[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

sab

Eu mă îndoiesc ca oamenii vor staționa după acel perete, la extensia de peron.
Acele scări vor fi utile doar pentru schimbul M1-M3. Pentru M5 schimbul se va face in continuare pe la capătul de la Spital, unde va rămâne înghesuială. Foarte putini o vor lua pe traseul ocolit de deasupra, cu toate rulantele.
Nici măcar liftul de la acel nou peron nu este adaptat schimbului de calatori, nici cu M5, nici intre M1 si M3. Un proiect foarte prost. Au vrut sa dea utilitate acelor spărturi din perete pe care le-au făcut prin 1998, însă ce a ieșit....

Xenos

Acel spațiu e foarte util, aglomerația pe peronul îngust e periculoasă. Dacă ieși din metroul la Eroilor 1 ca să mergi la M5, mai degrabă o iei pe culoarul acela e mai liber. Întrebarea e: dacă tot l-au făcut și finisat, de ce nu-i dau drumul? Inclusiv luminile sunt aprinse aiurea....de aproape un an....

sab

#2822
Deși pare gata, oficial nu s-a făcut recepția, se pare ca mai este câte ceva de făcut. De ex, se fac injecții cu rășină, pentru ca sunt infiltrații. Înțeleg ca recepția este în martie (era programata pentru decembrie, dar s-a amânat).




Eu întreb...câți calatori folosesc azi culoarul acela de deasupra stației? Ce te face sa crezi ca îl vor folosi mai mulți ca să ajungă la linia 2?
Aglomerația nu este cauzata de calatorii M5, ci de faptul ca tot mai mulți s-au întors la birou. Și cum metrourile vin la 7-8 minute pe M1/3, din cauza ca s-au luat  cu japca,  pentru a fi duse pe M5....
Pana in 1990 era aglomerație mult mai mare acolo, la peronul mic. Și nu s-a întâmplat nimic. Eu pot sa îți garantez că nu va staționa mai nimeni după perete. :).

Acel nou peron si acele scări nici nu erau prevăzute inițial in proiect. Sunt o găselniță de ultim-moment.



Powered by API/PUM imgur uploader

sab

Și ca sa va dați seama ca este o lucrare aiurea facuta, uitati-va cum sunt poziționate în final lifurile (cu verde)
Este avantajat mai ales schimbul M5 cu linia 2. In rest...
De ce or fi pus liftul la linia 2 intr-un capăt și la peronul central în capătul celalalt?




Powered by API/PUM imgur uploader

PlayStation


survola

Aici deja este făcută adaptarea pentru nevăzători.

TibiV

http://www.metrorex.ro/_read796-1

15.03.2023
Finalizarea lucrarilor de adaptare a statiei Eroilor 1, parte din Proiectul "Magistrala 5 de metrou: Sectiunea Raul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei"

Metrorex anunta ca incepand de astazi, 15.03.2023, sunt date in folosinta pentru calatori, pasajele de legatura in corespondenta directa intre statiile Eroilor 1 si Eroilor 2.

Lucrarile de adaptare a statiei Eroilor 1 fac parte din proiectul "Magistrala 5 de metrou: Sectiunea Raul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei".Pasajele deservesc cele 2 peroane ale statiei de metrou Eroilor 1, realizand o legatura intre Magistrala 1, Magistrala 3 si Magistrala 5.

Lucrarea ce se da in folosinta este alcatuita dintr-un pasaj longitudinal de cca. 7,80 m latime si lungime de aprox. 120 m, ce face legatura cu accesurile existente ale statiei Eroilor 1 si doua pasaje transversale de cca. 7,80 m latime, respectiv 5,00 m latime si 40 m lungime ce comunica cu pasajul longitudinal si realizeaza transferul calatorilor dinspre si catre statia Eroilor 2. Cele doua pasaje transversale au in componenta lor 12 escalatoare (cate 6 pentru fiecare pasaj) si 1 lift interior.

Pentru realizarea pasajelor de legatura, peronul statiei Eroilor 1 pentru directia Dristor si Preciziei a fost largit de la cca. 5 metri la aproximativ 10 metri. Pentru distributia fluxurilor de calatori de la nivelul peronului la vestibul, peronul extins dispune de un escalator si o scara fixa intr-un capat (catre Opera Nationala) si de o scara fixa si lift interior in celalalt capat (catre Spitalul Universitar de Urgenta). Prin darea in folosinta a lucrarii, statia Eroilor 1 va asigura accesul persoanelor cu deficiente locomotorii pentru utilizarea retelei de metrou pe Liniile 1, 3 si 5.

Proiectul "Magistrala 5 de metrou: Sectiunea Raul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei" este finantat din fonduri externe nerambursabile in cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014-2020 si de la bugetul de stat.
Valoare total eligibila aferenta fazei II POIM 2014-2020 este de 1.479.894.883 Lei, din care 1.257.910.650,55 Lei – finantare nerambursabila.

Proiect cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 si din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#2827
Poze de la peronul nou. Sunt 4 rânduri de scări duble care dau către pasajul de corespondenta. Acum poți sa schimbi M1 cu M3 folosind pasajul de deasupra stației si scările rulante. Daca ai nevoie de lift, din păcate trebuie sa iei 3 lifturi si sa mergi de la un capat la altul al statiei.Lucruri facute fara cap >:(


Capătul dinspre Opera, unde avem scara fixă + scară rulanta.


Capătul dinspre Spitalul Municipal. Avem lift + scară fixa






oc7avian

~2.5 ani de la deschiderea M5... O legătură extraordinar de utilă, mai ales pentru M1 <-> M3. E un punct major de schimb pentru cine merge la gară exclusiv subteran (aka are bagaje).

Dar da, din păcate accesibilizarea completă a avut parte de o neglijență majoră în proiectare.

sab

Întârzierea provine și de la faptul ca aceasta lucrare nu a fost prevazuta inițial.

TibiV

Da, practic a fost o improvizatie "din mers"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Ideea n-a fost deloc rea, păcat de partea cu lifturile.
Nu este însă pierdută orice speranță, ar putea instala încă unul la peronul central lângă scările fixe care dau către spital si așa ar rezolva problema.

Sorinus


zeckesan

@Sorinus acum 2 zile nu era gata, bănuiesc că nu este nici acum. Nici accesele de la 41, nici accesul de la Tip-Top. O să fac niște fotografii zilele următoare. Încă se mai lucrează și la Academia Militară, accesul dinspre rectoratul Universității...

oc7avian

La M5 x 41 mai durează, însă n-ar trebui mult. Grosul mai e la finisaje, din ce știu


Am testat ieri schimbul de la Eroilor. Mult mai convenabil, dar util doar celor care știu de el. Aveam în cap exact ce fac și tot am fost dezorientat de lipsa semnalizării. Venind dinspre peronul M1/M3, doar în capul scărilor rulante ai un panou cu legătura Eroilor 2 (M5). Atât

Odată ajuns în pasajul de corespondență, nimic. Bonus: semnele de direcționare către cea mai apropiată ieșire în caz de urgentă sunt puse invers și te bagă înapoi în stația Eroilor (veche), ca apoi să te trimită înapoi de unde vii. Da, ușor de reparat, însă tot o alegere neinspirată semnul semitransparent (o să fie mai clar ce zic când o să aveți nelămurirea în poze dar cum e invers? că văd săgeata în direcția corectă)

(GPS)

Evacuare înapoi pe peron + lipsă semnalizare

(GPS)

180˚ rotit vedem 2 panouri de evacuare în direcții opuse, deși există o singură ieșire apropiată (mers înainte). Din nou, niciun panou care să te ghideze spre ce peron ai treabă.

(GPS)

De pe vechile peroane trebuie să știi tu că poți traversa dincolo pe aici. În câteva luni lumea va mai învăța

Powered by API/PUM imgur uploader