Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteGuvernul are cinci proiecte mari pe care le vrea in parteneriat public-privat

"Romania are o noua lege a parteneriatului public-privat, care va fi un motor al dezvoltarii economice in anii urmatori. Sunt cinci proiecte mari de parteneriat public-privat pe care le avem in pregatire: o centrala hidroelectrica, reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, centura Bucurestiului de 100 de kilometri, canalul Siret-Baragan si canalul Dunare-Bucuresti. Sunt proiecte mari care sunt in derulare si care vor fi implementate", a afirmat Emil Boc.

"La aceste proiecte adaug cele pentru infrastructura rutiera, altele decat cele pe fonduri europene. Ma refer la proiectele Sibiu-Pitesti si Comarnic-Brasov. Spuneam ca in 2013 orice timisorean va putea merge la Bucuresti pe autostrada cu exceptia tronsonului Sibiu-Pitesti. Acest tronson va fi scos la licitatie. Sunt in pregatire tronsoanele de autostrada ramase de la Bechtel si nefinalizate, Targu Mures - Iasi - Ungheni, Ploiesti - Albita - Suceava, tronsoane care sunt in pregatire in acelasi regim de parteneriat public-privat", a spus Emil Boc.

sursa: Wall Street

Bine bine... si cand vedem licitatiile?!  :dunce:

Ionut

#16
Intrebare pentru cei cativa useri de pe aici: cum vi s-a parut reportajul despre autostrazile din RO de la Pro TV/Romania Te Iubesc?  :vroomvroom:

Later edit:
rezumat pe Gandul.info

QuoteDe câte ore ai nevoie pentru a traversa cu maşina România - Un reportaj "România, te iubesc"

Pentru a traversa România, ţara cu două autostrăzi, de la un capăt la celălalt este nevoie de 16 ore şi 55 de minute, de unde reiese o viteză medie de deplasare de 51 de kilometri pe oră

Traseul ales a fost Vama Veche - Vama Nădlac. Dacă România ar fi avut autostrăzi drumul ar fi durat doar şapte ore, adică mai puţin de jumătate din timpul efectiv de mers la ora actuală.

sursa: Gandul

Personal, nu mi-a placut emisiunea, multe inexactitati si mereu totul pus intr-o lumina proasta, voit. Plus comparatiile tipice legate de ce a facut Bechtel in RO si ce face/a facut in Albania si Kosovo. As fi vrut mai multe informatii si filmari de pe locurile unde se construieste momentan. Si discutii direct cu oamenii cheie ai constructorilor. In schimb, multa vorbarie direct cu Doreii... Personal, m-am asteptat la MULT, MULT mai mult din partea echipei RTI.

hentz

Sunt de acord cu tine,dar sti ce prinde la necunoscatori(aia care ii stiu eu)nici nu poti sa le schimbi parerea asa de convinsi sunt de realitatea reportajului. >:(

Ionut

Boagiu face lobby  :girlpower:

QuoteRomânia sprijină revizuirea politicii europene în domeniul transporturilor (TEN-T) în măsura în care operaţionalizarea reţelei centrale şi a celei globale va fi condiţionată de finanţarea echilibrată a statelor membre, asigurându-se în acelaşi timp posibilitatea conectării reale a statelor de la frontiera UE cu statele terţe,  membre ale Parteneriatului Estic.

"Interconectarea reţelelor de transport, identificarea şi rezolvarea legăturilor-lipsă, substanţierea axelor de transport pan-europene ce depăşesc graniţele UE sunt precondiţii pentru crearea unei pieţe deplin integrate ce include vecinii noştri estici. Ele sunt cu atât mai importante pentru noi cu cât sperăm că R. Moldova va primi, imediat ce va fi fezabil, o perspectivă de aderare similară Balcanilor de Vest.

În urma propunerilor Comisiei Europene,  fondurile europene disponibile pentru finanţarea TEN-T vor fi în principal următoarele: Connecting Europe Facility (CEF) – 22 miliarde euro– destinată cu precădere reţelei centrale (core network), Fondul de Coeziune (FC) - 10 miliarde euro disponibile pentru reţeaua centrală (core network) şi 24 miliarde euro disponibile pentru restul reţelei.

"România susţine operaţionalizarea reţelelei centrale şi a celei globale sub rezerva finanţării echilibrate a proiectelor promovate de statele membre. Împreună cu Comisia Europeană trebuie să ne asigurăm că revizuirea politicii europene de transport va spirjini dezvoltarea economică a statelor membre de la frontiera şi a celor din vecinătatea Uniunii Europene, pentru a nu afecta şansele noastre de a ne conecta cu statele terţe ale Politicii Europene de Vecinătate, inclusiv cu cele membre ale Parteneriatului Estic", a precizat ministrul român.

sursa: MT

Imi miroase a Coridor XI cu Serbia. Si finantare europeana pentru Coridorul IX spre Chisinau. Sper sa-i iasa figura... oricum sanse mari sa vedem la finantare Ploiesti-Buzau-Focsani-Albita dupa 2014, in noul ciclu financiar al UE. Ce naiba, e coridor recunoscut deja.

Poate reuseste sa aduca bani europeni si pt Tg Mures-Iasi... ah ce minunatie ar fi. :D Vise.

Ionut

Interesant.

QuoteCâţi kilometri de autostradă a construit fiecare stat din UE în ultimii 20 de ani

România se află pe locul opt în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi, după cum arată o statistică realizată de Eurostat, oficiul european de statistică.




sursa: Capital

Stam "bine" la crestere, insa in termeni absoluti suntem departe rau, mai ales ca suntem o tara medie ca dimensiuni (cat UK). Ar trebui sa avem cam 3000. Macar 3000.

davyl

Quote from: Ionut on October 10, 2011, 05:09:36 PM
Boagiu face lobby  :girlpower:

Quote
E normal sa faca un bun lobby ca a lucrat la BXL si stie cum stau multe lucruri.

Pana una-alta, pe timpul ei s-a facut ceva. Nu e o parere politica pro, ci doar o constatare.

Oricum astept cu nerabdare sa aud mai multe de ramura sudica a lui CIV (legatura cu Craiova si Calafat), care a fost mult timp lasata balta.

Ionut

Un interviu FLUVIU cu Boagiu in Adevarul... clipul video e de 22 de minute.

QuoteVIDEO Anca Boagiu

Măcar astăzi putem să ne bucurăm, pe programul actual, deoarece banii alocaţi pentru infrastructura de drumuri, care sunt aproape două miliarde şi jumătate de euro, au fost contractaţi. Proiectele noastre de la calea ferată sunt şi acestea cam de 2,3 miliarde de euro şi au fost licitate. Aşteptăm încheierea licitaţiilor şi demararea lor până la sfârşitul acestui an, ceea ce creează deja premisele unei noi ere.

Concret, publicul nostru poate să vadă că ne-am ţinut promisiunea ca, la Constanţa, centura să fie gata la patru benzi. Publicul va putea să vadă gata, anul acesta, autostrada Arad-Timişoara, va vedea circa 500 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate.

Ar fi vreo 500 de kilometri de autostradă până în 2014...

Bănuiesc că 183 anul acesta, deci cei pe care i-am licitat, urmează să mai intrăm în licitaţie cu încă circa 70 de kilometri din economii şi încercăm din răsputeri să finalizăm procedurile pe Comarnic-Braşov. Sperăm să fie un proiect care să nu mai eşueze şi, bineînţeles, lucrăm la finanţarea tronsonului Sibiu-Piteşti. Sunt 116 kilometri, de altfel foarte costisitori din estimările brute, cam trei miliarde de euro. Deci, 2016 ar putea să fie un termen rezonabil. De altfel, ritmul în care am lucrat la Constanţa acum ne demonstrează că se poate. Dacă au pornit în martie, iar în iulie deja au dat drumul la două benzi şi în septembrie este gata centura, e clar că se poate.

Despre Comarnic-Brasov

În momentul în care am lansat licitaţiile, am vrut să evităm problemele pe care le aveam anterior: constructorul reclama proiectantul, proiectantul spunea că nu-i de vină, pe proiectant nu-l puteai trage la răspundere, constructorul nu mai voia să lucreze şi aşa mai departe. Am luat decizia să lansăm licitaţiile cu proiectare şi execuţie. În acest moment, niciunul dintre constructori nu mai poate să invoce dificultăţi generate de proiect. El este obligat să îşi facă proiectul şi să-l urmărească. Se porneşte de la un studiu de fezabilitate, care nu este evaluarea în detaliu a ceea ce urmează să se construiască, dar toate ne-au arătat că ne-am dus sub aceste costuri. Până la urmă, când pui reguli, nu mai sare nimeni calul.

sursa: Adevarul

Ionut


madad


Ionut

Mda, doar 32 de km. :ohno: Adica doar Arad-Timisoara.

QuotePremierul Emil Boc: Nu orice panseluţă aduce efect în economie

Guvernul va finanţa lucrările de investiţii care se justifică şi va renunţa la cele care nu sunt necesare, a declarat premierul Emil Boc, astăzi, în cadrul evenimentului Forbes CEO Forum. Potrivit acestuia, sunt 40.000 de proiecte de investiţii publice, iar milioane de euro sunt cheltuite doar pentru a le întreţine pe unele.

În ceea ce priveşte fondurile europene, o parte dintre acestea vor fi realocate spre reabilitare termică. Iar la capitolul autostrăzi, până la finalul anului vor fi finalizaţi încă 32 kilometri de autostradă.

sursa: EVZ

Ionut

Cei de la Hotnews fac si ei o harta. :)

QuoteHARTA DINAMICA ​Estimarile autoritatilor: pana la sfarsitul anului 2013, Romania va avea 770 de kilometri de autostrada

Aproape 440 de kilometri de autostrada. Aceasta este lungimea totala a tronsoanelor de autostrada care se vor deschide circulatiei in perioada 2011-2013, conform estimarilor furnizate la cererea HotNews.ro de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Daca estimarile companiei se vor adeveri, in Romania vor exista la sfarsitul lui 2013 circa 770 de kilometri de autostrada in total. Potrivit datelor furnizate de Institutul National de  Statistica, in Romania se putea circula pe 332 de kilometri de autostrazi la sfarsitul lui 2010.

sursa: Hotnews

Ionut

QuoteVom avea taxă de autostradă

Autostrăzile ar putea fi taxate începând cu 2013, primele care vor avea taxe urmând să fie Bucureşti - Constanţa, Bucureşti - Piteşti şi Centura de Sud a Bucureştiului, dar şi tronsoanele de pe Coridorul IV, dintre Sibiu şi Nădlac.

'În Europa, statele care nu percep o asemenea taxă sunt, mai degrabă, exemple singulare. Această taxă există în majoritatea statelor europene şi românii care au călătorit în afară ştiu foarte bine. Autostrăzile de pe Coridorul 4, finanţate din fonduri europene, vor fi, de asemenea, taxate începând cu 2013. Am luat această decizie împreună cu Comisia Europeană, aşteptăm rezultatele studiului JASPERS la sfârşitul acestui an, pentru a stabili şi cuantumul. Vă asigur că taxele nu vor fi mari şi sunt sigură ca românii prefera să plătească cei câţiva euro pentru a merge pe sute de kilometri de autostradă, în condiţii de rapiditate şi siguranţă, decât să mai aşteptăm ani la rândul fără a avea resurse să construim autostrăzi', a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, într-un interviu acordat ziarului Ziua de Constanţa.

Oficialul a mai precizat că, legat de taxarea autostrăzilor Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa, MTI a decis să înglobeze mentenanţa pe aceste tronsoane cu construcţia şi mentenanţa autostrăzii de Centura Sud a Capitalei într-un singur pachet de concesiune, pentru ca în acest mod să reuşească să atragă mai uşor investitori care să finanţeze construcţia unei noi autostrăzi.

În prezent, discuţia se poartă cu consultanţii în ceea ce priveşte valoarea taxei, suma iniţială de care se discuta fiind de 5 euro pe 100 km, dar şi modul în care vor fi verificaţi şoferii, fie prin puncte fixe de taxare, fie printr-un sistem mobil sau chiar prin intermediul sistemului de satelit ce va fi instalat prin programul Galileo.

sursa: Capital


frunzamihai

Primele doua harti sunt bestiale. Ma intreb daca vor fi gata toate in urmatorii 15 ani. Cam asa ar trebui. Maxim 12-15 ani. Dupa calculele mele ar trebui ca in 2018-2020 sa avem 1500km de autostrada. Asta daca totul merge ok. Am inceput sa devin optimist de cand e doamna Boagiu la minister. Doamne ajuta.

Ionut

QuoteBoagiu: Despre introducerea taxelor pe autostrăzi se va discuta după 2013

La deschiderea şantierelor celor două tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad, Anca Boagiu a fost întrebată de jurnalişti de când vor fi introduse în România taxe pe autostrăzi, ministrul afirmând că despre acest subiect se va discuta după 2013.

"Vor fi introduse (taxele - n.r.) în momentul în care autostrăzile vor fi finalizate. Discutăm din 2013 încolo", a declarat Boagiu.

sursa: Mediafax

alecu26

pai a fost clar tot timpul ca dupa 2013 se pot introduce ceva taxe...sau chiar 2014-15 as zice eu.

In moment cand se trece pe taxa de autostrazi ar fi imoral sa se mai pastreze rovigneta de acum iar CNADNR trebuie sa fie sigur ca, cat de cat va incasa cam aceasi bani.

Oricum...cu toate finalizarile programate pt 2013 partea de electronica a autostrzilor (supraveghere, monitorizare, amendare, verificare, cantarire in mers, etc) nu o prea vad functionala tot in 2013...poate undeva in 2014.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).