Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

florin74

Am facut un scurt centralizator cu sumele platite pe coridorul IV anul asta

Astaldi (2A) : - 274.5 mil
Astaldi (2B) : - 288.2 mil
Aktor : 158 mil
FCC-Astaldi : - 325 mil

FCC pe loturile Sighisoara- Atel -Micasasa : 65 mil
Pizzarotti - 46 mil
Switelsky - 90 mil
Sumele le-am rotunjit un pic, si cuprind TVA.

Total : 1,2467 miliarde lei
Situatie e la 19 decembrie. Cu facturile de sfarsit de an, cred ca o sa fim la 1.3-1.35 miliarde lei.

TibiV

Intamplator, am gasit un cab-view cu Tunelul Turdas.
Este din 15 noiembrie, de la darea in circulatie. Veche, dar sa nu cautam calul la dinti...



Se "pupa" cu filmarea rear-view (mai completa) pusa de Phenol pe 16 noiembrie: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg266564#msg266564

Quote from: cristi5 on December 03, 2019, 10:06:02 PM
Vad pe filmare ca va fi un pasaj rutier peste CF (si) la est de Ilia, cred ca nu-l avem pe OSM
Aici, DJ706A
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.939/22.676/0

Revazand toate postarile din ultimele luni, cred ca este cea mai mare si mai placuta surpriza....

Am revazut cu atentie filmarile. Cred ca este vorba de trecerea la nivel pe DJ706A de la 06.45 din filmarea asta:
Quote from: TibiV on May 31, 2019, 09:38:21 AM
Doua filmari publicate tot ieri...
(...)

In al doilea video, este o faza interesanta la 7.40 (pe DJ706A, cam in dreptul ecoductului)

Pe DJ706A mai este o trecere la nivel, la 06.05, dar se pare ca aia pur si simplu va inceta sa existe, odata cu mutarea CF pe noul traseu....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

"Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov"

Aici CFR a declarat castigator in August 2019 pe ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL), iar asocierea condusa de EGIS era initial pe locul 4. EGIS a contestat la momentul respectiv si in urma deciziei CNSC, CFR a fost obligata sa reevalueze oferta celor de la ACCIONA. EGIS a cerut in subsidiar si verificarea admisibilitatii ofertelor de pe locurile 2 si 3.
Mai apoi EGIS a facut recurs la CAB, dar in 22.11.2019 au pierdut.

Inainte de Craciun reevaluarea s-a terminat si castigator a fost declarat din nou ACCIONA, dar EGIS a avansat si a ajuns pe locul 2. Acum au contestat din nou.

c o r v i n

#5763
Câteva foto din zona Simeria-Săulești a Coridorului, cu accent pe capătul nou de fir pentru Hunedoara. Rămân în continuare la ideea că aici se lucrează faraonic ptr rezolvarea acestei ieșiri, iar o dovadă este aceea excavare cel puțin consistentă din vecinătatea magistralei, cel mai sigur realizată ptr asigurarea drumului tehnologic la celălalt fir al magistralei!... Între noi fie vorba, drumul ăsta tehnologic putea avea o oarecare denivelare, dar s-a "râmat" la pământ până la nivelul magistralei!... :-[ În plus, cred că e evident cât material mai trebuie depus ptr a ajunge la nivelul podului care se vede în vreo 2 poze, în plan secund!... ???























... ...

c o r v i n


Cetatean

Motivul pentru care s-a săpat asa mult este viitorul pasaj peste coridor și nu pentru drumul tehnologic.
Trebuie demolata culeea de la vechiul pasaj și e nevoie de spațiu pentru instalațiile de jet, care se vad acum la lucru pe culeea 1.


c o r v i n

Are logică ce spui tu, dar nu pot să renunț la ideea că aici s-a exagerat cu toată desfășurarea de forțe ptr ceva greu de spus rentabil, asta în condițiile în care nici siderurgia hunedoreană nu are un viitor cert!...

frunzaverde

Toata lucrarea Deva - Arad este un faraonism dificil de justificat. Monstruozitatea cu refacerea unui pasaj pentru un tren saptamanal e doar un simptom. Costuri de TGV in campie, viteze modeste, imbunatatiri modice, lucrari uriase. Pentru un tronson cu cerere redusa la calatori. Nici macar inginerii de proiect intrebati nu gasesc prea mari justificari "intreprinderii".

Macar daca ori ar fi crescut capacitatea, ori ar fi crescut serios viteza. Dar nimic la genul...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Explicatia e ca politrucii din MT si din CFR sunt incapabili sa evalueze esecul unei politici falimentare - reconstructia total - si sa propuna o alta in loc. Si mai grav e ca afacerea asta dureaza de 20 de ani, si rezultatele (devastarea totala a caii ferate) sunt vizibile cu ochiul liber.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

Am explicat de mai multe ori ce s- a întâmplat cu racordul spre Hunedoara.
Din cauza normelor de proiectare linia s-a înălțat și distanta dintre fire a crescut.
Practic firul 1 s-a deplasat spre Mureș, astfel nu se mai asigura gabarit pe coridor.
Putem judeca în fel și chip necesitatea liniei spre Hunedoara, dar hai sa fim optimiști.
Legat de banii din coridor, acum vreo 10 ani când eram la master, un domn profesor, zicea de interesul crescut al UE pentru transportul spre și de la Constanța spre vest.
Cei 800-850 km Constanța - granița, ar putea fi făcuți in 12-24 ore și mai departe știm.
Suntem fraieri ca nu am dat drumul la lucrări mai repede, ca nu ne mobilizam autoritățile sa miște constructorii, ca permitem si ne batem joc de ceea ce ar trebui sa fie un lucru nou și făcut bine.
Legat de călătorit, dacă ai sta în Arad și ai avea un drum pana la Alba Iulia, ai face sub 2 ore cu trenul pana acolo, ai mai folosi mașina.
Dacă ne-am misca și s-ar pregăti si linia Arad TM pentru 140-160, am avea o artera. Timișoara-Sighișoara. Cred ca e important sa legam orașe la coridor. Și sa avem trenuri care sa circule. Călătorii vor veni.

frunzaverde

@dojaalex - de acord ca s-a intamplat din cauza ca s-a mutat linia cu cativa metri si gabaritul s-a schimbat fata de noua pozitie. Dar intrebarea nu este asta - intrebarea este daca este justificat ca s-a facut mutarea asta. Raspunsul este absolut, NU. Toata chestia asta este o investitie imensa pentru un castig inexistent.

Apoi - hai s-o luam in ordine:

Constanta - Curtici in 12-24 ore se facea in 1970, cand s-au introdus containerele in Romania pe calea ferata. S-a circulat zeci de ani la rand cu containere in regim "s" (100 km/h). Cauta instructia de "transconteinere" din 1969, are la anexe trasele de test pentru Constanta - Timisoara - lua vreo 14 ore toata afacerea, si atunci se circula inca Diesel pe mare parte din "coredor"... Deci dupa 5 miliarde de euro, cat va costa coredorul vom ajunge la situatia din 1970. Tare, nu?

Nu-i nimic - prin mizeria facuta in ultimii 15 de ani practic portul Constanta si-a alungat o gramada clienti mari din afara Romaniei. Timpii de transport au ajuns la 2-4 saptamani cu containerul in naveta - intai din cauza restrictiilor cu nemiluita de pe Bucuresti - Constanta, apoi din cauza restrictiilor cu nemiluita de la Curtici, acum din cauza restrictiilor aproape totale de pe Arad - Deva - Sighisoara. Dupa 20+ de ani de dezastru, se mai intoarce ciuciu la Constanta. Si cei care raman sunt pe rutier 100%, blocand reteaua de DN-uri vai-mama-lor-si ele... Ca sa intelegi situatie - Siemens trebuie sa transporte niste trenuri prin Romania spre Turcia. Singurul loc unde au probleme este... Romania.

Stii ce e inca si mai tare? Prin proiectul nou s-a redus capacitatea de transport la marfa cu coredorul fata de situatia anterioara. Pana la nivelul la care transportatorii se plang ca nu mai au capacitate de transport pe Constanta - Bucuresti. Ca tot ce s-a facut a fost sa se scoata linii. Terminale de containere noi? - nu. Linii pentru asteptare? - nu; Remize noi pentru locomotive si depouri noi pentru vagoane? - nu;  In schimb, ce era s-au desfiintat cu nemiluita. Si se continua si pe Deva - 614 cu aceiasi mizerie... Linii noi ca sa se evite gatuirile (de exemplu gatuirea de la Bucuresti cu 301Q si 800 devenind linii simple)? E pe dracu, dar de unde!

La faza cu mobilizarea, am un raspuns - ce sa mobilizezi? Lucrarile sunt unicate global - unicate in prostie, mai precis. Nimeni nu stie de unde sa le apuce; pentru ca nimeni, niciodata, nu a mai daramat si reconstruit o linie dubla-electrificata de la zero, sub trafic. Exista o singura exceptie de care stiu - linia Atena - Salonic. 25 de ani de lucrari. Rezultate care nu se vad... Ca in Romania. Doar ca macar aia nu era dubla-electrica.

Apoi "daca ai avea drum de la Arad la Alba Iulia"... In primul rand, un oras cu 150.000 locuitori si unul de 60.000, ambele aflate dincolo de raza de naveta, nu au ce trafic cine-stie-ce sa genereze. Pasagerii cu origine-destinatie Arad - Deva si v.v. probabil umplu vreo doi sobolani Desiro pe zi. Ma uit pe orarul din '95 - facea trenul Arad - Alba Iulia cu tot cu atasare de grupe de vagoane 2h50 Arad - Alba Iulia. Dacia, care nu oprea in Arad, 3h10 de la Curtici la Alba Iulia... Meritau atatia bani pentru cateva zeci de minute de timp economisit? Nu, bineinteles ca nu.

Dar uite ca am avut drum Brasov - Viena acum vreo doua saptamani. Trenul de noapte e solutia cea mai logica - condusul iese din discutie, nu am pasiuni masochistice, si oricum masina trebuie "abandonata" - calatoria mea din Viena continua cu avionul. Cu avionul via Bucuresti e trambalare degeaba - plus o noapte in hotel dejaba. As fi preferat sa am tren de noapte cu plecare la 19-20, si sosire la 8-10 AM, cum a fost decenii la rand. A fost la 15:45. Ok, tolerabil, dar doar pentru ca nu ma grabesc; pentru cineva cu intalnire de afaceri la Viena si lucru in Brasov (sau vitavercea), nici o sansa. Dar in secunda in care am intrat in santier, CFR-ul m-a pierdut ca client pe ruta asta. Faptul ca de la Simeria pana la Ghioroc, fix cand doream sa adorm, am fost aruncat si scuturat din pat cu violenta la fiecare 5 minute, cand trecea peste vreun macaz pe vreo abatere improvizata, m-a lecuit de tren de noapte prin santierele coredorului definitiv si irevocabil. Si asta a fost in 70-91, vagon aproape nou-nout, constructie ultra-moderna (de vreo 7 ani vechime). Bietii oameni de la cuseta 40-70 (50 de ani vechime, pe muchie), nu vreau sa stiu cum s-au chinuit...

Ma mai intorc? Nu. Uite-asa a pierdut CFR 2 clienti. 2 clienti care erau dispusi sa "lase" 180 de euro pe un dus Brasov - Viena, dispusi sa cumpere cea mai scumpa forma de transport feroviar oferita pe relatia asta.

Si am un prieten care face Cluj - Brasov cam o data pe luna. Daca trenul facea ca in anii '90, adica 4h10-4h30, ar fi mers numai cu trenul. Asa, 3h50 - 5h cu masina, ori pe unde o ia, ca n-are timp sa stea 7h in tren... Se va intoarce la tren? Pai cand o sa fie gata "coridorul", prin 2035, o sa fie omul la pensie. Alti clienti pierduti.

Se intorc oamenii la tren? NU. Pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Brasov intoarcerea la tren a fost lenta, si capacitatea vanduta este sub jumatate cat era in 2005-2006. Oamenii si-au luat masini, s-au obisnuit sa faca drumul cu masina, au amintiri triste din epoca in care santierul cauza chin si intarzieri (ca din cauza chinului au trecut la masina), si cu asta basta. Si nu e ca si cum situatia s-a schimbat radical - pe Bucuresti - Brasov nu se vad diferentele, pe Constanta vorbim de cel mult 10-15 minute fata de acum 2 decenii si dupa 7 ani de deranj.

Pe Sighisoara - Simeria intram in al 8-lea an de la semnarea contractului si nimic nu merge cum trebuie. Viteze mici, circulatie pe un singur fir, lucrari neterminate care abunda (Coslariu, de exemplu), probleme peste probleme. Se circula la paleta, pe un singur fir, cu gari in care se opreste in zone improvizate (Alba Iulia). Si cu termene de finalizare... 2021 - un deceniu de lucrari...

Hai sa dam odata pentru totdeauna ochelarii roz jos. Strategia curenta NU merge. E falimentara. E un esec.

PS: Inclusiv Jaspers spune multe din chestiile pe care le spun eu aici : http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-04-6-16984493-0-prezentare-jaspers-oradea.ppt. Si ei, inca din 2014, spuneau "vedeti alte alternative la ce faceti"!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dagda

Quote from: frunzaverde on January 12, 2020, 11:29:13 PM
Explicatia e ca politrucii din MT si din CFR sunt incapabili sa evalueze esecul unei politici falimentare...

Nu cred că "politrucii" s-au apucat ei să facă proiectul tehnic al lucrării, vinovați sunt mai multi inclusiv cei ce au proiectat soluția asta...
Alt lucru surprinzător rezultat ca urmare a unei evaluări din pix a raportului trafic feroviar / cost al investiției a fost că Reabilitarea caii ferate Câmpina-Predeal a câștigat premiul pentru cea mai bună investiție din fonduri UE la nivelul UE.
Oamenii au ajuns premiați pt ce au făcut și au continuat la fel, au fost criticați că se putea face mai mult pe aceași bani și au început să ceară geometrie de 200km/h pt viitoarea reabilitate pe Ploiesti-Suceava.

cristi5

Vascozitatea birocratiei centrale (desi la CFR banuiesc ca e aceeasi peste tot) e fenomenala. Dar se combina si cu birocratia EU.

Guvernul: Hai sa absorbim.

CFR: pai avem noi proiectul asta urias, facut pe vremea cand inca mai erau sperante la Hunedoara

Guvernul: absorbiti!

CFR: da sefu, imediat, stati sa proiectam X ani, mai tinem proiectul Y ani si sa licitam doi ani. Ups, la Hunedoara nu mai e nimic. N-o mai scoatem ca e de munca, plus ca poate ne taie UE de la finantare

Guvernul: absorbiti! A trecut peste un deceniu

CFR: numa putin ca trebe sa reproiectam ca n-a mers bine Google translate. Da pt Hunedoara ii prea tarziu, daca incepem cu asa ceva, pierdem finantarea

Si tot asa.

Nu ne ramane decat sa ne bucuram ca niciun constructor de pe Sighisoara-614 nu a dat faliment, ca nu aparut inca nicio mlastina, nicio culee de caramida pe Simeria-614. Dar vor veni ele... Din pacate monitorizarea la CFR merge mult mai greu  decat la A asa ca vom afla tarziu.

Pe de alta parte @frunzaverde nu inteleg ce astepti. Ca orice dream scenario cu anulat proiectele CIV si inceput un program de RK greu inseamna intarzieri de 10-20 de ani cu birocratia vascoasa RO-EU. Hai sa fim si putin realisti

Chiar si Brasov-Sighisoara, visul ar fi sa se anuleze. Vreau sa vad functionarul roman care are curajul sa semneze asa ceva.

Tu de fapt ceri o schimbare din temelii a statului roman, de care avem nevoie si la CNAIR si peste tot. E o cerinta perfect justificata, dar sansele de realizare in urmatorii 30 de ani le vezi in cei 30 de ani care au trecut.

Si daca s-ar intampla, mai trebuie schimbata EU...

Eu as fi multumit cu eficientizarea proiectelor lansate. Sa nu mai intarzie 5 ani, sa intarzie 3. Asta pentru inceput. Sa nu mai dureze licitatia 3 ani, sa dureze max 6 luni. Chestii de baza.

Dagda

Ai perfecta dreptate Cristi, perioada ft mare de implementare face ca multe din proiecte sa nu mai corespunda realitatii din teren... studiile astea si strategiile trebuie actualizate in continuu (sau macar odata la 2 ani, dar da, asta inseamna munca si ar trebui sa inteleaga baietii din CNAIR / CFR ca de asta sunt platiti nu sa frece menta), iar sa faci proiectul tehnic cu 5-6 ani inainte sa te apuci de constructie se pare ca nu e neaparat cea mai buna varianta...

Cetatean

@frunzaverde mulțumesc pentru răspuns.
Despre "lucrările faraonice" de la linia Hunedoara, cred ca a fost ceva de genu, sefu', ca să iasă proiectu bine, tre sa mai înghesuim undeva niște milioane.
Bine ba, băgați acolo.
Eu va spun niște inepții din proiectul asta:
Pasajul peste CF din Simeria, din oraș, nu se reabilitează.
Bani prea mulți băgați in linia Hunedoara.
Inițial în Deva nu era prevazut pasaj peste CF pentru zona Grigorescu, cu o populație de 2000-3000 de oameni, lăsați și fără trecere la nivel.
S-au corectat astea, ba mai mult în Deva pe cap Y se păstrează trecerea la nivel, doar pentru mașini pana in 3.5 t
Primaria s a implicat și se bat cu pumnul în piept ca o sa mai facă inca o pasarela pentru cetățenii din Grigorescu.
Doua Peroane imense în Mintia și un pasaj peste CF, structura metalica pentru 40-50 de case, într-o zona oarecum gatuita,fără posibilități de extindere. Nord Mureș, sud calea ferata.
Peron în Branisca la 500-600 m de ultima casa din sat și la 2.5 km fata de cea mai depărtata. O zona atât de prost aleasa, deoarece terasamentul este foarte înalt. Bani aruncați.
Ilia, Peroane 2 peroane imense.
Dacă se putea face ceva, se putea optimiza proiectul.
Soluții ciudate la probleme.
În loc sa bage atâția bani în chestii care nu prea au logica, mai bine faceau 10 pasaje agricole, sau eliminau total trecerile la nivel. Dar și acestea studiate și sa se ajute de topografia terenului și de ramblee mari sau de zonele cu debleu.
Dar deh, e simplu sa vorbesc...