Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Mai e o chestie: regulamentele de aplicare (sau de implementare), cum e si cel de care discutam, nu au putere de lege. Sunt ca si normele de aplicare de la noi. Ai o lege si ai norme de aplicare. Diferenta e urmatoarea: legea are caracter general valabil. Normele de aplicare au caracter obligatoriu doar pentru functionarii statului. Dar chiar si daca le incalca, risca cel mult sanctiuni administrative (de ex. concedierea), dar nu de natura penala. Doar incalcarea legii propriu-zise se poate lasa cu condamnari penale. Asta a statuat acum cativa ci Curtea Constitutionala la noi (asa au scapat Mitica si nea Sandu de condamnari, ca au incalcat doar regulamentul FRF si nu vreo lege).

Ca sa fie mai simplu:
- pe cetateanul de rand regulamentele de aplicare (normele metodologice) nu-l intereseaza
- instanta de judecata, daca se ajunge acolo, nu tine nici ea cont de aceste norme, doar de legea propriu zisa
- la nivel CE exista confuzie, pentru ca legile se numesc "regulament", iar normele se aplicare se numesc tot "regulament", doar ca + "de implementare" sau "de aplicare".
- angajatii statelor trebuie sa respecte si regulamentele de aplicare / normele, dar daca nu o fac risca doar sanctiuni interne, maxim concedierea.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

antonelu

Quote from: dan tm on July 17, 2021, 11:24:29 PM
Vad ca Bucuresti -Constanta are doua variante.
Este linia de mare viteza pe care Ponta zicea ca o face cu chinezii și de care s-a ales praful.

RobertH

Am pus pe harta si Craiova-Timisoara. Sincer sa fiu, mare lucru nu prea e de spus despre aceste loturi. Traseul ramane in mare parte la fel si doar doua pasaje in Lugoj.

Vlad94

Robert, pe harta apare doar Caransebes-Timisoara. Multumim mult pentru efort!
Am o singura mentiune legata de pasajul din Lugoj de pe DJ 584. Nu inteleg de ce nu au proiectat un pasaj astfel:



Decat sa bage tot traficul prin oras si sa demoleze Piata de Vechituri, ar fi fost mai util un pasaj care sa fie inceputul unei centuri pentru sudul Lugojului si un acces rapid spre Resita.




Vlad94


cristi5

Quote from: dan tm on September 21, 2021, 08:32:06 PM
Asta s-a inteles ca vor fi 2 fire, intrebarea mea era de ce se construieste firul spre Glogovat pe alt amplasament daca firul actual este prin afara orasului la marginea digului Muresului?

Pentru a asigura o anumita geometrie, pt viteza?

ioandorin

Se vede ce sinuoasă e varianta. Pornind de la magazinul Jumbo spre Mures e o linie dreaptă după care urmează câteva "S"-uri pentru încadrarea pe podul actual! Acum viteză e de 50 km/h,exceptând încălcarea cu linia de tramvai unde e 20 și zonă neutră la trenuri și unde mai rămâne câte unul cu trenul blocând DN7 ! 



Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

Nu ar trebuii sa avem depunere aici? Mega licitatie. Prima pe coridorul asta?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

razvan96

Pe Caransebes-Timisoara s-a amanat pana pe 04.10 iar pe Timisoara-Arad pana pe 18.10.

cristi5

@ioandorin @dan tm varianta veche Aradu Nou -Glogovat are un pod peste Mures, linie simpla, care probabil nu va fi inlocuit (?) ca doar e "nou" (anii 90)

Varianta noua prevede un al doilea pod, linie dubla, cu geometrie mult mai buna spre Glogovat. Eu zic ca e bine gandit. Trebuie vazut in proiect care e viteza proiectata, imi pare 100-120. Poate iesi competitiv cu traseul din Micalaca.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/46.169/21.356

Traseul e clar determinat de poduri. Actuala legatura Aradu Nou-Glogovat e sinuoasa pt ca iese de pe pod spre nord si trebuie sa o ia spre est...

Sunt curios daca ramane legatura pod vechi-Glogovat.

PS: podul nou de la Aradu Nou va fi al 10-lea pod CF din bani EU peste Muresul inferior. Plus cele doua la Coslariu (Mures mai mic, fara Tarnava) si Alba Iulia.

ioandorin

Ar trebui să rămână pentru linia simpla care trece prin oraș și pe unde vor circula trenurile de călători plus că va fi și halta lângă pasajul Voinicilor (am înțeles că cunoști orașul,locuind aici un timp)!
Actuala legătură Aradu Nou-Glogovat nu ar avea de ce să rămână din moment ce e acea nouă care se ramifica și spre Glogovat și spre Arad în apropiere de actuala trecere la nivel de pe DN7.
    POATE cu aceasta ocazie se vor face și câteva ganguri pe sub CF legături auto între cartierul Micalaca și cartierul Via Carmina din com.Vladimirescu.

Vlad94


florin74

18.10.2021 noul termen de depunere la Caransabes Timisoara
01.11.2021 pt Timisoara Arad

antonelu

Timisoara - Arad a depășit 1 an de cand este postată pe SEAP și până acum nu s-a reușit depunerea ofertelor din cauza multiplelor contestații și clarificari inutile pentru un proiect FIDIC galben (proiectare și execuție). Majoritatea clarificărilor se referă la detalii tehnice care se clarifică în faza de proiectare și nu au ce căuta în faza de SF, deci posibilii Antreprenori au chef de tărăgănarea licitației și cum legea permite, de ce să nu profite?
Timișoara - Caransebeș este suspendată momentan, tot din contestații și clarificări și are și ea șanse să facă și ea anul de ,,copt" pe SEAP,  fără depunere de oferte.
Trebuie avut în vedere că în prezent se lucrează la revizuirea Regulamentului cu hărțile TEN-T și există riscul ca ramura sudică a Orient - Est - Mediteraneean (care cuprinde Arad - Timisoara - Caransebes - Calafat) să se mute la sârbi că e mai scurt pe acolo, deci mai ieftin pentru marfă care plătește TUI la tren/km.  Așa că s-ar putea să rămânem ca țară fără finanțare, cu contestațiile în mână și casele de avocatură cu conturile grase. :o