Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florinalba

#630
Noroc ca decizia e luata, ca altfel dupa parerile unora si altora ar trebui noduri doar unde le convine lor, in functie de utilitatea lor personala . Mai ales ca sursa de finanțare fiind din Fonduri Europene Nerambursabile si oportunitatea investitiei a fost deja analizata si aporbata de specialisti in domeniu mult mai avizati decat noi " parerologii" de pe forum.

Si ca sa incheiem discutia cu ciorba asta reincalzita, aici pe forum privind oportunitatea sau nu a vreunui nod, reiau postare celui mai competent ministru al transporturilor (dupa parerea mea):

"Autostrăzile noastre au nevoie de cât mai multe descărcări, pentru a deservi un număr cât mai mare de cetățeni. Astfel, creștem accesibilitatea la rețeaua primară de transport rutier și sprijinim investițiile cu noi drumuri de conexiune la infrastructura modernă, aflată în permanentă extindere."

Deci , as fi recunoscator daca acest subiect privind oportunitatea ar fi inchis si ne-am concentra pe realizarea acestor proiecte deja in derulare, fie ca ne convin unora sau nu.

florinalba

Update de la CNAIR

IN DATA DE 19.01.2022 PRESTATORUL A DEMARAT INVESTIGATIILE GEOTEHNICE - NODUL RUTIER CUGIR.
IN CURS DE REALIZARE STUDII TOPOGRAFICE.

JohannDB

      La nodurile  rutiere pe autostradă "mai dese", eu le mai văd având un avantaj, care avantaj, însă, iese în evidență mai rar..... La un oarecare accident, ce duce la blocarea completă a unui sens, cu prima ieșire (cea mai apropiată) înainte de locul evenimentului poți scoate foarte ușor traficul pe o "ocolire" (celebrele "umleitung"-uri nemțești, dar care la noi "nu prea există") până la momentul la care ajunge un utilaj pentru demontarea parapetului median sau până ridică/mută parapeții din beton, unde aceștia ar fi, ca separatori mediani pentru deviere de trafic..... Apropo de ipoteza asta: e legată de siguranță și urgență - pe la noi nu se prea știe cum se poate face un "culoar de urgență".....

   Pentru bretelele noilor noduri, aș sugera a se folosi lățimi generoase (nu  ca la Săliște......, Miercurea Sibiului,.... ș.a. ...), ca de exemplu o  badă "traficabilă"  (ce termen !!) de 4m, la care să mai fie pe o latură a bretelei, dacă nu, pe stânga și dreapta acestei  bretele, încă un spațiu hașurat, de încă cel puțin 3-4 m (dacă e pe o parte) sau de 2+2 m dacă este pe stânga și pe dreapta bretelei....... Și girațiile din capete, pentru Dumnezeu, să aibă conurile  pentru "groapa de bani" cu o rază mai mică și mai mult loc pentru raze de viraj, mărite cu 1-2 m......., plus fără borduri înalte pe lângă conul central, ca să nu agheți cu picioarele/suporții extenziilor de trailer aceste borduri, sau chiar cu primlele axe ale unui trailer S8 și să fii nevoit să te oprești minute-n șir în plină girație să ridici la maxim suspensiile pentru a trece peste aceste borduri , apoi să le cobori în poziția de marș...., să dai înainte, să dai înapoi cu cabraj maxim invers, apoi iar înainte și tot așa, ca-n idiotul giratoriu de la Jilava, la Primărie, pe DN5.
  Din birou e greu.......

florinalba

Joi, 24.02.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de "Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazi". 

Ofertantul desemnat câstigător este S.C. EXPLAN S.R.L., cu preţul de 5.509.250,26 lei fără TVA.

Durata contractului este de 17 luni de la data de începere a proiectului.

CNAIR a identificat următoarele noduri rutiere ce pot fi realizate pe rețeaua de autostrăzi din România:

Nod rutier: Pantelimon (A0 – km 48) – sectorul A0 Nord;
Nod rutier: Ungureni (A1 – km 53) – sectorul București – Pitești;
Nod rutier: Ovidiu (A2 – km 146) sectorul Fetești – Cernavodă;
Nod rutier: Dunărea (A2 – km 157) sectorul Fetești – Cernavodă;
Nod rutier: Peștera (A2 – km 181) sectorul Cernavodă – Constanța;
Nod rutier: Ciurila (A3 – km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);
Nod rutier: Romanași (A3 – km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau;
Nod rutier: Ludus (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra - Câmpia Turzii);
Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a sectiunii 2B Câmpia Turzii-Gilau);
Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău);
Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3;
Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

Prin realizarea acestui proiect se urmărește asigurarea capacității de circulație necesară și condiții corespunzătoare de circulație cu efecte negative minime la nivelul mediului și ale ocupării de terenuri.

În același timp, se vor îmbunătății condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră natională de transport inclusiv sub aspect de sigurantă rutieră. Astfel, se vor reduce emisiile poluante și costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltarea economică concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Mascarpone

Contractul pentru SF+PT nod rutier A4-DN39E Cumpana a fost reziliat.

Kitz

^^
Ce se mai știe de licitația aceasta ? Se semnează cu Explan ? Din câte știu nu au fost contestații.

florinalba


florinalba

Update de la CNAIR :
ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 6 NODURI RUTIERE PE A1 SI A3 IN ZONA DE VEST A ROMANIEI:

PANA IN DATA DE 08.03.2022 AU FOST FINALIZATE INVESTIGATIILE GEOTEHNICE PENTRU NODURILE RUTIERE CUGIR, BETHAUSEN SI SANTUHALM URMAND CA IN PERIOADA URMATOARE SA FIE REALIZATE FORAJELE PENTRU CELELALTE 3 NODURI
RUTIERE.
IN CURS DE REALIZARE STUDII TOPOGRAFICE.

florinalba

#638
S-a modificat "modificarea" la "Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru realizarea a 9 noduri rutiere pe autostrazile A1, A2 si A3

-Perioada de implementare a Proiectului este de 22 de luni, respectiv intre data 17.03.2021 si data 31.12.2022 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor."
-Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 4.479.889,71 lei.

florinalba

Oare de ce o tot întind  atata? au alunecari de teren? s-au scumpit materialele?  :lol:  :lol:  :lol: 

Kitz

Quote from: Kitz on March 28, 2022, 07:05:32 PM^^
Ce se mai știe de licitația aceasta ? Se semnează cu Explan ? Din câte știu nu au fost contestații.

Tot nimic ? A rămas în aer toată chestia asta cu nodurile ?

horatiu.cosma

Au uitat sa includă proiectul în bugetul pe 2022 și de 3 luni de când pot semna contractul se agita sa găsească o soluție.

hvm

Cum se poate sa "uite"? Oricum trebuie sa vina o rectificare bugetara la mijloc de an.... Sper sa isi aminteasca si sa nu asteptam mult ...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danpandrea

Nu știu dacă următoarele își au locul în thread-ul de "Noduri noi pe autostrăzile din România"...

La nodul A3/DNCB sunt lucrări de ceva timp și azi am văzut că vom avea un nou giratoriu, cel mai probabil din cauza depozitului care se construiește lângă. Partea bună este că se face o bretea de dreapta la giratoriul de pe DNCB.


tom_sawyer

CNAIR SA a semnat astăzi, 15.07.2022, contractul de servicii având ca obiect ,,Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi"

Vineri, 15 iulie 2022, CNAIR SA a semnat contractul de servicii având ca obiect ,,Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi" cu ofertantul declarat câștigător, respectiv S.C. EXPLAN S.R.L.

Valoarea contractului este de 5.509.250,26 lei (fără TVA).

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile – POIM 2014-2020.

Durata contractului este de 17 luni de la Data de Începere (a contractului).

Obiectul contractului este reprezentat de elaborarea Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrazile A0, A1, A1, A2, A3 și A7, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare.

Lista viitoarelor noduri rutiere este următoarea:

- Nod rutier: Pantelimon (A0 - km 48) - sectorul A0 Nord;

- Nod rutier: Ungureni (Al - km 53) - sectorul București - Pitești;

- Nod rutier: Șibot (A1 - km 327) sectorul Orăștie- Deva;

- Nod rutier: Ovidiu (A2 - km 146) sectorul Fetești - Cernavodă;

- Nod rutier: Dunărea (A2 - km 157) sectorul Fetești - Cernavodă;

- Nod rutier: Peștera (A2 - km 181) sectorul Cernavodă - Constanța;

- Nod rutier: Ciurila (A3 - km 33+000, pe secțiunea 2B Câmpia Turzii- Gilău);

- Nod rutier: Românași (A3 - km 26) sectorul Poarta Sălajului - Nușfalău;

- Nod rutier: Luduș (A3 zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra - Câmpia Turzii);

- Nod rutier: Săndulești (A3 zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău);

- Nod rutier: Crasna (A3 zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești - Suplacu de Barcău);

- Nod de descărcare pe Autostrada A7 în zona localității Dumbrava, după conexiunea Autostrăzilor A7 cu A3;

- Nod de încărcare/descărcare Adjud (Autostrada A7).

După finalizarea acestui contract se va putea stabili pentru fiecare proiect în parte valoarea și termenele necesare construcției.

CNAIR S.A.