Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Dar Umbrarescu de ce nu s-a inconjurat de YES-men? Si el este tot patron român si a prins si ssmd (pentru cine stie ), dar modul in care lucreaza UMB este la ani lumina de stilul Selina.

cristi5

Quote from: dojaalex on October 15, 2021, 08:51:17 PM
Lucrarile astea scoase la licitatie dupa ce s a lucrat pe ele,au o problema. Estimarea cantitatilor ramase de executat

Din cate inteleg problema este consolidarea intr-un loc anume. Acolo au fost nevoiti sa proiecteze mult peste ce au licitat si acum vor aditional.

GAC

Spete precum cea cu nea Beni nu vor deveni istorie pana nu se va schimba legea.
Asa cum ordonanta din vara incheie razboiul contestatiilor, obligand beneficiarul sa semneze contractul dupa pronuntarea CNSC si resemnand contestatarii sa se multumeasca cel mult cu costul intocmirii dosarului in caz ca au castig la Curtea de Apel (dar si aici ca sa dovedesti ca te-a costat X sa intocmesti dosarul ai nevoie de expertiza si avocati), la fel de elegant se poate transa si acest gen de speta:
Solutia este foarte simpla: in caz ca antreprenorul castigator face figuri in faza incipienta a lucrarii, nu depune la timp PT si/sau nu se mobilizeaza, atunci denuntare unilaterala din partea beneficiarului, in timp ce antreprenorul clasat pe locul 2 cu o oferta valida sa aiba un drept de preemptiune la a prelua proiectul; daca cel de pe locul 2 nu mai vrea, atunci optiunea sa o aiba cel de pe locul 3 s.a.m.d, pana se epuizeaza si ultima oferta valida. Astfel, situatia reluarii procedurii licitaiei sa aiba loc doar daca nu vor mai fi alte oferte valide (finaciar & tehnic).
Acest mecanism va genera o serie de beneficii:
1. concurenta mai mare intre antreprenori;
2. presiune mai mare pe respectarea termenelor;
3. imposibilitatea ca un antreprenor sa zadarniceasca licitaia, asa cum face Beni acum;
4. imposibilitatea de a avea o noua runda de contestatii la oferta nr. 2, intrucat termenul de depunere al contestatiei este cel aferent castigatorului initial (cei clasati pe locurile 2, 3, 4, etc trebuie sa se razboiasca in runda initiala de contestatii la CNSC).
Trebuie inteles foarte clar ca legea este cea care incurajeaza aceste atitudini ostile din partea antreprenorilor ca urmare a abilitatii limitate a celor ce scriu legi de a alinia interesele antreprenorilor cu cele ale societatii civile. Din pacate, legea asa cum este acum presupune prin absurd ca antreprenorii au cele mai bune intentii si astfel nu exista un mecanism de reconciliere rapida atunci cand apare o lebada neagra ca Beni, care incepe sa-si dea arama pe fata de indata ce castiga contractul. Astfel noi suntem condamnati la sub-dezvoltare cronica (chiar si atunci cand avem fonduri nerambursabile) pe motiv ca un nenorocit vrea sa ne arate cat e de jmecher, castigand o licitatie la pret mic, ca ulterior sa creasca pretul cu mult peste valoarea ofertei nr. 2, iar in caz ca nu-i iese manevra, sa ne arate cum ramanem fara autostrada si eventual si fara fondurile nerambursabile...
De aceea trebuie acest mecanism... ca respectivul antreprenor sa aiba certitudinea ca daca isi schimba atitudinea dupa castigarea licitatiei, sa vada cum isi pierde proiectul in timp ce alt antreprenor mai serios are o a doua sansa.
Cel mai probabil, daca ar exista o asemenea prevedere legala, antreprenori de asemenea speta nici nu ar mai participa la vreo licitatie... exact ceea ce ne si dorim.

alexV

Da, problema consolidarii suplimentare era pe vreo 800m, unde zic specialistii ca sunt multiple posibile solutii dar Trameco vrea doar ce-i mai scump, evident in afara ofertei lor initiale.

API a mai cerut rezilierea.Posibil echipa de la CNAIR si MT au incercat o solutie prin care sa scoata din contract cei 800m, sa execute Trameco restul contractului. Chiar si asa, prea mult au taraganat negocierea.

Cetatean

@cristi5
Nu cred ca o consolidare pe 800 poate ridica pretul unui contract cu 20% ,numa daca e vorba de 4-5 randuri de coloane forate si mii de mc de betoane plus tot felu de ancore,saltele etc...
Aici ma blochez eu putin. Am incercat sa urmaresc toata povestea si poate nu am inteles eu totul clar.
Ei au licitat pe niste cantitati ramase de la bechtel si au facut si reproiectare? Deci e un fidic galben? Sau de ce cer ei banii aia?
Pentru ca daca ei au gasit "problema" asta cu consolidarea,banuiesc ca ea se aplica pentru toti constructorii care au licitat sau vor licita,nu? Adica terenul e la fel pentru toti,solutiile difera mai mult sau mai putin,in functie de ce decizie ia proiectantul in urma studiilor din teren...topo,geo,laborator etc.

Daca aveau cohones,incepeau,licrau,isi vedeau de contract,faceau expertiza si spuneau,ba baieti,aici ati vrut sa ne o trageti,nu putem sa facem ce am licitat. Trebuie lucrare suplimentara,va invitam sa discutati cu firma noastra de claimuri. Ne vedem la receptie.

NGC

Alaltaieri a fost lansata licitatia [CN1035768] "Servicii de Supervizare ,,Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nuşfalău - Suplacu de Barcău, (km 66+500 - km 80+054.044)"".

Valoare estimata: 19.105.664,46 RON fara TVA

Durata contractului: "142 luni începând de la Data de Începere a Contractului şi cuprinde: 18 luni supervizarea pentru etapa de execuţie a lucrărilor şi 124 de luni supervizarea pentru perioada de garanţie a lucrărilor"

Finantare: POIM

Termen depunere oferte: 02.12.2021

NGC

#29091
Astazi punem paie pe foc pentru A3. :p

A3, Lotul STRACO, Chetani - Campia Turzii

"Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii - Relicitare"

Asta este decizia de ieri a TB.

15.10.2021

Quote
Solutia pe scurt: Respinge excepţiile prematurităţii şi inadmisibilităţii invocate de către debitor în privinţa cererii principale a reclamantului CNAIR SA . Respinge excepţiile inadmisibilităţii, prematurităţii şi lipsei de interes invocate de către pârâtul CNAIR SA cu privire la cererea principală şi reconvenţională a debitorului Straco Grup SRL. Respinge ca neîntemeiată cererea CNAIR SA de reziliere a contractului pentru nerespectarea culpabilă a obligaţiilor debitorului privitoare la realizarea lucrărilor. Admite cererea principală care a făcut obiectul dosarului conex nr. 7899/3/2021** şi capătul corespunzător al cererii reconvenţionale formulate de către debitor având ca obiect anularea înştiinţării de reziliere a nr. 92/19750/11.03.2021 şi dispune anularea acestui act. Respinge cererea debitorului care a făcut obiectul dosarului conex nr. 14235/3/2021 şi capătul corespunzător al cererii reconvenţionale ca neîntemeiate. Admite cererea CNAIR SA cu privire la constarea rezilierii de drept a contractului şi constată că a intervenit rezilierea de drept a contractului nr. 92/115828/19.02.2015 ca urmare a nerespectării obligaţiei de privind prelungirea garanţiei de bună execuţie. Cu apel în termen de 7 zile de la comunicare prin Buletinul Procedurilor de Insolvenţă. Apelul se depune la Tribunalul Bucureşti Secţia a VII-a civilă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 15.10.2021.

Meciul inca se joaca, desi sansele de a se rasturna situatia sunt virtual nule.

hefaistos

^
"ca urmare a nerespectării obligaţiei de privind prelungirea garanţiei de bună execuţie."
Adica banca a scapat cu garantia neexecutata, principalul motiv pentru care se banuieste ca au contestat rezilierea?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

pentium10

ne traduce cineva ce s-a decis mai omeneste
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ciprebbe

Adica ramane reziliat contractul...restul sunt povesti.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pentium10

Are cineva numarul dosarului de la tribunal?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures


vancouver

Ce zice @GAC mai sus, cu preluarea contractului de catre firma de pe locul 2, atunci cand in faza incipienta cel de pe locul 1 renunta, s-a aplicat efectiv la constructia Bancii Centrale Europene (EZB) din Frankfurt. Initial a castigat BARESEL cu o oferta imbatabila financiar, dar ulterior si-au dat seama (gen nea Beni) ca nu o pot face, ca e palaria prea mare. Cum aveau aceasta optiune de a renunta (in primele 6 luni dupa semnare si daca au cheltuit vreun ban pana atunci, treaba lor, papa), au apelat la ea. Si a preluat Strabag-Zublin, care erau ceva mai scumpi (dar nu cu mult) si erau pe locul 2.

Evident toata treaba asta era prevazuta in caietul de sarcini, in contract etc. Deci s-a stiut din primul moment al licitatie de aceasta posibilitate.

Din cate stiu posibilitate de a "sari" era insa strict numai pentru cel de pe locul 2. Nu si 3 si 4 si tot asa. Ca atare cel de pe 2 a fost permanent informat de stadiul discutiilor dintre beneficiar si cel de pe 1, ca, in caz ca se aplica optiunea, sa fie deja in cunostinta de cauza (de exemplu avize, planificare, etc...).

Deci cred ca e posibil sa se introduca aceasta optiune fara nici o modificare a legislatiei, ci doar o modificare in documentatia licitatiei, astfel incat lucrurile sa fie clare de la inceput. Este si un imbold pentru cel de pe 2 sa nu sara imediat cu contestatia, ca mai are o sansa oricum.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#29099
Quote from: dojaalex on October 16, 2021, 01:44:40 AM
Nu cred ca o consolidare pe 800 poate ridica pretul unui contract cu 20% ,numa daca e vorba de 4-5 randuri de coloane forate si mii de mc de betoane plus tot felu de ancore,saltele etc...

Il ridica si cu mai mult. Sau altfel spus, il ridica cat trebuie.

Inteleg ca scenariul e asa
- Trameco a sublicitat, chiar si fara acea consolidare ieseau pe minus
- acum au gasit pretextul consolidarii ca sa-si scoata parleala, adica ei zic ca consolidarea costa f mult, sa-i aduca pe profit

Noroc ca consultantul Egis nu s-a nascut ieri si nimeni din CNAIR nu are curaj sa semneze asa ceva, mai ales cand nu au sef politic

Ma tot intreb unde au invatat practicile astea, cand lucrau pt CJ Bihor?

O observatie interesanta: suma totala pe care o vor acum e peste ce a licitat Strabag.

Distrati-va cu CNAIR. O sa intrebe la ANAP, pana acum au dormit

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/autostrada-transilvania-sortita-blocajului-lucrarile-la-un-tronson-n-au-inceput-nici-dupa-10-luni-1702417

Quote
Contactați de Digi24, șefii Companiei de Drumuri spun că vor întreba și la Agenția Națională de Achiziții Publice dacă și cu cât pot suplimenta contractul, precizând că rezilierea nu este văzută decât ca ultimă soluție pentru deblocarea proiectului.