Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Nu e nevoie de niciun proces pentru publicarea datelor. Chiar este cel mai bun moment in care poate fi rezolvata problema.

Feri


dr4qul4

Bucuresti-Ghimpati pare a fi campionul. Interesant la Tecuci-Galati.... doar ca SF-ul e pt Focsani-Braila...
Si se pare ca avem si raspunsul de ce s-au pornit 2 SF-uri pt DX la Targoviste.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Culorile semnifica doar tipul de drum. Traficul e dat doar de grosimea liniei.

Prost făcută harta, înșelătoare.

dr4qul4

Am observat si eu ca e vb de grosimea liniiei. De asta am si zis ca DN6 pana la Ghimpati e campion.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

16592 Cluj - Floresti    :lol:
Cand in 2015 UTCN-ul masura valori MZA de peste 50k
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Cum se explica diferenta? Au luat o pauza mai lunga in timp ce numarau?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

#202
UTCN a masurat intre Floresti si Cluj Napoca
CNAIR masoara pe DN la Gilau (in dreptul nodului de  pe A3)
Diferenta o reprezinta traficul local. Intre timp a mai crescut...

Feri

Quote from: dr4qul4 on May 26, 2021, 01:25:38 PM
Interesant la Tecuci-Galati....

Da, ramane de vazut cum se va redistribui traficul pe noile DX-uri si A7 in zona.

Tot interesant este si Targu Jiu - Ramnicu Valcea. Ramane de vazut cat de mult va prelua DX-ul de Craiova sau daca din contra, dupa finalizarea A1 se mareste traficul si mai mult aici.

AlexxC

#204
Am intocmit o lista cu segmente de drum ce prezinta valori de trafic consistente ,dar in privinta carora nu se intrevad planuri pentru viitor(largiri,dublari,DX,A):

-Bucuresti-Urziceni - 20k
-Arad-Cicir- 20k
-Horezu -Milostea -17 k ?!?!?!
-Tg-Mures-Reghin - 16k
-Bistrita Nasaud-Prundu Bargaului - 14k
-Ploiesti-Valenii de Munte -14k
-Ramnicu-Valcea-Babeni-13k
-Tulcea-Somova- 13k
-Oradea-Alesd - 12k
-Piatra Neamt-Bacau -12 k
-Timisoara-Sanniccolau Mare - 11k
-Bucuresti-Oltenita - 10k
-Slobozia-Drajna -9k
-Piatra Neamt- Bicaz - 9k
-Baia Mare-Baia Sprie -9k
-Targoviste-Pucioasa- 9k
-Tg-Murest-Brasov- 8k
-Iasi-Costuleni - 8k
-Tg-Jiu-Calnic- 8k
-Campulung Molodovenesc-Botosani- 8k
-Radauti-Suceava -8k
-Timisoara - Jimbolia - 8k
-Craiova-Teasc - 8k
- Simeria-Hateg -7k

pasadia

Lista ta are probleme mari. Unele sectoare puse de tine își vor pierde mult din valori dacă proiecte ce sunt deja în curs vor fi finalizate. Mă refer la București - Urziceni sau Oradea - Aleșd, ambele urmând să rămână strict cu trafic local fara cel de tranzit după realizarea sectoarelor din A7 sau A3 paralele (mă rog, A3-ul ar trebui cel puțin până spre Zalău).

Apoi ai alte tronsoane ciudate precum Bacău - Tagu Neamț (e de fapt vorba despre Piatra Neamț, cumva?). Iar altele oricum sunt greșit definite - nu sunt singurul care afirmă de exemplu că există o diferență mare intre volumul de trafic dintre Brașov și Sighișoara și volumul dintre Sighisoara și Tg. Mureș (acesta din urma fiind considerabil mai mare). Mă rog, zona cu cel mai mic volum de trafic este Feldioara - Vânători, una dintre cele mai libere zone de pe DN-urile din centru țării (probabil și centurile de pe traseu dau această senzație, dar oricum).

dr4qul4

@florin74, nu mi se pare normal sa masori intre Floresti si Cluj Napoca. E ca si cum am masura noi intre Chianja si Bucuresti. Eventual pe Iuliu Maniu.
Sau si mai bine, pe podul peste CF de la Voluntari.

Din cele 20k pe Bucuresti-Urziceni, o bucata importanta se va muta pe A7. Si o alta bucata pe A0
Si oricum, in jurul oraselor cifrele sunt influentate de traficul local. Dar aici ar trebui ca autoritatile locale sa ia masuri.

Nu inteleg cifrele pe Horezu-Milostea. Drumul ala nici nu paote duce asemenea MZA.
Arad-Cicir...sper ca nu au masura inainte sau in Vladimirescu
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

Am editat, era vorba de Piatra Neamt .
Si totusi raman zone precum Reghin si Bistrita cu trafic de autostrada dar fara autostrada.
Zona Horezu prezinta valori mari de trafic si in 2010...de fapt hartile sunt aproape identice cam peste tot si nu as fi surprins ca si in 2021 sa isi pastreze proportiile.

vancouver

#208
Pe Urziceni - Bucuresti va inselati amarnic. E exact ce se intampla si pe Lipova-Cicir-Arad. Faptul ca s-a facut A1 a fost clar o gura de aer pe termen mediu, dar traficul va tot creste, pe masura ce toti oamenii din zona adiacenta orasului mare (Arad, resp. Bucuresti) vor avea masina si un serviciu in oras  - si culmea, ca o sa apara si trafic invers: Bucuresti si resp. Arad, ca mari dormitoare, vor genera trafic de persoane care merg dimineata undeva la 20-30-50 km de oras si au acolo treaba si se intorc mai tarziu. O sa vedem cu surprindere cozi de intrare in oras seara!

In ambele situatii trebuie drumuri express.

Eu inca din 2016 am propus solutii pentru fiecare din aceste situatii:




Sau o alternativa gandita mai recent, cu scop dublu, sa rezolve si din problemele grave la intrarea in Bucuresti pe DN3:


Si aici pentru Arad-Cicir:

(click pentru dimensiune mare)


(click pentru dimensiune mare)

Si nu cred ca sa compara aceste propuneri cu propunerile de DX ce mai tot apar in spatiu, gen Targoviste - Pucioasa sau Blaj - Teius - care indubitabil ar ajuta oamenii din acele zone, dar la Bucuresti si Arad discutam de alte dimensiuni de trafic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

qionescu1

Intr-adevar cifrele vor arata altfel dupa finalizarea marilor proiecte sau a intregului masterplan dar pana atunci mai e foarte mult. Oricum nu trebuie sa ne bazam exclusiv  pe asta pentru ca o parte din drumurile, cum bine s-a remarcat, nu sunt cuprinse in nicio planificare.

Bucuresti - Urziceni va pierde cu siguranta din trafic odata cu A7 desi s-ar putea sa ramanem cu valori ridicate similar cu exemplele din continuare. Insa campionul ramane DN1. Desi cifrele sunt dinaintea inaugarii celor 3 km din A3 totusi A3 ramane doar cu jumatate din traficul DN1 si exceptand viitorul trafic preluat din A7, momentan nu prea arata a fi un succes deosebit, distanta fata de aeroport si lipsa legaturilor cu acesta contribuind din plin la acest lucru. Aceeasi poveste si la A3 Turda-Gilau.

Oricum cifrele sunt foarte importante  pentru culoarele autostrazilor poti sa anticipezi cel putin grosier traficul care va fi preluat iar restul sectoarelor care inca de pe acum au valori de trafic mari se pot analiza separat inca de pe acum si intervenit in functie de urgente acolo unde sunt mai acute problemele.