Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Si totusi, topicul este despre siguranta rutiera din Romania. Am rezolvat problemele de aici de ne-am apucat acum sa comentam probleme chinezesti?

tom_sawyer

Pod Braila . Masina pe contrasens

min. 2:45


Încă unul, sau poate e același:

pasadia

in mod sigur sunt doua incidente diferite, unul in jurul pranzului si unul la apus (zic asta bazandu-ma pe modul in care bate lumina). Remarc amuzat denumirea "Podul Braila - Galati".

Dar la modul sincer, cel care a realizat prima filmare, e modelul tipic de sofer roman imprevizibil care face multe prostii - merge cand cu 60, cand cu 90, cand cu 110km/h, schimba din B2 in B1 si accelereaza chiar cand cei din fata franeaza sesizand un pericol.

Deutschländer

De incalzit anvelope la 1:10 sau cum taie benzile spre sfarsit nici nu mai vorbim...

alin2pas

Circulația pe contrasens ar putea fi ușor sancționată (și eliminată astfel în mare parte) dacă ar exista camere de supraveghere în punctele de acces pe autostrăzi, drumuri expres sau pe alte drumuri și construcții rutiere, cum ar fi podurile peste Dunăre, pentru că nu sunt atât de numeroase aceste puncte pentru a implica niște costuri exagerate. Aceste camere ar putea fi astfel încât să fie identificate automat numerele de înmatriculare ale mașinilor (ceea ce știu să facă și camerele de la orice parcare cu sisteme automate de control al accesului) și ar putea fi utilizate ca radare de viteză medie sau pentru depistarea mașinilor fără rovinietă, RCA, ITP. Cred că ar ajuta mult la creșterea siguranței circulației; în plus, costurile de realizare și întreținere a acestei rețele de camere s-ar acoperi parțial sau total prin ,,felicitările" trimise contravenienților.

TVlad

Eu nu cred ca ar fi eliminata si nici diminuata pentru simplul motiv ca e generata din neatentie, proasta semnalizare si - probabil - lipsa de familiaritate a soferilor cu noile sosele/noduri/autostrazi.

E clar ca nimeni nu intra pe contrasens in mod intentionat asadar masurile preventive ar trebui sa fie preferabile celor punitive.

alin2pas

O mai bună semnalizare e necesară, dar au fost chiar filmări postate cu mașini care au greșit probabil breteaua și au preferat să intre pe contrasens pe autostradă decât să meargă pe sensul pe care au intrat până la prima ieșire și să facă astfel un ocol. Au crezut probabil că mergând pe contrasens nu vor păți nimic, dar evită să parcurgă câteva zeci de km în plus. ,,Garanția" că vor preda permisul și vor avea parte și de o amendă consistentă i-ar lecui pe unii de astfel de ,,aventuri".

misiekwas

Prin fuga în Polonia am văzut acum cât de eficienta în calmarea traficului s-a dovedit instalarea sistemului SPECS, sistemul de măsurarea vitezei medii pe un fragment de drum. Pe când în alte zone tot găsești vitezomani, de la indicator pana la capătul zonei devin brusc foarte cuminte.  :D

pasadia

O experienta recenta mi-a adus aminte de o problema generala ce tine de siguranta rutiera in Romania - felul in care sunt marcate benzile pe putinele sectoare in care avem 2 benzi pe sens pe DN-uri.

Experienta traita pe DN13, sectorul Bunesti - Fiser (aceasta era directia de deplasare). Pe acest sector exista doua portiuni in care, in sensul de urcare, avem 2 benzi pe sens. In ultimii ani CNAIR a montat parapeti New Jersey pe aceste sectoare, nelargind absolut deloc benzile - fapt care duce la un efect de claustrofobie pentru soferii care incearca sa depaseasca pe banda a doua tiruri aflate pe prima banda.

Trecand insa peste aceasta problema, ajungem la chestiunea pe care vreau sa o relatez. Se petrece la orele serii (mai putina lumina), pe un asfalt uscat. Ma apropiam de a doua zona cu doua benzi pe sens (in varful de panta). Dupa cum vedeti banda de deplasare devine brusc banda a doua de circulatie. In fata mea aveam o masina mica iar in fata acesteia un tir. Tirul trece pe nou aparuta banda 1, masina din fata continua deplasarea, eu dupa ea ajungand in paralel cu ultima treime a tirului. Moment in care soferul din fata (probabil incepator sau necunoscator al drumului) franeaza puternic, speriat fiind de raza redusa a curbei si de spatiu mic de manevra dintre tirul (care a tinut constant banda lui) si parapetii de beton. Prin urmare, pentru o perioada de timp, atat masina din fata cat si masina mea am mers cu o viteza egala (sau chiar mai mica) decat a tirului, in paralel cu acesta.

Cunoscand drumul, stiam ca portiunea cu doua benzi este scurta si deja luam in calcul sa franez brusc pentru a permite tirului sa intr ein banda de circulatie. Din fericire insa soferul din fata a accelerat imediat ce curba s-a terminat, fapt care mi-a permis si mie sa accelerez pentru a elibera banda de circulatie. Insa in spatele meu deja venea alta masina care a tinut si ea sa treaca de tir, practic obligand soferul de tir sa mentina banda lui de circulatie MULT mai mult decat ar fi fost normal - chiar a intrat si pe acest mic acostament ridicand mult praf.

Si toate acestea au fost posibile pentru ca banda 1, cea pe care era tirul, se termina brusc si deodata obligand traficul de marfa sa se incadreze (CUMVA, oricum dificil) in traficul de pe banda 2, plina de soferi nepriceputi. Iar problema ar fi usor rezolvabila daca marcajele ar fi invers - TOT TIMPUL, dar absolut tot timpul, banda 1 ar trebui sa fie continua si banda 2 doar sa apara si sa dispara acolo unde avem latimi ale asfaltului corespunzatoare. Chiar pe raza aceluiasi DRDP Brasov avem exemple in care banda 2 "moare" asa cum trebuie (DN1 la Predeal)

danutzu_1069

^ Pentru aceiasi zona de la Predeal, as adauga si faptul ca exist(a) o presemnalizare ca banda 2 se termina, si trebuie acordata prioritate celor de pe banda 1...
https://goo.gl/maps/ToW7sGaJqHrJV792A

TVlad

Corect, exact despre asta aveam si eu de gind sa comentez. Intotdeauna cei de pe banda care se sfirseste trebuie sa acorde prioritate benzii care continua dar nu intotdeauna e evident sau vizibil care e una si care e alta si din acest motiv trebuie prevazute multiple indicatoare si marcaje.

pasadia

#8111
Îmi permit să am o părere diferită - întotdeauna bandă care se sfârșește trebuie sa fie banda 2 (sau 3 daca e cazul). Adică banda de depășire.
Niciodată nu trebuie sa se termine banda 1. Și prin urmare niciodată nu i-aș cere să cedeze trecerea celui de pe banda 1. Însă noi avem marcaje prost gândite de cei din DRDP-uri și acestearcaje crează situații periculoase precum cea descrisa mai devreme.

Ps- iar în zona descrisă de mine nu exista nici un indicator în stânga care să anunțe trecerea de la 2 la o singura banda.

TibiV

#8112
Quote from: pasadia on July 27, 2023, 07:46:19 PM.... întotdeauna bandă care se sfârșește trebuie sa fie banda 1 (sau 3 daca el cazul). Adică banda de depășire.
Niciodată nu trebuie sa se termine banda 1.

Cred ca e un typo...

Asa cum s-a discutat aici de multe, multe ori, banda 1 exista intotdeauna.
Celelalte benzi sunt "optionale"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Discutie asemanatoare a fost si referitor la A3 la tranzitia de la 3 la 2 benzi... pe celalat forum, cu ceva ani in urma...
Si iata ca pe aia din cnair i-a durut undeva...

pasadia