Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Eu as lua cu sare cifrele prezentate sub forma de medii ale unui intreg DN. Functie de numarul de posturi de recenzare si de pozitia acestora, cifrele indicate pentru un DN sau altul pot varia extrem de mult.

Eu as tinde sa cred ca pe DN26 au avut putine puncte de recenzare si ca probabil acestea au fost plasate mai degraba in apropierea municipiului Galati. Iar prezenta a atat de multor microbuze este fireasca intr-o regiune care se bazeaza pe acest tip de vehicole pentru transportul public.

Blondie

Quote from: frunzaverde on August 13, 2018, 10:34:32 PM^

E foarte corect pana la calculul MZA. Poti estima MZA din esantioane de 10 minut, dar iti trebuie coeficientul de ora/sens, care bineinteles nu e public nicaieri pentru segmente in Romania. Folosind date de calcul generice pentru Europa, in functie de ora (fiind zi de vara), multiplicatorul e intre 7.5 (daca era ora de varf) si 20.5 fata de traficul orar. Deci pot fi oriunde intre 7000 si 14.500 vehicule/zi.

vedeti daca va ajuta tabelele atasate, au fost preluate dintr-un studiu de trafic
https://ibb.co/t3FtPBj
https://ibb.co/ZNrdxKm
https://ibb.co/xXv5g6t
https://ibb.co/7JMxDdq


Blondie

Va intreb am cautat pretutindeni si nu gasesc, are cineva normativul acesta?:
Instrucţiuni tehnice pentru efectuarea de sondaje, recensăminte, măsurători şianchete de circulaţie în localităţi şi teritorii de influentă, indicativ C 243-93, publicat in BC 11-93
Fac cinste...

tom_sawyer

#318
Fă o petiție la Ministerul Dezvoltării: www.mdlpa.ro/pages/petitii

Văd că au publicat doar C242-93, normativul. Tu ceri instrucțiunile tehnice.

Ai putea încerca și la biblioteca Universitătii de Constructii, dacă ești din București. Cauti Buletinul Constructiilor, volumul 11 din 1993.
http://biblioteca.utcb.ro/

Blondie

Buna si multumesc pentru sfaturi!
Mai adresez o intrebare daca imi permiteti - aveti idee cum se pot informatii mai detaliate din recensamintele Cestrin pentru anumite categorii de drumuri (pe anumite segmente)? Sau nu ar fi trebuit publicat tabelul complet cu toate drumurile nu doar comasate pe DJ, DC etc?

tom_sawyer

#320
🚘🛣 Recensământul General de Circulație din anul 2022 a presupus inclusiv recenzarea traficului într-un număr de peste 3100 de posturi de recensământ. Practic, în cele peste 3100 de posturi de recenzare a traficului au existat angajați ai CNAIR – (DRDP, SDN, District - rețeaua de drumuri naționale) sau ai Consiliului Județean (rețeaua de drumuri județene), angajați care au înregistrat, manual, în formulare tipizate volumele de trafic care au trecut prin postul de recenzare respectiv, pe mai mult de 10 categorii de vehicule.

➡️ Mai departe, aceste date au fost centralizate în formulare electronice tipizate și colectate din teritoriu la Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică. Noile proceduri de colectare a datelor de trafic au fost elaborate de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică și avizate de CNAIR împreună cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Aceste formulare au constituit practic prima etapă de parcurs în drumul bine stabilit de către Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, în vederea digitalizării Recensământului General de Circulație.

⤵️ Ulterior, cele câteva zeci de mii de baze de date intermediare, aflate sub formă tabelară (câte una pentru fiecare zi de recenzare din fiecare post de recenzare în parte), au fost centralizate într-o singură bază de date cu caracter geospatial. Noua bază de date a devenit astfel fundamentul pentru realizarea reprezentării pe hărți și planuri digitale a volumelor de trafic care au fost surprinse în fiecare post de recensământ, menținându-se în același timp și separarea foarte clară pe zile de recenzare.
Rezultatul final îl reprezintă o platformă webgis interactivă unde statistica se actualizează în timp real, în funcție de nivelul de detaliu pe care îl alege utilizatorul, pentru fiecare categorie de vehicul și pentru fiecare zi de recensământ. 🗺

Astfel, Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, cu ajutorul echipamentelor hardware din toată țara și cu platformele software proprii, a creat primul instrument web, accesibil de către orice persoană abilitată, de pe orice dispozitiv cu internet, indiferent de performanța acestuia. 🖥
Putem afirma că în acest moment, "Recensământul General de Circulație al Vehiculelor din anul 2022" a atins etapa de digitalizare la nivel de colectare, stocare, prelucrare, analize statistice și interogare baze de date. 📊

Concluzie: Cu ocazia Recensământului de Circulație din anul 2022, au fost recenzate/numărate, unul câte unul, un număr total de 55.825.000 de vehicule. Este cu siguranță și acest aspect, necunoscut până acum, o măsură a volumului de muncă care se prestează din 5 în 5 ani cu ocazia Recensământului General de Circulație, de către toate părțile implicate. 🚗📈"













facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/
5 ianuarie 2024

tom_sawyer

 Studiu de Caz: București – Relații O-D Naționale și Internaționale, în date, conform Anchetei Origine Destinație 2022.

🗺� Atașăm analize pe Hărți Interactive.
Practic, pe aceste Hărți au fost reprezentate toate relațiile origine-destinație anchetate în teren în 2022 și care au ca origine Municipiul București, având ca destinație orice zonă națională sau internațională, la nivel de:
- Autoturism cu albastru
- Autobuz cu roșu
- Microbuze pasageri cu verde
- Autovehicule de marfă cu portocaliu.

🇷🇴 Municipiul București prezintă rute pentru transportul de marfă și călători, predominant, către Sudul și Estul României, cu o prezență mai redusă către Nordul și Nord-Vestul țării.

🚚 Autovehicule de Marfă: Origine în Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare. Relația cu Bucureștiul prezintă o conexiune mai puțin pronunțată în zona Nord - Nord-Vest a țării.













www.facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/
4 ianuarie 2024

tom_sawyer

📊 Un studiu de caz detaliat explorează impactul creșterii numărului de Puncte de Trecere a Frontierei (PCTF) către Ungaria, bazat pe datele Anchetei Origine Destinație din 2022.

✔️ Prin implementarea celor mai avansate tehnici de calcul și utilizarea platformelor de analiză geostatistică de ultimă generație, Centru de Studii Tehnice Rutiere si Informatica(CESTRIN) a reușit să conducă digitalizarea Recensământului Național de Circulatie din 2022. Rezultatele anchetelor origine-destinație au fost integrate într-o platformă digitală dinamică, bazată pe hărți interactive, consolidând astfel poziția instituției ca lider în domeniul analizelor geospațiale. Aceasta furnizează o perspectivă clară asupra relațiilor economice, a atracțiilor turistice și a altor aspecte între diferite zone, inclusiv cele naționale sau internaționale care tranzitează România. Metoda confirmă eforturile susținute la nivel teritorial (DRDP, SDN, District), desfășurate o dată la 5 ani în cadrul recensămintelor naționale de trafic.

📚 Proiectul impresionant se traduce în cifre remarcabile:
• Aproximativ 350.000 de relații origine-destinație centralizate și anchetate în teren (DRDP 1-7, SDN, District).
• Implementarea rapidă a unei platforme de centralizare pentru formularele completate în teren de sute de operatori (DRDP, SDN, District), marcând o evoluție semnificativă de la bazele de date clasice la cele geospațiale, integrate pe serverele CESTRIN, ușor de prelucrat și interogat.
• Identificarea a peste 55.000 de rute de transport de marfă și aproximativ 285.000 de rute legate de deplasarea persoanelor, analizate pentru mai multe categorii de vehicule.
• Reprezentarea pe hărți web a sute de mii de rute origine-destinație.
• Aceste realizări complexe și rapide confirmă poziția de lider a Centru de Studii Tehnice Rutiere si Informatica(CESTRIN) și subliniază necesitatea utilizării unor platforme hardware și software puternice, echipate cu zeci de nuclee de procesor și cu implementarea eficientă a platformei ArcGIS Enterprise.

O primă analiză se concentrează asupra impactului creșterii numărului de PCTF către Ungaria, în conformitate cu Ancheta Origine Destinație 2022. Se atașează analizele pe Harti Interactive, unde sunt reprezentate toate relațiile origine-destinație anchetate în teren în 2022, cu originea în Ungaria și destinația în orice zonă națională sau internațională, evidențiind îmbunătățirea semnificativă a legăturilor economice și a traficului de călători, în special pentru orașele de frontieră și cele din apropierea frontierei, cu Ungaria.
 
🗺� Hărți au fost reprezentate toate relațiile origine-destinație anchetate în teren în 2022:
• Autoturism cu albastru
• Autobuz cu roșu
• Microbuze pasageri cu verde
• Autovehicule marfă cu portocaliu.

🌍 Ca și concluzie, la nivelul creșterii numărului de puncte de trecere a frontierei, observăm, în special pentru orașele de frontieră și cele din apropierea frontierei, o mai bună legătură și/sau legătură principală cu Ungaria în ceea ce privește schimburile economice și traficul de călători.











www.facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/
4 ianuarie 2024

TVlad

Quote from: tom_sawyer on January 15, 2024, 01:26:43 AMRezultatul final îl reprezintă o platformă webgis interactivă unde statistica se actualizează în timp real, în funcție de nivelul de detaliu pe care îl alege utilizatorul, pentru fiecare categorie de vehicul și pentru fiecare zi de recensământ. 🗺

Astfel, Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică, cu ajutorul echipamentelor hardware din toată țara și cu platformele software proprii, a creat primul instrument web, accesibil de către orice persoană abilitată, de pe orice dispozitiv cu internet, indiferent de performanța acestuia.


Ati reusit sa gasiti aceasta platforma interactiva? Eu nu.

miahi

In primul tabel din primul post a lui @tom_sawyer ( multumim pentru efort ! ), cel in care se lauda ca au recenzat 55 mil de vehicule oare datele prezente acolo sunt cele efective in care au facut masuratorile ?

De ce oare lipsesc lunile de iarna, decembrie, ianuarie, februarie cand valorile de trafic, in general, au alte caracteristici ? Ce relevanta poate avea un rencensamant fara un intreg anotimp?

tom_sawyer

#325
@TVlad : "accesibil de către orice persoană abilitată"

Trebuie facută presiune publică pe ei sa dea acces la platforma pentru toată lumea sau măcar la o versiune simplificată a platformei.


@miahi : nu s-au făcut înregistrări în lunile de iarnă, acelea sunt datele pentru înregistrările efective. Aici e calendarul pentru 2021, care a fost modificat probabil pentru 2022:

Quote from: tom_sawyer on July 28, 2021, 10:02:47 PMINSTRUCȚIUNI din 11 noiembrie 2020 pentru efectuarea înregistrării circulației rutiere pe drumurile publice în anul 2021 - indicativ AND 557-2020

EMITENT   
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR
MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, DEZVOLTĂRII ȘI ADMINISTRAȚIEI

Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1310 din 30 decembrie 2020

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/235749

CALENDARUL
pentru înregistrarea circulației rutiere din anul 2021

Nr. crt.    Data      Ziua din săptămână            Drumuri de interes național                            Drumuri de interes județean sau comunal
                                                      Durata înregistrării zilnice (ore)    Intervalul orar    Durata înregistrării zilnice (ore)    Intervalul orar
1      12 aprilie    luni                          8                      8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
2      20 aprilie    marți                  8                      8,00-12,00; 14,00-18                      14                              6,00-20,00
3      12 mai          miercuri                  24                                  6,00-6,00                              24                              6,00-6,00
4      23 mai          duminică                  8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
5      23 iulie            vineri                  8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
6      8 august    duminică                  8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
7      21 august    sâmbătă                  8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
8      7 octombrie    joi                          8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
9      20 octombrie    miercuri                  8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00
10      4 noiembrie    joi                          8                        8,00-12,00; 14,00-18,00              14                              6,00-20,00


tom_sawyer

La CESTRIN, Serviciul Aplicații GIS pentru Sisteme de Transport lucrează intens pentru actualizarea și îmbunătățirea Modelului de Transport gestionat de Serviciul Model de Transport. Prima etapă în modelarea rețelei de drumuri (Autostrăzi, Drumuri Naționale, Drumuri Județene și Drumuri Locale) a implicat activități complexe.
facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/











Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#327
Utilizarea dronelor în măsurătorile de trafic este astăzi o realitate la CESTRIN. Pentru a compensa lipsa resursei umane, filmările realizate cu drona pot fi utilizate la nivelul măsurătorilor de trafic. Mai departe, pe circuitul deja existent al CESTRIN, măsurătorile de trafic devin input-uri pentru microsimulările realizate cu software-ul VISSIM.

Aceste măsurători și microsimulări de trafic sunt utilizate de CESTRIN pentru analize locale sau pentru introducerea de inputuri suplimentare și valoroase în Modelul de Transport, contribuind astfel la rafinarea acestuia în zona periurbană a Municipiului București, în cazul de față.

Câteva date despre măsurători:

Măsurătorile de 15 minute au presupus un zbor (zbor la punct fix) cu drona de 15 minute și filmare de la o înălțime de 60-100 m, astfel încât să cuprindă întreaga intersecție.

La birou, numărul total de vehicule pe categorii, pe secțiune (o secțiune pentru fiecare ramură), a fost determinat prin numărare pe imagine. Se pot determina și valori de trafic pentru fiecare flux.

Pentru un post de măsurare avem peste 175 de GB de filmare.
În data de 26.08.2023, prin această intersecție au trecut, în 24 de ore, un număr de aproximativ 80.000 de vehicule fizice.

Video în link:
facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/

a.l.x

Quote🛣�RECENSĂMÂNTUL GENERAL DE CIRCULAŢIE RUTIERĂ DIN ANUL 2022 ȘI GESTIONAREA DATELOR DE TRAFIC LA NIVEL CESTRIN📈📊

#Hartă #Recensământ2022

HARTA RECENSAMANT RUTIER 2022 CESTRIN


🗺�CESTRIN a creat această hartă pentru a servi interesul public, ilustrând gestionarea datelor de trafic la nivel național în România pentru anul 2022. Pe hartă sunt marcate diferite sectoare de drumuri, cu intensități medii zilnice anuale ale traficului. Valorile sunt colorate diferit pentru a indica volumul de vehicule: de la sub 5000 până la peste 25000 de vehicule pe zi.

📊Valorile indicate pe hartă reprezintă nivelul de intensitate medie zilnică anuală pentru întregul sector de drum și sunt determinate ca medie ponderată în funcție de lungimea subsectoarelor componente ale acestuia.

#Gestionarea #datelor #de #trafic #la #nivel #CESTRIN

👨🏻�💻👩�💻Colectarea datelor de trafic rutier intră în atribuțiile CESTRIN, aceasta fiind singura entitate subordonată C.N.A.I.R. S.A. care are în atribuții prelucrarea și furnizarea datelor de trafic. Printre principalele metode de obținere a datelor referitoare la traficul rutier se numără:
- Recensământul general de circulație rutieră;
- Anchetele de circulație Origine – Destinație;
- Înregistrările automate de circulație.

📝 "NOTĂ: conform http://www.cnadnr.ro/ro/subunits
În teritoriu, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România are în subordine 8 Direcții Regionale de Drumuri și Poduri, și anume DRDP București, DRDP Craiova, DRDP Timișoara, DRDP Cluj, DRDP Iași, DRDP Constanța, DRDP Brașov, DRDP Buzău și un Centru de Studii Tehnice Rutiere și Informatică - CESTRIN.

Deutschländer

Are harta un fel de valoare?
Daca ma uit la DN1 si la DN68A, inteleg ca se numara nivel de trafic de la inceput pana la sfarsit?
Deci daca intre Ploiesti si Brasov avem 40000 iar intre Alba si Turda 10 avem overall 20000?
La DN68A e si mai grav, acolo cred ca au pus un punct in Dobra si atat.