Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Paint.
Va calmati? :)

Vedeti ca avem thread de masterplan. Cine il gaseste primeste un premiu. :p

stangabriel

http://www.gandul.info/financiar/interviu-cu-ministrul-eugen-teodorovici-la-gandul-live-ce-plan-are-guvernul-ca-sa-nu-piarda-700-de-milioane-de-euro-pentru-autostrazi-12440851

"Aici este o discuţie mult mai tehnică (...) Să nu uităm că totuşi au fost ani de zile în care lucrările au fost blocate, proiectele trimise la DLAF, la DNA din cauze pe care le ştim deja cu toţii, fapt care a dus clar la o întârziere şi care a creat României un risc destul de mare de pierdere de astfel de fonduri la finalul lui 2015 (. ..) Vor fi situaţii în care proiectele se vor duce dincolo de 2015. În aceste situaţii trebuie să fie făcută o fazare, adică ce rămâne pe actualul cadru financiar, iar ce se continuă în 2016 trebuie să fie trecut pentru următorul cadru financiar ", a explicat Teodorovici.

marcelbanu

Că tot se discută aici de prețul unui kilometru de autostradă...
L-am urmărit pe Moisă Guran la TVR 1...

La noi structura autostrăzii este cam așa:
- un strat de balast compactat de 1,5 - 2 m;
- trei straturi de asfalt, adică vreo 30 cm.

La nemți:
- de 8 ori mai puțin balast;
- de 6 ori mai puțin asfalt dar
între balast și asfalt ei toarnă un strat de 26 cm beton armat.

Cimentul are un preț mult mai mic decît bitumul...

Bitumul este un produs petrolier foarte scump
și-l importăm în proporție de 90 % adică 400 mii tone...

Avem fabrici de ciment, avem turnătorii pentru oțel, fier beton...
Dar toate acestea nu produc pentru că nu se dorește
tocmai ca să importăm la greu bitum...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

dr4qul4

nu e chiar asa. fierul beton costa foarte mult. In plus, din cauza diferentelor termice (care la noi sunt mai mari, fiind mai departe de ocean)  cimentul crapa daca nu are armatura cum trebuie.

si nu cred ca la nemti stratul de asfalt are doar 5 cm peste beton... ar fi sarit imediat.


dar faza cu betonul armat este adevarata. nu stiu insa daca si alta tara foloseste asa ceva.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

delacroix

Ascultati-l pe Guran si dupa fiecare fraza puneti "?". Cautati pe net in 5 min. va lamuriti. Rezultatul 50% eroare.
Omul habar nu are de constructii.

vancouver

Este total fantezist ceea ce spune Moise Guran. Il apreciez in general pe latura economica, dar la autostrazi e varza.

In Germania autostrazile NU SE FAC AMESTECAT, BETON + ASFALT. Asta e un mit. Se fac ori de beton (cum este la noi A2 Bucuresti-Fundulea) ori numai cu asfalt.
Locuiesc in Germania, sunt inginer constructor si ma intereseaza subiectul. Straturile sunt 90% in Germania la fel ca la noi. Diferenta este data numai de seriozitatea CONTROLULUI DE CALITATE.

Nu pot sa exclud ca exista poate experimental zone asa cum descrie Moise Guran, dar in general NU SE FACE ASA CEVA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdymol

Pista aeroportului din Timisoara este realizata din beton (nu stiu cati cm), iar peste el vine 2 cm (da, doi cm) de asfalt ca si strat de uzura, care este inlocuit o data la cativa ani (+ trebuie sa ai grija in permanenta la rosturile dalelor din beton care se transmit prin acei 2 cm de asfalt).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

Acum cateva luni a fost un documentar cu autostrazile din germania. Au aratat chiar una facuta cu placa de beton si cu asfalt deasupra.

Dar aveau si terasament, strat de asfalt ca la noi si era doar un lot. Cine stie de ce-l faceau. Oricum, ieftin nu era.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Tavi

Mai trebuie spus insa ca retetele pentru compozitia ce se asterne pe, hai sa zicem 4 km de pista, difera intr-o proportie destul de mare de cele pentru o autostrada normala. Ok, nu sunt de specialitate asa ca nu sariti pe mine  :) dar trebuie sa va spun ca ani de zile am mers pe Bucuresti -Pitesti in perioada cand intre km 80 si 85 exista o pista de aterizare decolare. Bucata aia de autostrada era mereu ok, in rest se burtea, se valurea... Nu vreau sa ofensez pe nimeni. E doar putina istorie si sper sa se inteleaga corect mesajul meu respectiv ca nu ar trebui sa amestecam mere cu pere.

pasadia

Quote from: delacroix on April 11, 2014, 11:52:35 PM
Ascultati-l pe Guran si dupa fiecare fraza puneti "?". Cautati pe net in 5 min. va lamuriti. Rezultatul 50% eroare.
Omul habar nu are de constructii.

Guran chiar zice ca datele folosite de el in acea prezentare provin dintr-un raport din vara trecuta intocmit de consiliul concurentei. Adica alti "experti" constructori setati dinainte sa raporteze presei ca la noi se construieste scump. Bine ca nu au pretins si ca exista intelegeri intre constructori caci atunci chiar nu mai pricepeam rostul CNSC sau CAB.

cutter

Cu scuze lui Ionuț, știu că avem thread separat referitor la Masterplan, dar cred că acum discutăm despre mult mai mult decît un document tehnic, ci chiar despre viitorul construcției de autostrăzi în România așa că o să postez și aici:

AMPOS-T a publicat ieri pe site niște documente care reprezintă ghiduri și metodologii de realizare a Masterplan-ului (http://www.ampost.ro/pagini/master-plan-general-de-transport-la-data-de-15-04-2014), dar nici vorbă de un plan în sine.

Mai mult, au mai publicat o listă imensă de proiecte care ar putea face parte din Masterplan (http://www.ampost.ro/pagini/lista-proiectelor-care-au-fost-admise-pentru-testare-pentru-a-fi-testate-in-mpgt1397631060), dar care trebuie "testate" pentru a fi declarate sustenabile sau nu.

Lovitura de grație vine astăzi cînd premierul anunță: "lista proiectelor considerate admise pentru Master Planul de transport - e vorba de 530 de proiecte, transport rutier, feroviar, naval, aerian şi intermodal - vor fi puse în dezbatere publică şi, pe baza acestora, România va transmite mai departe către Comisia Europeană proiectele concrete, după dezbatere publică şi după toate procedurile".

Deci proiectele vor fi selectate în urma unei dezbateri publice. În traducere, pentru neinițiați, am plătit degeaba 2,5 milioane de euro către AECOM, guvernul Ponta va decide ce proiecte se vor face în 2014-2020. Mult-așteptatul Masterplan s-a transformat într-un fiasco... Este extrem de grav după mine.

pasadia


sebba

nu UE trebuie sa le dea "reject" ci noi, poporul! din pacate nu pot dezbate problema asta fara sa-i scot peri albi lui Ionut :lol:
Sailing away! S/Y Haimana