Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andi

Pare gata tronsonul Mintia-Deva inclusiv statia Deva, nu se poate pune in functiune firul 2 si liniile 1-2 ca in cazul Ghioroc-Km 614?

vancouver

Mai e un pic de treaba aproape de Mintia, la iesirea spre Deva. Se poate da drumul numai cand ai statie - statie totul complet. Probabil ca mai dureaza cateva saptamani.

Ar fi bine sa se concentreze pe Simeria, altfel tinde sa devina un bottle-neck intre 2 zone gata.

E frumos ca Savarsin - Ilteu se poate merge deja cu 120 (un singur fir evident).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vlad94

Cred că până la sfârșitul anului viitor se va termina totul cu excepția zonei cu tuneluri și Gara Simeria.

vancouver

Am facut un calcul, singurul tren direct Simeria - Sighisoara (un international) circula cu remarcabila si ametitoarea viteza comerciala de 56 km/h intre Alba Iulia si Blaj - atentie fara sa existe nici o singura oprire intre aceste 2 statii. Intre Blaj si Sighisoara - atentie, aici chiar e wow, aproape 90 km/h viteza comerciala, si asta chiar si cu o oprire la Medias.

Pai cu un pic de efort 56 km/h viteza comerciala scoatem si pe linii neelectrificate gen Bucuresti - Pitesti! Intelege cineva pentru ce am dat 1 miliard pentru aceasta reconstructie?

Sighisoara - Simeria in cifre pe scurt:
- distanta 167 km
- un singur tren pe zi direct
- un singur fir in circulatie
- viteza comerciala la cel mai rapid tren pe alocuri 55 km/h
- reabilitari incepute in 2012-2014

Deci un tren pe un fir si un miliard. Bravo.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@vancouver

Ce instrumente aveau  sa accelereze lucrarile CFR si cei 14-16 ministri care s-au perindat din 2012? Mai ales ca daca iei la bani marunti fiecare intarziere gasesti probleme in proiect, ca nu corespunde cu terenul. Adica vina la stat.

De exemplu, ce se poate face in cazul concret Alstom care nu e in stare sa scrie un soft care sa controleze corect bariere pe inventia CFR numita BLAI? (motiv pt care nu se poate circula pe 2 fire si nu se poate folosi varianta Coslariu, aia intre Alba si Blaj)

Stiu ca proiectul dureaza o vesnicie, dar eu unul nu vad ce sens are sa calculezi viteze comerciale inainte sa se schimbe macar macazul si sa se inchida bariera... Oricum, poate refaci calculul pe noul mers, poate facem progrese.

Mai e ceva aici. Cand in sfarsit va merge softul, magic! Se vor rezolva toate barierele intre Sighi si Sim. Ba chiar si alea ne-montate inca de la Bv la Sighi, si cele dintre Barzava si Varadia. Va fi o explozie de productivitate, si de viteze comerciale :)

Iar cand in sfarsit va merge ERTMS, inca o explozie :) . Asa e la soft, e imaterial, se generalizeaza usor pe sute de km.

Chiar as vrea sa vad un politician care vrea sa ajunga la MT care isi pune in programul electoral "reziliere cu Alstom in ziua 3 de mandat, pentru incompetenta software".

motorzbh

BLAI-ul nu este o invenție CFR exista peste tot in Europa unde ai ETCS L2. Si noi l-am copiat de la alții.  Alstom-ul este foarte lent pentru ca CFR-ul i-a permis asta: prelungiri, procese, directori care se țineau de gat cu Stanciu etc. Proiectu rpsu alta greseala... politica.

vancouver

@cristi5: De-a lungul anilor, din 2012 incoace, eu am tot spus ce trebuia facut. Asta e culmea sa zici ca nu se putea face nimic. Pisicii masii de treaba, ca erau nenumarate lucruri care se puteau face.

Acum concret ce trebuie facut IMEDIAT, este sa se ia UN AUTOMOTOR - unul singur in prima faza - care sa penduleze continuu intre Deva si Sighisoara. Cu timpi din ce in ce mai buni, cu cautarea oricarei posibilitati de a face treaba mai eficienta.

Cand ai zona Alba Iulia BLOCATA! pe rutier, chiar si 38 de minute cu trenul de la Blaj la Alba Iulia e o binecuvantare. Deci trebuie trenuri care sa foloseasca treaba asta!

Si tot referitor la Blaj - Alba Iulia: daca se fac 38 de minute pe 35 de km, e clar ca inca se merge pe racordul de marfa! NU SE FOLOSESTE NOUL RACORD DE VITEZA. E strigator la cer! Iar la intoarcere singurul tren face chiar 48 de minute, ca mai sta si in statia Coslariu sa detaseze vagoane de Cluj! Imbecilitate mai mare nu am vazut. La trenul cel mai rapid, international, tu stai sa atasezi vagoane! In loc sa trimiti inca un tren separat la 1 ora distanta si acoperi o parte din traseu cu o "mica cadentare". . . Si tot ce lipseste este PARTIAL o locomotiva. Pe care de fapt o ai si pe aia, ca de la Coslariu iti trebuie locomotiva la vagoanele de Cluj. Deci ai vagoanele oricum, ai personalul oricum, ai locomotiva oricum... dar stai sa atasezi! Ca sa economisesti nu stiu ce rahat de trasa cateva mii de lei, cand tu ai sute de mii pierderi oricum!

Si tot strigator la cer, la intoarcere manevra asta cu atasatul nu se mai face, probabil se face alta combinatie . . .

Deci ce-i de facut:

1. RAHATUL de tren - singurul direct - intre Sighisoara si Simeria sa nu mai aibe vagoane de Cluj, si sa nu mai opreasca in Coslariu. Economie 10 minute.

2. Sa se dea drumul naibii odata la racordul direct de viteza Coslariu. Economie 10 minute.

3. Sa se circule constant de la Deva la Sighisoare mereu numai pe o parte, adica pe acelasi fir. Acum singurul fir aflat in circulatie se tot schimba, ba se merge pe I, ba pe II. Pisu boului. Da nu un bou, ci cel putin 100, totii acei boi din CFR, CFR Calatori si de la firme, care nu sunt in stare sa ia decizia de a muta traficul pe acelasi fir cap coada. Si toti de la minister si inclusiv toti ministrii care ii doare in cot.

4. Sa creasca viteza de la 120 la 160. La cat de putine trenuri sunt, se poate face cale libera intre statiile mari. Sunt ore in sir cand nu trece nici un tren acum.

5. Sa fie adus o rama electrica capabila 160, care sa penduleze Deva-Sighisoara si sa scoata untul din linie, sa testeze toate posibilitatile de reducere a timpilor etc. In mod normal Deva - Sighisoara se poate face in 1:35 - 1:40 cu 4-5 opriri. La inceput e clar ca nu o sa functioneze si o sa fie in jur de 2 ore (sunt 178 km, spre comparatie Bucuresti - Constanta sunt 225 si se fac 2:20 cu 5 opriri, deci extrapoland se poate 1:51. Dar pe coridor in Transilvania nu avem iesirea lenta din Bucuresti, mers cu 80 o perioada pana la Baneasa, podurile dunarene cu 100, podul de la centrala Cernavoda cu 50, etc.. asa ca Deva-Sighisoara chiar se poate 1:40 cu 5 opriri). Bun, egal, la inceput sa zicem ca face 2:10. Atunci la 2:30 ore dupa ce a plecat din Sighisoara poate sa plece inapoi de la Deva. Deci total dus intors 5 ore. Atunci program Sig6:00-Dev8:30-Sig11-Dev13:30-Sig16:00-Dev18:30-Sig21:00-Dev23:30 si final cursa aprox. la ora 1:40 noaptea revenire la Sighisoara. Patru curse dus-intors pe zi. Apoi daca mai optimizam un pic si in loc de 2:10 face 2:00, atunci putem reduce toate cursele cu 10 minute, la 8 curse 80 de min, si programul se termina la 00:20. Etc... Astfel ai 4 trenuri pe zi Sig-Dev + cel international = in total 5. Si la 2 ore cam bati orice masina, chiar si cu A10 gata.

6. Nu este admisibil nici ce vedem la Simeria cu reabilitarea. Acolo trebuie turbo. Macar cele 2 linii directe sa fie gata in vara 2022, sa se deschida traficul pe ambele fire Mintia-Deva-Simeria cu CED-ul vechi. Nu e nici o vrajitorie in treaba asta. Trebuie doar vorbit cu constructorul, vazut cum se poate face mai bine, etc.

7. Trebuie program de dublare si electrificare Sebes Alba - Vintu. Aici avem o zona mai dens populata si trebuie trenuri cadentate la 1 ora, care sa penduleze Alba Iulia - Vintu - Orastie - Simeria - Deva - Mintia, intercalat cu pendula tot la o ora Sebes - Vintu - Orastie - Simeria - Deva - Mintia. De asemenea trenurile Sibiu-Deva sa nu mai schimbe locomotiva Diesel la Simeria, ci la Sebes-Alba, ca sa se simplifice treaba pe coridor, sa nu existe pe acolo manevre.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

District EA


Vlad94

Stie cineva daca s-au rezolvat problemele cu tunelurile de pe Arad-Simeria?

Andi

^ Referitor la trenul 346-347, OBB a postat mersul nou valabil din decembrie pt aceasta pereche, oprirea in Coslariu si implicit grupa de Cluj nu mai apare astfel ca timpii pe Sighisoara-Deva se reduc de la 2h51 la 2h15 pt trenul 346 iar pt 347 de la 2h45 la 2h13 deci aproximativ 30-35 min.

cristi5

Quote from: Vlad94 on October 02, 2021, 12:51:05 PM
Stie cineva daca s-au rezolvat problemele cu tunelurile de pe Arad-Simeria?
Am scris eu mai sus despre Salciva si Batuta.

vancouver

Da, 2:13 - 2:15 pentru Deva - Sighisoara cu presupun 5 opriri e deja onorabil, mai ales ca gara Simeria inca va fi in lucru.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Un mic rezumat al filmarilor recente (multumim @District EA!)

Propun niste coduri de nivele de progres.  De notat ca peste nivelul K se circula decent.


A: circulatie pe fir vechi

C: circulatie pe fir vechi, firul nou decopertat dar fara terasament, structuri lipsa
E: circulatie pe fir vechi, firul nou terasament, gata de traverse, poduri si podete montate
G: circulatie pe fir vechi, firul nou are cale, ceva stalpi de catenara

----

K: firul nou este pe o varianta majora, se pastreaza firul vechi, circulatie pe fir vechi reconditionat
L: firul nou este pe o varianta majora, se pastreaza firul vech, circulatie pe  2 fire vechi reconditionate

----

M: circulatie pe un fir la 100-120
O: cale si catenara pe doua fire, se circula pe un fir
Q: cale si catenara pe 2 fire, se circula pe un fir la 140

X: circulatie pe doua fire noi, BLAI, 140
Z: circulatie cu ERTMS, 160


Km614-Milova (Astaldi): nivel M (1 fir, 100-120)

Milova-Barzava (Astaldi):  C (decopertat dar fara terasament, structuri lipsa), de notat un podet lipsa la est de halta Nadas. Podurile Conop sunt pe pozitie, nu vedem cum arata terasamentul intre ele

Barzava-Varadia (CFR): K (un fir vechi reconditinat) si pare chiar L (2 fire reconditionate) pe Barzava-Batuta

Varadia-Savarsin (Astaldi): E-G (cale cu ceva catenara). De notat variantele destul de mari si avansate 

Savarsin-Ilteu
(Astaldi): M (1 fir, 100-120)

Ilteu-varianta Salciva vest (Aktor) : M

Varianta Salciva vest-Campuri Surduc noua, cap Y (CFR): K-L (cel putin un fir reconditionat).
- @alinuttt a observat la cap Y ca e in pregatire o "rampa" care coboara cei 2 m  intre firul 2 nou si firul vechi reconditionat. Deci "curand" se va intra in Campuri Surduc dinspre Ilteu pe firul 2 nou. Asta va permite aducerea la nivel a liniei 1 din Campuri Surduc, care apoi va cobori si va continua spre Ilteu in dreapta Muresului

Campuri Surduc noua cap Y- Gurasada (Aktor): E, terasamentul pare la cota. Pe unele portiuni C

Gurasada-Ilia (FCC): C, structuri lipsa

Ilia- pod nou peste Mures Bretea Muresana (FCC): E-G. Piatra de terasament e adusa deja pe CF
- o rampa la Ilia cap X va permite urcarea de pe firul vechi pe fir nou. Deci se va circula pe fir nou dinspre Deva pana la Ilia cap X, inainte de Ilia-Gurasada, care e mai in urma
- de notat ca noul terasament (inalt) e intrerupt de trecerea la nivel a DJ706A. Deci se va putea circula pe firul nou doar dupa ce va fi gata pasajul DJ706A peste CF
- la pod nou peste Mures Bretea Muresana, terasamentul nou e racordat la firul 1 vechi, pt a putea intra cu vagoanele de piatra

Pod peste Mures Bretea Muresana - Jonctiunea Vetel (CFR): A (fir vechi)
- daca bine inteleg podurile Lesnic (mijloc) si Bretea Muresana (vest) sunt pe pozitie.
- se monteaza podul Vetel (est), pare destul de avansat

Jonctiunea Vetel-Mintia cap Y (FCC): C (e doar decopertat pt firul nou, uneori nici atat)

Mintia cap Y- Mintia cap X (FCC): M

Mintia cap X- Simeria cap Y (FCC): O

Concluzie: cu putin efort se poate ajunge cel putin la nivelul K pe toata dinstanta Simeria-614 pentru mersul 2023. Asta presupune circulatie pe cele 3 poduri Vetel-Bretea Muresana, si pe cele 2 poduri Conop. Pe cele 2 variante majore (Ilteu-Campuri Surduc si Barzava-Varadia) CFR a reconditionat (K-L) deja linia care va ramane pt Regio pe malul drept ar Muresului. Asta e probabil si motivul pt care au putut-o reconditiona legal.

Eforturile majore ar fi unde actualmente avem nivel C: Milova-Barzava, Gurasada-Ilia, Vetel-Mintia.

cristi5

Virtual Press s-a dus cu masina pe varianta Ilteu-Campuri Surduc (Salciva)


alinuttt

Mulțumim pentru filmări, @District EA!

Din fericire avem șanse reale să circulăm la final de 2022 pe firul nou de la Simeria la Km614 cu excepția celor două variante de traseu de la Bătuța și Salciva. Pe variantele actuale de traseu firul circulat a fost reparat, ceea ce înseamnă că se va călători decent și pe acolo până ce se vor finaliza tunelurile.

Daca privim în ansamblu lucrurile de la Sighișoara spre Curtici, pare că încet, încet încep să se vadă rezultatele bune ale ,,coridorerii"(din păcate mult întârziat). Cred că de la noul mers vom avea o surpriză plăcută dacă vom compara distanța parcursă de perechea 346/347 între Sighișoara și Arad cu actualul mers.

Cea mai bună veste însă este de departe inflexiunea de la Câmpuri Surduc. Astfel vom avea șansa să circulăm pe firul nou în câteva luni de la Câmpuri Surduc spre Gurasada fără a mai fi nevoie să stăm ani de zile după varianta cu tunelurile de la Sălciva. Asta e viitoarea inflexiune la care mă refer:














Powered by API/PUM imgur uploader