Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Problema este ca satenii, nu o sa mai fie la soseaua principala si o sa ... migreze cu case noi spre acea centura.

chr

Ai dreptate danutzu si, istoric vorbind, de cele mai multe ori nu drumul a fost facut prin sat ci satul s-a facut la drum. Sunt perfect de acord ca drumurile sa ocoleasca localitatile, dar ar trebui sa se interzica categoric orice nou acces, altfel e degeaba.

dr4qul4

Satele s-au facut la drum pentru ca doar acolo era asfalt! Sau macar piatra!
Acum avem situatia penibila in care ulitele sunt asfaltate ca in palma, iar dj-ul e plin de gropi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Acum avem situaţia idioată în care răsar case lângă DN/DJ muuult după indicatorul de ieşire din localitate.
Şi probabil că după nu mult timp vor muta indicatorul.
Eu nu inţeleg cum 1-2 metri de i partea şi de alta a drumului NU este proprietatea statului, si nimeni să nu îşi poate face intrare privată în şosea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

OK.
Am un teren lângă A2.
E normal să îmi fac casă şi CNADNR să nu îmi restricţioneze accesul ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

E vorba fix de chestia asta.
Am teren lângă şosea, îmi fac casă.
Vreau acces.
Chit că am ieşit din intravilan (adică sunt dincolo de semnul de ieşire din localitate).
Aşa se ajunge la localitățile astea kilometrice, în care tu conduci cu 50, dar localitatea este formată din două şiruri de case, pe o parte şi alta.

Şi dacă se face centură pentru localitatea respectivă, se vor construi case fix cu ieşire în centură.

Ceva nu este OK....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Păi despre asta este vorba...
Şi dacă esti văr cu primarul şi ăla iti dă autorizaţie de construcţie, CNADNR ar trebui să aibă 2 metri lângă drum care să fie ai statului şi să nu permită " înţeparea" în DN, ci să îţi facă vărul primar stradă prin spate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Sau casa fiind retrasa fata de DN, poti face ceva gen bretea prin fata caselor si care sa se intepe in DN in cateva puncte.

qsv

Quote from: vancouver on February 22, 2016, 05:19:23 PM
Trebuie intai sa moara oameni nevinovati, ca sa incepem sa intram mai cu seriozitate in probleme?
Cand incepem sa sapam, iata, in orice domeniu iese la iveala un putregai si o indolenta in care fiecare are o explicatie.
NU MA INTERESEAZA CA EXISTA O EXPLICATIE. Vreau sa inaintam. Vreau solutii. Hai sa schimbam acele lucruri, care acum ne permit sa ne ascundem in spatele explicatiilor.

vancouver - eu am prezentat lucrurile pentru a oferi tuturor o imagine, asa cum o vad eu asupra lor. Explicatiile pe care le-am oferit erau menite nu sa scuze actorii respectivi ci sa dezvaluie "lantul slabiciunilor", sa arate directiile in care ar trebui canalizate eforturile de schimbare. Schimbarea este facilitata si de presiunile pe care le poate pune societatea civila - prin postul meu am incercat sa arat catre cine trebuie indreptate aceste presiuni. Eu nu ma ascund in spatele unor explicatii dar sunt convins ca multi din actorii din domeniu sunt in situatiile descrise.
Asadar cu riscul de a ma repeta si de a deveni plictisitor, cam asta ar fi ordinea in care cred eu ca ar trebui actionat.
1. Presedintele Consiliului Judetean - e o functie politica, si e greu de schimbat atitudinea, au deja in ADN modul asta de a face politica/voturi.
2. Departamentul Tehnic din cadrul CJ - de asemenea greu de schimbat mentalitatea - necesita un grad mare de independenta fata de presedintele CJ (tatucu').
3. Proiectanti - pot fi urmariti atenti si se vor vedea obligati sa respecte legile. E greu sa urmaresti astfel de proiecte, care nu prezinta un asa mare interes precum autostrazile, drumurile nationale, ci mai degraba interes local, iar urmarirea necesita resurse considerabile de timp si oameni avand in vedere multitudinea proiectelor.
4. Executanti  - ca si in cazul proiectantilor, dar chiar mai greu de urmarit - ar necesita prezenta la fata locului pentru analizarea executiei si a documentelor..

chr

Quote from: danutzu_1069 on February 23, 2016, 01:05:19 AM
Sau casa fiind retrasa fata de DN, poti face ceva gen bretea prin fata caselor si care sa se intepe in DN in cateva puncte.
Exact despre asta e vorba, DN-urile, DJ-urile, centurile ocolitoare nu ar trebui sa aiba accese. Adica tu pe terenul tau poti sa-ti faci si casa, si moara si ce mai vrei, dar nu iesi in DN / DJ, iesi pe o strada din localitate. Si reteaua stradala ar trebui sa aiba doar cateva intersectii cu DN / DJ. Aceasta regula ar trebui aplicata la tot ce se construieste nou, atat variante ocolitoare cat si cartiere noi / extinderi de intravilan.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: qsv on February 23, 2016, 08:42:48 AM
Quote from: vancouver on February 22, 2016, 05:19:23 PM
Trebuie intai sa moara oameni nevinovati, ca sa incepem sa intram mai cu seriozitate in probleme?
Cand incepem sa sapam, iata, in orice domeniu iese la iveala un putregai si o indolenta in care fiecare are o explicatie.
NU MA INTERESEAZA CA EXISTA O EXPLICATIE. Vreau sa inaintam. Vreau solutii. Hai sa schimbam acele lucruri, care acum ne permit sa ne ascundem in spatele explicatiilor.

vancouver - eu am prezentat lucrurile pentru a oferi tuturor o imagine, asa cum o vad eu asupra lor. Explicatiile pe care le-am oferit erau menite nu sa scuze actorii respectivi ci sa dezvaluie "lantul slabiciunilor", sa arate directiile in care ar trebui canalizate eforturile de schimbare. Schimbarea este facilitata si de presiunile pe care le poate pune societatea civila - prin postul meu am incercat sa arat catre cine trebuie indreptate aceste presiuni. Eu nu ma ascund in spatele unor explicatii dar sunt convins ca multi din actorii din domeniu sunt in situatiile descrise.


@qsv, eu nu am criticat postarea ta, dimpotriva apreciez faptul ca ne-ai luminat din culise, ne-ai aratat care sunt hibele. Discursul meu se adreseaza celor care ne conduc la nivel de minister al transporturilor sau la nivel de parlament, in ideea ca ei ar trebui sa vada aceste probleme si sa le gaseasca solutii. Modul cum se realizeaza acum treaba este pur si simplu inadmisibil. Nu au insa cum sa actioneze cei de la CJ. Aici trebuie o noua LEGE si niste norme de aplicare, care sa prevada un cadru tehnic de realizare a modernizarilor.

Trebuie trasate niste linii directoare, eventual facut un standard pentru:
1. "MODERNIZARE DRUM"
si unul pentru
2. "REABILITARE DRUM",
iar in functie de bani proiectele sa mearga pe unul sau altul din standarde.

Reabililtarea sa fie ce se face acum, cu scopul de a obtine un strat de rulare normal pe drumul existent, dar atunci sa fie chiar interzise lucrari scumpe de imbunatatire de genul rigolo mari - ca de, daca doar reabilitez calea de rulare, nici nu stiu daca nu cumva la o modernizare reala, axul drumului nu trebuie cumva mutat, deci investitiile colaterale ar putea fi inutile si trebuie reduse la minim.

Modernizarea sa fi o retrasare a intregului drum, cu refacerea fundatiei si relocarea acestuia in curbele periculoase, in zonele cu pante mari. Ex. tipic coborarea si urcare in multe vai se poate rezolva cu un pod de cateva sute de metri in locul unei serii de serpentine. Caz exemplar, trecerea DN1a peste Valea Crasnei la Maneciu:

https://www.google.ro/maps/@45.2734439,26.0270994,2016m/data=!3m1!1e3



Viaductul necesar aici ar fi de 500-600m, plus drum nou la sol ca. 200-300m, in total ca. 0,8 km de drum nou in loc de 1,8 km de serpentine. Cu putin noroc nu trebuie daramat nici un singur imobil, doar expropiate terenuri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

qsv

^
Frumos...
Problema e de costuri, unde mai ales presedintii CJ, avand resurse financiare mai putine...cauta scapari.

Propunerea ta o gasesc foarte interesanta, si eu sunt adeptul unor imbunatatiri ale drumurilor existente, cum se face pe valea Oltului cu DN7 si am identificat  cateva posibile solutii, care tin si de siguranta circulatiei:

- Pe DN2/E85 eu cred ca era de luat in calcul largirea carosabilului pentru a avea 2x2 + separator si de realizarea de ocolitoare si intersectii denivelate la capetele localitatilor intersectate; Cred ca se putea analiza si posibilitatea largirii la nivel de autostrada pe cea mai mare parte...(deciziile s-au luat intre timp, si se pare ca nu o sa mai fie cazul dupa realizarea autostrazii)
- Solutie punctuala de castigare de timp si de imbunatatirea (e drept nu rezolva problema) sigurantei, pe DNCB la intersectia cu DJ301A - un buzunar de stocaj pentru virajul la stanga de pe DNCB si unul pentru reinscrierea in trafic, aici https://www.google.ro/maps/@44.388163,26.2261258,3a,75y,156.97h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1srdgMQT9nup80Wz5WWBiFiQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1. Asta ar presupune doar continuizarea santului cu niste tuburi si o largire locala  de 3.5m latime. Cred ca nici nu sunt necesare exproprieri. Pana la realizarea intersectei denivelate care inseamna timp de ani de zile, masurile astea ar scuti timp de asteptare pe centura si ar diminua accidentele din zona.
-Analizarea coborarii panzei freatice in lungul autostrazii A1 prin realizarea unor canale laterale, pentru a nu mai se mai degrada structura rutiera, a caror costuri de refacere cred ca sunt superioare. Legatura dintre siguranta circulatiei si asta cred ca e evidenta - un carosabil in stare proasta pe autostrada genereaza accidente. Se prefera actionarea an de an asupra efectelor insa nu si asupra cauzei.

raduac

Ar fi oare posibilă din punct de vedere juridic o lege care să interzică primăriilor să extindă intravilanul în lungul drumurilor încadrate măcar ca DN, dacă nu și DJ? Nu cunosc legislația în domeniu, nu știu cum se poate extinde intravilanul, dar mă deranjează când văd cum se mută indicatoarele rutiere de localitate. Un exemplu care mi se pare flagrant este extinderea Râșnovului către Bran și Pârâul Rece. (DN73 și DN73A). Așa cum sunt acum indicatoarele, sunt sute de metri, dacă nu peste un kilometru de teren absolut liber incluse în localitate. Într-o zonă în care cel mai probabil se va realiza nod A3-DN73. Și pe măsură ce scriu, suspiciunile apar :) . Oare tocmai de asta se mută limitele Râșnovului? Ca să beneficieze unii de exproprieri pe preț de intravilan. O altă întrebare: limitele rutiere ale localității coincid întotdeauna cu intravilanul?

Io

Fara a fi de specialitate opinez ca sint probleme diferite traficul si intravilanul. Ca uneori se suprapun e-adevarat dar mie-mi suna a stupizenie birocratic/politieneasca: intravilanul poate el sa continue pe kilometri dupa ultima cladire dar nu vad de ce trebuie mentinuta limitarea de viteza la 50m dupa ce constructiile s-au terminat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.