Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@Cetatean nu au gresit NSS. La SF (acum multi ani) s-au gresit niste debite la niste poduri peste afluenti. Si asta a complicat un pic proiectarea din contractul actual.

Am primit o estimare ca iese DTAC la s sfarsit de mai.

cristi5

#541
Quote from: oc7avian on May 02, 2024, 10:17:45 AMDe fapt 2 lucruri vor ajuta:

Mai sunt si altele. Faptul ca nu se paraseste traseul, nu ai exproprieri, relocari utilitati, fond forestier, arheologie. Deci practic odata ce iese AC totul depinde mult mai mult de antreprenor decat de stat, si CFR are mai putine ocazii sa-si arate lipsa de capacitate administrativa.

Simplificand putin, urmatoarea intalnire cu CFR ar trebui sa fie la testarea centralizarilor electronice, unde stim ca de ex regionala Brasov s-a miscat groaznic de incet pe Sig-Sim.

Dar asa cum zic @Konter, @Cetatean e posibil ca si in aceste conditii, cu front de lucru asigurat, cu toare hartiile pe masa, cu trafic inchis, industria romaneasca sa nu aiba pur si simplu capacitate sa construiasca cu viteza necesara.

Eu zic ca aceste lucrari pe existent cu trafic inchis vor fi testul antreprenorilor CF. Vom vedea care e viteza maxima posibila la reconstructie. Teoretic ar trebui sa faca 3% pe luna. Vom vedea practic.

Arcada spre exemplu are vreo 180 km in reconstructie. Gafaie si pe Bv-Sighi si pe Oradea-Cluj. Ar trebui sa-i termine pe toti in urmatorii 3 ani (Bv-Sighi: mai au 75% cu ritm contractual de 2% pe luna)

cristi5

Am pus pe Fb analiza noastra asupra celor filmate f bine de @marinul pe Aghires-Poieni

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/pfbid02MDcbP6f5TmzaciqLbSrPmBP1JxDkT3sdLEwzj7xrTdsPhkZugFuLyaUDBEW82Yncl

Am fost foarte surprins de interesul publicului pentru postare. Oamenii sunt uluiti ca se baga atatia bani si viteza se ridica doar cu 10-15 km/h.

Poate ar trebui sa promovam mai mult stadiul de SF, ca acum e prea tarziu. Pe Coslariu-Cluj de exemplu (ca sa raman on-topic)

Cetatean

Oamenii vor sa se intoarca la tren,doar ca trenul tre' sa fie rapid,cadentat si curat. Daca la ultima tre' sa lucram toti,la primele doua tre' sa miste institutiile.

daniel_avram

Pe linia asta chiar trebuie monitorizare activa si nu trebuie tolerate nici un fel de intarzaieri. E inacceptabil sa stam cu linia inchisa ani de zile timp in care vedem progres de 1% pe luna, repet, cu linia inchisa.

cristi5

Ce m-a surprins cand s-a inchis traficul feroviar e ca in zona nu mai exista autobuze. Pe vremuri de la Huedin plecau autobuze in toate directiile, pe toate vaile posibile. Acum cei care n-au masina sunt complet dependenti de tren.

cristi5

Se aude ca se lucreaza bine pe Poieni-Aghires dupa filmarea lui @marinul . Mobilizare buna la Arcada, multe utilaje.

Xenos

Concluzia e ca presiunea publica ajuta. Da, si e real ca fiind inchis traficul, ar trebui sa se lucreze mult mai repede.
Este de asemenea clar ca pe Cluj-Huedin-Oradea exista cerere, pana la urma sunt legate 2 orase mari cu legaturi rutiere (inca) proaste.


cristi5

#548
Ce presiune? Am scris "dupa" in sensul cronologic: filmarea nu a prins noile utilaje, ele au venit dupa.

LE: mi-am amintit ca am trimis filmarea la CFR (cineva din proiect) cand a aparut acum vreo 3 saptamani... Dar nu stiu daca a contat. Oricum daca a contat nu stiu daca e presiune publica sau privata :)

Xenos

Ce mai contează, presiune să fie :D și constantă!

cristi5

#550
Un video foarte bine documentat pe Oradea-Cluj, chiar inainte de reconstructie


LE: Si sensul invers:

alexV

Quote from: cristi5 on May 09, 2024, 11:01:42 AMOamenii sunt uluiti ca se baga atatia bani si viteza se ridica doar cu 10-15 km/h.

Da, pe o zona la ultima curba din defileu asa e. Dar poate nu e cea mai buna metrica pentru intreg proiectul. As propune in schimb sa ne uitam la imbunatatirea timpului de parcurs. Anul trecut cel mai rapid tren facea 2,5 ore.

Daca am putea ajunge la 2 ore, tren cu oprire la Huedin, e de bun augur investitia. Pe sosea faci 3-4 ore intre centrele oraselor.

marinul

Da in teorie ar trebui sa fie cel mai rapid mijloc de transport din centru in centru, nici pe autostradă nu o sa ajungi mai repede. Oricum pare ca o sa fie gata linia înaintea autostrăzii, doar dacă nu intervin niste probleme majore, gen rezilieri

cristi5

#553
@alexV
O referinta buna e mersul trenurilor 1995/1996. IC936 facea 2h28min. Cum vedeti pe filmarile de mai sus, IR inainte de reconstructie mergea efectiv 2h36 min, deci linia a fost tinuta in stare buna



Timpii de parcurs dupa modernizare se pot calcula din vitezele comerciale din SF, care e pe doclic. Poate si timpul e scris acolo, nu mai stiu

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Cluj-EpiscopiaBihor/MP_CF_Cluj_Episcopia_Bihor_rev00.pdf



Distantele cu o zecimala din livretul 2023 (si timpul 2h32min). Sunt nevesare ca sa calculezi timpul din viteza comerciala... 
Se pot verifica si timpii vechi de mers cu vitezele comerciale "in situatia existenta" de mai sus.


Face cineva livretul 2026 folosind vitezele comerciale de mai sus? :) Pun din nou vitezele din SF, pentru livret :)






PS: eu cred ca pt mult public referinta e ori coridorul, ori (cel mai probabil) Occidentul, ca la autostrazi...

dan tm

@alexV ,,Anul trecut cel mai rapid tren facea 2,5 ore"

in mersul 1987-1988 Oradea-Cluj Napoca
R 32 Balt Orient Expres
Oradea 00.15-Cluj Napoca 02.45

R 36 Transilvania
Oradea 13.00-Cluj Napoca 15.08 pl 15.20 (timpi strinsi ca sa schimbe)

A 306 Tracia
Oradea 11.45-Cluj Napoca 14.08

A 314 Nord Sud Expres
Oradea 14.29-Cluj Napoca 16.56

Poate ca oamenii sint indreptatiti sa se intrebe, nu?

de contra

R 31 Balt Orient Expres
Cluj Napoca 05.49-Oradea 08.15

R 35 Transilvania
Cluj Napoca 21.09-Oradea 23.20

R 313 Nord Sud Expres
Cluj Napoca 16.14-Oradea 18.39

Tracia avea opriri intermediare deci nu se pune.


Mersul trenurilor l-am studiat
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5149-arhiva-mersul-trenurilor