Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#3630
Quote from: GrmmrNzi on September 18, 2018, 09:42:46 PM
la faza cu "ajunge" m-am referit strict la nodul cu pricina, unde nu e loc de NJ & co.

Eu (si API) zic ca nu ajunge, pt ca nodul e o veriga esentiala in siguranta (si functionarea) autostrazii si merita ceva mai multa atentie. Acum nu e nici macar linie dubla continua, ceea ce e criminal, dar daca tot refaci semnalizarea de ce sa nu incerci ceva vertical? Macar intr-un nod sa vezi cum merge. Costa peanuts (n-am zis sa refaca geometria nodului...). Nu e nici traficul si nici situatia cu multiple benzi dintr-un oras mare, si apropo stalpisorii functioneaza bine si foarte bine la Cluj, si intamplator Gilaul e in zona.

Apoi invatam ceva din experienta si mergem mai departe. Reflectiv, nu ne dam cu parerea a-priori ca ajunge, ca creeaza disconfort. Disconfort pentru CNAIR, ca trebuie sa intretina, de acord.

dr4qul4

sa inteleg ca solutia proastei semnalizari din noduri este montarea de stalpisori in toate nodurile? :o
Eu nu stiu de unde ati scos asta cu stalpisori si banda de urgenta  la toate nodurile? Mi se pare ca e din categoria "fara pila mediana".
Iar ne apucam sa reinventam roata?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos76

Marcaje și butoni reflectorizanți zic cei de la CNAIR. Dar de panouri din alea mari, explicite, de acces interzis, de ce nu se menționează? Și alea introduc disconfort pentru șoferi?

elphax

ok, sa zicem ca la latimea actuala nu putem separa sensurile cu NJ - dar sa imbunatateasca marcajele si sa puna mai multe panouri
si pentru proiectele viitoare sa faca bretelele mai largi ca sa poata separa mai bine sensurile cu NJ

Earthchild

#3634
@dr4qul4 
Ca tot mi-ai adus aminte de "fara pila mediana", acesta mi se pare unul din cele mai aberant-restrictive normative de constructie a pasajelor peste autostrada, rezultand, pentru eficientizarea maxima a costurilor, nenorocitele alea de rampe in "S", eventual si cu vizibilitate redusa din cauza parapetelor. Doar siguranta pe autostrazi primeaza, da-l incolo de trafic local!
Si ce se intampla daca ramanea pilonul ala central (si pasajul pe traseul natural, la 60-70-80 de grade, nu la 90) si intareai parapetele si pe mijloc ca si pe laterale? Ca daca e sa zboare un dement pe acolo cu o probabilitate de 0,001%, mai bine sa se lipeasca ca o musca de pilonul din mijloc decat sa treaca pe sensul opus si sa mai ia inca 10-20 de nevinovati dupa el.

@elphax
Pana la proiectele viitoare poate ar fi bine sa ia in calcul si refacerea si largirea bretelelor existente.

dr4qul4

si lipsa pilei mediene ne costa de ne rupe. Cam asa ar fi si cu banda de urgenta pt fiecare bretea din fiecare nod. O dam in extrema cealalta.
Delimitarea fizica a sensurilor de mers si bretele cu 2 benzi pe sens sau cu o banda+ banda de urgenta isi au locul doar acolo unde avem trafic. Nu in toate nodurile.
pentru ca oricum nu-i va impiedica pe soferii fantoma sa intre pe contrasens. Ba chiar cred ca ii va incuraja ca vad drumul lat pe 2 benzi (pornim de la premisa ca ei oricum nu vad marcajele) si le e chiar mai usor sa ia virajul, sau si mai grav, se vor baga pe interzis cu buna stiinta, ca doar au loc sa treaca daca vine ceva.

Avem nevoie de semne de circulatie (interzis, sens unic, circulatie in ambele sensuri si de marcaje (in special sageti de directionare si scrisa directia pe banda) si de simplificarea panourilor pe care sunt trecute directiile de mers.
Plus activat camerele de surpraveghere, luat permise si mediatizata chestia asta. Unii chiar o fac cu buna stiinta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Ai impresia ca daca se pastreaza pila mediana nu se mai fac S-uri?

https://goo.gl/maps/xpQmfs416C12
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

@vancouver,
ala este un exemplu perfect despre cat de idiot se proiecteaza la noi...

Quote from: Earthchild on September 19, 2018, 11:42:53 AM
Ca tot mi-ai adus aminte de "fara pila mediana", acesta mi se pare unul din cele mai aberant-restrictive normative de constructie a pasajelor peste autostrada, rezultand, pentru eficientizarea maxima a costurilor, nenorocitele alea de rampe in "S", eventual si cu vizibilitate redusa din cauza parapetelor. Doar siguranta pe autostrazi primeaza, da-l incolo de trafic local!
Si ce se intampla daca ramanea pilonul ala central (si pasajul pe traseul natural, la 60-70-80 de grade, nu la 90) si intareai parapetele si pe mijloc ca si pe laterale?
+1

Un normativ idiot si foarte costisitor....
A1 Arad-Nadlac este plin de S-uri din astea absurde pe niste DJ-uri care in rest merg "aţă". (Vorbim de DJ-uri care iarna intra ultimele la deszapezire...)

Altii fac pila mediana fara nici o jena.
Mi s-a tot explicat ca este vorba de noi norme europene pe care proiectele "alora" nu le-a respecta pentru ca sunt proiecte vechi...
Hmmmm...

Doar 3 exemple (din tari membre UE) care fac cu pila mediana chiar si atunci cand pasajul este la 90 de grade fata de autostrada...

BG, Struma Lot 3.3




HU, M4
Quote from: pentium10 on August 20, 2018, 10:02:05 AM




Nu mai pun din Serbia sau Muntenegru, ca nu sunt in UE...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

In UE exista aceasta recomandare. Sa nu se faca pila mediana. S-urile se fac si asa si asa, sau nu se fac si asa si asa, nu este un argument. Eu sunt impotriva S-urilor, am fost printre primii care le-a criticat. Dar disctiile sunt separate.

De ce fara pila mediana? O masina mica NU poate intra in pila mediana, pentru ca este parapet median si acesta rezista de regula la impactul cu o masina mica. Cel mult se deformeaza, asa ca langa pila mediana mai trebuie eventual intarit, ca sa nu se poata deforma asa de mult, ca o masina mica sa atinga betonul pilei. Problema este la un camion si mai ales autocar. Doar un parapet f. inalt, dublu, umplut cu pietris, poate impiedica un autocar sau camion sa patrunda in directia pilei. Problema este dubla atunci: pe de o parte impactul cu un obstacol fix inseamna sigur morti, iar la un autocar discutam de zeci de morti. In plus pila poate fi afectata si sa existe risc de cadere a podului, fie imediat, fie ulterior. In orice caz e posibil sa urmeze inchiderea autostrazii o perioada, cu toate celelalte consecinte nefaste pentru siguranta.

Deci evenimentele legate de pila mediana sunt extrem de rare, dar daca apare asa ceva cu consecinte groaznice. Este un plus de siguranta si eu personal pledez pentru el. Trebuie inteles cat de grav este impactul la viteza mare cu un obstacol FIX. Chiar si la 50km/h impactul poate fi mortal, de ex. cu un copac pe marginea drumului. Exista un obiectiv simplu astfel: IMPIEDICAREA ORICARUI IMPACT CU UN OBIECT FIX. In primul rand pe autostrazi si in al doilea rand pe toate celelalte drumuri in afara localitatilor. Si chiar si in localitati, de ex. capetele de pod, care sunt o nenorocire din acest punct de vedere. La fel si stalpii aflati f. aproape de drum, in lipsa unei benzi pe care sa se parcheze.

Nu e mare lucru: orice obstacol natural protejat cu parapeti, orice obstacol artificial eliminat din faza de proiectare la drumurile noi si protejat sau eliminat treptat la drumurile existente.


S-urile sunt si ele o problema si nu se poate sa se pastreze modul de proiectare actual, mi se pare scandalos. Drumul actual trebuie SIMPLIFICAT, in nici un caz complicat. La un drum agricol, hai, treaca-mearga, dar ce au facut pe DN1 intersectie cu A10 pe lotul 3 e o magarie, o mizerie, o bataie de joc la adresa vietii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

elphax

alea din BG sunt si mai nasoale, facute si mai ieftin - dupa ce ca au pila mediana, au si culeea aproape lipita de drum, ca sa foloseasca grinzi scurte. macar la noi, ca si la unguri, au pus grinzi lungi si marginea pilei e in unghi si departata de calea de rulare

dr4qul4

Daca la noi avem S-uri, la bulgari se pare ca au U-uri. Cel putin cel din poza a doua arata infricosator.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Da, dar ăla sigur este drum agricol/forestier, nu DJ sau DN...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Si plus de asta, este constrans de apropierea fata de DN...

cristi5

#3643
Quote from: dr4qul4 on September 18, 2018, 10:33:29 PM
sa inteleg ca solutia proastei semnalizari din noduri este montarea de stalpisori in toate nodurile? :o

Nu, stalpisorii sunt solutia pentru faptul ca Romania construieste in sec 21 noduri de autostrada cu bretele inguste si cu doua sensuri pe aceeasi bretea, fara separatori. Asta e un concept depasit demult. Ori le lasi pe aceeasi bretea dar pui separator (sau doua linii continue departate clar de tot, si pt asta breteaua trebuie sa aiba latimea necesara, ceea ce in normativul romanesc nu exista), ori (mult mai bine) faci doua bretele, e cel mai clar pentru sofer ca una-i una si alta-i alta.

O sa zici ca prea ma leg de amanunte, dar nodurile sunt zone esentiale. Daca le gresesti, ajungi la incidente care iti blocheaza accesul pe autostrada sau iti baga masini pe contrasens.

Quote from: dr4qul4 on September 18, 2018, 10:33:29 PM
Eu nu stiu de unde ati scos asta cu stalpisori si banda de urgenta  la toate nodurile?

Eu vorbesc de banda de urgenta la noduri importante, gen intersectii intre autostrazi.  Uite-asa (sunt multe exemple) ca sa nu zici ca am inventat roata. Sigur, sunt multe noduri care n-au banda de urgenta dar... putem si noi invata din greselile altora?

https://www.google.com/maps/@52.2683692,7.9257295,557m/data=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@50.5215447,4.8823993,1157m/data=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@43.1522159,2.9859821,664m/data=!3m1!1e3

Pe latimea aia de bretea, ai nostri bagau rapid doua benzi, pentru ca la noi cultura este despre viteza si depasire, sa evitam discomfortul. Nu e despre siguranta. Autostrada e o pomana pentru sofer, sa mearga mai repede, ca poate ne voteaza. Nu e un semn de grija pentru siguranta cetateanului.

dr4qul4

Imi dai exemple de intersectii de autostrazi unde vitezele sunt mult mai mari?
Am zis de la bun inceput ca nu le vad rostul, in afara de noduri cu trafic (am dat si exemplu unde trebuie delimitare, precum A1-A6, pentru ca avem intersectie de drumuri cu 2 benzi si legatura doar pe o banda). Dar voi vorbiti de separator de sens in noduri cu trafic nesemnificativ (comparat cu exemplele tale).
Asta nu-i va impiedica in nici un fel soferii fantoma. Camionagiul ala intre Sebes si Sibiu a intrat de pe un amarat de DJ, DC si au fost nevoiti sa treaca prin 1 sau 2 sensuri giratorii?

Din exemplele tale...
1. Putin mai la est, avem 3 benzi (2+1) delimitate cu o simpla linie continua si cateva sageti pe asfalt
2. Nodul 2 e din alta lume. E o trefla cu benzi directe pentru intersectia a doua autostrazi cu cate 3 benzi pe sens. Chiar si asa, ceva (mai mult) spre est avem delimitare tot din vopsea
3. tot intersectie de autostrazi (dar in T), care mie mi se pare mai proasta decat intersectiile A10-A3 sau A2-A4. Aici e putin mai greu de gasit bretele fara delimitare pentru ca e o autostrada cu plata. In schimb, pe o autostrada alaturata, putin mai la nord, avem un nod care seamana cu cele de pe la noi (cu giratorii in capete) si cu linie continua.


Asadar, sa rezumam:
1. Daca avem noduri intre 2 autostrazi  atunci automat avem nevoie de 2 benzi pe sens (sau chiar 2 + banda urgenta) si delimitare fizica a sensurilor.
2. Daca avem nod intre autostrada si alt drum cu trafic ridicat (de ex. iesirea pt Cluj, sau Timisoara) avem nevoie de 2 benzi sau 1+banda de urgenta si delimitare fizica pentru a descuraja depasirile.
3. Daca avem un nod amarat (ex Saliste sau Apoldu) trebuie doar panouri de atentionare si vopsea . Cat mai multa vopsea. Si eventual bretele cat mai lungi de la giratoriu, ca sa aiba mai mult timp sa realizeze ca a gresit. Nodurile fara trafic, cu giratorii in capatul unor bretele scurte sunt cele care dezorienteaza soferii. Delimitarea fizica a acestora este cea mai mare prostie pentru ca odata intrat, chiar daca realizezi greseala, nu mai ai cum sa intorci (nu mai gandeste nimeni limpede sa realizeze ca poate calca stalpisorii fara sa strice masina).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024