Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


BoGDaN

cred ca pentru piata latina -MERCOSUR si Uniunea tarilor latine - vor sa faca aceasta uzina, fara nicio legatura cu Europa. Au si ei zona lor de libertate a circulatiei marfurilor acolo.
Daca BMW vrea sa isi creasca productia in Europa vor investi aici. Dar cum tarile latine sunt relativ ferite de criza si au o dinamica ascendenta a vanzarilor comparativ cu Europa nu cred ca BMW va risca in Europa. Sa fim seriosi nu vom vedea in Europa modele produse in Brazilia. Va importa doar din Spartanburg SUA.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mirceaVRo

Povestea unui Aro al Armatei Române: mai bun decât un Land Rover, câştigător de raliuri şi nelipsit din raiduri în Africa şi Himalaya

adevarul.ro

davyl

Quote from: bogdymol on October 19, 2012, 09:58:37 PM
REPORTAJ: Am asistat la naşterea noului Dacia Sandero


Multumesc mult bogdy pt link. Colegii mei gasesc foarte reusita linia noului Sandero sau Logan. Unul dintre ei chiar si-a comandat un Sandero Stepway (model nou). De altfel, e plin la Bruxelles de Dacia, iar mai nou au inceput sa apara si masini pe taxi, Dacia Duster.

Ionut

Quote from: davyl on October 22, 2012, 05:26:34 PMiar mai nou au inceput sa apara si masini pe taxi, Dacia Duster.

Huh? Taxi cu Duster?! :lol: Pai... cum asa? Si in Bruxelles? :o

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dorinparau

Si in sibiu e un Taxi Duster  :) Cel putin unul....

BoGDaN

in Sibiu sunt vreo 2-3 pe putin.

si tot ne mandrim cu Fordul la Craiova dar isi inchid fabrica in Belgia si raman 10000 de oameni pe drumuri. Nu as garanta nimic pe viitor pentru Romania. Ford ca si GM sunt genul de corporatie americana care taie in carne si sange fara sa clipeasca (management defectos as zice eu). Nu stiu ce viitor are Craiova. Imi pun semne de intrebare.....vom vedea peste cativa ani.

sursa:
http://www.euronews.com/2012/10/24/10000-jobs-losses-at-ford-in-belgium/

Ionut

10.000?! WTF, parca erau doar vreo 3-4000. Probabil pun la socoteala si joburile din companiile suport/furnizor. Dar nu e musai ca aceia sa dea direct faliment toti in masa, depinde. In fine, e nasol, ne zicea davyl acum ceva vreme. Cel mai nasol e ca sunt zvonuri ca ar dori sa inchida si in UK o fabrica.

Deocamdata RO este in regula pentru ca noi nu avem salariile belgienilor sau britanicilor, deci ar trebui sa fie OK pentru inca "niste ani".

BoGDaN

Dupa parerea mea
1- ok salarile sunt ok pentru ei, dar lipsa de infrastructura, logistica, (probabil pretentii de natura fiscala), calificarea fortei de munca (oarecum scazuta in Craiova)....
2- vanzarile pe piata europeana a modelului produs la Craiova si succesul marcii Ford in Europa...care e in scadere.
3- dinamica pietii auto europene care e in scadere.

Orice CEO apasa ESC cand acesti 3 factori se unesc! Totusi bizara decizia Ford, stiam ca in Genk se produc masini bune comparabile cu cele din Koln. Pe de alta parte Ford e un producator dinamic si dovada aruncati o privire pe lista fabricilor inchise:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_factories


davyl

Quote from: Ionut on October 24, 2012, 08:55:52 PM
10.000?! WTF, parca erau doar vreo 3-4000. Probabil pun la socoteala si joburile din companiile suport/furnizor. Dar nu e musai ca aceia sa dea direct faliment toti in masa, depinde. In fine, e nasol, ne zicea davyl acum ceva vreme. Cel mai nasol e ca sunt zvonuri ca ar dori sa inchida si in UK o fabrica.

Deocamdata RO este in regula pentru ca noi nu avem salariile belgienilor sau britanicilor, deci ar trebui sa fie OK pentru inca "niste ani".
Confim, ionut, ca sunt 4.300 de angajati la Ford Genk ce sunt amenintati cu pierderea jobului. Cel putin atatia am auzit la TV in seara asta la journal in Belgia. O lovitura grea pt. Flandra si Genk. Sper sa nu fie probleme la Craiova, totusi, ca salariile sunt altele...

davyl

Quote from: Ionut on October 24, 2012, 08:55:52 PM
10.000?! WTF, parca erau doar vreo 3-4000. Probabil pun la socoteala si joburile din companiile suport/furnizor. Dar nu e musai ca aceia sa dea direct faliment toti in masa, depinde. In fine, e nasol, ne zicea davyl acum ceva vreme. Cel mai nasol e ca sunt zvonuri ca ar dori sa inchida si in UK o fabrica.

Deocamdata RO este in regula pentru ca noi nu avem salariile belgienilor sau britanicilor, deci ar trebui sa fie OK pentru inca "niste ani".
Si ca sa lamuresc lucrurile pana la capat in discutia asta, asa cum am vazut la stirile din Belgia ieri seara, este vorba de aproape 10.000 de locuri de munca care bineinteles, pun la socoteala si companiile suport/furnizor. Joburi directe Ford sunt in jur de 4.300 la Genk, iar indirecte in jur de 5.000, deci aproape 10.000. Fabrica Ford Genk va inchide in 2014 pentru ca intreaga productie din Belgia va fi delocalizata in Spania, la Valence (spre bucuria spaniolilor, bineinteles). Cum se spune pe aici: nefericirea unora face bucurie altora.

Nu cred ca joburile din Romania sa fie afectate, pentru ca inca in Romania avem un cost mic (salariile). Spre comparatie, un muncitor Ford la Genk era platit cu peste 40 de euro pe ora. Inainte de a face calculul salariului, luati in calcul si impozitul pe salariu in Belgia (care este de aproape 50%  >:().

Numai bine si sanatate tuturor colegilor de pe forum!

P.S. Nu lucrez pt Ford si tot ce am afirmat mai sus, este preluat din stirile de la TV ieri seara la Bruxelles.

BoGDaN

Dupa cum am pus lista de mai sus cu fabrici inchise Ford este un jucator dinamic.  Iar decizia de a inchide o fabrica nu tine de salarii numai. Tot ce vreau sa spun este ca Ford este mai involburat ca Renault in Romania.

davyl

Quote from: BoGDaN on October 26, 2012, 11:09:59 AM
Dupa cum am pus lista de mai sus cu fabrici inchise Ford este un jucator dinamic.  Iar decizia de a inchide o fabrica nu tine de salarii numai. Tot ce vreau sa spun este ca Ford este mai involburat ca Renault in Romania.
Pefect de acord cu tine BoGDaN!
Decizia lui Ford de la Genk a luat in calcul si ca fabrica a avut o incarcare de maxim 48% la suta in ultima perioada, deci productivitatea pe general a avut de suferit!