News:

.

Main Menu

Arhivele cu drumuri

Started by north, July 15, 2014, 12:25:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dan027


prd.marius


ciprebbe

Hai ca se poate, prin 2038, dupa 100 de ani.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

Mă întreb dacă nu e în parte actualul DN1?

danutzu_1069

Pai chiar DN1 este. Cu exceptia Giurgiu Bucuresti.
In '38, nu stiau ai nostrii "ce e" cu autostrade-le...
Probabil auzite de la nemti...
Sau o fi fost intentia nemtilor de a face autostrada in România?
Hmmm

tom_sawyer

#50
^^^


sursa

QuoteAfter the union of Transylvania with Romania in 1918, the bad condition of roads made a modernisation necessary. A swedish company, Johnsonkoncern, began with the construction of a road of 750 km from Bucharest via Brasov, Sibiu, Sebes, Turda and Cluj to Oradea. The construction began in 1931 and lasted until 1938.
sursa

Si aici putina bascalie, dar o istorie buna a contractului cu suedezii pentru DN1:
http://www.dailycotcodac.ro/2013/09/modelul-bechtel-inventat-intre-razboaie-soseaua-bucuresti-oradea-o-teapa-de-traditie/

reed

Documentar cu fotografii constructie A1 Bucuresti -Pitesti






Ionut,daca consideri ca nu e topicul potrivit te rog muta unde e mai bine

adiarc

Mersi de poze...esti sigur ca e SB-Pitesti?...din ce imi aduc aminte de cand eram copil,initial era toata din placi de beton...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


boer_escu

#54
Cautam prin arhiva mea de poze si am dat peste o imagine de acum 6 ani si 6 luni (din ciclul "imagini nepublicate"  :) ):




Powered by API/PUM imgur uploader

Pentru cei care nu cunosc zona, este A1 langa satul Mag Sacel, jud Sibiu, unde acum se afla singurul tunel de autostrada din Ro.

Asta doar ca sa ne aducem aminte cum era 'pe vremuri' cand nu prea aveam autostrazi (nu ca acum am avea prea multe)!

Multumiri celor care acum ne delecteaza cu imagini proaspete de pe santiere!!! :cheers:

mishu77

Mag? Poate vrei sa zici Sibiel.

adiarc

de fapt cel de langa e Sacel...de asta ii zice si tunelul Sacel  :p....in apropiere de Sacel e Mag si Sibiel
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mishu77


Harry

#58
Postez aici pentru ca e mai vizbil. Proiectul pasajului rutier subteran pe sub piata si gara Ploiesti Sud, proiect 1939


sursa foto: Revista Arhitectura. Trimestrial de arhitectura si urbanistica, Soc. Arhitectilor Romani, Bucuresti, 1939

In 1892, in Ploiesti incepe demolarea micutiei gari din perioada austro-ungara pentru a face loc unei bijuterii neoclasice, o impresionanta cladire cu etaj si mansarda inalta , ce domina prin masivitate si aspect zona de sud a orasului. Arhitectul responsabil pentru aceasta superba cladire este N. Mihaescu, iar inaugurarea are loc in 1894.





In 1944 cladirea este distrusa de bombardamente, gara fiind refacuta in comunism fara insa a se respecta arhitectura initiala.



Dar sa revenim in perioada interbelica. Mai exact in 1939 cand Ploiestiul era un important oras, in plina expansiune si cu o economie puternica datorata aurului negru.

Astfel, pentru a face fata traficului rutier ce se estima a creste considerabil in viitorul apropiat autoritatile locale iau decizia de a construi un impresionant pasaj rutier subteran care sa subtraverseze piata si cladirea Garii.

Pentru proiectul de arhitectura este ales Grigore Ionescu, absolvent al Academiei de Arhitectura din Bucuresti si bursier al Scolii Romane din Roma.


sursa foto: Revista Arhitectura. Trimestrial de arhitectura si urbanistica, Soc. Arhitectilor Romani, Bucuresti, 1939

Acesta proiecteaza un pasaj cu o banda pe sens si trotuare si cu o spectaculoasa arhitectura art deco. In plus pe lateral pasajul urma sa fie marginit de o generoasa promenada exclusiv pietonala.


sursa foto: Revista Arhitectura. Trimestrial de arhitectura si urbanistica, Soc. Arhitectilor Romani, Bucuresti, 1939

Pe latura dinspre gara pasajul urma sa aiba doua obeliscuri monumentale cu basorelifeuri laterale. Obeliscurile aveau sa margineasca o eleganta fantana arteziana.

Din pacate incepe cel de al doilea razboi mondial, iar proiectul nu mai este realizat niciodata.


sursa foto: Revista Arhitectura. Trimestrial de arhitectura si urbanistica, Soc. Arhitectilor Romani, Bucuresti, 1939

Cristi N

Un articol cu aceiasi tema a fost publicat pe republicaploiesti.net: link

Pentru mine ramane o enigma cum un oras cu atat de multa industrie se zbate in niste proiecte minuscule. Pana la urma Ploiesti-ul este orasul aurului negru, ar trebui sa fie un etalon de modernitate.
Se chinuie acum sa faca o strapungere intre Gara de Sud si Gara de Vest care din faza de proiect nu e la un standard de bun simt: 2 benzi de circulatie pe sens+ linie de tramvai. Se vede de la o posta ca traseul respectiv se suprapune perfect unui viitor inel interior in continuarea sos. Vestului si apoi sos. Nordului.