News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by Konter - Today at 02:02:31 PM
Deci prin 2030 o sa fie utilizabila linia cap-coada. 25 de ani de la prabusirea podului si pana la redarea in folosinta ESTIMATA.

"Din cauza neutilizării liniei de cale ferată dintre Jilava și Grădiștea timp de atâta amar de ani, infrastructura, suprastructura, instalațiile și semnalizările feroviare au suferit degradări însemnate. În vederea reluării circulației în condiții optime de siguranță a fost necesar să se facă lucrări de reparații și întreținere pe restul liniei, pe tronsoanele București Nord-Vidra și Comana-Giurgiu Nord.
Însă chiar și după inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005, pe aici nu vor circula decât automotoare. Trenul "România", care va lega Bucureștiul de Varna și Istanbul, va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va întâmpla și cu trenurile de marfă.

"Vor fi restricții de tonaj, pentru că la Daia s-a constatat că terenul este slăbit, așa că pe ruta directă se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotivă și vagoane este mult mai greu", declara recent pentru Club Feroviar Ionuț Săvoiu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor responsabil cu coordonarea sectorului feroviar.
Problema de la Daia, de pe porțiunea de traseu care nu a intrat în proiectul de modernizare derulat de compania Porr Construct, va fi rezolvată abia în faza a doua a proiectului, când se va moderniza și restul liniei ferate. Cu acel prilej va fi construit un viaduct care să rezolve problema terenului slăbit. În consecință, va mai dura cel puțin patru ani până când pe calea ferată București-Giurgiu, secția 102, se va putea circula fără restricții.

Vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci, s-a prăbușit pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al Transporturilor al ceferistului Gheorghe Dobre.
Licitația pentru lucrările de construcție a fost lansată în august 2019, când ministru era Răzvan Cuc, iar la finele anului 2020, în mandatul lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor și al lui Ludovic Orban la Palatul Victoria, s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. "
https://clubferoviar.ro/primul-tren-pe-podul-gradistea/
#2
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by gruia88 - Today at 01:33:49 PM
E asa dezamgitor ca se creaza tot felul de sperante care sunt nenorocite de fiecare data .
Cand era vremea T2 - toata lumea ca rupem pe final de 2021 , s-a prelungit pana in iunie/septembrie 2022 ... dupa T3 toti speram 2022 s-a scos pe final de 2023 cu emotii cat casa , apoi T4 care toti visam vorba lor ca la final de 2023 circulam de la Craiova- Constanta pe drum de mare viteza.

Clar e foarte bine sa urmarim forumul si sa ne setam realist asteptarile , ca daca ne luam dupa declaratii din CNAIR si constructori facem drumul pana la Luna!

Acum tot duminica orbului e pentru mine si sper ca sa dea drumu pana la Albota  :o !
#3
Nivel național / Re: Constructori, proiectanti ...
Last post by Ionut - Today at 01:30:04 PM
Evident e o minciună sfruntată ca UMB e singurul care a dat în circulație loturi înainte de termen.
#4
[B] STB / Re: [B] Mentenanța, modernizar...
Last post by Telvanni - Today at 01:29:26 PM
Linia lui 5, Barbu Vacarescu.

Ma surprinde acest strat de asfalt, nu prea inteleg foarte bine care ar fi rolul lui la acea adancime. Ne poate ajuta cineva cu informatii in acest sens?

Din pacate la intersectia cu Lacul Tei a murit o femeie care a fost lovita pe trecerea de pietoni de o masina condusa cu viteza de un tanar. E un pic de haos in acea intersectie din cauza lipsei semnafoarelor si a faptului ca e prea ingusta zona pe care se face traversarea liniei. Ma amuza ca autobuzul 182 abia reuseste sa faca stanga de pe Lacul Tei.
Pentru pietoni este montata o pasarela metalica in dreptul bisericii insa sunt situatii cand aceasta lipseste pentru ca se fac lucrari.

Românismele astea ma scot din sarite, nu exista nicio grija pentru pietoni. Mi-a povestit sotia cum a fost nevoie sa traverseze cu copilul prin zona pe unde trec masinile, pe langa si printre masini. Horror!
Ar fi trebui sa monteze semafoare temporare a.i. sa mareasca siguranta.

In rest, pare sa avanseze destul de bine.







#5
De cel puțin două ori a fost respins până acum.
Prima dată din cauza drumului de legătură Uricani-Zimbru-Dacia, a doua oară ceva problemă pe nordul Iașului 
#6
Nivel național / Re: Constructori, proiectanti ...
Last post by RazesIesean - Today at 01:14:48 PM
Doar eu am observat in ultimele 2-3 saptamani un lobby puternic Pro UMB in presa si pe retele de socializare plus CNAIR etc.?
in fiecare zi se observa diferite articole unde se spune ca UMB e singurul constructor roman ce a livrat inainte de termen. Are nspee mii de km in lucru si mii de angajati.

https://ziare.com/dorinel-umbrarescu/umbrarescu-autostrazi-cnair-1864488
#7
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by mirceaeliade - Today at 01:13:49 PM
In ultima vreme am vazut un procent ridicat din trecerile de pietoni marcate cu limitatoare de viteza pe la 30 km/h.  Tehnic, daca mergi cu 30 si ai un minim de atentie la volan, chiar si noaptea ai putea sa opresti in 13.5 metri, adica 3 lungimi de masina.  Realitatea e ca nu e nimic sa opreasca o autoritatea locala sa puna un bumper la fiecare trecere de pietoni, care sa forteze ca toti soferii sa incetineasca pana pe la 30. Eventual se vor inmulti numarul de jmekkeri cu SUVuri care sa sara trambulinele la peste 30 km/h. Caz in care se probabil se va trece la treceri ca in Bulgaria, unde toata trecerea e ridicata cu vreo 10 cm peste nivelul soselei, si chiar nici un tir nu ar putea sa 'sara' de peste 30 pe ora.

Realitatea e ca daca tot DNCBul ar fi plin de aceste bumpuitoare, sau cu semafoare din 500 in 500 m, toata lumea ar rabufni macar sa existe un A paralel.  Nu zic ca e rau, dar pana ajungem la excesul bugetar al Suediei, e un vis frumos de scump acest Vision Zero.

QuoteInfrastructura de transport (rutier) din România este învechită, neadaptată la realități și cu sincope privind sistematizarea și elementele de siguranță, a transmis luni, 20 mai la Parlament, șefa Direcției Poliției Rutiere din România, chestor Mădălina Moșoiu. În 2023, în România au fost 1545 de persoane decedate în accidente de circulație, cu 17 % mai puțin față de anul de referință 2019, înainte de pandemie. Obiectivul asumat este de reduce numărul accidentelor mortale cu 50 % până în 2030 reprezentând aprox. 900 de decese, pentru ca în 2050 să nu mai existe accidente de circulație cu morți. Accidentele de circulație reprezintă o pierdere de 1,5 % din Produsul Intern Brut al României, costul economic al unei persoane decedate fiind de peste un milion de Euro, conform datelor oficiale ale UE.

,,Ce influențează cel mai mult siguranța rutieră din România, nu întâmplător o să încep cu infrastructura de transport care nu este adaptată realităților cotidiene. Infrastructura de transport din România este învechită și prezintă mari sincope în ceea ce privește unele elemente de sistematizare și de infrastructură sigură. Un alt element care este strâns legat de primul este creșterea parcului auto. Contribuie semnificativ la riscul auto, în ultimii 10 ani a crescut cu 28 %, în prezent, în România fiind în circulație 8,6 milioane de autovehicule. Raportat și la primul element trabuie analizat pentru siguranța rutieră. Crește și numărul conducătorilor auto, adică o infrastructură extrem de aglomerată în marile orașe și nu numai. Cel mai important aspect pentru siguranța rutieră îl reprezintă indisciplina în trafic. O să dau exemplu de ieri, de la Vaslui unde o depășire a unui motociclist a dus la moartea a trei persoane într-un singur accident rutier. Motocicliștii reprezintă o categorie vulnerabilă în trafic."

În 2023 au fost 4525 accidente grave, 1545 persoane decedate și 3325 persoane rănite grav. Cauzele principale : cea mai des întâlnită abatere a șoferilor, depășirea vitezei legale sau neadaptată la condițiile de trafic. Din cauza vitezei au fost 733 de accidente grave cu 312 persoane decedate [16-20%]. O altă cauză, traversarea neregulamentară a pietonilor 545 accidente grave cu 173 persoane decedate [11-12%]. www

Cred ca e mai interesant formulat aici:
QuoteTingvall did indeed believe that the authorities were responsible – not for reckless driving, or for the crash itself – but for the fact that the incident was as fatal as it was.
'You as provider of the road transport system are no longer allowed to kill people on that mass level that you've done'.
#8
QuoteConsiliul Judetean Brasov a aprobat in sedinta declansarea procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publica a terenurilor proprietate privata situate pe amplasamentul obiectivului de investitii ,,Reabilitare si modernizare DJ 102I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov".
Din acest moment, administratia judeteana poate realiza exproprierea proprietatilor imobiliare (terenuri cu si fara investitii, masa lemnoasa) amplasate pe teritoriul administrativ al municipiului Sacele si afectate acest obiectiv investitional.
Suprafata totala de teren afectata de coridorul de expropriere (inclusiv domeniul public) este de 223.808 mp, iar valoarea totala a terenurilor, constructiilor (anexa si garduri) si a masei lemnoase pentru care CJ Brasov va plati despagubiri este de 2.990.028,90 lei, arata CJ Brasov.
Presedintele Consiliului Judetean Brasov, Todorica Serban spune ca aceasta hotarare inseamna ultimul pas inainte de inceperea lucrarilor de reabilitare si modernizare a DJ 102I, viitoarea alternativa rutiera la DN 1.
Drumul judetean 102I are o lungime totala de 25,63 km, fiind format din:
– Tronsonul 1, aflat in judetul Prahova, intre km 37+620 si km 50+820,38 (limita Jud. Brasov) – in lungime de 13,20 km;
– Tronsonul 2, aflat in judetul Brasov, intre km 50+820,38 (limita jud. Prahova) si km 63+256,08 – in lungime de 12,43 km.www
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by mirceaeliade - Today at 12:36:58 PM
in caz ca nu s-a mentionat:
QuoteCompania care realizează studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, a depus documentația completă la Compania Națională de Investiții Rutiere, a anunțat joi Irinel Bucur.

De asemenea, la compania de resort, au fost depuse cele 300 de pagini de completări solicitate. Pe de altă parte, în vederea eliberării acordului de mediu, se așteaptă depunerea documentației finale, astfel încât proiectul să poată intra în consultare publică, a precizat Irinel Bucur.

"Noi salutăm acest pas, că s-a mai depășit o bornă, și anume aceea de a depune studiul de fezabilitate. El se află momentan în analiză la CNAIR și sperăm noi ca în proxima ședință de informare cu societatea civilă pe care CNAIR-ul o va realiza, să fim informați cu referire la stadiul analizei lor și referitor la documentația care a fost depusă", spune Irinel Bucur. www
Parca un SF depus anterior fusese respins, iar cred ca acum s-au mai adaugat 300 de pagini de completari.
#10
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by adix - Today at 12:31:15 PM
Salutare baieti!