Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Înțeleg ce zici... dar...

Asta e meseria ce ți-ai ales-o. Nu mă înțelege greșit, că eu unul  tot timpul am încercat să nu încurc. Seara / noaptea dacă ajung cap de coloană prefer să opresc în prima parcare să nu țin tirul în spatele meu cu 70-80 sau cu cât îs eu capabil să merg orbește pe DN68A.
Dar n-o să înțeleg niciodată pe cei care depășesc aiurea doar că pot și că-s mai mari. Azi mergeam cu 60 prin sate, că așa mergea tirul și coloana din fața mea și s-a băgat altul cu tirul peste mine în depășire. Era gol ( prima osie de pe remorcă ridicată), la revenire am fost obligat să frânez că altfel mă lua cu remorca. Ca să ce? Să stea în spatele celui din fața mea, că pe ăla nu l-a mai putut depăși... Și nu eram melc, mergeam peste limita legală că așa mergea coloana... Înțeleg că are diagramă, program, că trebuie să ajungă, că altfel nu îl mai descarcă / încarcă, că bla, bla. Dar aie e meseria ce și-a ales-o. De ce trebuie să-mi strice mie mersul firesc al lucrurilor? Că eu nu-l trezesc nici pe el nici vecinii, nici pe nimeni altcineva când îmi vine alertă la 3:00 AM că ceva pe undeva s-a dus dracului și o dată cu asta și somnul meu pe noaptea aia...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Eu va reamintesc ca nu suntem politisti, si chiar daca suntem, nu avem ordin de serviciu sa masuram viteza. Fiecare merge cu cat vrea.
Eu am 2 stiluri de condus. Una in interes personal, si una in interes de serviciu. Prin Moldova am mers aproape numai in interes de serviciu. Cand trebuie sa ajungi la 8 la Bacau si 10 Suceava, nu te mai uiti pe bord. Cu munca merg de obicei 30-40 peste limita, cand este drumul liber (adica noaptea).
Si sunt destui care ma depasesc pe DN2, de parca as sta pe loc.
De fapt, eu cred ca merg mai incet ca media. Pentru ca in vreo 50.000km pe DN2 am o singura amenda. Si de fapt singura amenda luata in afara Bucurestiului.
Cum am mai spus  si in trecut, prefer sa risc sa-mi iau amenda, decat sa ma depaseasca tirul pe 1,75.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thinker

#3992
@gruiarew - mergand pe logica descrisa de tine pentru soferi,  :D cu toata simpatia dar... ..... daca nu esti multumit de tara si cum se circula, poti sa o pleci in alta tara... si daca serviciul te trezeste la 3 noaptea poti sa il schimbi.... si asta ti-ai ales  :lol: nu asa functioneaza... nu sunt de acord cu logica asta cu tot respectul...

siguranta rutiera se face in alt fel, cu infrastructura in primul rand. Cat timp traiesti intr-o tara beneficiezi de toate lucrurile din acea tara fie ca vrei, fie ca nu vrei... nu ii place nimanui sa il preseze tirul din spate, sa fie depasit la milimetru, sau impins pe acostament...sau trezit la 4 noaptea

cat timp o sa aruncam pisica de la o categorie de participanti la trafic la alta nu rezolvam nimic. Poate cu totii avem o mica contributie ca acceptam lucrurile asa, ca am ales sau nu pe cine trebuie ca sa avem legi mai bune, infrastructura, o tara mai buna, sau pur si simplu suntem vinovati ca ne-am nascut aici si inca mai suntem in tara....

btw - cand a fost petitia in primavara pentru deschiderea loturilor 3 si 4 pentru Sebes-Turda au votat s-au alaturat cam 20 000 de oameni daca imi aduc aminte...asa despre spiritul civic care lipseste... cu 20 000 din 10-15 mil vrem noi sa avem autostrazi sau drumuri decente?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

#3993
Nu ne înțelegem...

Altceva ziceam. Fiecare să facă ce vrea, atâta timp cât nu încurcă sau jenează pe altul.. Că vrei să mergi ca avionul..  mergi frate, du-te cât te ține pedala. Dar nu-i pune pe alții în pericol.

Siguranța rutieră se face foarte simplu: respectând în primul rând regulile de circulație. În cazul de mai sus m-a depășit tirul în SAT, în timp ce mergeam în coloană cu 60. Eu mă mai uit și în bord. Pentru mine mai important ca ora la care ajung, e să ajung la destinație.
Și nu putem pleca chiar toți dincolo. Am putea trăi foarte bine și aici având puțin mai mult respect unul față de celălalt. Și nu doar în trafic...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

ba da ne intelegem cat timp vrem sa se dezvolte infrastructura si sa mearga mai bine lucrurile in tara :D, cat timp dezbatem in conditii decente

inteleg ce spui, sa nu jeneze pe altul... din pacate nu e asa usor, mai bine zis posibil la conditiile actuale,
daca plecam de la premisa ca se poate si tine doar de oameni sa procedeze altfel nu cred ca rezolvam,  ideea e ca sistemul in care actionam e gresit si orice oameni ar actiona in el tot rezultate negative o sa fie, poate un pic mai mari sau mai mici...

Vrem nu vrem si traficul rutier e in competitie globala, si in special cu Europa Vestica.  Si atunci conditiile economice imping ca sa avem performante cat mai apropiate dar pe o infrastructura mult mai slaba.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

#3995
Quote from: dr4qul4 on December 09, 2018, 12:51:32 AM
Cand trebuie sa ajungi la 8 la Bacau si 10 Suceava, nu te mai uiti pe bord.

Bre, am bătut ţara asta de mi s-a acrit. Cu şofer, că eram un domn (acum nu mai sunt). Întotdeauna plecam cu juma de oră înainte (buffer pt eventualele probleme de pe traseu), întotdeauna le spuneam ca, dacă văd că nu ajungem la timp, tot ce trebuie să facă e să îmi spună ca să dau un telefon să anunţ că întârzii, şi întotdeauna le-am cerut explicit iar oamenii au mers legal. Acum respect aceleaşi principii. Am început genul ăsta de alergătură de prin 2008, cu şofer profesionist nu am întârziat niciodată, de când sunt doar eu responsabil mi se mai întâmplă dar rar.

PS: când am drumuri lungi prefer să merg seara şi să mă cazez peste noapte chiar în localitatea respectivă.
Cont (aproape) inactiv.

gruiarew

Thinker, dumneata crezi că eu nu vreau să se dezvolte infrastructura? Crezi că n-aș vrea să merg pe A1 de la Sibiu la Margina și apoi pe național sau comunal la Coșava sau unde am drum? Crezi că mie-mi place să merg tot timpul cu bagajele legate pe DN68A printre gropi și bizoni?

Voi visați 2+1 și nu știu ce avioane când majoritatea reparațiilor îs în bătaie de joc... la cât l-au cârpit și reparat și iar e plin de gropi în care dacă dai acolo rămâi?

Dacă infrastructura e praf, aia înseamnă că nu mai respectăm nici o lege? Dacă-s puțin mai mare mă urc peste celălalt și-l strivesc ca pe un gândac? La cât circul pe acolo tot timpul se găsește unul să depășească aiurea cu revenire forțată pe bandă, restul coloanei să frâneze și să strice mersul firesc al lucrurilor. Și culmea, la Coșava când eu ies, e maxim 2-3 mașini în față. Care e câștigul? Când nu se depășește și se stă cuminte în coloană (am pățit de câteva ori) se merge mult mai fluent și cursiv. Dacă am gândi 3 secunde înainte de a face o manevră poate am ieși și noi și cei din jur mult mai câștigați. Și nu mă refer doar la manevra de depășire.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

ba da gruiarew si de aia zic ca nu avem cum sa ne certam...

daca intelege cineva ca in comentarii scuz ceva comportamente, depasiri, etc...nu le scuz nici un moment, dar cauza e mai profunda si greu de tratat cu mijloacele actuale, adica fara autostrazi. In paranteza fie spus eu nu prea sustin 2+1, intersectia spaniola, etc, vreua infrastructura facuta temeinic, intersectii denivelate, centuri ocolitoare, autostrazi. Sigur punctual sunt si solutii simple, nu le exclud total.

daca un tir sau turism de cand intra in tara pana la Sibiu trece pe la 300 de treceri de pietoni e o probabilitate infinit mai mare de accident fata de situatia cand intra pe autostrada si ajunge la Sibiu fara a trece pe la vreo trecere de pietoni...sau la Bucuresti, sau la Timisoara...sau Constanta, Iasi, oriunde.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#3998
Raportul World Health Organization despre siguranta rutiera (multumesc colegului!)

https://www.who.int/violence_injury_prevention/road_safety_status/2018/en/

Romania e data "best practice" la legislatia de viteza, centura de siguranta, scaun de copil. Nu e best practice legislatia de drink-driving si casca la motociclisti. Despre aplicarea legislatiei nu cred ca scrie...

Victime pietoni+biciclisti in EU 27+5%, in Romania (raportul EU) totalul bate spre 50...

Tarile cu venituri mari au 40% din vehicule si 7% din victime. Cele cu venituri mici au 1% din vehicule, 13% din victime. Sunt curios cum e situatia per km parcurs.

salman rushdie

#3999
@thinker

Iti spun eu , fac ocazional pe soferul de autocar, dand talpa pe portiunile libere!

ghrt

Mi se pare interesant că bulgarii ne ţin de urât în toate topurile de siguranţă rutieră, deşi partea de nord a Bulgariei are o reţea rutieră aparent mai sigură, cu DNuri scoase din localităţi şi multe intesecţii denivelate.
Cont (aproape) inactiv.

nirolf

Posibil să fie din cauza mașinilor mai vechi, discrepanța e destul de mare între noi și ei. Plus că bănuiesc că se numără și accidentele produse de românii care îi tranzitează, merg la fel de haotic ca la noi.

ovicor


JohannDB

Citind despre cele ce se întâmplă pe drumurile mioritice, nu știi ce să mai crezi....
   Numai Duminică 09.12.2018, pe parcursul zilei.....
      - 5 decedați la Vadu Moldovei pe DN2, între Suceava și Roman,
      - 1 decedat și 4 răniți ( dintre cei 4, un adult și un copil în comă) pe DN 15 la Roznov, între P.Neamț și Bacău,
      - 2 răniți (polițiști) la Porumbacu, pe DN1 între Făgăraș și Avrig/Sibiu (aici "nu se cunosc amănunte").....
   Pentru "Moldova" însă, este un "rezultat" dezastruos; în circa 12 ore, 6 decedați, doi la limita supraviețuirii/răniți grav și doi răniți "potrivit".....
   Cauze ?? O pierdere a controlului (viteză, posibil și "gheață neagră" - nu știm dacă, nu cumva, șoferul era și cel care venise din Anglia, de o zi) la evenimentul de la Vadu Moldovei, iar la Roznov, o depășire.....
   Orice s-a spune despre drumurile noastre, cred că marea problemă este totuși, de căutat, între volan și scaun...    Șoferul, pardon, conducătorul auto.......
   De ce zic asta ? Pentru că și pe vreme senină cu drum uscat, liber și în aliniament (culmea) mi-e dat să văd acțiuni/manevre/comportamente de crezi că respectivii nu sunt în toate mințile..............................

Cristi N

Politistii de la Porumbacu au fost loviti din spate. Polonicul a ajuns pe camp pe o parte a drumului, iar cealalta masina pe partea opusa.

Filmare de la locul accidentului: Marian Raduinea

Articol: Stiri de Sibiu