Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

stangabriel

#1785
Quote from: pasadia on January 05, 2015, 12:34:26 PM
Lol, buna asta cu CoBra. Cine a mentionat-o prima oara? Nu-mi aduc aminte acum dar parca prin toamna s-a folosit prima oara termenul asta. Oricum, PiSi nu cred ca va prinde, nu suna la fel de "bine".


Tocmai,e bun termenul pentru ei: Domnitei in faze PiSi ii e frica de CoBra! :lol:

nirolf

Denumirea Cobra e folosită de mult timp (cred că cel puțin un an) de cei care se ocupă de proiect, pe forum a ajuns târziu.

Într-adevăr, ocolitoarea Comarnic e cea mai avansată și la nivel de avize, e "ca și făcută" cum s-a exprimat o sursă.

dr4qul4

Daca imi amintesc bine "nenea_hartia" este cel care a folosit primul cele 2 termene, aici  pe forum.  ;)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

istvan78

Si totusi, cand se va vorbi si despre Ploiesti-Comarnic? Comarnic-Brasov e cel mai lent segment al drumului dintre Bucuresti si Brasov, dar nu neparat cel mai periculos.
Tocmai din cauza ca invita (nejustificat!) la viteza, sectorul Ploiesti-Comarnic ia cele mai multe vieti, cred. Si situatia s-ar putea agrava cand acesta ramane ultimul tronson ne-autostrada dintre Bucuresti si Brasov, pentru ca soferii vor veni din ambele capete de pe autostrada si vor uita sa mai reduca viteza...

Mi se pare ca opinia publica s-a cam obisnuit sa gandeasca ca "problema Buc-Bv" e rezolvata odata cu CoBra, dar eu nu cred ca e.

pasadia

Pe bucata aia de drum tot se astepta sa apara acele separatoare mediane promise de destul timp deja...

Nu ca ar rezolva separatoarele mare lucru, dar macar s-ar evita ciocnirile frontale de genul celei produse de acel sinucigas acum cateva luni. In rest problemele de siguranta pe acea bucata sunt date de intersectiile la nivel (Baicoi, Floresti, Breaza, CF-ul 306 (parca)) si de acea ingustare temporara la o banda in Campina, pe sensul spre Brasov (incredibil cum o problema atat de marunta e lasata nerezolvata atat de mult timp)

dr4qul4

@istvan, nu-ti face griji. Odata ce se monteaza separatoarele mare parte din probleme se vor rezolva.
Iar cand va fi gata CoBra acea zona se va umple de radare! Pe acolo se poate circula in siguranta cu 110 km/h, dar sunt si bizoni care vin cu 150+.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Marius

Salut,

ma adresez voua cu urmatoarea intrebare: de ce pe autostrazile din Romania, iesirile nu sunt numerotate (Germania, Austria) sau macar marcat kilometrul (ca in Ungaria)?
Cunosc persoane care venind dinspre Deva spre Sebes, pentru Alba Iulia au coborit de pe A1 la Orastie. Un alt exemplu e cel de aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg59823;topicseen#msg59823

Fiind un topic universal valabil pentru toate autostrazile romanesti, am formulat intrebarea aici.
In cazul in care sunt offtopic, multumesc de acum moderatorului care va muta postul  :)

aeroplan

De multa vreme voiam sa pun aceeasi intrebare!!!
Am condus in Europa de Vest si in America de Nord (US & CA) si peste tot, iesirile de pe autostrada sunt numerotate!  E-adevarat, in Franta, de exemplu, numerotarea e mai putin evidenta decat in Canada - iar acolo, si sistemul e altul, muuuuuult mai simplu, cu definirea axelor Nord-Sud si Est-Vest...
Dar, revin : de ce nu se numeroteaza iesirile de pe autostrada???

sebba

Quote from: istvan78 on January 05, 2015, 05:20:56 PM
Si totusi, cand se va vorbi si despre Ploiesti-Comarnic?

ca-i va zice "PLOCON" si ei nu vorbesc de lucruri sfinte  O:-) O:-) O:-)
Sailing away! S/Y Haimana

pasadia

@Marius: banuiesc ca cel mai simplu raspuns e acela ca nu se stie exact care e numarul iesirilor ce vor fi construite.

Hai sa zicem ca doar A2 e completa. Caz in care am avea iesirea 1 la Fundulea iesirea 2 la Lehliu, 3 la Drajna, 4 la Fetesti, 5 la Cernavoda, 6 la Medgidia, 7 la Constanta, 8 Agigea. Dar ce faci daca mai construiesti  un nou nod? Ce numar ii dai acestuia? Caz in speta, nodul de la Cernica, cel care e construit si caruia probabil ii va fi dat drumul in curand. Il numerotam nodul 0? Renumerotam toate nodurile?

A1 si A3 nu stie nimeni deocamdata cate noduri vor contine. Nodul de la Iernut sau de la Turda al catelea va fi (plecand din Bucuresti?) 23? 34?
Dar cel de la Pecica de pe A1?

Mie imi pare mai corect ca nodurile sa primeasca denumirea localitatii din preajma. Asa cum sunt denumite, intr-o oarecare masura, nodurile de pe A1, Bucuresti - Pitesti. Adica nodul Ciresu, nodul Cateasca, nodul Vanatorii Mici, etc...

MNU

Sau numerotarea dupa km la care se afla iesirea... ca in Ungaria. Ma indoiesc ca vor exista vreodata doua iesiri in acelasi km de autostrada si, in plus, ai si idee despre cati km mai ai pana la iesirea ta.

isantem

Quote from: MNU on January 06, 2015, 12:43:58 AM
Sau numerotarea dupa km la care se afla iesirea... ca in Ungaria. Ma indoiesc ca vor exista vreodata doua iesiri in acelasi km de autostrada si, in plus, ai si idee despre cati km mai ai pana la iesirea ta.

Nu este nici o problema daca sunt mai multe iesiri pe km. Eu locuiesc is SUA si aici este pe mile si este cateodata cand sunt mai multe exituri pe mila. Defapt intotdeauna sunt deobicei minim doua pe directie. Sa zicem la km 59 avem 3 exituri o sa fie 59A, 59B, 59C.
Mai simplu si mai clar de atat nu se poate.
Sa numesti exituri pe localitati iar nu merge, in primul rand pentru straini va fi mult mai greu si ce ne facem in orasele mari sa nu zic de exemplu Bucuresti cum o sa denumim exiturile pe centura?
Il si vad cum explica Ion la benzinarie lui John ca sa ajunga la Brailea trebuie sa iasa la exitul Vinatorii Mici :)). In schimb daca ar fi pe nr ar fi doar take exit 59A.

sebba

asta sa fie ultima problema, sa nu priceapa strainu cum se numeste iesirea
google maps-ul se tine bine cu actualizarile iar strainu ala sa nu fie asa de ametit si sa-si ia dupa el un smartphone
si cum noi ne descurcam afara, in engleza, in alte limbi, prin semne sau alte metode asa sa se descurce si ei, John ala sa invete limba romana asa cum Ion a invatat limba engleza
sa ajungem noi acolo sa avem atatea noduri incat sa devenim triunghiul bermudelor la autostrazi si sa se piarda strainii prin ele
Sailing away! S/Y Haimana

carutasul

Bine, numerotarea nu ar fi o problema, se poate face direct pe panourile existente, in paralel cu denumirea. O fi ultima problema, dar daca e usor de facut si costa ... mai nimic, de ce nu? Pana la urma nu trebuie sa asteptam sa facem lucrurile grele intai, macar ce putem face sa facem... bine, vorba prezidentului :)

adiarc

#1799
http://www.zf.ro/eveniment/anul-rusinii-romania-va-deschide-doar-10-km-de-autostrazi-bulgarii-fac-142-km-iar-ungurii-55-km-13749563

mai vrea cineva comparatii cu bulgarii si ungurii ?...ok ...poate terminam si Tm-Lugoj 2 si Gilau-Nadaselu , dar oricum suntem penibili....

Numărul redus de kilometri deschişi circulaţiei anul trecut, dar şi estimările şi mai ,,sărace" pentru anul 2015 vin în contextul în care în anii 2012 şi 2013 niciun şantier nou de autostrăzi nu a fost deschis circulaţiei.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura