Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

medicul de garda

#225
Quote from: vancouver on January 14, 2015, 12:50:13 AM
Observ cateva lucruri FOARTE BUNE si IMPORTANTE:

Mai adaug la parti bune si faptul ca in sfarsit s-au hotarat sa treaca la prioritati centurile Medias si Barlad, care trebuiau facute acum multi ani. Din pacate, extrem de putine centuri sunt prevazute in Masterplan. Sper ca explicatia e faptul ca vor sa le faca direct la standard de drum expres/autostrada unde e cazul. Ce nu pot pricepe e de ce considera ei atat de importanta centura Dorohoiului, care in coltul tarii, departe de rute de tranzit si de ce e prioritate centura Slatinei, atata timp cat e prioritara si A12, cu care presupun ca nu imparte acelasi traseu  :o

Oricum, ma bucur ca s-au apropiat mai mult de realitate cu planul asta. A8 ca autostrada fazata e o chestie cugetata, cred eu (cu speranta ca asta inseamna half-profile mai intai si apoi restul, ca traficul ar fi ok cu solutia asta). Ce ma dezamageste tare e ca legatura dintre A8 si Bacau nu se face tot prin autostrada. Adica e prioritar sa legam Moldova de Brasov mai intai, dar doar pana la Bacau, dupa aia pot sa crape pe un drum expres care va fi rapid depasit de trafic. Eu unul sunt contra ideii de A7 drum expres pe orice portune a ei, dar in mod special ma refer la bucata asta dintre Bacau si Pascani. La fel si Ploiesti-Buzau, acolo era normal sa fie direct autostrada, ca reprezinta trunchiul care preia traficul din Moldova si BraiGalTul (si decongestioneaza cea mai mortala portiune din DN2). Sper sa apara modificarile astea pana la varianta finala aprobata de UE.

PS: cred ca ar fi ideal daca si A6 pana la Craiova s-ar face pe modelul A8, de autostrada "fazata". Adica half-profile acum si completare cand vom avea bani si trafic.
Trust me, I'm an east-european doctor!

get

Anca Boagiu:
http://adevarul.ro/news/politica/ponta-copypaste-actiunile-presedintelui-iohannis-1_54b792a0448e03c0fd9e5c2f/index.html

Quote
Un Master Plan General de Transport în adevăratul sens al cuvântului ar trebui să includă dezvoltarea coridoarelor principale ale Uniunii Europene (la nivel rutier, feroviar, naval şi aerian). Un Master Plan pentru dezvoltarea României ar trebui să includă centre intermodale de transport (Constanţa, Bucureşti, Suceava, Braşov, Cluj, Timişoara, Arad, Iaşi) şi să ţină cont de Strategia de Dezvoltare a Dunării, proiect european deosebit de important, România fiind ţară coordonatoare împreună cu Austria. Nu în ultimul rând, un Master Plan General de Transport trebuie să cuprindă toate proiectele asumate de Guvernul României prin acorduri cu statele membre (a se vedea acordurile Via Carpatica, acordul pe conexiunea autostrăzilor româneşti cu autostrăzile din Ungaria sau Memorandumul de Înţelegere între Ministerul Transporturilor din România şi Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei cu privire la cooperarea în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul "Gara de Nord").

pasadia

Daca lumea ar gandi putin inainte de a face declaratii, ce bine ar fi...

Masterplanul AECOM pune Brasov-ul ca nod rutier important cu legaturile spre Bucuresti, Bacau si Sibiu, dar nu ia deloc in calcul nici dezvoltarea aeroportului din Brasov si nici proiectul de nod intermodal de la Feldioara.
In schimb Anca Boagiu spune ca trebuie respectate coridoarele europene (deci scos Brasov-ul de pe rutier), in schimb pune Brasov-ul ca centru intermodal de transport. Pentru ca logica si pentru ca gura vorbeste singura.

dr4qul4

Pana la urma cred ca cel mai bine e sa-l aprobe odata. Indiferent de varianta. Daca mai amanam mult SF-urile, o sa ramanem iar cu bani necheltuiti si cu autostrazi de hartie.

Macar la Iasi-Pascani si PiSi puteau merge inainte cu licitia de SF, pentru ca in ambele variante, tot tb SF pt autostrada (chiar si la DX upgradabil).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Quote from: pasadia on January 15, 2015, 07:55:36 PM
Daca lumea ar gandi putin inainte de a face declaratii, ce bine ar fi...

Masterplanul AECOM pune Brasov-ul ca nod rutier important cu legaturile spre Bucuresti, Bacau si Sibiu, dar nu ia deloc in calcul nici dezvoltarea aeroportului din Brasov si nici proiectul de nod intermodal de la Feldioara.
In schimb Anca Boagiu spune ca trebuie respectate coridoarele europene (deci scos Brasov-ul de pe rutier), in schimb pune Brasov-ul ca centru intermodal de transport. Pentru ca logica si pentru ca gura vorbeste singura.

Hai ca exagerezi acum. Nimeni nu scoate Brasov-ul de nicaieri... Brasov e pe reteaua "comprehensive" la rutier. Si oricum, nimeni nu va interzice camioanelor sa ajunga la Brasov.

pasadia

#230
Hai te rog, macar tu gandeste putin si nu ma acuza de patriotism aiurea. Eu doar spun ca n-are sens sa faci intermodal daca acesta nu e deservit corespunzator si de rutier.

E logic sa nu faci intermodal la Sibiu (de exemplu) cat timp Sibiul nu e deservit de feroviar. Dar nici nu poti sa-l faci la Brasov crezand ca DN-urile noastre suporta orice. De exemplu logica imi spune ca Teius (sau Sebes, sau Alba) e mult mai potrivit ca intermodal decat Brasov, date fiind proiectele din prezent de pe rutier si feroviar.

Si mai spun ca sunt dezamagit de cei care fac declaratii / planuri fara sa gandeasca. Caci e usor sa spui orice (si e preferabil ca acel "orice" sa fie exact invers fata de cel de dinaintea ta) fara nici o analiza prealabila.

LE: si daca vrei, analizam lista Ancai Boagiu mai in detaliu, ca sa intelegi ca nu e vorba despre Brasov: "Constanţa, Bucureşti, Suceava, Braşov, Cluj, Timişoara, Arad, Iaşi"
Timisoara si Arad, impreuna si concomitent? Logica perfecta, nu? Suceava si Iasi, preferabile Bacaului care e mult mai central plasat? Craiova deloc?

skorpion

http://www.ancaboagiu.ro/blog/o-noua-minciuna-ponta-demontata-master-planul-lui-ponta-nu-respecta-prioritatile-comisiei-europene/

"Aşa cum am mai spus, PNL nu își poate asuma politic Master Planul lui Ponta în forma actuală. Se poate observa cu uşurinţă de ce nu acceptăm un pact viclean al premierului Ponta, pentru că ar însemna să girăm incompetență şi corupţia PSD în detrimentul nevoilor României. Pentru a accepta un Master Plan ar trebui să avem în faţă un document serios, un document tehnic şi nu un document politic ce serveşte intereselor PSD. Acum, când până şi Comisia Europeană i-a demonstrat negru pe alb incompetenţa şi minciuna, Victor Viorel Ponta ar trebui să-şi ceară iertare poporului român pentru toate minciunile aruncate în spaţiul public şi mai ales SĂ ÎŞI DEA DEMISIA, pentru că el este responsabilul direct al dezastrului din infrastructura de transport din ultimii 3 ani. Doar pe un document serios, tehnic, se poate lua un acord politic în baza căruia întreaga clasă politică să accepte o prioritizare a infrastructurii în funcţie de interesele economice ale României şi de posibilităţile financiare ale acesteia ca stat membru UE."

adiarc

era vb ca vor finaliza si adopta  MP in ianuarie si tot in ianuarie il vor trimte la Comisia Europeana...asta dupa ce am avut ca termene initiale noiembrie , apoi decembrie , apoi ianuarie si acum...februarie.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC



NGC

^^^ Maine se deschid ofertele pentru actualizarea SF-ului pentru Targu Mures - Iasi.  ;)

nicolaem

da, intradevar vad ca nu a mai fost amanata deschiderea ca pentru restul "sefeurilor" lui Sova care sunt prelungite la nesfarsit. ora putem concluziona ca s-au cam stabilit prioritatiile ? in speta PiSi si TgM-Iasi?
sper ca nu vom prescurta TgMuresIasi - Mu-Ia  O:-)

iulius

^^^
si sa nu uitam si de A7 Siret-Ploiesti, se deshid ofertele tot maine?

disney

^^^ In afara de Targu Mures - Iasi, momentan se mai deschid ofertele doar pentru Bacau - Pascani, dar Joi, 05.02.2015.
Celelalte licitatii pentru SF-uri de autostrazi au fost amanate din nou, deci se cam vede in ce directie merge CNADNR.

cove_adrian

Quote
Mai adaug la parti bune si faptul ca in sfarsit s-au hotarat sa treaca la prioritati centurile Medias si Barlad, care trebuiau facute acum multi ani. Din pacate, extrem de putine centuri sunt prevazute in Masterplan. Sper ca explicatia e faptul ca vor sa le faca direct la standard de drum expres/autostrada unde e cazul. Ce nu pot pricepe e de ce considera ei atat de importanta centura Dorohoiului, care in coltul tarii, departe de rute de tranzit si de ce e prioritate centura Slatinei, atata timp cat e prioritara si A12, cu care presupun ca nu imparte acelasi traseu  :o

.........
PS: cred ca ar fi ideal daca si A6 pana la Craiova s-ar face pe modelul A8, de autostrada "fazata". Adica half-profile acum si completare cand vom avea bani si trafic.

Hm...referitor la faptul ca centura de la Barlad este prioritara, imi pare rau sa te dezamagesc. Conform raspunsului pe care l-am primit in ianuarie si ulterior februarie 2015 mai devreme de 2031 nu se misca nimic. Info aici: http://docdroid.net/r2c2
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica