Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#3405
Quote from: pasadia on June 27, 2018, 06:16:08 PM
- amenzile (proportionale cu venitul declarat si cu gravitatea incalcarii legii)

Imi explici si mie care e diferenta daca merg prin localitate cu 120 km/h cu un mondeo decat daca as merge tot cu 120 km/h cu un S-Maybach?!? Cu tot respectul, dar dupa rationamentul tau, unul din Strehaia cu ajutor social de la primarie si cu S-Class (bineinteles cu volan pe dreapta) asigurat in Bulgaria ar trebui sa primeasca bani de la politistul rutier, nu sa i se suspendul dreptul de a conduce pe drumurile publice. Atat timp cat incalcam aceeasi regula in aceleasi imprejurari, pedeapsa si sanctiunea trebuie sa fie aceeasi. E ca si cum i-ai rupe lui CR7 un picior cand joaca cu o echipa ca Steaua ca vorba aia... e CR7 si alearga mai bine pe teren decat adormitii astia ai nostri.

Acum... cu semnalizarea
1) Mai sunt localitati si locuri prin Romania unde exista indicatoare cu "Atentie! Radar!". In 95% din cazuri lumea chiar respecta acel indicator desi pe acolo nu am mai vazut de 5-6 ani picior de politie rutiera. Inmultirea unor astfel de zone o consider mai mult decat bine-venita (bineinteles daca se exagereaza cu numarul lor, acel indicator va fi total ignorat)
2) Clar sunt anumite zone unde trebuie radar fix. Suntem la nivelul tehnologic in care politistii nu trebuie sa mai stea cu radarul decat in cazuri strict exceptionale sau combinat cu alte actiuni (cum ar fi filtrele pentru verificarea alcoolemiei). De exemplu as pune in dreptul scolilor radare fixe. Cel putin la toate scolile cu poarta la DN.
3) Vrem educatie rutiera? Ia voi astia de aveti copii in scoli nu mai semnati ca orbii pentru ora de religie in fiecare an, si mai cereti ca de exemplu in clasa a VII-a sa faceti EDUCATIE ALIMENTARA iar in clasa a VIII-a (cand teoretic minorul are voie sa mearga cu bicicleta pe drumurile publice) sa faca EDUCATIE RUTIERA. 6 ani de religie cred ca ii sunt mai mult decat suficient oricarui copil (eu inca nu am copii, dar ma chinui de 1 an sa bag la 2 scoli in Brasov un optional de educatie alimentara).


Quote from: pasadia on June 27, 2018, 06:16:08 PM
- multe amenzi (astfel incat sa para ca toata lumea incaseaza, nu doar unii si sa nu apara efectul "sper sa scap") - si pentru asta e nevoie de un sistem automatizat, nu de scris amenda timp de 10 minute pe marginea DN-ului. Adica de camere fixe.
De acord aici. Dar, pe de alta parte trebuie si alte masuri complementare... cum ar fi:
1) Cine ar trebui sa fie sanctionat pentru ca incalc linia continua atunci cand:
     a) Incalc marcajul continuu pe un drum public pentru ca un dobitoc de primar a trasat linie continua pe axul unui drum de 4m
     b) Incalc marcajul continuu pe un drum public pentru a evita un crater, rezultat in urma unei surpari sau a gropilor din carosabil
     c) Nerespectarea semnalizarii rutiere din cauza ilizibilitatii indicatoarelor sau marcajelor rutiere (indicatoare de stop/cedeaza puse dupa coronamentul copacilor, indicatoare ruginite sau furate, marcaje sterse etc)
     Morala: pe administratorul drumului cum il sanctionam? Ca sistemul actual de sanctionare a administratorilor drumurilor este fix apa de ploaie

2) Cum colectam amenda? Iti dau un caz concret... pe 05.05 facui o trasnaie de ma intalnii cu politia rutiera si mi-a fost retinut permisul (am dat testul, nu am fost pieton decat o luna). Am vrut sa platesc amenda in termenul de 48 de ore. Toata tarasenia petrecandu-se sambata, luni m-am prezentat frumos la taxe si impozite Dorohoi. Aici am constat urmatoarele:
    a) Nu exista conceptul de plata cu cardul. Cum c***t sa nu ai un POS intr-un punct de colectare taxe 80-90 de mii oameni, dracu stie. Bine ca toti agaricii de ii calca ANAFul si fac rulaj mai mare de 10.000 EUR trebuie sa aiba POS, dar statul nu poate.
    b) Nu puteau sa-mi incaseze amenda pentru ca nu mai aveau tonner si hartie la xerox si trebuia sa ma duc eu la mama dracului sa caut un xerox ca sa las o copie dupa PV
    c) Desi veneam cu copia dupa PV, nu puteau sa-mi incaseze pentru ca nu le mai mergea imprimanta (din aia matriciala, clasica) si nu aveau chitantier sa imi dea chitanta "de mana"
Dupa un scandal monstru in acea institutie - colcaie de cumetri cumetre, toti de o aroganta de nedescris - am fost dat afara de acolo cu politia locala (nu mai puteam de draci si nervi, pentru ca am facut ca dobitocul cei 3 pasi descrisi anterior)
    Bineinteles ca am zis "bai da ce prost sunt.... nu exista Ghiseul.ro ?!?". Eh... chiar am constatat ca sunt foarte prost pentru ca din tot judetul Botosani, pe ghiseul.ro apare doar Taxe si impozite locale Mun. Botosani. Pana la urma am platit asa.
    La SPR Botosani am aflat ca mai nou se poate plati si direct la agentul constatator (adica politistului care te opreste). Numai ca trebuie sa ii dai suma fixa (iti da chitanta si toate alea).
     a) macar de-mi spunea agentul de la Rutiera asta, ii dadeam banii pe loc si macar scapam de scandalul asta
     b) si l-am intrebat pe "dom' comandat" ... da bine nene... dar daca vreau sa iti platesc cu cardul, de ce naiba nu pui cate un POS mobil pe fiecare masina? Adica au toate pizzeriile si nu aveti voi? Argumentul m-a lasat fara cuvinte: POS de unde? Ca Politia Romana nu are cont colector si nici legea nu ne lasa sa mergem sa ne facem cont la o banca comerciala. Ce e drept, asta releva o alta forma de cancer a statului Roman: Trezoreria Romana care inca opereaza la fel ca in primul an de infiintare. De acum de mai bine de un secol. Adica nu isi pot informatiza sistemele si nu se pot inrola unui procesator de plati electronice.

Asa ca... vedeti voi... pana sa visam la radare fixe si automatizarea procesului de sanctionare trebuie tratate multe lepre (oameni, institutii, politici) si cateva forme severe de cancer raspandite in statul asta... paralel cu secolul in care ii traiesc cetatenii.
De asta avem tot neamul de militieni in trafic/boscheti si inca mai exista notiunea de PV la sanctiuni rutiere. Insasi notiunea de PV pentru astfel de activitate e hilara.

Cert e ca mai ramanem o vreme la "actuala" metodologie de implementare si asigurare a sigurantei circulatiei rutiere... cu politisti (organ de cercetare penala, no?!?) "la patrula", cu un sistem in care pe administratorul drumului il doare la basca daca e sanctionat ca oricum se plateste din bugetul consolidat, cu un sistem greoi de colectare a amenzilor (ca si cu ghiseul.ro... cate plati am facut la diverse institutii din Brasov si m-am trezit cu ele ori la financiar la primaria de domiciliu, ori cu contul poprit... si dupa aia du-te tu sa-ti ridice astia poprirea pusa de ANAF, tu plimbandu-te cu confirmarea de plata de la Ghiseul.ro si cu lista de legi si hg-uri ca nu stiu functionarii ce naiba e ala ghiseul.ro). Acordam prezumtia de nevinovatie cancerului si visam la cai verzi pe pereti...

:madwife: :madwife: :madwife:

danutzu_1069

#3406
Na, ca tot discutati de radare fixe...
https://ziarulonline.com/politia-impanzeste-drumurile-cu-radare-fixe-dotate-cu-camere-de-filmat-dati-informatia-mai-departe-sa-afle-toti/

"Poliţia Română a încheiat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Agenţii de circulație îi vor identifica pe șoferii vitezomani, folosind camerele de supraveghere. Acestea au rol de radare.

Radarul fix începe să funcţioneze atunci când roţile din faţă ale unei maşini ajung la senzorul din asfalt. Dispozitivul electronic calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri. Adică distanţa până la următorul senzor. Dacă aţi depăşit limita maximă de vitezăveţi primi amendă acasă, în plic. Poliţia anunță că are deja camerele de supraveghere ale CNAIR. Primele vor fi amplasate pe autostrada spre mare.

"O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe se lucrează la corectarea lor şi ne dorim chiar dacă nu se va modifică legislaţia să începem să aplicăm sancţiuni", declara Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.

Compania Naţională de Infrastructură Rutieră a găsit o soluţie de a transmite informațiile polițiștilor. ,,Compania are câteva echipamente ITS instalate pe autostrăzile din România existente şi în curs de dezvoltare", spunea Ecaterina Munteanu, director Direcţia de siguranţă circulaţiei.... "

Intreb eu, toata șmecheria este omologata metrologic?

tom_sawyer


pasadia

#3408
@dumbrava - dar nu stiu cine ti-a spus ca amenda se da functie de masina condusa. Eu am spus ca ar trebui data functie de venitul declarat. Poti avea venit de 1 milion de euro si sa conduci o masina de 10.000 de euro la fel de bine cum poti avea o masina de 50.000 de euro si sa ai venit de 20.000 de euro. Nu ma intereseaza cum cheltui banii pe care ii castigi, tot ce vreau e sa simti sanctiunea egal cu ceilalti.

Iar daca tu vrei sa arunci discutia in derizoriu cu exemple de la Strehaia (nu esti primul intalnit care vine automat cu astfel de contra-exemple) o sa iti spun si eu ca nu e asta un motiv. Faptul ca statul e incapabil sa depisteze activitatile ilegale care aduc respectivului venit e o problema care trebuie rezolvata prin alta legislatie, in special prin cea penala. Aici discutam despre o propunere buna in ceea ce priveste legislatia rutiera. E ca si cum l-ai aduce pe Cristiano Ronaldo sa joace rugby - probabil ca pare o decizie normala, creezi audienta si in randul femeilor, dar nu cred ca iti foloseste prea mult. ;)

perfidus

Uite o analiza foarte buna a sistemului facuta de @dumbravaandrei. Cu riscul de offtopic, ma gandesc la niste completari.
Desi situatia prezentata este tipica, fiecare avand cel putin un exemplu, concluziile sunt complet dezarmante. Ai impresia ca este totul parte a unui plan de descurajare bine pus la punct (probabil de Soros, zic si eu) pentru a nu putea iesi nicicum din acest cerc vicios.
Asta este o capcana in care suntem atrasi zi de zi.
Vedem toate aceste chestii si cand primim raspunsurile ne desumflam si devenim tot mai convinsi ca solutia este emigrarea.

Stim ca administratia e paralizata prin incompetenta si frica de raspundere (sporita acum de "tupeul" DNA - in sensul bun).
Cine poate sa faca ordine in administratie? Solutiile sunt doar legislative si nu ma refer la metoda simpla cu abrogarea abuzului in serviciu. Trebuie modificate legi importante cum ar fi Statutul Functionarilor Publici. Conteaza deci cine e la guvern, cu astia de acum nu mai sunt sperante.
Adica e important votul.
Iar votul constient implica educatie, personala dar si sociala, pe multiple planuri, si intelegere a conceptului de management in interesul public.

Temele importante pe termen mediu si lung pentru intreaga comunitate ar trebui sa primeze in fata interesului personal (vezi exemplele de modificari la legislatia rutiera cu dedicatie pentru vitezomani sau schimbarea legilor penale). Asta e foarte greu/inutil de explicat cuiva care abia o duce de pe o zi pe alta si are un comportament obedient - masa de manevra, sau cuiva cu comportamentul SOV dat ca exemplu mai sus - rebelii si bizonii. Aici e nevoie de educatie concreta.

Pe scurt, trebuie setate niste obiective generale masurabile pe domeniile importante si legislatia sa fie ajustata dupa gradul de realizare al obiectivelor.
Important este ca impreuna sa asezam jaloanele, sa gasim calea ca procesul sa inceapa si apoi sa nu mai poata fi oprit (prin urmărirea obiectivelor).

PS. Felicitari @dumbravaandrei pentru initiativele legate de educatia alimentara.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

#3410
[am un feeling ca discutia asta o sa fie mutata in topicul de legislatie]

@pasadia Sistemul asta al tau tu vrei sa il aplici la contraventii:o  :o  :o Ca daca vorbim de infractiuni, in functie de prejudiciu si circumstante, cerul e limita, se poate si anula dreptul la conducere, are inamovibilul grija de tine.

Asa-i ca ai plecat pe fenta ?
Nea Ion, fiul al satului, posesor de permis de conducere de cat. B, obtinut la scoala profesionala acum 25 de ani, ramas fara loc de munca si executat de banca, dar bun prieten cu primarul din comuna, din cand in cand ii mai conduce masina celui din urma. O masina "nemteasca, condusa anterior de o batranica <decat> de acasa si pana la hypermarketul de la colt". Intr-o dupa-masa este inregistrat de aparatul radar cu 72km/h pe un sector de drum public cu limita de viteza 50km/h. Politistul ii aplica sanctiunea A. Trei ore mai tarziu, Nea Ion ia masina fratelui sau, o Dacia "papuc" si in acelasi loc este iarasi depistat cu 72km/h, iar politistul ii aplica sanctiunea B. In ambele cazuri a savarsit doar o contraventie, fara a putea fi imputate alte infractiuni sau alte contraventii complementare.
Acum...
1) este vre-o diferenta de "gravitate" ca nea Ion a incalcat limita de viteza cu nemteasca sau cu dacia?
1') este vre-o diferenta de "gravitate" daca acea limita de viteza era incalcata de Nea Ion, dom' primar sau de fratele lui Ion?
2) Faptul ca Nea Ion nu dispune de venituri, cum il sanctionam? Amenda oricum nu o sa o plateasca ca nu are de unde si nu poate fi executat. Oricum e in proces de executare silita cu banca.
3) Faptul ca nea Ion poate fi din Strehaia e doar o coincidenta. Putea fi din Dorohoi, Bucuresti, Cluj, Timisoara, de oriunde.
4) Nea Ion poate sa incalce legea si fara sa aiba vre-o avere.
5) Dar daca nu l-am arde pe nea Ion doar la bani si ii conferim privilegiul de a fi doar pieton si pasager?!? Nu l-am invata minte pe Nea Ion sa respecte legislatia, contribuind astfel la siguranta circulatiei rutiere in Romania? Ca pieton nu prea poate sa faca un "ciubuc" decent de la dom' primar sau frate-su :)
6) sanctiunea A == sanctiunea B ?

Pana la urma putem fenta sistemul... ca pot sa imi fac fundatie (sa pot constitui patrimoniu), costurile vietii mi le acopar din fundatie si trec venituri 0. In cazul asta mai platesc amenda? Preot la BORporatie ma fac  8) 8) 8) 8)

Dar la contraventii, pana acum sunt doua sisteme:
1) Platesti de rupi, dar pleci in continuare cu masina (Germania, Elvetia, Austria, Italia, Spania, Ungaria, tarile nordice). Aici lasi banul si iti vezi mai departe de ale tale.
2) Financiar "te atentionam", dar daca insisti, iti suspendam dreptul de conducere iar daca esti cu adevarat dobitoc iti si anulam dreptul de a conduce (Romania, Franta, Olanda, Cehia, Polonia).

Acum... pe mine m-a stimulat mai tare faptul ca la 5/6 dimineata cand vroiam sa ajung undeva, in cartierul meu mult iubit nu gasesti nici taxi, nici uber. Mai in tot Brasovul nu gasesti. Si daca consoarta era plecata, stai berila si urla la luna/soare. Ca daca era doar de bani... cat putea sa-mi ia pe o contraventie? 5%? 10%? 20%? NO PROBLEM!!!!! N-ati banii si vrum-vrum ca ma grabesc.

La drept vorbind, sistemul nostru de sanctiuni mi se pare unul echitabil intre cele doua extreme bogati/privilegiati si cei cu care viata nu a fost asa de darnica: daca insisti in a fi sanctionat, la noi devii pieton. Adica poti sa ai toti banii din lumea asta, daca esti bizon si insisti in a fi sanctionat, te indepartam de la volan. Adica eliminam fizic un risc. Asa, daca doar fluturam banii... riscul tot acolo ramane.

[offtopic]Pe principiul asta al tau hai sa reintroducem si votul cenzitar[/offtopic]

Io

#3411
De acord, Andrei, sanctiunea trebuie sa fie aceeasi pentru aceeasi fapta produsa in aceleasi circumstante indiferent de masina condusa si de venitul (declarat sau nu al) soferului.

Daca nu se procedeaza asa se poate ajunge foarte usor la aberatii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

@andrei: reciteste mesajele mele, arata putin respect nu faze cu "fente" si poate va merita sa iti raspund. Dar altfel e complet inutil.

Ionut

Hai sa detensionam un pic atmosfera. :lol:

TimesNewRoman
Modificări la Codul Rutier. Poliţiştii vor fi obligaţi să-ţi dea flashuri cu 2 km înainte de radar

dragos76

Quote from: dumbravaandrei on June 27, 2018, 11:06:09 PM
5) Dar daca nu l-am arde pe nea Ion doar la bani si ii conferim privilegiul de a fi doar pieton si pasager?!? Nu l-am invata minte pe Nea Ion sa respecte legislatia, contribuind astfel la siguranta circulatiei rutiere in Romania? Ca pieton nu prea poate sa faca un "ciubuc" decent de la dom' primar sau frate-su :)

Sincer, asta mi se pare măsura cea mai eficientă de luat. Cam orice bizon din ăsta oprit de radar o să vedeți că nu e enervat de amendă, cât de faptul că pierde timp. Așa că ar trebui aplicate la sânge mai ales sancțiunile astea cu puncte. Pornind de la chestiile banale, cum e parcarea neregulamentară. Nu ai cum să îi ridici mașina unui bizon care se oprește pe avarii la un butic; dar dacă îl arzi cu puncte și se apropie de pragul suspendării carnetului, o să înceapă să fie cel mai mielușel din toți șoferii posibili.

adiarc

nu pot fii de acord cu eliminarea in mare a limitelor de viteza,dar,daca e sa vad si partea   buna poate Politia Rutiera incepe sa faca prevenție,daca li se ia partial ciupeala
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

#3416
Acum 3 luni pozam si filmam curba celebra din Dealul Persanilor (vezi mesajul asta si urmatoarele). Curba e celebra pentru ca in urma cu 2 ani au murit acolo 4 copii din Iasi ce mergeau la un festival in Arad, eveniment ce a declansat inclusiv stiri de genul acesta.

Ieri a mai fost un accident acolo, evident tot cu tir implicat. Fara victime, dar partea speciala o reprezinta faptul ca a fost primul accident dintr-o serie de 3 petrecute pe o distanta de 10 km intr-un interval de 2-3 ore. Cel mai grav a dus la moartea a 2 persoane si in el au fost implicate 3 masini mici inmatriulate in TM, GL si IS (deh, vine concediu, DN1 Brasov - Sibiu redevine axa principala de voiaj pentru turisti, Moldova si expati reintorsi in august).

Si imi zic in sinea mea ca e si normal sa avem accidente pe aici
- traficul nu e atat de mare ca pe VP, ca atare sunt multe cazuri cu depasiri si fortari ale vitezei maxime pana la 120-140km/h,
- asfaltul e decent, dar nu prea e acostament suficient pentru a permite evitarea ciocnirilor frontale
- geometria drumului, ca si traseul acestuia, impune o succesiune de zone care permit viteze mari intercalate de scurte portiuni periculoase ce impun viteze mult mai reduse; pe scurt:

iesirea din Codlea - intersectii limitate la 70km/h, scurta portiune in curba si coborare limitata la 60km/h, apo 2 benzi pe care se circula foarte repede pentru 1km, apoi o lunga portiune de depasire interzisa unde este fortata depasirea datorita impresiei ca e suficienta vizibilitate, apoi zona reapta inainte de intrarea in Vladeni. Ulterior iar portiuni drepte pe care se cirula foarte-foarte repede pana ajungi in delaul Persanilor unde esti obligat sa reduci la 30-40km/h. apoi iar 2 portiuni drepte, cu depasire permise si deseori viteze de peste 120-140km/h, urmata de un traseu sinuos si ingust prin satul Persani. Si apoi iar drum liber, dar de data asta cu rampe unde unii au impresia ca e suficienta vizibilitate si forteaza din nou depasire.

In zile ca cea de ieri, dupa ce afli de morti si raniti si vezi cum tot traficul e deviat pe DN73A (absolut distrus), mai ca imi vine sa zic ca nu ma intereseaza centura Fagaras, caci acolo nu sunt atat de multe accidente ci doar se pierde timp. Prefer mult mai mult sa stiu ca corecteaza geometria si intersectiile de pe acest DN, chiar daca la final nu va mai fi nici o autostrada in zona!

ps: si ca sa fie tacamul complet, dimineata de azi a inceput cu accident la Rupea - 2 masini (una cu numere de Serbia, 8 pasageri, cel putin 2 persoane incarcerate din ce se stie pana acum). La fel, pe o portiune de linie dreapta ce urmeaza unui tronson cunoscut pentru faptul ca nu prea se poate depasi pe el - padurea bogatii.

tom_sawyer

Proiectul privind radarele, criticat dur de Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor: Este în contradicție cu bunele practici europene, nu este susținut de niciun studiu și ar putea avea un efect negativ asupra siguranței rutiere

Organizația independentă ETSC, cu sediul la Bruxelles, critică proiectul de lege care schimbă modul în care radarele vor fi instalate și semnalizate, avertizând că respectarea limitelor legale de viteză va fi foarte dificil de verificat.

ETSC spune că, dacă proiectul de lege menționat mai sus este votat de plenul Camerei Deputaților în ședinta de luni, 2 iulie, respectarea limitelor legale de viteză va fi foarte dificil de verificat, mai ales în conditiile în care :

     În prezent, in România nu funcționează sisteme automate fixe de detectare a vitezei. Numărul de amenzi date cu ajutorul camerelor fixe de monitorizare a scăzut de la 32,670 în 2011, la 4,550 în 2014 la 0 dupa anul 2014. 

     Numărul amenzilor acordate în urma măsurării vitezei cu dispozitive radar mobile a scăzut de la un million în 2011 la 710,520 în 2017. 

     Obligativitatea de a monta panouri de atenționare pentru fiecare acțiune a poliției pentru măsurarea vitezei participanților la drum va îngreuna acest proces și presupune resurse financiare suplimentare. 

"Este important de subliniat faptul că, deși în anumite țări europene legislația prevede ca radarele mobile să fie vizibile și localizate în principal în zonele cu risc crescut de accidente, aceste țări dispun în paralel de un sistem extins de sisteme automate de supraveghere a vitezei (camere fixe, controale pe secțiuni de drum) care au grad sporit de eficacitate.   

În Franța, spun cei de la ETSC, sunt instalate radare mobile pe mașini neinscripționate care folosesc un flash infraroșu, nedetectabil de către conducători. La 1 iulie 2017, 382 de vehicule neinscripționate au fost în traficul francez pentru a depista șoferii care depășesc limita de viteză. Până în 2017, șoferul mașinilor cu radar instalat din trafic trebuia sa fie jandarm sau polițist în uniformă. Din aprilie 2018, operațiunile mașinilor dotate cu radar de detectare a vitezei au fost subcontractate companiilor private".

hotnews.ro

JohannDB

Quote from: pasadia on June 01, 2018, 10:36:09 AM
Quote from: florin74 on May 31, 2018, 10:12:24 PM
Dn1, intre Brasov si Fagaras cred.

Nu, e imediat dupa Fagaras spre Sambata - o portiune de linie dreapta intrerupta de o mica cocoasa peste un parau mititel. Lumea tinde sa conduca foarte tare datorita liniilor drepte si cam ignora lipsa de vizibilitate si linia dreapta de peste cocoasa.

As zice ca solutia decenta e ca la proiectare sa se renunte la acele cocoase (terasamente mai inalte cu cateva sute de metri mai inainte sau dupa daca nu poate fi scazuta cota podetului). La fel cum in cazul pus de Tibi se vede ca ave nevoie de banda dedicata pentru viraj stanga / dreapta delimitata clar inainte printr-o insula si acele popice ce blocheaza trecerea pe contra-sens. Dar deh, bine ca pune probleme de siguranta rutiere planeitatea de pe ST3 dar nu pune probleme de siguranta rutiera toate aceste intersectii cu drumuri secundare de pe DN-urile patriei.

    Recitind ceea ce se scria aici, cu mai multe pagini în urnă (respectiv pagina 217), redau întregul citat pentru a se înțelege problema.... DRUM DREPT/ALINIAMENT în zonă de "câmp"/plată, dar unde la MODERNIZARE, podurile / podețele au fost RIDICATE cu 3-4 metrii peste nivelul dinainte de "modernizare"....Rațiuni de proiectare.
    În esență, legat de comentariile de pe accidentul de după Făgăraș.... Am prins din "plin" perioada de modernizare a DN1 pe sectorul Brașov-Făgăraș-Veștem din perioada anilor 2007/2008-2009/2010. Atunci s-au "ridicat" podurile și podețele rezultând aceste cocoașe (care până atunci nu au fost) și mă întreb , pentru ce motiv au fost ridicate? Frica de inundații, terenul fiind în "lunca Oltului" ?; pentru că aceste "cocoașe artificiale" au devenit zone "oarbe" pe un teren inițial cu vizibilitate maximă ("pasadia" e corect în apreciere și cunoaște zona). Tot atunci au apărut și insulele și insulițele de tot felul de pe acest sector, mai mult sau mai puțin (din păcate) inspirat aplicate, atât în localități cât și în afara lor.... Legat de aceste insule, am avut discuții cu cei din poliția rutieră, atunci când am avut acțiuni în colaborare cu ei, care de la vremea respectivă au semnalat creșterea alarmantă a numărului de accidente provocate de chiar aceste "obstacole fizice intenționate" componentă a "acțiunii" de calmare a traficului.... Dar, de atunci și până azi, nimeni nu aude, nu vede, totul a rămas "cum am stabilit" și noaptea e la fel de întuneric pe sector și prost vizibil. Câinii latră, turma trece...

JohannDB

#3419
Hmmmmm, ne plângem de radare, oare e ce ??
...................Citiți aici, dacă unii nu au aflat de cum se fac bani "la privat", fără ca la stat să intre ceva....
     Este vorba de mega-afacerea radarelor fixe instalate în anii 2006/7 de "Codec" srl și o altă firmă.... A ieșit un scandal "pe cinste" ce a ajuns la Î.C.C.J. în 2009, aprilie, când definitiv și irevocabil s-a pus punct acestei afaceri, camerele fixe instalate cu această ocazie fiind declarate ILEGALE și scoase din funcțiune, rămânând așa până azi, "în ciuda" unor eforturi de "naționalizare" și "resuscitare" a acestor camere......

    https://romanialibera.ro/special/investigatii/primariile-rutiere-jumulesc-soferii-cu-5-radare-km-149222

    https://romanialibera.ro/special/investigatii/primariile-rutiere-jumulesc-soferii-cu-5-radare-km-149222