Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

mihaihedes

CNAIR PE Facebook:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2028246414102094&id=1555709434689130

Oare nu ar fi mai bine sa rezolve ei ce ai de rezolvat și să lase informarea pentru forum și API?
Vezi Ionuț poate faci o înțelegere și îi ajuți să-și folosească timpul mai eficient că foarte greu rezolva problemele birocratice.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


voicul

Puneti www. in loc de m ca sa puteti sa vedeti bine pozele.

In rest pare ca mai sunt 2 sau maxim 3 deschideri.

Europiu

Bucățica aia pe care au stat grinzile cred că poate candida la titlul de "cel mai tasat terasament"...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dan_c

#16683
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/conducerea-cnair-continu%C4%83-inspec%C8%9Bia-pe-drumurile-%C8%99i

Astăzi, 13.06.2018, Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, și președintele Consiliului Județean Bistrița – Năsăud, Radu Moldovan, alături de reprezentanți ai conducerii CNAIR și DRDP Cluj,  au fost pe DN 17C și DN 17D pentru a vedea realitatea din teren și a găsi soluții acolo unde sunt probleme.

Tot astazi au fost pe loturile Targu Mures - Campia Turzii- STRACO, ASTALDI, GEIGER SI STRABAG.

In acest moment sunt pe lotul Astaldi si vin spre Targu Mures catre Geiger.

Comisie a CNAIR Central, condusă de Narcis Neaga, însoțit de Directorul General Adjunct Cristian Andrei, Directorul Dezvoltare Drumuri Naționale, Poduri și Variante Ocolitoare, Mihai Bașulescu, Directorul Direcției Tehnice, Gheorghe Ispas și Directorul DRDP Cluj, Radu Băruță,

mihaihedes

Quote from: Europiu on June 13, 2018, 07:59:27 PM
Bucățica aia pe care au stat grinzile cred că poate candida la titlul de "cel mai tasat terasament"...
"bucățica tristă" va fi o amintire În maxim 30 de zile pe când unele loturi de autostradă vor mai fi triste minim un an️.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


Vasilem

#16685
Quote from: Morosanu on June 13, 2018, 04:18:35 PM
@Vasilem  nu te supara, data viitoare roteste aparatul cu 90°.  ;)
Am notat. Nu-i cu suparare. Mi-am dat seama de eroare doar cand sa le uploadez, si am zis ca mai bine le uploadez, ca sa se vada ca se lucreaza.

JohannDB

Apropo de A3 și "finish"-ul ei la graniță...... Mai zilele trecute stăteam la Borș și contemplam contrariat și mâhnit "marele trafic" de basculante ale "n"-șpe firme autohtone și  vecine, ce veneau goale din Ungaria și treceau pline cu pietriș spre Ungaria, non stop..... Din ce se spune, ungurii (și de data asta) își văd de treabă cu bucata lor de autostradă, al cărei șantier a ajuns destul de aproape între Puspekladany și Berettyouifalu dinspre Debrecen, cu perspectiva legării de de A3-ul nostru (când o fi să fie) și mai concret, pentru ei acum cu legarea acestui sector de M5 via Szolnok.... Zâmbind îmi spuneam, că de ar utiliza pietriș/agregate numai de la ei, ungurii ar rămâne cu o mare groapă numai bună pentru un mic viitor "Balaton"..... Oare pe când vom vedea pe Suplac-Episcopia "lucruri adevărate" ?

dragos76

Eu mă mulțumesc pentru început și cu lucrări de la graniță până la Biharia și apoi drum de legătură cu Oradea/DN1.

reed


Ionut


reed

Toate grinzile sus la podul Gilau.

Ionut

Asta nu e o minune, e o chestie programată. Și nu cred ca le termină în 4 zile. Poate vreo 7. Ne spune Cristi Deme dacă mai intra pe-aici.

Cristi Deme

La gilau au mai ramas 8 grinzi , sambata se termina

La aktor au mai ramas 7 , maine nu avem interval liber de la CFR , probabil duminica terminam


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ionut

Bravo, v-ați miscat ceas la Gilău! Acum mingea e la Tirrena. Sper sa nu o dea in bara si să termine șantierul la timp.

Ionut

Mda, BM este out. Sunt curios daca ei au zis pas cand a fost vorba sa lucreze cu Neaga.




Catalin pe Facebook

Astăzi am participat la Sinaia la ședința Comisiei Transporturi din Camera Deputaților, din care fac parte, pe tema autostrăzii Comarnic-Brașov. Vin cu o veste, probabil în premieră. Din păcate o veste proastă pentru proiect.

Ministrul Șova ne-a anunțat că renunță la pregătirea proiectului cu Banca Mondială. Cu asta se duce pe Apa Sâmbetei orice șansă de profesionalism pe care o avea această investiție. Ne distrugem orice credibilitate, ca țară, în relația cu instituțiile financiare internaționale.

În mod incredibil, soluția PSD este aceeași încercată de 3 ori până acum, în 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP). Mai mult, cel care se va ocupa este același om care s-a ocupat de anterioarele trei eșecuri - Narcis Neaga.

E halucinant că dl. Neaga, care a participat la ședință, recunoaște senin că proiectul nu se poate susține din taxele de trafic (o iluzie care a fost vândută românilor de politicieni ani de-a rândul). Așa este. Ceea ce înseamnă, cum am tot spus, că statul trebuie să acopere rata anuală pe zeci de ani - așa-numita plată de disponibilitate.

La ultima încercare era vorba de 300 de mil de euro/an timp de 26 de ani. Ca termen de comparație, anul trecut toată contribuția de la buget pentru toate proiectele CNAIR, autostrăzi, drumuri naționale, centuri, etc a fost mai mică de atât.

Dar dincolo de efortul bugetar, problema fundamentală este că clasificarea conform regulilor Eurostat a acestui tip de proiect este _on the balance sheet_. Adică pe românește toată suma se marchează în deficitul bugetar. Ori deficitul deja este la limita de 3% sau chiar peste.

Tot dl. Neaga recunoaște senin, că în 2003-2005, la prima încercare, proiectul a eșuat pentru că nu avea studii geotehnice de detaliu. La întrebarea mea a admis că acele studii nu s-au făcut nici pânâ acum.

Ori fără aceste studii serios făcute nu se poate face proiectul. Avem fonduri europene disponibile pentru acest coridor - nu e nevoie de PPP, s-ar putea scoate la licitație ca un proiect realizat cu finanțare din fonduri de coeziune. _Dacă_ am avea acea pregătire care trebuia făcută în cooperare cu Banca Mondială, dar care se anulează.

Soluția, pe care am spus-o și în Comisie, ar fi pregătirea profesionistă a proiectului - studii geotehnice, topo, hidro, proiectare - și finanțarea în cea mai mare parte din fonduri europene și de la buget.