Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Harry


danutzu_1069

Camion plin cu fier vechi? Cu centru de greutate sus....
Parca are remorca răsturnată...

Ionut

^ Accidentul este pe A2.

Tot pe A2, ieri, fix in mijlocul zonei de 10 km unde se lucreaza (si se circula half-profile), am trecut pe langa un accident minor (era dupa ora 16:00). Minor, ma rog, masina era bine de tot busita dar nu cred ca au fost victime.

danutzu_1069

Vad pe Gmaps ca este inchis sensul de la Cernavoda spre Constanta.... pana la nodul Valea Dacilor

TS30

Alt eveniment rutier pe Autostrada A2!

Un autotren încărcat cu bere, neavând marfa asigurată corespunzător, a pierdut-o pe drum...Aceasta s-a întâmplat pe breteaua de ieșire de pe A2, la Drajna, pe sensul de mers către București.
Momentan, circulația rutieră se desfășoară restricționat.

Vă rugăm să circulați cu atenție!

https://www.facebook.com/DRDPCT/videos/425270501601712/

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Ma uitam pe filmarea recenta de la nodul Poiana de pe A4 si am observat ca tot nu incercam sa gandim un pic fluxurile posibile de trafic inainte sa desenam linii pe asfalt. Uitati de exemplu aici:



- banda 1: iesire obligatorie. Soferul poate alege daca face asta schimband banda spre dreapta (pe banda nou creata), sau merge tot inainte pentru ca oricum iese de pe autostrada (varianta desenata cu verde)
- banda 2: inainte sau la dreapta. Orice sofer cand vede sageata de pe jos va considera ca poate face de pe acea banda oricare dintre manevre: inainte sau la dreapta. Cand ajunge un pic mai in fata va observa ca marcajul l-a fentat, iar banda aceea merge doar inainte. Rezultatul: va incerca sa se incadreze rapid, in ultimul moment, pentru iesire (varianta albastru + rosu), dar nu va putea face acest lucru din cauza autovehiculului incadrat deja pe banda 1 (linia verde).

Uite asa, in loc sa facem marcajele pentru reducerea punctelor de conflict, noi mergem inainte pe sistemul "lasa ca merge si asa". Iar in cazul unui accident, vinovat va fi cu siguranta "neasigurarea la schimbarea benzilor" si "neadaptarea vitezei"...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

Majoritatea semnelor şi marcajelor la noi îs degeaba. Dacă nu cunoşti drumul ai toate şansele să faci buba luându-te după semne sau marcaje
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

#4298
@bogdymol,
eu cred ca traseul verde ar fi trebuit sa mearga pe banda 1, nu pe banda 2 a bretelei.

Pe de alta parte, nodul Poiana este fix din seria "ne ieftinim la făină si ne scumpim la tărâțe".
Deci avem bretea cu 2 benzi spre un giratoriu suspendat care nu duce nicaieri.
Dar la A1/A6 avem o banda pe sens...

Bine, sustin intru totul ideea ca DC89 la Poiana ar putea scurta mult unele trasee... Insa nu va fi ceva care sa ceara 2 benzi pe sens. Dar voi comenta nodul Poiana pe topicul potrivit....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Quote from: TibiV on April 26, 2019, 09:37:12 PM
@bogdymol,
eu cred ca traseul verde ar fi trebuit sa mearga pe banda 1, nu pe banda 2 a bretelei.

Si daca cel de pe traseul verde vrea sa vireze la stanga in sensul giratoriu? Are tot dreptul sa ramana pe banda aceea.

Pentru mine e clar: au vopsit niste sageti pe asfalt fara sa gandeasca in detaliu.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


cristi5

Ca de obicei, dam vina pe pietoni si biciclisti (jumatate din victime). E mult mai simplu decat sa construim infrastructura care sa-i protejeze.

Lipsa centurii e o problema uriasa. Dar uitam sa zicem unde face ravagii: microbuze si autobuze.

https://www.libertatea.ro/stiri/cazul-razvan-ciobanu-si-celelalte-1-900-de-morti-evitabile-de-pe-soselele-romaniei-ce-putem-invata-din-moartea-unei-vedete-2618918

Quote
Analiza separată pentru anul 2017 arată că neadaptarea vitezei la condițiile de drum reprezintă cea mai frecventă cauză a accidentelor rutiere: 17,5% din totalul accidentelor produse, urmată de traversarea neregulamentară a drumului de către pietoni (14,7% din total), spune Buletinul Siguranței Rutiere.

Același document arată că pietonii, cea mai vulnerabilă categorie în cazul unui eveniment rutier, au reprezentat 38% din persoanele care și-au pierdut viața și 32% din răniții grav, în perioada 2013-2017. Iar în aproape o treime din accidentele ce implică și pietoni sunt afectați și pietoni copii. Dacă un pieton este lovit la viteza de 50 kilometri la oră, are 87% șanse să-și piardă viața în urma impactului. Dacă pietonul este copil, riscul crește exponențial.

În România, sunt în creștere accidentele produse din cauza depășirilor neregulamentare sau preocupărilor ce distrag atenția șoferului.

Tot pe un trend ascendent se află în continuare accidentele de circulație produse exclusiv din vina bicicliștilor (creștere cu 25% față de 2013).

Măsura în care un accident poate trece ușor de la "banal" la "fatal" este dată de anumiți parametri, precum viteza, dar și de respectarea regulii de a purta centura de siguranță.

În cazul șoferilor și pasagerilor de lângă șofer, centurile de siguranță reduc riscul de deces cu 45% și riscul de răni grave cu 50%. Centurile previn catapultarea șoferilor și a pasagerilor în cazul impactului. După cum arăta un studiu realizat de Centrul american de prevenție și control al bolilor (CDC), oamenii care nu poartă centură de siguranță au de 30 de ori mai multe șanse să fie ejectați din autoturism în timpul impactului.

bacovia

https://www.stiridecluj.ro/social/carnagiu-la-cluj-accident-cu-2-copii-mici-decedati-la-huedin-video

Inteleg ca nu putem interzice inmatricularea masinilor cu volan pe dreapta.

Dar s-ar putea introduce o lege care sa te oblige sa ai permis de UK sau alta tara unde se conduce pe stanga - atata timp cat esti la volanul unei astfel de masini.

Aftel, permis romanesc direct anulat si mars fa scoala de soferi in UK.

nenea_hartia

^ Și în contrapartidă ăia ți-ar interzice să circuli cu permisul românesc dacă mergi cu mașina ta să le vizitezi țara. Prima dată când am fost cu niște prieteni în Regatul Unit am trecut cu ferryboat-ul de la Hoek van Holland, am văzut Londra, apoi am ajuns până în Scoția și ne-am întors prin Țara Galilor. Și n-am pățit nimic, deși am mers cu o mașină cu volanul pe stânga. Dar ăia au drumuri pe care te simți în siguranță, au autostrăzi unde nu contează pe ce parte ai volanul, pentru că nu trebuie să faci depășiri riscante pe contrasens, iar noi am respectat viteza și toate regulile de circulație. Au fost și momente în care ne-am blocat în giratoriu când am înțeles că trebuie să-l abordăm invers, dar ceilalți șoferi ne-au privit amuzați și ne-au așteptat să facem manevrele corespunzătoare :). Nu ne-a claxonat nimeni.
Acum locuiesc în Belgia și nici aici nu sunt interzise mașinile cu volan pe dreapta. Un prieten circulă cu una de mulți ani, a cumpărat-o mai ieftin din Anglia și arăta mult mai bine decât ce se vinde pe aici. Dar și aici drumurile naționale sunt de așa natură că ți-e aproape imposibil să faci depășiri, deci riscul scade. Sunt multe radare, tot soiul de elemente de calmare a traficului (mici insule bine semnalizate, vopsea rezonatoare, denivelări artificiale la treceri de pietoni și nu numai, giratorii uneori aparent inutile, prioritate de dreapta unde nu te aștepți, doar ca să fii nevoit să oprești sau să încetinești chit că tu ești pe un drum perfect drept care se intersectează cu o străduță la dreapta, etc). N-ai cum să prinzi viteză și nu prea ai cum să intri pe contrasens oricât ai vrea. Dacă vrei circuit de Formula 1, da, sunt destule autostrăzi, dar acolo nu există riscul coliziunii frontale și ai suficientă vizibilitate și cu volanul pe dreapta.

Nici eu nu sunt fanul unor astfel de mașini, dar lipsa de siguranță în circulație nu derivă de aici, ci din altă parte.

dr4qul4

De ce nu se poate interzice (in Romania) inmatricularea masinilor cu volan pe dreapta? Asa cum la RAR iti interzice sa ai faruri de UK, asa sa interzica si volanul pe dreapta.
Ok, daca ai masina inmatriculata pe UK, atunci o poti conduce aici.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024