QuoteInfrastructura de transport (rutier) din România este învechită, neadaptată la realități și cu sincope privind sistematizarea și elementele de siguranță, a transmis luni, 20 mai la Parlament, șefa Direcției Poliției Rutiere din România, chestor Mădălina Moșoiu. În 2023, în România au fost 1545 de persoane decedate în accidente de circulație, cu 17 % mai puțin față de anul de referință 2019, înainte de pandemie. Obiectivul asumat este de reduce numărul accidentelor mortale cu 50 % până în 2030 reprezentând aprox. 900 de decese, pentru ca în 2050 să nu mai existe accidente de circulație cu morți. Accidentele de circulație reprezintă o pierdere de 1,5 % din Produsul Intern Brut al României, costul economic al unei persoane decedate fiind de peste un milion de Euro, conform datelor oficiale ale UE.
,,Ce influențează cel mai mult siguranța rutieră din România, nu întâmplător o să încep cu infrastructura de transport care nu este adaptată realităților cotidiene. Infrastructura de transport din România este învechită și prezintă mari sincope în ceea ce privește unele elemente de sistematizare și de infrastructură sigură. Un alt element care este strâns legat de primul este creșterea parcului auto. Contribuie semnificativ la riscul auto, în ultimii 10 ani a crescut cu 28 %, în prezent, în România fiind în circulație 8,6 milioane de autovehicule. Raportat și la primul element trabuie analizat pentru siguranța rutieră. Crește și numărul conducătorilor auto, adică o infrastructură extrem de aglomerată în marile orașe și nu numai. Cel mai important aspect pentru siguranța rutieră îl reprezintă indisciplina în trafic. O să dau exemplu de ieri, de la Vaslui unde o depășire a unui motociclist a dus la moartea a trei persoane într-un singur accident rutier. Motocicliștii reprezintă o categorie vulnerabilă în trafic."
În 2023 au fost 4525 accidente grave, 1545 persoane decedate și 3325 persoane rănite grav. Cauzele principale : cea mai des întâlnită abatere a șoferilor, depășirea vitezei legale sau neadaptată la condițiile de trafic. Din cauza vitezei au fost 733 de accidente grave cu 312 persoane decedate [16-20%]. O altă cauză, traversarea neregulamentară a pietonilor 545 accidente grave cu 173 persoane decedate [11-12%]. www
QuoteTingvall did indeed believe that the authorities were responsible – not for reckless driving, or for the crash itself – but for the fact that the incident was as fatal as it was.
'You as provider of the road transport system are no longer allowed to kill people on that mass level that you've done'.
QuoteConsiliul Judetean Brasov a aprobat in sedinta declansarea procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publica a terenurilor proprietate privata situate pe amplasamentul obiectivului de investitii ,,Reabilitare si modernizare DJ 102I, Valea Doftanei, judetul Prahova – Bradet, judetul Brasov".
Din acest moment, administratia judeteana poate realiza exproprierea proprietatilor imobiliare (terenuri cu si fara investitii, masa lemnoasa) amplasate pe teritoriul administrativ al municipiului Sacele si afectate acest obiectiv investitional.
Suprafata totala de teren afectata de coridorul de expropriere (inclusiv domeniul public) este de 223.808 mp, iar valoarea totala a terenurilor, constructiilor (anexa si garduri) si a masei lemnoase pentru care CJ Brasov va plati despagubiri este de 2.990.028,90 lei, arata CJ Brasov.
Presedintele Consiliului Judetean Brasov, Todorica Serban spune ca aceasta hotarare inseamna ultimul pas inainte de inceperea lucrarilor de reabilitare si modernizare a DJ 102I, viitoarea alternativa rutiera la DN 1.
Drumul judetean 102I are o lungime totala de 25,63 km, fiind format din:
– Tronsonul 1, aflat in judetul Prahova, intre km 37+620 si km 50+820,38 (limita Jud. Brasov) – in lungime de 13,20 km;
– Tronsonul 2, aflat in judetul Brasov, intre km 50+820,38 (limita jud. Prahova) si km 63+256,08 – in lungime de 12,43 km.www
QuoteCompania care realizează studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii, a depus documentația completă la Compania Națională de Investiții Rutiere, a anunțat joi Irinel Bucur.Parca un SF depus anterior fusese respins, iar cred ca acum s-au mai adaugat 300 de pagini de completari.
De asemenea, la compania de resort, au fost depuse cele 300 de pagini de completări solicitate. Pe de altă parte, în vederea eliberării acordului de mediu, se așteaptă depunerea documentației finale, astfel încât proiectul să poată intra în consultare publică, a precizat Irinel Bucur.
"Noi salutăm acest pas, că s-a mai depășit o bornă, și anume aceea de a depune studiul de fezabilitate. El se află momentan în analiză la CNAIR și sperăm noi ca în proxima ședință de informare cu societatea civilă pe care CNAIR-ul o va realiza, să fim informați cu referire la stadiul analizei lor și referitor la documentația care a fost depusă", spune Irinel Bucur. www