" de pe forum, m-as fi putut invarti in cerc 10 minute pana gasea co-piloteasa traseul corect. Dupa 2-3 ture in giratoriu, spuneti-mi voi care este "prima la dreapta"...  :D

(Bine, aici este avantajul acestui forum... Cunosc perfect zone din tara total necunoscute inainte... Iar cand ajung acolo "in carne si caroserie", nu am niciodata panica "drumului necunoscut". Si pentru asta le multumesc tuturor colegilor care, strop cu strop, poza cu poza, te ajuta sa cunosti si sa intelegi un anume loc si un anume drum mult inainte de "a pune roata" pe acolo... :cheers:)

@Liviu M
+
foarte buna argumentatia...

LE
Am modificat ortografie si formatare. In rest nu am umblat. "Pretinul" ma poate "premia" in continuare...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

+1 Mai clar de atât nici că se putea.

Las și eu giratoriul meu preferat: https://goo.gl/maps/yDGFmF8aw3VRib3s9 Pe trei benzi și practic ieși pe una (acolo tot timpul e autobuz în stație).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

#6094
Propun o postare: "Giratoriul romanesc - concurenta neloiala pentru Dracula!..."

PS
"Pretine", eram chiar trist ca nu ma mai bagi in seama...
Wellcome back!  :lol: :lol: :lol:

(Am un motto potrivit pentru tine in semnatura...  :D )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Urmatorul aspect care trebuie "clarificat" e, dupa parerea mea, prioritatea aia pe care o dai la intrare.
Adica e un giratoriu pe 3 benzi, banda 3 (cea mai aproape de centru) e cu masini pe ea (si nici o masina nu da semn c-ar vrea sa se mute pe alte benzi), restul pustii. Cand am voie sa intru pe banda 1?
1. cand vreau, nu deranjez pe nimeni.
2. nu conteaza ca nu deranjez pe nimeni, astept sa se goleasca sensul.

Eu votez cu 1, clar. Daca ar fi 2, nu vad cum s-ar mai intra pe autostrazi la ora de varf. Ca cedeaza trecere e in ambele cazuri. Sau?

cristi5

#6096
@TibiV in legislatia romaneasca giratia e intersectie. Nu e un drum circular cu sens unic. Cu asta sunt de acord si Godina si Partea. Dupa aia incepe harababura, ca fiecare interpreteaza in felul lui regulile in intersectie.

In alte legislatii, giratia e drum circular cu sens unic, cum sugerezi tu. Iesirea din giratie de pe B2 implica o schimbare pe B1 si se aplica legislatia privitoare la revenirea B2->B1. Adica B1 are ceva indatoriri (sa fie dragut cu cel de pe B2 care vrea sa revina) dar la impact cel care schimba banda (B2>B1 sau B1>B2) e vinovat.

———

@Liviu M de acord ca daca B1 e libera si tu esti pe B1 a drumului tau, poti intra indiferent cata lume e pe B2 in giratie. Dar trebuie sa fii foarte atent ca unul din cei de pe B2 poate vrea sa iasa la urmatoarea. Chiar daca n-are prioritate in tara ta :)

Daca esti pe B2 a drumului tau (daca are doua) nu vad cum te poti duce pe B1 a giratiei, trebuie sa mergi pe B2. Atunci trebuie fireste sa astepti pana sunt libere atat B1 cat si B2 in giratie.

La fel daca (pt viraj stanga de ex) vrei sa ajungi direct pe B2 a giratiei desi vii de pe o singura banda.

elphax

Cristi are dreptate,  poate fi 3km în diametru,  ei interpretează ca e intersectie,  nu drum cu 2-3 benzi. Au fost destule procese pe tema asta,  au câștigat de obicei cei ce au intrat primii în giratoriu

Liviu M

OK, intersectie cu raza de 3 km, distanta intre intrari/iesiri 750 m (3000 / 4). Dupa ce trece masina de pe banda 3, intru si eu pe banda 2, libera. Pana aici totul e clar, toti suntem "legali".
Merg putin mai repede decat masina de pe banda 3 si il prind din urma in dreptul urmatoarei intrari/iesiri. Pentru mine e prima, am voie sa merg inainte pe banda 2 indiferent de indicatoarele de la intrare, el vrea sa iasa. Cine pe cine lasa si de ce.

dr4qul4

cine face scoala de soferi astazi invata asa:




Powered by API/PUM imgur uploader

Stiu ca nu e sursa oficiala, dar este luat din cursul de legislatie e-drpciv.ro, pagina 24.
Daca dai examen si iti cade intrebarea asta, asta e raspunsul pe care trebuie sa il dai. Daca nu o faci, ai raspuns gresit.
Stiu ca legea nu prevede explicit, dar la examen asa raspunzi. In trafic este alta poveste, politistul poate avea alta interpretare si judecatorul alta.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

@cristi5: n-am zis cate benzi si de pe ce banda intru. Presupunem ca vin de pe o banda care ma lasa sa intru pe o banda libera.

irirat

#6101
@TibiV - eu cred ca cristi5 are dreptate, exact acelasi lucru mi l-a explicat un politist in intersectia de la P-ta Presei Libere cand m-a oprit acum ceva ani.
Veneam de pe Sos. Bucuresti-Ploiesti si voiam sa o iau pe B-dul Kiseleff (a treia iesire) fiind incadrat pe B2. Cel de pe B3 voia sa o ia pe B-dul Marasti (a doua iesire) si eu l-am incomodat la iesire, m-a claxonat iar politistul din preajma m-a oprit prompt, nu m-a amendat doar mi-a explicat ce am gresit.

Explicatia politistului:
In giratoriu te incadrezi ca in orice alta intersectie, daca voiai sa o iei in stanga (Sos-Bucuresti-Ploiesti-> B-dul Kiseleff trebuie sa faci putin stanga) trebuia sa te incadrezi pe B4, daca vrei sa o iei in fata (spre B-dul Marasti) te incadrezi pe ce banda vrei tu. Daca vrei sa o iei pe B-dul Poligrafiei te incadrezi pe B1.
Acum cateva seri am avut ceva discutii cu un alt participant in aceiasi intersectie + aceiasi directie, eu incadrat pe B4 pentru a o lua pe B-dul Kiseleff (banda din mijloc, a patra iesire), el pe B2 sau B3 pentru a o lua tot pe acolo, fiecare zicea ca are dreptate.

TibiV

@cristi5,

poti sa postezi textul de lege care zice asta?...
Eu nu l-am vazut. Am carnet de 30 de ani. Dar mi-am ajutat (pe rand) sa isi carnet: sotia, fiica, fiul.
Si nu am vazut altceva legat de giratoriu / giratie decat acordarea prioritatii de stanga, la intrare, ATAT.

@Liviu M
clar, 1.
Daca la B2 si B3 am de asteptat, la B1 este clar. Ar fi absurd sa astepti intrarea pe B1 cand doar B2/3 sunt ocupate...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: Liviu M on March 07, 2021, 05:07:52 PM
Cine pe cine lasa si de ce.

Conflictul de trafic (intersectarea traiectoriilor) are loc în intersecție. În giratoriu are prioritate cel care a intrat primul. Deci tu îl lași pe el.

Fiindcă atât spune legea românească, fără alte precizări. Vezi imagine de mai sus.

Liviu M

#6104
Quote from: tom_sawyer on March 07, 2021, 05:41:46 PM
Quote from: Liviu M on March 07, 2021, 05:07:52 PM
Cine pe cine lasa si de ce.
are prioritate cel care a intrat primul.
De ce? Unde e definita prioritatea de vechime? Repet, suntem de ceva timp ambii in intersectie (LE: tocmai s-a insistat pe faptul ca cei 3 km sunt o intersectie). Am acordat deja prioritatea cand am intrat. In omentul de care intreb suntem ambii in giratoriu (intersectie).
Imaginea de mai sus nu-i din lege. E una din interpretari.