Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raducu Popa

Da jailor, ai dreptate in felul tau. Poate pentru tine 650 roni pe luna nu ti se pare mult, dar pentru majoritatea romanilor da. A te inhama pentru o bucata de tabla pe 10 ani cu 650 roni de plata lunar, eu as face-o din moment ce castig cel putin 2500 roni net, doar eu, fara sa pun la socoteala veniturile sotiei/logodnicei/prietenei/amantei..:) Sa mai ramana pentru o benzina, revizie...etc...
Dar cati dintre noi castiga suma asta?
Eu unul la fel as proceda referitor la comparatia ta. Imi place Sandero.

jailor

#151
Quote from: R@du on September 30, 2012, 01:50:25 PM
Da jailor, ai dreptate in felul tau. Poate pentru tine 650 roni pe luna nu ti se pare mult, dar pentru majoritatea romanilor da. A te inhama pentru o bucata de tabla pe 10 ani cu 650 roni de plata lunar, eu as face-o din moment ce castig cel putin 2500 roni net, doar eu, fara sa pun la socoteala veniturile sotiei/logodnicei/prietenei/amantei..:) Sa mai ramana pentru o benzina, revizie...etc...
Dar cati dintre noi castiga suma asta?
Eu unul la fel as proceda referitor la comparatia ta. Imi place Sandero.
Pai ideea este ca daca nu vrei sa dai pe o Dacie 650 lunar cu CASCO inclus alternativa e sa dai 1200 lunar pe alta marca. De asta spun eu ca Dacia este cea mai buna varianta pt romanul de rand si de asta are asa mare succes, iar posibilitatea de rate pe 10 ani implica o rata mai mica pe luna. Gandeste-te ca rata e fixa toti cei 10 ani. daca acum 650 de lei inseamna 30% din salariul mediu din Romania, ma gandesc ca peste 8 ani va inseamna 15% sau si mai putin. Practic daca nu platesti in avans si tii de credit cei 10 ani e posibil sa ajungi sa platesti rata lunara cam cat ar face un pachet de tigari si o sticla de cola.

P.S eu am dat 650 lunar pt ca era si cea mai scumpa varianta de Sandero, dar pe cea mai ieftina probabil ca as fi platit 500 lunar cu tot cu CASCO sau chiar mai putin. Uite un exemplu de cel mai ieftin Sandero cu 30% avans(cele 3 vouchere)
http://www.flickr.com/photos/62295360@N03/8038831486/in/photostream/lightbox/

370 lunar la care mai adauci 140 lei CASCO...530 cu totul

sebba

depinde cine cumpara masina: PJ sau PF
daca o ia un PJ si o pune la munca, atunci merita, ca e noua, are garantie, e bagata pe cheltuieli, etc
dar ca PF nu as lua niciodata masina noua ptr ca nu merita, fie ea si cu piele de elefant pe volan
si daca e SH e clar ca nu va fi dacie ci ceva mai nemtesc
Sailing away! S/Y Haimana

jailor

Daca iti place sa iei de bun ce altul vinde ca nu mai vrea e ok si SH. Eu cumparand sh m-as simti umilit...e ca si cand as manca resturile de la Mac ale unuia pt ca nu imi permit sa imi cumpar singur un meniu.

Ionut

Nu stiu daca e tocmai potrivit sa comparam o masina sh cu un hamburger sh. :) Inteleg principiul, doar ca nu cred ca ar trebui facuta astfel comparatia. Te intreb ceva: tu cand cumperi un apartament/o casa "second hand" nu te deranjeaza? :) Sau, ma rog, poate ai cumparat doar noua. Cred ca mai curand asa trebuie comparate cele doua.

Personal ma feresc de masini sh pentru ca nu stii ce defecte ascunse au. Poti sa iti iei teapa mare de tot. Si sunt si eu de parere ca daca ai bani de o masina noua (chiar Logan), mai bine iti iei una noua decat una "mai buna", nemteasca, second hand. La masina noua ai garantie si, evident, este NOUA, deci ai alt tip de confort (fizic si psihic). Sa nu uitam ca o masina sh, chiar si nemteasca, cere o intretinere mult, mult, mult mai costisitoare decat un Logan nou, de exemplu.

Evident decizia tine de fiecare in parte, de preferinte si mai ales de situatia financiara.

sebba

este clar ca teoretic o masina noua cere mai putini bani decat una SH dar diferenta de bani este semnificativa
prefer sa ma simt umilit ca iau o masina la care renunta cineva decat sa ma simt mandru ca am dat o caruta de bani pe o masina pe care o folosesc destul de putin, uz personal, si care se devalorizeaza in timp mult mai rapid ca una noua.
vorbesc aici doar de masini achizitionalte ptr uz personal, nu ptr a fi puse la munca de catre firme

si mai e o chestie: notiunea de NOU nu include mereu si notiunea de BUN ;)
Sailing away! S/Y Haimana

jailor

#156
Sigur...poate ca am facut o comparatie usor exagerata cu hamburgerul. Cat despre casa...da, ma mut intr-o casa veche dar nu pastrez mobila si covoarele, vesela si zugraveala vechiului proprietar. Dau totul afara, zugravesc si o iau de la zero. Casa va fi 100% noua intr-un imobil vechi.
@Sebba, eu folosesc masina zilnic pt mersul la servici si alte drumuri, deci conteaza. In plus chiar si dupa 2 ani de cand o am inca ma mai uit la ea si imi place. Nu cred ca te poti atasa te o masina sh la fel cum faci fata de una  noua. Personal nu cred ca i-as putea da nume si sa am la fel de mare grija de ea. Pe o masina noua o personalizezi, pe una sh o tratezi ca pe o unealta...cel putin eu vad asa lucrurile.

sebba

;) pai... da... masina ESTE o unealta! aici suntem de acord! :)
Sailing away! S/Y Haimana

davyl

Hello guys!

Doar ce m-am intors de la Salonul Auto Paris si m-am gandit sa partajez cu voi o mica parte din ce am vazut acolo, in special Ford B-Max si Dacia Sandero Stepway.

Enjoy!
Ford B-Max - Salonul Auto Paris 29 septembrie-14 octombrie 2012


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Cateva fotografii cu structura B-Max


Uploaded with ImageShack.us
Usa culisanta


Uploaded with ImageShack.us
Compartiment motor


Uploaded with ImageShack.us
Bonus:


Uploaded with ImageShack.us

Stand Dacia - acelasi Salon :)

Noul Sandero Stepway


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

davyl

#159
Era expusa si masinutza mea :)



Uploaded with ImageShack.us

Si ca noutate de la Volvo:
Volvo V40 Cross Country


Uploaded with ImageShack.us

Si inchei cu un salut de la Standul Dacia (foarte bine organizat) unde daca mariti foto, pe tricourile noastre se poate citi: J'adore ma Dacia! (Imi iubesc Dacia!)... Super!
Chiar am cateva stick-ere cu J'adore ma Dacia! pe care le pot oferi cadou!


Uploaded with ImageShack.us

bogdymol

^ Pentru asta ar trebui sa te bag in lista de "ignore"!

Glumesc... sper ca ti-a placut salonul. Eu de mult timp tot spun ca vreau sa ma duc la un salon gen Paris, Geneva etc... dar inca n-am ajuns mai departe de salonul auto Arad.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

davyl

#161
Mi-ar fi placut sa fi fost acolo cu mine bodymol.  Noua Clio e chiar foarte frumoasa.
Sincer, a fost frumos insa mi-a placut mai mult anul  trecut la Frankfurt.

stelian222

Quote from: jailor on September 30, 2012, 05:16:45 PM
Daca iti place sa iei de bun ce altul vinde ca nu mai vrea e ok si SH. Eu cumparand sh m-as simti umilit...e ca si cand as manca resturile de la Mac ale unuia pt ca nu imi permit sa imi cumpar singur un meniu.


Bun, si daca vreau ceva mai mult decat logan/accent/albea, dar nu am 17.000E ce fac? trebuie sa ma consolez cu gandul ca singura optiune este o "cutie" facuta doar  sa te duca din pct. A in B? O masina noua dupa o vreme (sa zicem 40.000km si 2ani) nu este tot un SH la fel ca restul?  Si mai rau sa mai aiba si deficiente precum Dacia (le stii si tu care sunt, le stiu si eu) pai imi bag gheara in gat de ciuda ca am dat o multime de bani pe ea.




Quote from: jailor on September 30, 2012, 05:16:45 PM
  Nu cred ca te poti atasa te o masina sh la fel cum faci fata de una  noua. Personal nu cred ca i-as putea da nume si sa am la fel de mare grija de ea. Pe o masina noua o personalizezi, pe una sh o tratezi ca pe o unealta...cel putin eu vad asa lucrurile.

Ba da poti....si inca ce poti.  8) Dar asta daca iti iei un Sh aparte, cu personalitate sa zicem nu o masina care ramane in sfera banalului precum marea majoritatea e berlinelor de familie cu 80-90CP. Sa iti spun ca stiu persoane cu SH-uri de 20de ani in care baga ulei de 80RON/litrul si il tin doar 5.000?sau placute schimbate odata cu discurile la 15.000? ori vopsea de 2.000E?

sebba

QuoteO masina noua dupa o vreme (sa zicem 40.000km si 2ani) nu este tot un SH la fel ca restul?

din prima zi de scos pe strada masina noua devine SH, nu are nevoie de 2 ani! :)
chiar stiu o faza in care unu pocneste din spate o alta masina, clar, vinovat! si-a si recunoscut vina de altfel!
faza cea mai tare a fost insa o tanti din masina lovita, probabil mama soferului, care s-a dat jos din dreapta si a inceput sa-i strige astuia de-i pocnise masina: ce faci dom'le, mi-ai pocnit masina noua, abia am luat-o azi-dimineata! :D

cred insa ca devenim putin offtopic si cel mai bine ar fi sa-l rugam pe Ionut sa splituiasca topicul asta, discutiile vor continua, cred.
tnx Ionut
Sailing away! S/Y Haimana

radutm

Discutia asta masina noua vs second hand a umplut mii de pagini de forumuri si nu va avea nicio rezolvare. Motivul este ca unii cred ca exista o singura versiune valabila dar in realitate sunt doua piete diferite si care se completeaza, nu se exclud. Piata second hand prin defitinie are nevoie de piata masinilor noi ca sa existe. Cumparatorii de masina noua au si ei nevoie de piata second hand ca sa isi poata schimba periodic masina si pentru a putea recupera valoarea reziduala. Nu e general valabila nici ideea ca autoturismul trebuie sa fie obligatoriu nou, si nici cel ca un autoturism vechi dintr- clasa superioara este mai bun decat o masina noua dintr-o categorie mai accesibila. autoturismul nu este un bun consumabil oarecare, este un bun cu valoare mare si cu o  perioada de viata lunga. cumparatorii au un profil propriu, cu putere de cumparare diferita, cu venituri de un anumit tip, cu nevoi specifice. unii cumpara second hand pentru ca nu isi permit altceva. altii pentru ca pot cumpara mai usor o marca de renume. altii cumpara masina noua dar de categorie mai ieftina, pentru ca nu vor sa isi asume riscuri sau gasesc solutii de finantare avantajoase. unii au bani cash pentru ca asa ii castiga. altii au venituri care trebuie permanent contabilizate sau prefera sa acceseze un credit. Dacia oferea credit cu dobanda 0 la modelele sale, ceea ce inseamna ca e mai convenabil sa iei o Dacia decat sa imobilizezi o suma oarecare de bani deja economisita. altii poate sunt mai exigenti la calitate si sunt dispusi sa cumpere marci valoaroase dar second hand. deci nu cred ca exista o adevarata disputa si pana la urma piata se regleaza singura. eu cred ca la nivelul nostru de dezvoltare prioritatea este sa avem un grad de motorizare cat mai ridicat, indiferent ca vorbim de masini noi sau second-hand.
cont inchis