Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Dar ăsta a scurtat și el ceva? Că să te bagi pe contrasens cu ditamai hardughia, e o treabă. Totuși vorbim de profesioniști aici, nu de un căscat sau de unul ce acum vede și el drumuri mai late de o bandă pe sens....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#3616
E foarte posibil sa urmeze o tragedie majora daca nici soferii profesionisti nu pot sa citeasca cum trebuie un nod rutier.

Sa nu uitam ca am avut recent contrasens in nod Gilau, daca nu se tampona continua probabil pe autostrada. Incidenta acestor evenimente creste.

Masuri de preventie se pot lua
- in noduri linie dubla continua rezonatoare, sageti care indica directia pe asfalt si parapeti usori pe linia dubla. Probabil nu e nicaieri loc de WRSB din cauza normativului prost
- un mesaj standard gen stay right at night promovat in media de catre Politie sau lideri de opinie gen Godina. Eu l-am contactat in legatura cu A6/A1 care e tot un nod proiectat dezastruos, fara succes insa
- semne STOP FALSCH cum am vorbit
- soferii care intra pe contrasens si scapa, cum e acest forestier, trebuie sa faca munca in folosul comunitatii: sa mearga cu auditul de siguranta rutiera in nodul prin care au intrat, sa faca o "reconstituire", si sa spuna cum au gandit. E foarte important de inteles cum gandesc cei care gresesc. De-aia se investigheaza accidentele aeronautice

Ionut

Quote from: Ionut on September 04, 2018, 01:56:51 PM
API pe Facebook

Zilele trecute a avut loc un nou accident într-un nod rutier de autostradă, de această dată la Gilău (Autostrada A3). Din cauza marcajului rutier aproape invizibil și a bretelelor bidirecționale fără separare mediană extrem de lungi (aproximativ 2 km), un autoturism a intrat pe contrasens, considerând că ambele benzi de circulație sunt pe direcția lui de mers și a acroșat un alt vehicul care venea din sens opus.

Aceste evenimente nedorite se întâmplă tot mai des și vor crește în frecvență pe măsură ce se vor deschide noi sectoare de autostradă. Soluția principală este DELIMITAREA FIZICĂ a acestor bretele bidirecționale, așa cum arată bunele practici în țările dezvoltate, cu rețele extinse de autostrăzi și drumuri expres.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să instaleze DE URGENȚĂ separatoare fizice în nodurile rutiere de pe autostrăzi. Un exemplu extrem de eficient și relativ ieftin îl reprezintă stâlpișorii reflectorizanți evidențiați în imaginile de mai jos.

Ne-au raspuns azi. Nu vor sa puna delimitarea prin stalpisori. Dar zic ca vor implementa alte masuri.


danutzu_1069

Tot e bine ca au răspuns ceva concret nu,.... "o sa vedem cum facem"
P-aia cu stalpisori flexibili (din exemplul tau) nu cred ca au inteles-o daca fac referire la ingustarea benzii...

GrmmrNzi

Da, trebuie salutat un răspuns la obiect, deşi asta ar trebui să fie normalitatea.

Linie dublă cu elemente reflectorizante pe mijloc ar trebui să ajungă.

Ideal ar fi o îmbunătățire a normativului, care să prescrie linii duble continue (dacă nu şi separatori) și bretele mai late (cu bandă de urgență).

dr4qul4

O linie dubla continua rezonatoare si sageti pt directionare + semnul de interzis acolo unde e cu sens unic, ar trebui sa fie de ajuns. Pana la urma mai trebuie sa deschizi ochii ca sofer.
Si camere de supraveghere functionale ca sa ridice pe 3 luni permisele celor care incalca regula.
Chiar daca e din greseala, daca nu esti in stare sa descifrezi semnele si marcajele, meriti o pauza (desi cred ca unii o fac intentionat ca sa scurteze din distanta sau sa braveze - vezi kiki challenge)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#3621
Ar fi un mare pas inainte linie dubla continua rezonatoare. Dar de ce numai la Gilau? Ar trebui in toate nodurile de autostrada unde exista benzi pe sensuri opuse despartite numai prin marcaj.

Sunt extrem de dezamagit de ideea CNAIR ca stalpisorii ar crea disconfort. Pai tocmai asta e ideea, sa reduca soferul viteza si sa caste ochii. De-aia e autostrada, pt viteza, siguranta, confort cognitiv al soferului. Dar in nod trebuie mers cu mare grija.

Practic ei zic ca e ok (confortabil) sa calci un pic linia continua.

Ca le e groaza sa-i intretina, pot sa inteleg. Daca ar fi dupa ei ar pune garantie 100 de ani la toate lucrarile si nu ar mai intretine nimic. Dar cum ar fi sa instaleze experimental sa vada ce intretinere necesita?

gruiarew

Îs camere peste tot. Cum zice dr4cul4 dacă nu ești în stare să mergi pe drum, stai acasă. Nu știu cum e cu stâlpișorii, că în caz de accident sau pană, trebuie să poți trece "dincolo". Ia să bubuie presa că s-au luat niște carnete (deși 3 luni mi se pare puțin) să vezi cum fac băieții ochii cât cepele.

Ieri noapte un taximetrist în Sibiu dădea cu spatele în giratoriu. Bine, nu era trafic, dar totuși. Dacă mai dădea o tură probabil amețea sau i se termina benzina. Unii chiar nu merită plasticul ăla în plus.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#3623
Quote from: GrmmrNzi on September 18, 2018, 05:27:00 PM
Linie dublă cu elemente reflectorizante pe mijloc ar trebui să ajungă.

Pai atunci de ce atata new jersey pe 2+2? Lasam dubla continua. Wait, asa era inainte si nu a ajuns.

O sa ziceti ca acolo e viteza, depasiri... Si in noduri avem dezorientare, stres, curbe care se cer taiate, deci alti factori care pot duce la   nenorociri. Plus pericolul enorm al intrarii pe autostrada invers.

Quote from: GrmmrNzi on September 18, 2018, 05:27:00 PM
Ideal ar fi o îmbunătățire a normativului, care să prescrie linii duble continue (dacă nu şi separatori) și bretele mai late (cu bandă de urgență).

Absolut se acord. Vezi topicul de normative. Fara banda de urgenta in nod, blochezi tot accesul in caz de accident. Sau  il condamni pe soferul ghinionist care face pana pe bretea sa opreasca pe banda de circulatie, chiar daca-s doua benzi pe sens.

Stiu cel putin un nod in Franta unde una din cele doua benzi pe sens a fost transformata in banda de urgenta.

cristi5

#3624
Quote from: gruiarew on September 18, 2018, 06:52:03 PM
Cum zice dr4cul4 dacă nu ești în stare să mergi pe drum, stai acasă. Nu știu cum e cu stâlpișorii, că în caz de accident sau pană, trebuie să poți trece "dincolo".

Da, pe toti ne-au suparat bizonii si taximetristii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa lasi oamenii sa se puna in pericol (chiar daca din vina lor) si sa moara pentru ca ne-a fost lene sa tragem o linie, sa punem un stalpisor sau un parapete.

Pai atunci nu mai trebuie separare de sens nicaieri nu?  Nici macar pe autostrada. Ca toti respecta legea cu sarguinta, sunt atenti, nu sunt obositi, au luat  10/10 la examenul de soferi si n-au uitat nimic de atunci.  Se orienteaza perfect in noduri neintuitive, etc.

La deschiderea A10 ne uitam cum ezita soferii cand alegeau banda pt Cluj vs Targu Mures. Unii aproape ca opreau. Fireste c-a fost o chestiune de saptamani pana cand unul a intors.

Remarcabila in Romania intoleranta asta pentru oamenii care gresesc si lipsa de intelegere a faptului ca exista tehnologie care previne eroarea umana (care eroare? Da-i dreacu, sa stea acasa!  Drumurile sunt pentru roboti care nu gresesc niciodata)

Apropo, dupa ce conduci mult in Occident nodurile cu contrasens sunt o aberatie! Anii 1950! Efectiv nu te astepti la asa ceva. In teorie se numeste "familiaritate". Daca mai si uiti o clipa ca esti in Romania unde nimic nu e ceea ce pare (forma fara fond), intri pe contrasens si ala esti!

Da, peste stalpisorii propusi de API se poate trece in caz de nevoie.

Ionut

Da da, peste stalpisorii propusi de noi poti trece fara probleme (adica nu mori):


gruiarew

Ionuţ, stâlpişorii ăia ocupă spaţiu. Spaţiu pe care nu-l ai peste tot pe bretelele de la noi. Că tot ce s-a făcut s-a făcut pe ieftineală şi cât se poate de strâmt. Nodul Simeria de ex. Nodul Sălişte. Nodul Sebeş. Nodul de la Sibiu (Compa).

@Cristi5 de obicei te respect şi tot timpul am avut ceva de învăţat de la tine, dar aici exagerezi groaznic.  N-ai cum să faci să fie ca dincolo pentru că aici e aşa cum e. Tot ce ziceam e că există o lege, un cod rutier care trebuie respectat. Care nu se conformează şi nu merge cu vorba bună, nu are sens s-o mai arzi cu floricele, luminiţe şi lambada. Pui mâna pe par şi gata. Aplici legea. Atât.

Ce treabă au separatoarele de sensuri de pe autostradă şi de pe 2+2 cu astea de pe bretelele pe unde cu greu trec două maşini mari una pe lângă alta? De ce amestecăm mere cu pere? Care nu vede linia continuă o să dea peste stâlpişorii elastici, o să-i rupă, n-o să-i mai înlocuiască nimeni şi tot acolo ajungem. Ori dacă aplici legea şi-l arzi la buzunare să vezi ce atent o să circule. Sunt locuri unde nu e nici o dungă, nici un semn, mergi efectiv orbeşte (DN68A de ex). Tot ce ziceam e că acolo unde este să se fie puţin mai drastici în a aplica legea.

Am fost şi eu prin occident şi am văzut cum se circulă. Lăsaţi-o mai moale vă rog cu "în România" că nu e lapte şi miere nici pe dincolo. Prin Ballerup pe Ringvej04 alerga cu 150 pe limită de 120 "there is no police or radar in this area". Prin Amersfoort cu taxiul plecări cu scârţ şi depăşiri pe dreapta cu bliţuri şi claxoane ca să ne arate ce poate BMW-ul lui cel nou de 320 cai. Mai apoi să meargă cu 30 peste câţiva km "it's radar here". Şi behăia navigaţia ca toţi dracii că a depăşit limita de viteză.

Nu-mi spune că ăla cu ditamai tirul n-a văzut pe unde se bagă. Dacă vezi posturile anterioare la ăla m-am referit. Dacă eşti profesionist cari câteva zeci de tone după tine şi tu nu vezi / n-ai habar pe unde mergi da, cu toată intoleranţa la greşeală şi neînţelegerea spre tehnologie zic că ai merita să nu te mai urci la volan veci!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

La noi sunt foarte multi care dau cu spatele cu buna stiinta pe autostrada. Aia au intrat pe autostrada pe sensul care trebuie, dar dupa aceea isi dau seama ca au gresit, si dau cu spatele. Uneori si peste 1 km. Poti sa pui cati stalpisori vrei, ei tot aiurea vor intra si tot cu spatele vor da.
Si majoritatea celor pe care ii vedem ca merg pe banda de urgenta cu avariile puse, tot bine au intrat si au intors dupa ca le e lene sa mearga pana la prima iesire.
Hai sa le lasam permisul, saracutii de ei.
Stalpisori din astia au fost si prin Bucuresti. Stii cum au fost rezolvati? Se ia una bucata duba si se darama. Sau una bucata SUV si se trece cu roata peste ei. De ce? Asa de distractie.
Voi vreti stalpisori in noduri si la noi se fura si catadioptriile de pe parapetele de pe autostrada. In italia nu am vazut stalpisori pt delimitare, in schimb sageti  dupa sageti ca vopseaua e mai ieftina si nu trebuie licitatie care sa dureze 1 an de zile. Iar pentru fiecare exemplu de-al vostru cu stalpisori/parapeti eu va pot da altul din aceeasi tara in care nu avem decat vopsea pt delimitare.
Delimitari fizice si banda de urgenta facem unde avem trafic si viteza crescuta (A1-A6), nu in noduri unde ar tb sa se mearga cu 60.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GrmmrNzi

^^^^ cristi, m-am făcut prost înțeles: la faza cu "ajunge" m-am referit strict la nodul cu pricina, unde nu e loc de NJ & co.

N-am nimic împotriva nodurilor cu separare fizică, cu parapeți sau NJ, chiar și pe 1+1, dar în acest caz cu bandă de urgență (pentru pene etc., dar și pentru transporturi agabaritice).

cristi5

#3629
@gruiarew, sunt de acord ca peste tot comportamentul soferilor e cam la fel. Adica gasesti bizoni, etc. Atunci de ce au mai putine victime? Raspunsul e simplu, infrastructura. De exemplu te gandesti cum poate gresi omul si proiectezi infrastructura sa evite situatia respectiva. De exemplu nu faci noduri cu doua sensuri pe aceeasi panglica de asfalt, pentru ca in zone de autostrada oamenii se asteapta (familiarity) sa gaseasca separare de sens.

@gruiarew Pot sa fiu de acord ca la noi "e asa cum e", cand e vorba de DNuri de exemplu, cu traseu din secolul XIX sau mai rau. La alea nu prea ai ce sa le faci (de fapt ai: centuri, masuri de siguranta in localitati, etc). Dar cand are statul autostrada construita prin 2007 cu nod proiectat ca in anii 1950, si sa stea sa nu faca nimic, sa lase pana si singura linie continua sa se stearga, asta nu pot sa accept. Asta e indolenta si nepasare fata de oameni.

@dr4kul4 dar de ce intra oamenii regulamentar dar in directia gresita? Or fi prea bine desenate (!) si semnalizate nodurile? Pana si Ionut a scris pe forum ca era sa se rataceasca nodul A1/DN1 Sebes Nord (adica nu la Dobra sau ceva nod secundar). Exista mii si mii de intersectii proiectate cu c*rul in Romania (o exceptie recenta, Piata Marasti in Timisoara, remarca cineva ca sigur nu e desenata de proiectanti autohtoni) si nodurile de autostrada nu fac exceptie, cu specificatia ca accidentele provocate de noduri sunt de obicei mortale.

Deci proiectam cu spatele, ne batem cu caramida in piept ca am respectat normativul, si omul e de vina ca n-a respectat legea. Design centrat pe prevenirea erorii umane si in general pe studiul factorului uman? Nu merita pulimea de la noi atata respect.