Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

radutm

Quote from: Ionut on August 05, 2012, 10:58:09 AM
De acord cu tine, Radu. Este foarte greu Sibiu-Pitesti dintr-un foc... ma gandesc insa ca intr-un PPP investitorii vor fi interesati sa faca tot tronsonul ca sa-l poata taxa mai bine, mai eficient. Pe de alta parte orice km noi ar fi utili... nu stiu ce sa zic, cum ar fi mai bine.
Are sens ca PPP, dar semnalele de pana acum nu sunt incurajatoare si nu cred ca vom vedea prea curand aplicat acest sistem la autostrazile noastre. Sunt probleme de ordin legislativ si politic. Guvernul de stanga nu are nicio intentie sa introduca taxarea pe autostrazi. Daca mai stam cativa ani cu guvern de stanga, nu vad nicio sansa pentru PPP. In schimb, daca UE e dispusa sa ne co-finanteze Sibiu - Pitesti, problema care se va pune este capacitatea noastra de a asigura cofinantarea. Eu nu cred ca statul roman va reusi sa sustina tot tronsonul deodata.
cont inchis

tonică

Am facut un grafic care sa reflecte cati kilometri de autostrada din Romania s-au construit in fiece an din 2000 incoace. Il voi si posta dar maiintai voi posta o lista cu datele obtinute pe net pentru a verifica daca datele sunt cat de cat corecte:

A1

Bucuresti – Pitesti –  finalizat 1970 -  98km
By pass Pitesti – inceput 2004 / finalizat 2008 – 15km
By pass Sibiu – inceput 2004 / finalizat 2010 – 17km
Arad ( inclusiv bypass) – Timisoara (giarmata) – inceput 2010 / finalizat 2012 – 45km
----------
Deva – Orastie – inceput 2011 / in lucru – 32km
Orastie – Sibiu – inceput 2012 / in lucru – 82km
Timisoara – Izvin – inceput 2011 / in lucru – 9km
Lugoj – Deva (lot1) – inceput 2011 / in lucru – 28km
Nadlac – Arad – inceput 2011 / in lucru – 39km
-----------

A2
Fetesti – Cernavoda – finalizat 1987 – 18km
Bucuresti – Fundulea – inceput  2001 / finalizat 2004 – 24km
Fundulea – Drajna – inceput  2002 / finalizat 2004 – 73km
Drajna – Fetesti  - inceput  2003 / finalizat 2007 – 37km
Cernavoda – Medgidia – inceput 2011 / finalizat 2012 – 20km + 17km
Medgidia – Constanta – inceput 2008 – finalizat 2011 – 21km
------------


A3

Cheile Turzii – Gilau – inceput 2005 / finalizat 2009 – 42km
Turda – Cheile Turzii – inceput 2009 / finalizat 2010 – 12km
Bucuresti – Ploiesti – inceput 2008 / finalizat 2012 – 56km
Bucuresti – Bucuresti centura – inceput 2012 / in lucru – 6km

------------
Suplacu de Barcau – Bors – inceput 2005 / in lucru – 64km

A4

Ovidiu – Agigea pod
Inceput 2009
Finalizat 2011 – 11km
Finalizat 2012 – 11km
In lucru – 2km


*nota - In legatura cu Cernavoda - Constanta e un mic haos in media, fiecare de-a lungul timpului punand nr de kilometri din burta. De aceea sumele date de mine, in total dau 210 km si nu 202 cat sunt pe borne...
*nota2 - nu m-am incurcat in virgule asa ca de ex. acolo unde au fost 17,2km la bypass sibiu am rotunjit in minus. Acolo unde a fost cu virgula mai mare am rotunjit cu plus. nu cred insa ca e nevoie sa ne focusam pe aceste virgule, nu modifica pana la urma cu nimic datele...
*nota3 - La bechtel am pus anii in care au inceput lucrarile efectiv, date luate din presa vremurilor si nu de cand au incheiat contractul. Ca dupa aceea si-au intrerupt lucrarile de n-spe ori asta e alta poveste. Suplacu de barcau nu l-am rupt in asa zise doua bucati caci nu mai e cazul...

Dupa ce primesc modificarile vin si cu graficul vizual facut deja...

vancouver

#332
A1:
toate loturile in lucru si nefinalizate inca au inceput in 2011, adica inclusiv Orastie-Sibiu. In 2012 inca nu a fost atribuit nici un contract de autostrada.

A2:
din câte stiu, Bucuresti-Fundulea a inceput inca din 1994 sau 1995, a fost abandonata in 1996 si reluata in 2001. De fapt nu numai Bucuresti-Fundulea, ci chiar pâna la Lehliu erau lucrari incepute din 1995.

A3: este incorect ce ai scris. corect este:
Gilau - Turda - inceput 2005, finalizat 2009 - 42km
Turda - Câmpia Turzii - inceput 2005, finalizat 2010 - 11 km
Centura Bucuresti - Centura Ploiesti - inceput 2006 / finalizat 2012 - 55,5 km
Bucuresti (Pipera) - Centura Bucuresti - inceput 2012 / în lucru - 6,5 km
Suplacu de Barcau - Bors - inceput 2005 / in lucru - 64 km


PS. A2 are fix 202 km de la intrarea din Catelu (Bucuresti) pâna când se inteapa in A4. Vezi aici: http://maps.google.ro/maps?saddr=Strad%C4%83+necunoscut%C4%83&daddr=A2%2FE81&hl=ro&ie=UTF8&sll=44.141566,28.547287&sspn=0.215332,0.528374&geocode=FSCToQIdkcqzAQ%3BFQCZpQIdGhiQAQ&oq=Constan%C8%9Ba,+jud&mra=dme&mrsp=0&sz=12&t=m&z=12. Tot pe google rezulta asa:
Cernavoda - Medgidia 20km (putem trece finalizare 2012)
Medgidia-Constanta 32 km (aici avem 16 km finalizati 2011 si 16km în 2012)
Limita dintre cele doua tronsoane este DJ222. De altfel exact cei 20km sunt acum pe jumatate gata si se circula pe o banda. Pe ceilalti 32km se circula full profile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tonică

ok, multam pt precizari.

In legatura cu turda-campia turzii, bucuresti-ploiesti ori orastie - sibiu am optat pentru data inceperii efective a lucrarilor. La turda-campia turzii parca in 2008 inca nu incepusera lucru....
La bucuresti-ploiesti am gasit articole care dau ca data de incepere a lucrarilor pe santier in 2007, altele in 2008..
Am preferat sa caut datele de incepere a lucrarilor cat de cat aproape de adevar caci sunt multe exemple pe la noi de tronsoane de autostrada care au taraganat cu lucrarile ori chiarani de zile santierele au fost inchise. Ma refer la exemple precum tot ce este facut de bechtel, ori by pass sibiu, bucuresti-ploiesti sau cernavoda-medgidia...

M-am lamurit si cu A2, stiam si eu de 202 km dar cred ca virgulele m-au dus in eroare, plus zecile de articole care se pot gasi online si in care sunt zeci de variante date de catre jurnalisti....

vancouver

La A3 Turda - Câmpia Turzii stiu sigur ca s-a inceput lucrul concomitent cu Gilau-Turda, acolo fiind de fapt un singur tronson (2b) al autostrazii Transilvania. In 2009 la insistentele MT au accelerat ritmul pe Gilau-Turda, lasând cei 11km pâna la Câmpia Turzii in urma.

La Bucuresti-Ploiesti intr-adevar s-ar putea ca lucrul sa fi inceput numai in 2007 sau 2008, dar contractul stiu sigur ca s-au grabit sa-l dea inainte de 01.01.2007, data aderarii la UE, pentru ca a fost cu dedicatie, ceea ce in UE este total interzis (asa cum e si normal). Acum singurul mod acceptat de a acorda un contract este in urma unei licitatii publice, la care castiga cel mai ieftin care indeplineste toate criteriile tehnice. Este singurul mod care garanteaza cel putin teoretic ca banul public nu este irosit.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tonică

ok, am facut modificari listei si am lasat totusi pe 2012 inceputi cei 6 km dintre bucuresti-centura bucuresti, luand in considerare ca abia anul acesta au inceput lucrul efectiv.
Inchei graficul si-l postez in cateva minute.

tonică

#336
Iete si graficul:





*a se lua in considerare si o mica eroare, normala firii umane..:))

Ionut

Super, pun graficul tau si pe home page pe acest thread, pe primul post. Vezi ca in primele posturi din fiecare thread de autostrazi ai date pentru km reali, poate mai gasesti elemente de corectat.

tonică

Multam!
Diferenta intre ce ai dat tu acolo, 503,2 si 509 scris de mine consta atat in virgulele acelea rotunjite de mine ba cu plus ba cu minus ori cei 2 km de la turda-campia turzii unde presa vorbea de 12km ( probabil cu tot cu bretele ) si astfel in loc de 42 a3 - turda-gilau mie mi-a iesit 54. Deasemenea la bucuresti-pitesti am tot intalnit suma de 98 km + 15 km bypassul. Adica 113 in total. Totusi acum am observat c-am si gresit la primii ani din grafic scriind 113 daca chiar erau 98 km intre bucuresti si pitesti. Caci astfel trebuiau sa fie 98+ 18 km fetesti-cernavoda, deci 116. Da-mi daca poti un raspuns la dilema asta si fac pe seara modificarile...

BoGDaN

Faina statistica. Cred ca dupa 20 August poti sa adaugi si 2013 nu?! Ar fi interesant

Ionut

@tonica: 109,66 km, deci 110 km poti trece pentru Bucuresti-Pitesti. Pitesti bypass are 13 km. :)

vancouver

Quote from: tonică on August 05, 2012, 05:09:19 PM
Iete si graficul:



*a se lua in considerare si o mica eroare, normala firii umane..:))

Excelenta ideea acestui grafic. Se vede clar evolutia km in exploatare si in acelasi timp ne facem o idee asupra ceea ce urmeaza.
Oricum anul asta (2012) eu zic ca poti baga deja ca si sigur si Timisoara- Izvin (9km). Sau hai sa asteptam pâna la final de august si actualizam atunci.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

indru


Fili

Foarte ciudat:
1) Lotul UMB, cel de 9,5km, este realizat 51% si va fi inaugurat pe 20aug... adica in cateva zile? :)
2) Dezamagitor: Romstrade (lotul Nadlac-Pecica) are un 5%
                           Alpine are 40%...

indru

Datorita continutului articolul a fost postat aici :)