[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

La 1 Mai statia e deja sapata, daca au putin bun simt in a se extinde cu spatiul ocupat de santier nu vor bloca toata intersectia cu acel PSS. Bunul simt a lipsit insa major in Dr Taberei, sper ca aici sa fie altfel.

sab

#1501
Nu este vorba atât de PSS (care in esență nu este o groapa foarte mare si pica cumva ferit, in lateral, nu in mijlocul șoselei), cat mai ales racordarea la M4. Mă refer la tunelul M4 care trebuie demolat si reconstruit. Zona aceea pica fix pe intersecție. In mod cert vor fi lucrări separate PSS si racordarea la M4.Însă, indiferent de dificultate si amploare, nu avem ce sa facem, daca am vrut ca M6 sa fie unita cu M4.
In opinia mea, daca făceau un peron nou la stația 1 Mai (pe modelul Grigorescu), scăpam de "coșmar", in sensul ca șantierul pica după intersecție, către gara. Era si mai bine ulterior, din punct de vedere al reglării circulației metroului. Însă s-a preferat varianta ca stația sa rămână la fel si atunci racordarea trebuie făcută înainte de stație.
Va fi o premiera la noi ca doua linii sa împartă o stație cu doar două peroane, oriunde mai este situația aceasta (Eroilor 1 si Grigorescu) există un peron distinct. La Crângași la fel, chiar daca momentan nu este folosit, chiar si la Păcii se intenționează un peron nou, daca se va face prelungirea M3 către A1.

Sorinus

Evident ca nu vor inchide intersectia complet, dar daca lasa 1 sau 2 benzi inainte pe Grivita si inchid centru intersectiei sa nu se mai faca stanga pe Mihalache, la fel de bine ar putea s-o inchida complet. Ma rog, om trai si om vedea. Oricum, cred ca se va desfiinta si tramvaiul pe acolo pe perioada lucrarilor, o alta bucurie pt Bucurestii Noi si Chitila.

sab

#1503
Nu vor bloca virajul către Mihalache, vor lucra pe porțiuni și doar va fi deviat fata de ce vedem acum. Nu au cum sa blocheze, mai ales ca vorbim de o lucrare de minim un an, poate chiar doi.Asa cum se vede în poza de la Eroilor 1, se poate construi chiar și un pod provizoriu peste șantier. Soluții exista....
Cel mai interesant va fi cum va circula M4, cu un singur tunel intre Grivița și Jiului și cu macaz doar la 1 Mai și urmatorul tocmai la Laminorului. Aștept cu interes..

Ionut

Vom face tot posibilul să intrăm în birourile Metrorex și să aducem acolo propunerile și întrebările voastre. Nu numai pe M6, evident.

survola

#1505
Cea mai importanță temă de discuție cred că ar fi permiterea extinderii spre terminalul nou de la Otopeni, unde și când se va construi acesta.

sab

Orice lucrare este tehnic posibila, cu anumite costuri și constrângeri. Acum nu este prevazuta nicio amorsa, pe motiv ca aeroportul trebuie sa își rezolve intern transportul între terminale, dar dacă se va pune problema în viitor, nu vad de ce nu s-ar putea face.  Chiar dacă se va restrictiona circulația cumva în vederea construcției, poate chiar închiderea partiala a liniei pe durata lucrărilor.
Proiectul actual insa nu a luat în considerare aceasta alternativă ca o opțiune.

Ionut

Miercuri, 7 iunie, declarații oficiale Metrorex în cadrul SCS Transport.

M6.1: Stadiu: în curs obținere avize diverse, în procedură obținere AC, încă se proiectează, practic. Nu s-a comunicat nimic oficial despre startul lucrărilor.

Alexander

Quote from: survola on May 05, 2023, 12:35:53 PMCea mai importanță temă de discuție cred că ar fi permiterea extinderii spre terminalul nou de la Otopeni, unde și când se va construi acesta.
Cred ca cea mai importanta tema de discutie e continuarea nefireasca in M4, care e cam cea mai varza ruta de metrou din Bucuresti. In fond si la urma urmei ajungi cu trenu la gara, repede si bine. Mi se pare mai logic sa incerci sa il duci cumva in centru. Personal l-as fi legat cumva de Victoriei, pe sub DN1 cu statie la aeroportul baneasa, apoi Miorita, Romexpo, Spitalul Elias, curba spre Turda apoi continuat pe Mihalache. Cred ca desevrea o zona mult mai populata (zone de interes, cladiri de birouri, camine studentesti, spital, arene etc ). In forma actuala nu stiu pentru cine va fi atractiv. Stiu ca statia Piata Victoriei este foarte aglomerata dar cred ca se puteau gasi solutii bune si practice.

sab

#1509
Cunoști stațiile de la Victoriei? Crezi ca ar mai face fata unui flux suplimentar de calatori, așa cum arata ele astăzi ? Care ar fi fost "soluțiile bune si practice" in opinia ta ?

frunzaverde

Motivul principal pentru care sistemul "nu face fata" este exclusiv frecventa extrem, extrem de proasta a trenurilor (de 6-8 minute la ora de varf pe M1/M3, si de 4-5 minute pe M2) si regularitatii foarte modeste a trenurilor.

Sistemul din Bucuresti e fizic dimensionat mult mai generos decat Budapesta sau Praga - care au retele din aceiasi perioada istorica. Redundanta este mult mai buna la Bucuresti (la Budapesta, exista pana la deschiderea M4, un singur nod la Deak Ferenc Ter; la Praga, in sistem triunghi sovietic, 2-cate-2; in Bucuresti sunt doua conexiuni M1/3-M2 in centru). Dar la Budapesta, la ora de varf, ai un metrou la 90 secunde, la Praga un metrou la 110 secunde. Asta cvadrupleaza capacitatea oferita, si se vede - reusesc sa deserveasca dublul calatoriilor retelei Metrorex.

Cum naiba nu s-or plange la Londra?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

#1511
Exista la Londra vreo stație extrem de importanta, de schimb între două magistrale, inaugurata cu doar o scara fixa și doua scari rulante, ambele pe urcare, precum Victoriei M1? Aceasta statie este un rebut, nu mai ai ce sa ii faci. Au reușit cu greu sa mai facă doua rulante, însă nu sunt niște scari normale, deoarece te duc către un singur peron al M2.
Si statia M2 are probleme, deoarece are peroane laterale și lumea se oprește în capătul dinspre corespondenta.

O frecventa mai mare pe M1 nu se justifica, deoarece traseul este o incropeala, nu este o magistrala reala. Nimeni nu ia M1 de la un capăt la celalalt, cum faci pe o linie normala. M1 este semigoala de la Unirii, la Eroilor prinzi și loc pe scaun. Pe M3 poate se justifica mai mult, dar pe M1 in niciun caz...Si, cu toate astea, evacuarea calatorilor la Victoriei este deficitara. Asta este problema reala, capacitatea M1 nu este depășită la 8 minute, nu se pune problema sa ramai pe peron la ora de vârf și sa nu te poți urca. Insa călătorii au puține mijloace la dispoziție de a părăsi statia M1. O amarata de scara fixa, pe care o impart cu calatorii care coboară, precum și o singura rulanta, folositoare doar celor  care merg către Pipera/vim din centru. Nu tuturor. La intoarcere aceiași calatori trebuie sa folosească doar scara fixa, nu au alta varianta.

Sa presupunem ca M6 ar fi ajuns la Victoriei. Singurul loc de corespondenta, data fiind configurația stațiilor existente era mini-culoarul de legatura M1-M2 (vis-a-vis de toaleta). De acolo ce alternative aveai? Dacă voiai pe M1, doar scara fixa. Daca voiai către Pipera, trebuia sa o iei pe scara fixa rotunda de deasupra peroanelor. Aberant pentru o stație din secolul nostru și pentru un mijloc de transport care se dorește de mare capacitate, sa se înghesuie toata lumea pe acel culoar ...Doamne ferește de vreun incendiu la Victoriei...
Concluzia? La Victoriei este o greșeală mare de proiectare, nu poți sa proiectezi asa ceva...La Londra sigur nu s-ar fi făcut ceva de acest gen la sfârșitul anilor 80, când s-a proiectat și executat complexul de la Victoriei... Este monumental, unicat, mai ales statia M2, cu acea scara rotunda, dar pentru calatori este un dezastru.
Pana și pentru Metrorex este un dezastru de exploatare, ca să schimbe un bec deasupra șinelor trebuie sa construiască schela sau sa aducă o nacela.  Ca atare, au renunțat și acele becuri nu au mai fost schimbate.

frunzaverde

#1512
Statiile majore in Londra au un singur coridor de conexiune cam de jumatatea diametrului celui mai inghesuit din Bucuresti, si adesea un singur circuit posibil (Victoriei are doua). Multe conexiuni se fac exact ca la Victoriei, cu trecut peste peronul activ, si fara a exista multiple drumuri posibile. Poftim Bank, cea mai mare statie - complexul singur proceseaza intr-un an, mai multi calatori decat toata reteaua bucuresteana...



La New York aceiasi poveste (doar ca sub 10% din statii au escalatoare, deci DOAR scari fixe). Doar ca trenurile vin la 50-110 secunde practic toata ziua, nu la 8-10-12 minute cum circula pe M1... Iar dimensionarea scarii fixe si peroanelor la Victoriei e foarte generoasa.

Problema la Victoriei nu e pasajul de conexiune, ci faptul ca peroanele se umplu pana la refuz, pentru ca trenurile sunt foarte rare, si trenurile de pe M2 mult mai dese ca cele de pe M1.

Daca doreau sa porneasca de la Victoriei, solutia era relativ simpla - jumatate din vestibulul nivelului intermediar de la M1 nu duce nicaieri si nu e folosit la nimic. Presupun ca s-ar fi prelungit de-acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

#1513
Bank Station este construita in anul 1900. Atât s-a putut atunci. Intre timp lumea a evoluat, proiectarea la metrou a evoluat si ea, populația a crescut fata de anii 1900, etc. Totuși, hai sa dam niste exemple din acest secol si, daca se poate, mai aproape de anii 2000... :o Sper ca ne dorim si noi o rețea din secolul 21, nu știu de ce venim cu exemple de metrouri construite in secolul trecut si le luam ca "the best" .

Peronul stației M1 NU se umple la refuz, se umple doar in zona scării fixe si a scărilor care duc la peronul către Pipera. De ce ? Pentru ca oamenii au tendința sa se oprească relativ imediat  după ce au ajuns in stație. Nu este "obișnuit" sa parcurgi toata stația pe jos (cca 100m), pentru ca in capătul dinspre gara este muuuult mai liber. Însă se blochează in zona scării fixe de multe ori, pentru ca ai spațiu liber cca 50cm de o parte si de alta a scării fixe.

Chiar daca se făcea corespondența cu M6 unde spui tu, repet încă o dată, aveai la dispoziție doar o scară fixă, pe care o împărțeai cu cei care urcă.Stația M1 trebuia sa fie o stație pe o magistrala mica, de doar câteva stații. In niciun caz cei care veneau de la Grozăvești, Semănătoarea, Crângași, Basarab NU trebuiau sa schimbe la Victoriei. Asta este rezultatul modificării proiectului, acum sunt mult mai mult calatori acolo decât ar fi trebuit sa fie...

Revenind, mai apoi ce făceai cu M6? O lăsai înfundată acolo, la Victoriei ? Sau o continuai ? Pe unde o continuai ?

Chiar asta era problema majoră dacă M6 era adusa la Victoriei, corespondența. De aceea nu s-a făcut in aceasta varianta. Toti calatorii coborau din metroul M6 si trebuiau sa schimbe magistrala la Victoriei. Nici eu nu sunt un mare fan al M6 pe la gara, dar trebuie sa recunosc ca M6 înfundată la Victoriei era un fiasco anunțat.

Sorinus

M2 era la 90 sec acum 10 ani. Ce s-a intamplat?