Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

"Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""

Quote from: TibiV on April 26, 2018, 02:40:10 PM
Quote
La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:
Asocierea Rail Works
Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.
Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.
Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL
Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Acum 2 saptamani s-a incheiat faza de evaluare tehnica (plus DUAE).

Avem acum si prima contestatie. Oferta PIZZAROTTI a fost declarata inacceptabila si neconforma.

Quest

Pozele care urmeaza, facute cu ocazia vizitei oficiale API pe 25-26.10 intre statiile Paulis si Simeria, se doresc a fi o completare a celor deja puse pe forum de colegul dan tm, participant si el la vizita respectiva. N-avea rost sa repun o multime de cadre reusite, deja puse de Dan
aici, aici, aici
si aici


La Statia CF Paulis Constructorul Astaldi FCC prezinta plansa proiectului Lot 2A (statiile Ghioroc, Paulis, Radna, Milova, Conop)


S-au forat peste 500 de coloane in suita din poza.


Eroarea unui tandem de teodolite este de 5 mm.


Coloane forate.
















Una dintre cele mai spectaculoase poze facuta in santier.


Coloanele gata forate se acopera cu un grilaj ptr a preintimpina caderea accidentala a cuiva.


Cutit de foreza uzat.






La un alt punct de lucru.






La organizarea de santier Astaldi FCC, stafeta de pe Lot 2A e predata catre colegii lor de pe 2B. Reprezentantul Constructorului explica particularitati ale traseului acestui lot.


Viitorul peron al uneia din garile de pe traseul Lotului 2B.




La finalul operatiunii de turnare a betonului, prin intermediul celor 3 tevi dispuse la 120 grade se verifica ultrasonic uniformitatea acestuia.


Foarte multe foreze pe intreg lotul. Proximitatea riului Mures face obligatorie consolidarea in adincime a traseului de CF.




A doua zi, in vizita pe Lot 3, tot  Astaldi FCC.
Vizita pe Lotul 2C (Aktor), cu alta ocazie.   


Trepte de infratire dintre noul si vechiul terasament.


Pasajul peste CF200, cu CF care merge la Hunedoara.


Cadru de pe partea cealalta a pasajului. Vedre catre Simeria.




Vedere in sens opus, catre Deva.


Tablier special, temporar.


Fundatia viitorului pod.


Se observa cele 3 tevi retezate, dispuse la 120 grade, cu ajutorul carora s-a facut incercarea ultrasonica a uniformitatii betonului turnat in coloana forata.




Tablier temporar, detaliu de prindere a sinelor. Fixarea sinelor asigura izolarea electrica a sinei de tablier. In caz contrar scurtul dintre cele 2 sine ar perturba curentii de semnalizare CF.





Accept in privat orice sugestie de explicare mai corecta a pozelor :)


Powered by API/PUM imgur uploader
Common sense will get you far !

marcelbanu

Deva, capăt Y spre Simeria...







Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Deva, capăt X spre Arad...





















Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

cuculean

Doar o mica corectie la comentariile de la pozele postate mai sus:
X este spre Simeria si Y spre Arad (ca regula, pentru orice statie, capatul X este cel dinspre Bucuresti).

Multumim de poze.

TibiV

Poate ca marcelbanu a vrut sa spuna ca a facut pozele in capatul X, privind spre Arad....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Am trimis și eu câteva întrebări la CFR INFRASTRUCTURĂ pe data de 7.10.2018 primind răspuns ieri:

"Buna ziua, colegii pasionati de infrastructura (Asociatia Pro Infrastructura, Ziarul Unirea si ASCORO) au realizat printre alte poze si un filmuet pe viitorul racord de la Coslariu.

Ce am vazut din pacate, nu arata deloc bine, mai ales daca este sa luam in calcul termenul asumat pentru inaugurarea tronsonului Coslariu-Simeria in anul 2019-2020.

CU aceasta ocazie, as dori sa imi (ne) raspundeti la cateva intrebari:

1. Cati piloti forati a executat antreprenorul de la ultima discutie (din aprilie 2018)?

2. Ce probleme intampina antreprenorul pentru continuarea lucrarilor (lipsa utilaje, lipsa muncitori, etc...)?

3. Ne puteti detalia in termeni tehnici problemele curente si solutiile avizate de beneficiar pentru acea zona problematica a noului racord?

4. Un membru pasionat al ASociatiei Pro Infrastructura a fost saptamana trecuta la tunelul Turmas-Turdas si a constatat ca lucrarile sunt blocate momentan de o teava de gaz care trebuie relocata. NE puteti da mai multe detalii despre aceasta operatie (a cui este teava, cine face relocarea, si cand se vor finaliza lucrarile de relocare)?

5. Ati declarat public ca se vor receptiona (partial-fara ERTMS pe anumite portiuni) 144 de km intre Sighisoara-Coslariu, va rog sa ne spuneti daca veti face modificari in noul mers la vitezele de circulatie si daca aceste modificari vor fi vizibile (durata de circulatie se va miscora si cu 10-15 minute de la noul mers)?"


și răspunsul:


alexV

raspunsurile cfr folosesc limbaj uzual, si contin mai multe detalii decat cele ale cnair.

cristi5

Desi e putin off, pun acest sceeenshot aici. De ce e relevant pt discutiile de pe acest topic, imi spuneti voi :) Hint: in Suedia se circula pe calea din stanga.


cristi5

^ deci avem un tren cu 190 km/h care trece printr-o gara. In dreapta lui e un peron in linie directa si tocmai a trecut peste o trecere la nivel. Am tot discutat aici ca in mod normal nu ar fi permis asa ceva peste 160.

https://www.openstreetmap.org/#map=18/56.28734/13.93413

Cum este posibil? Sunt zeci de statii pe linia de 200 suedeza care au doar doua linii, cu peron. De exemplu urmatoarea statie la 10 km spre nord

https://www.openstreetmap.org/#map=17/56.38092/13.99561

Frunzaverde imi spune ca pentru a obtine 200 km/h pe liniile si statiile existente s-au dat cateva aprobari speciale, conditionate, pentru un singur tip de tren (X2), care e suficient de ingust in partea de jos sa nu loveasca platforma si are tilt controlabil manual (probabil poate fi oprit tilt-ul in statii pt a nu lovi peronul). Trenurile cu tilt automat pot trece "doar" cu 175.

Platformele statiilor sunt supravegheate video, daca sunt oameni pe peron mecanicul primeste reducere la 160. Cred ca accesul pe peron e controlat automat, cand urmeaza sa treaca un tren cu 200 peronul se inchide. Practic la fiecare trecere de X2000 trebuie verificate toate astea pentru ca trenul sa primeasca aprobarea de depasire a vitezei (viteza legala e in continuare 160)

O alta masura pentru a permite traficul cu 200 a fost desfiintarea de gari. Se vad localitati maricele pe linie, taiate in doua de CF, dar care nu au gara. De exemplu asta, ceva mai la nord
https://www.openstreetmap.org/#map=15/56.6640/14.2732

Morala pentru mine este ca daca vrei neaparat 200, poti. Sigur ca la noi ar trebui intarit terasamentul, schimbata catenara, etc. Eu as fi multumit cu intr-un orizont de 5-10 ani de la finalizarea unei portiuni majore de 160 (sa zicem Arad-Brasov) cu un traseu de 200 care incetineste la 175 in unele statii, cu desfiintarea altora. Pentru 200 prin statii ar trebui probabil construit un tren dedicat, cum e X2 in Suedia.

Merita aceste eforturi? X2000 a avut (din 1995 de cand se circula intensiv) un mare succes in Suedia cu toate ca intarzierile sunt la ordinea zilei (si nu e de mirare cu atatea exceptii manuale care se fac). Putem spune ca au facut o carpeala, dar iata a tinut 23 de ani si a adus pasageri la CF, in asa masura ca nu prea a mai ramas capacitate pe Stockholm-Göteborg, au inclusiv trenuri fara oprire. Era mai bine sa construiasca HSR pe linie dedicata? E usor sa zicem ca da, ca nu noi platim... Adica de fapt eu platesc :)

Ar face CFR astfel de eforturi? Poate ca cu sprijin politic da. E bine in orice caz de stiut ca nu e o cauza total pierduta.

dan tm

Poate un prim pas ar fi fost aici pe Arad -Simeria unde au avut,,curajul" sa proiecteze  o linie pe amplasament nou. Ma rog, portiuni de linie pe traseu nou, dar daca faceau o linie complet noua Arad -Simeria, fara sa mai treaca prin actualele statii? Traseul vechi raminea pentru trenuri locale.

Oricum se reconstruieste de la zero si traseul vechi deci puteau duce o linie complet noua pe valea Muresului, cu mai multe poduri, mai multe tunele atacate cu curaj.

tom_sawyer

Stockholm - Goeteborg, unul cu 2 milioane de locuitori, altul cu 1 milion in zona metropolitana, oameni mult mai bogati ca in Romania. Zona de campie intre ele.

Nu stiu daca la noi s-ar gasi cumparatori pentru bilete, la preturi de Inter-city sau peste.

Bucuresti - Cluj sau Bucuresti - Timisoara, distanta similara, numai ca ai de trecut muntii, ceea ce nu permite 200 km/h probabil.

La noi cred ca majoritatea vor prefera avionul.

Vice33

Putem să îi lasam pe suedezi și să revenim la M300/200?


Podul rutier peste cf la Turdaș când se va inaugura, parca ar fi trebuit deja sa se dea drumul la trafic până la sfârșitul acestui an...


Sa discutam daca se poate la subiect, pe situația existentă la noi, adica magistrale proiectate pentru max 160 km/h, restul sunt discutii sterile. Nu ne ajung 160 de km/h, visăm acum la viteze > 200 km/h....sa avem întâi 160 destui ani in in functiune și apoi putem visa și la 200 sau peste...