Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

@gruiarew : Tocmai e un titlu în G4media: "mai sunt internate trei persoane rănite în accidentul din pasaj". Deci au ieșit la socoteală...

gruiarew

Mă gândesc că se aplică și aici sintagma "morții se acoperă cu pământ iar cei vii cu hârtii". Și da, cum zice și @TVlad dacă erau doar de-ai "casei" nu se făcea atâta tam-tam. Neadaptarea vitezei la condițiile de trafic, ura și la gară. Ideea e că s-au pălit în draci înainte de Crăciun și pe A1 și pe DN6 (e circ după Lugoj în colo spre CS / MH). Mai apare câte o poză pe DRPD TM, mai un articol în ceva ziar local și cu asta basta, trecem fiecare mai departe și ne vedem de viețile noastre anoste. Ori aici că au fost implicati și alții mai "spălați", hop vuie toată presa.

Se va îmbunătăți semnalizarea rutieră? Se vor face altfel de porți care să nu-ți taie căpățâna dacă doamne ferește atingi de ele? N-aș crede. E ok ca mai avem ce povesti și altceva în afară de bum-bum-ul de la ruși și ăîa răi din AT ce nu ne vor și pe noi în horă cu ei.

În concluzie... căscați ochii pe unde umblați
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

carutasul

eu am câte un post la fiecare accident în pasajul ăla. Doar că până acum nu a murit nimeni. În general în toate zonele în care sunt accidente frecvente e cazul să îți pui problema cum să faci să le eviți, chiar dacă tehnic vorbind e vorba de greșeli de conducere. Greșeli de condus facem cu toții, cred că de câte ori ies în oraș fac 2-3 (dacă o întrebi pe doamna din dreapta, 10-20 :) ) dar sunt minore și fără consecințe. În locul ăla greșelile devin periculoase, s-a văzut. Cam asta a fost teza mea încă de la al treilea (cred că atunci am sesizat) autocar blocat în pasaj. Am văzut și eu, demult, un autocar intrând acolo cu un milion de geamantane deasupra (cred că era încă vremea rulmenților în Turcia) și geamantanele s-au împrăștiat pe carosabil, dar erau mult mai rare înainte. Poate ar fi de ajuns o campanie de popularizare "fraților, am dat bara mai jos", nu știu ce să zic, dar ridicatul din umeri nu a ajutat... Iar bara... ori o faci să reziste și să oprească autocarul ori o faci din plastic, ca doar să îl sperie pe șofer. Cum e acum e cel mai rău. Cu aia în formă de V întors totul s-ar fi terminat cu bine, sunt sigur, înțeleg din ziar că nici viteză nu avea.

gruiarew

Aici îs 100% de acord. Și ce mă întristrează cel mai tare e când văd pe unii ce ar putea fi factori de decizie, în loc să zică hai să ne punem toți la o masă să vedem cum dracu reparăm mizeria aia cu costuri minime, se rezumă la a arunca niște declarații, la a arăta cu degețelul cât îs ăialalții de incompetenți și cam atât.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oneLess

Mie mi se par inutile discuțiile astea din moment ce este foarte clar că producătorul autocarului este de vină.

horatiu.cosma

Pare că cifrele de siguranță rutieră sunt direct legate de abordarea față de viață a unei societăți, în sensul că la noi e mult mai puțin răspândită mentalitatea "doamne ferește, a pierit cineva, ce aș putea face eu să nu se mai întâmple așa ceva" decât "asta e, selecție naturală, nu a avut zile". Probabil vine din comunism și din situația economică din anii ăia care a împins pe mulți dintre noi către o abordare mult mai individualistă și mai axată pe rezolvarea propriilor probleme și mai puțin pe grija față de ceilalți. Să sperăm că nu vor trece prea multe generații până să ajungem și noi la o masă critică care să încline balanța spre prima categorie.

În cazul de față e la mintea cocoșului că e o problemă de proiectare în soluția de reabilitare a pasajului, oricât ar încerca unii să contorsioneze realitatea. Matematica e foarte simplă, din 90 până în 2022 au circulat pe acolo TIR-uri sau autocare și nu am auzit în acești 32 de ani despre nicio tragedie de tipul celor menționate mai sus (incendiu sau alte asemenea cu autovehicule blocate în pasaj din cauza gabaritului depășit sau similare cu ce s-a întâmplat săptămâna trecută), maxim câteva zgârieturi pe plafonul tunelului. După reabilitare, în câteva luni au fost minim 6-7 evenimente nedorite ce au culminat cu tragedia de zilele trecute.

În orice țară civilizată în care se studiază minimal relația dintre om și infrastructură un eveniment repetat atât de des într-o perioadă scurtă de timp după o modificare a configurației soluției anterioare ridică niște stegulețe roșii și provoacă de urgență o reacție. La noi deocamdată nu a fost cazul.

Faptic, poarta de gabarit anterior modernizării avea mai mult de 3,5 metri (deși scria pe ea 3,5 metri). A recunoscut acest lucru un reprezentant al primăriei S4. Plus că e evident acest lucru și din simplul fapt că dacă ar fi avut aceeași înățime ca înainte, evenimentele ar fi fost egal distribuite în ultimii ani, nu acest vârf brusc după reabilitare. Aici e prima eroare flagrantă de design. Dacă o infrastructură a permis accesul unor vehicule zeci de ani și prin reabilitare nu se mai permite accesul lor, pur și simplu nu poți pune un element de limitare fizică semnalizat identic cu cel vechi, dar mai scund decât anteriorul și să te aștepți ca totul să fie în regulă.

A doua eroare a fost reacția primăriei S4 la evenimentele frecvente care au început să se producă după reabilitare. S-au încăpățânat înainte cu mentalitatea "de vină sunt șoferii care nu respectă indicațiile, hai să proptim poarta de gabarit și mai bine în pământ, să fim siguri că nu mai trece nimeni de ea". Plus întreținerea zero a sistemului, nu s-au obosit să coboare acele lanțuri de gabarit de dinainte de poarta de gabarit, ce să mai zic de vreun gând de mutare a lor mai aproape de poartă și eliminare a posibilității trecerii de pe B2 pe B3 între lanțuri și poartă.

Sunt o mulțime de exemple de porți de gabarit prin SUA/UE proiectate cu cap, ca să nu omoare participantul la trafic în caz de lovire. Sunt fie acele construcții cu bară atașată de lanțuri la capete, sau bară cu puncte de desprindere care să iasă de pe poziție la contact, pentru a nu se contorsiona pe autovehicul.

Dacă nu o să înțelegem faptul că infrastructura trebuie să fie iertătoare cu participanții la trafic o să ne învârtim în continuare în acest cerc trist al infrastructurii mortale care ne ține la coada Europei, constatând fatalist că "ghinion, asta e, nu a avut zile, așa a fost să fie, trebuia să fie mai atent, mai odihnit, mai profesionist etc".

dr4qul4

Anul trecut a ramas un tir blocat in pasaj!
Google it.
Asta arata ca poarta veche nu era conforma.
Si au fost mereu incidente in pasaj (11 ani am lucrat langa pasaj). Doar norocul a facut sa nu iasa rau.
Dar poate cu o iluminare decenta ( cum e acum), am fi avut mai putini morti inainte de reabilitare! Pentru ca au fost si inainte morti (nu m-ar mira sa fie cel ami negru punct din Bucuresti), probabil din cauza diferenței de lumina, dar si a vitezei.

Poarta de gabarit cu lanturi? Poate e o solutie, dar daca se rupe lantul si lovește o masina de pe banda alăturata?
Nu zic ca nu trebuie facut ceva? Ba din contra, apreciez ca PS4 a adaugat semnalizare suplimentara dupa primele incidente. Si probabil vor mai adauga ceva.

Stii ce nu apreciez? Faptul ca baluta este pus la zid pentru ca a facut un lucru necesar, care nici macar nu era treaba lui. Era treaba primarului general, care in ultimii 2 ani a fost de la partidul tau.
Iar cine zice ca pasajul trebuia sa ramana asa cum era, habar nu are ce vorbeste.

Nu stau in 4, dar am trecut prin pasajul Unirii de mai multe ori ca 99% din cei de pe forumul asta. Niciodată sub 60, sau peste 100 km/h. Nu sunt un sfant, dar nici inconstient. Ma minunez cand vad cum unii ocolesc presemnalizatorul dinspre Universitate si se baga cu forța in față, intr-o manevra demna de raliuri, sau cate curse de masini au loc acolo.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Din păcate aici ajungem în final. Nu contează dacă soluția e bună sau nu, contează doar dacă e făcută de "ai noștri" sau "ai lor". E ok că s-a curățat pasajul, că s-a ventilat (știu că am trecut și eu pe vremuri când se circula bară la bară și am simțit noxele destul de pregnant). Pot trece și peste partea de propagandă ( lucrarea a fost "pregătită mediatic" ca și cum s-ar fi rezolvat niște probleme de structură, cu articole în presă despre faptul că e șubred, iar în final s-a făcut doar o cosmetizare). Dar nu pot trece peste partea asta, cu ascunsul problemelor sub preș, orice lucrare aduce și probleme noi, știm cu toții, datoria noastră e să le urmărim și să încercăm să le găsim soluții. Ca să dau un exemplu simplu, orice autostradă taie în două zona prin care trece. La A10 au fost de exemplu plângeri, cum ar fi fost ca în loc să mai adaugi niște subtraversări să te faci că plouă și să bați localnicii cu mascații?

dr4qul4

Eu am impresia ca se cauta nod in papura si orice incident este folosit pentru linsaj mediatic. Probabil deranjeaza ca primarul asta chiar face ceva. Nu perfect dar face.
Iar faptele sunt total denaturate.
Se ignora ca:
1. erau incidente si inainte.
Si las aici o captura de pe street view pt cei "care nu au auzit sa fi existat incidente inainte".




Powered by API/PUM imgur uploader
2. s-a folosit aceeasi semnalizare anterioara, doar s-a inlocuit si s-a scazut inaltimea portii de gabarit pentru a fi conforma indicatoarelor (si a preveni blocarea tirurilor in pasaj).
3. dupa primele incidente au adaugat presemnalizare (cu bare mobile), indicator suplimentar si marcaje vizibile pe asfalt.
4. presemnalziarea nu acopera banda 1, dar mi se pare normal, pentru ca cei peste 3,5 m pot trece peste pasaj si nu trebuie sa loveasca presemnalizatorul
5. ce reprezinta acest pasaj si dezastrul care ar putea aparea la o explozie in el! Probabil unii se gandesc ca doar se va bloca circulatia in pasaj, la fel ca in orice alt pasaj. Nimic mai fals, in spatele betonului/asfaltului avem cea mai aglomerata statie de metrou din Bucuresti si raul Dambovita.
Si chiar daca nu se lasa cu victime, daca se blocheaza statia Unirii pentru cateva luni am sfeclit-o...Cand gandesc asa...parca inteleg de ce avea porti antitanc inainte.

 Poate dnul drula iese in presa si cu o declaratie pentru pasajul Poligrafiei. Ala tot 3,5m are conform singurului indicator prezent (ascuns in boscheti pe un sens). Nici urma de presemnalizare, marcaje sau poarta de gabarit. Oare acolo semnalizarea este conforma? Se vede si acolo ciobita grinda, asa ca sanse sunt sa fie berbeci si pe acolo.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexandru_m

Exista solutii, dar trebuie investit putin.

Camere ce masoara inaltimea si activeaza semafoare sau panouri VMS.

Vine ceva prea inalt se activeaza sistemul, se pun in functiune semafoarele pe culoarea rosie. Eventual daca softul e ce trebuie poate aparea chiar un mesaj care sa contina numarul de inmatriculare. De exemplu B xx XXX - STOP!. Si semnele cu restrictia de gabarit 3,5 M clipind. Cred ca oricine ar opri sau ar schimba ruta in cazul acesta.

dr4qul4

Singura solutie care sa nu necesite cine stie ce intretinere ulterioara, este montarea unui presemnalizator (tot poarta dar cu bara legata cu lanturi, eventual din cauciuc si cu ceva avertizare) la 50m inainte de poarta de gabarit si prelungita bordura dintre benzi.
Spun doar 50m deoarece sunt 225m pana la coltul intersectiei si fiind trafic, uneori este destul de greu sa te incadrezi corect daca o iei prin pasaj (si vii dinspre Pasajul Marasesti).

Bineinteles vor aparea alte riscuri... sigur se vor gasi berbeci care sa se infiga in bordura sau in stalpii portii de presemnalziare (se intampla si acum, dar dublam obstacolele).

Sper sa nu vad rezolvarea romaneasca... cocoasa din cauciuc inainte de poarta de gabarit, ca sa te oblige sa reduci la 30.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Earthchild

Pentru că tot este 25 decembrie (sau pe aproape), îi dăm cuvântul domnului Crăciun.

Quoteproblema este legată de structura și semnalizarea drumului

https://mihaicraciun.eu/2022/12/24/piata-unirii-pasajul-ucigas/

frunzaverde

Il mai baga cineva in seama pe Baiazid? Care a dovedit ca nu se pricepe nici la cale ferata, nici la inginerie (celebrul drob de sare de la Aciliu), nici la aviatie, acum isi incearca norocul cu... siguranta rutiera.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#7873
Nu comentez despre Baiazid. Am impresia ca v-ati mai ciocnit inainte....

Dar plecand de la articolul lui, din link in link, am dat peste o filmare "spectaculoasa" care spune ca "bizonii" sunt uniform raspanditi pe suprafata Terei, inclusiv in "cea mai xxxx yyy zzz" tara din lume...  :lol:


Clipul asta nu contine victime, doar pagube materiale.
Dar arata ca si un sistem "smart" (propus de unii colegi), care masoara "real time" si afiseaza "Overheight - Must turn" nu este bagat in seama de multi soferi, iar vehiculele conduse de ei se deschid ca niste conserve...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

deocamdată, că am fost în oraș, o mașină de poliție staționa în dreptul pasajului. E un pas înainte, conștientizăm că e o problemă.