Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Mutarea utilajelor de pe Zimbor - Poarta coroborat cu înțelegerea căzută cu Marcotim înseamnă o singură chestiune: s-au renunțat la deschiderea Zimbor - Poarta in 2024.

alecu26

Quote from: Ionut on October 06, 2023, 12:00:24 AMTotuși, întreb ca un profan. Poate mă luminează vreun CFDPist. De ce mama naibii nu apară deloc dealul ăla? Nu tu drenuri, berme, nici urmă de rigolă, șanțuri ceva. Nimic.
Au auzit si ei ca totul e bine sa fie cat mai natural, fara tot felul de chestii artificiale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

california

dealul de la zimbor e ca drobul de sare din povestile lui creanga si pentru ca s-a amintit aici ca bechtel avea contract pe metri cubi excavati, cred ca si lui umb ii place sa excaveze; munca nu presupune nu stiu ce inginerie si tehnologie, dar castigul e garantat, mai ales ca metrii cubi astia nu pot fi socotiti prea exact.

reed

Poate mai trebuie licitat vreun viaduct cocoașă minune in vreo 2 ani,cine știe

Ionut

#33454
Quote from: Ionut on October 05, 2023, 01:31:14 PMÎn cazul nedorit, 2, o să auziți de la mine (sau de la altul) motivul "divorțului".

Bun, utilajele au dispărut așa că, din păcate, avem scenariul 2 și promisiunea e promisiune. Din informațiile noastre (și știți că nu dăm chestii de-astea din auzite ci din surse sigure), motivul divorțului de pe Zimbor este șantajul UMB (că nu se poate spune altfel) încercat cu Marcotim pentru a-l scoate țap ispășitor în cazul în care dealul o ia la vale. Evident, cred pentru toată lumea, nu poate fi vorba de preț pentru că nu îți muți utilajele sute de km dacă nu ai bătut palma pe preț. E ceva elementar, iar Marcotim are experiența Straco (și altele) cu țepe, așa că nu mai pune botul cu lucratul pe caiet și pe promisiuni.

Dar de data asta a fost vorba de altceva.

Acum mergem un pic mai departe cu un raționament ușor conspiraționist dar care are logică perfectă în contextul lipsei de capacitate a celor de la UMB. De ce dealul Zimbor nu este apărat? Pe alte dealuri de pe loturile Nădășelu-Poarta, UMB lucrează foarte îngrijit - drenuri, apărare cu berme și rigole/șanturi, ziduri de sprijin, tot tacâmul. Aici nu au nimic, parcă vor să lase apa să intre în el și să alunece.

Sigur, e doar o speculație. Dar dacă e doar speculație, spuneți-mi voi de ce nu îl apără. Au săpat foarte mult și nu au nici măcar un șănțuleț făcut și e toamnă. Uscată deocamdată, dar stați puțin că vine și apa. Iar pe scenariul ăsta, încercarea UMB de a-i scoate pe cei de la Marcotim țapi ispășitori are sens 100%: extensie, bani în plus poate, CNAIR o freacă iar cu decizii, și nici măcar nu e vina UMB, ci a Marcotim.

Indiferent că e conspirație sau realitate, pentru mine sunt certe două lucruri. De fapt trei:

1. Sfântul UMB folosește aceleași tactici anti-proiect văzute la alți antreprenori cu scopul de a-și acoperi diverse riscuri și, mai nou, de a-și găsi motive de întârziere și obținere extensii de timp și bani în plus. Mvai, dar ce breaking news... pentru unii, nu și pentru mine.

2. Așa cum a zis și Horațiu mai sus, adio Zimbor-Poarta în 2024. Bine, nu știu câți visau la Zimbor-Poarta în 2024 (tehnic posibil, dar contextual absolut imposibil) care are termen contractual (extins și iar extins) prin iunie 2025. Eu nu visam, ba dimpotrivă, am zis că e exclus 2024. Acum este 100% clar, 2024 e adio. Dar cu stilul ăsta (mai nou) al UMB, s-ar putea să ne tremure chiloții și pentru 2025 dacă lasă dealul ăla să alunece.

3. Mutatul utilajelor de colo-colo (vedeți demobilizarea din dealul Zimbor) intra-șantier și inter-șantiere este unul din cele mai clare semne de lipsă de capacitate a celor de la UMB ca să ducă 400 km în teren cu AC+OIL, 440 km în portofoliu (40 km = LD2+A8) din cei 760 km de A și DX cât are România semnați în acest moment.

Noapte bună, ne vedem în 2025.

PS: Dealul Zimbor la 5 octombrie 2023, fără niciun fel de apărare:


catalin_i

Vai ce au stricat frumusețe de natură acolo! Nu se putea proiecta un tunel?

StefanCelMare

#33456
Bechtel a proiectat exact ce a solicitat partenerul Român.
Adică decupaje de dealuri, ce tuneluri, alea sunt periculoase.
Despre UMB, e la fel ca la dealul cu lilieci.
Și acolo au încercat tot posibilul să evite acea soluție.
Pe undeva, nu e neapărat rău că evită.
Dacă tu ca și constructor nu ai încredere în soluția tehnică din proiect, faci ca meșterul Manole, sau abordezi realist? Are sens să bagi materiale acolo doar ca să vină la vale?
Neplăcut e că i-au prins pe Marcotim în treaba asta, cele două firme ar avea de câștigat ambele dacă ar colabora cinstit.

PS - poate dacă n-ar avea sute de km de autostradă atribuiți, ar face și nebunia cu dealul mai serios, dar să recunoaștem că resursa umană alocată ar fi complet irosită dacă după câteva luni de terasare, dealul ar veni la vale. Altfel spus, ai pierdut și timpul și nici treaba nu-i făcută.

Și ca notă de final, e chiar exagerat felul în care nu e niciun șanț acolo. E un pic și nerușinare adică, ajutăm noi dealul să plece la vale, îi dăm un brânci.

hefaistos

Dacă nici UMB-ul nu crede în stabilitatea lucrărilor proprii...
Blestemate tronsoanele astea.
Iar transferul culpei de la CNAIR ca beneficiar de rea credință către un subcontractor (Marcotim) mi se pare lipsita de logica ca să ma exprim elegant.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

StefanCelMare

Partea cu asumatul când ceva nu merge bine e oricum dificilă.
Dacă ar fi lucrat Marcotim, chiar nu e normal că asta presupune că îți asumi ceva legat de cum rezistă lucrarea aia?
Adică dacă UMB ar ataca serios, poate ar face lucrările de sprijnire deal mai bine ca Marcotim.
E ciudat să îți asumi ca UMB complet, 100%, ce lucrează Marcotim.
Și de aici, probabilitatea ca neînțelegerea să rămână fix cum e, fiind o lucrare dificilă.
Cine poate găsi procentul magic de răspundere pe care și-l asumă fiecare partener (UMB, Marcotim, CNAIR)? Nu există, și fiecare din cei 3 ar zice că el nu ar trebui să aibă nicio răspundere dacă se poate.  :-[

horatiu.cosma

Proiectul tehnic spune că dealul acela stă dacă după săpătură se vine imediat cu 5 rânduri de ziduri de sprijin, drenuri, șanțuri, pamant vegetal. Îl lași pe unul să sape și tu nu continui cu restul de consolidări. Vine dealul jos. La cine ar trebui sa fie riscul?

reed

Sunt curios de o chestie.Cum o sa fie cu garantia?O sa se receptioneze loturile astea fara viaduct si o sa inceapa sa curga garantia?

alexV

#33461
Stilul UMB: sap fara consolidarile cerute de proiect, aluneca dealul, apoi CNAIR prieten scoate din contract ce aluneca, facem liciatie separata cu castigator prestabilit, suma de bani cat sa compenseze multe alte lucrari aiurea-n plop, si dam extensie de timp.

E o "egalitate" de sanse pe piata constructorilor, te doare mintea.

Quote from: hefaistos on October 06, 2023, 11:11:14 AMDacă nici UMB-ul nu crede în stabilitatea lucrărilor proprii...
Sau speculeaza lipsurile din proiect in interesul propriu. Pana acum nu pare ca ies in minus la nicio alunecare cauzata de propriile sapaturi.

Quote from: catalin_i on October 06, 2023, 10:12:19 AMVai ce au stricat frumusețe de natură acolo! Nu se putea proiecta un tunel?
Bun venit in clubul celor care si-au pus aceasta intrebare. UMB a evitat elegant discutia, invocand diverse motive imposibil de verificat. Sa vedem daca va fi benefic companiei. Cert e ca dealul a fost defrisat si ras la propriu. Si "ieftin", ca e langa organizarea lor de santier. Cel mai la indemana profit.

Earthchild

Quote from: Ionut on October 06, 2023, 09:42:31 AMeste unul din cele mai clare semne de lipsă de capacitate a celor de la UMB ca să ducă 400 km în teren cu AC+OIL, 440 km în portofoliu (40 km = LD2+A8) din cei 760 km de A și DX cât are România semnați în acest moment.
Dacă s-au întins atât, credeam că au făcut niscaiva proiecții de capacitate, cu resurse proprii și, eventual, necesarul de subcontractări.

ncb

Intrerup discutia cu o filmare noua de la On The Road AK:
Autostrada Transilvania A3 UMB Sardu - Sanpaul Stadiu lucrari , Nadaselu - Zimbor - Poarta Salajului - 04.10.2023


archaeus

#33464
@alexV faci vreo analogie cu zona de la cimitir si Topa Mica? Adica acolo trebuiau consolidari care ar fi fost in proiect si nu le-ar fi facut ca sa faca viaduct pe bani in plus?
Din ce tin minte au forat niste piloti pe care i-a luat dealul ca pe niste bete de chibrit....