Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

tonică

  :lol:

ei pot veni cel mult cu terenul de care zice @alecu insa nu cum s-ar intelege ci fix cu cel care le apartine dupa ce-au facut proiectul pe deasupra lui. Apoi terenul ,tot al lor, de pe la noduri ( vezi nod sibiu vest ) ori parcari. Asta pot face ei fiindca in fapt asta-si doresc...restu'....


Goldmund

Planul de autostrazi pentru Moldova...

Va aduceti aminte cand Nokia parasea Germania si venea la Cluj? Toata Germania stia de Cluj, de oportunitatile de acolo, de apropierea orasului de granita de vest a tarii. Nokia a plecat, insa altii la fel de mari investesc in Cluj pentru ca au aflat de oportunitatile uriase care le ofera orasul. Mai nimeni nu stie insa de Iasi, de restul oraselor din Moldova nici nu mai vorbesc, cu exceptia Sucevei pentru austriecii lemnului...In rest?!
Ce specialisti sunt acestia care deseneaza autostrazi pe o harta si nu tin cont de o dezvoltare pe viitor  a regiunii, a Moldovei?
Doua autostrazi cu cea mai saraca regiune a continetului Europa?(cu Rep. Moldova) si doar o legatura autostrada cu Bucurestiul, capitala Romaniei?? Una cu Ucraina?? si nici una cu orasul Cluj, metropola Tranailvaniei si centrul cel mai dezvoltat al Romaniei dupa Bucuresti?
Apoi, acea autostrada cu ...Brasovul! E halucinant! Practic taie Carpatii pe lung!
Intre Suceava-Focsani si Ploiesti, da. O legatura cu capitala Rep. Moldova, da(e vorba doar de ceva simbolic, istoric si nu economic - despre asta e vorba cand vorbim de autostrazi). Parerea mea, e imperioasa legatura Moldovei cu Transilvania prin Targu Mures, apoi cu metropola Transilvaniei si...poate-poate vor veni firmele din Transilvania si (prin autostrada Turda-Sebes)Banat(cele mai multe firme din Romania) si pana la Iasi.

Archi

Quote from: Goldmund on November 12, 2013, 06:48:26 PM

Apoi, acea autostrada cu ...Brasovul! E halucinant! Practic taie Carpatii pe lung!


        Aici da-mi voie sa te contrazic, Nu neg ca pe harta autostrada e de-a lungul, dar avantajul aici este ca intre Brasov si vreo 10 km dupa Targu Secuiesc, practic este campie, costul constructiei ar fi foarte redus, apoi vin vreo 25-30 de km de munte care ar putea fi usor trecuti cu un tunel mai lung, cateva viaducte, si mai multe tuneluri mici, iar in final portiunea dintre Onesti si Bacau este de deal si nu este chiar asa de dificila, sau autostrada o poate lua spre Adjud unde valea Trotusului este suficient de larga.

dr4qul4

 :lol: asta e cea mai tare gluma. cineva nu a avut treaba si s-a pus pe desenat. putea macar si el sa faca tg mures -iasi ca tot a fost in presa mai tot timpul.

ce mi se pare cel mai tare: Autostrada Giurgiu - Bucuresti - Ploiesti ce ocoleste Bucurestiul prin Vest, desi A3 intra prin Nord-Est in Bucuresti si ar fi mai realistica legarea A3 de A2 si de acolo de planuita A0-SUD

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

radutm

Merita citita analiza celor de la Money.ro. Autorul scoate in evidenta cateva idei esentiale in disputa VP-VO:
QuoteŞmecheria care va declanşa bătaia pe autostrada Comarnic-Braşov
..........
Repetând greşeala mult-hulitului guvern Năstase, Guvernul Ponta încearcă din nou să prioritizeze un traseu marginal faţă de rutele finanţabile cu bani europeni.
...........
Problema este că în cazul unui răspuns favorabil (totuşi, îndoielnic) pentru schimbarea traseului coridorului IV de pe Sibiu-Piteşti pe Sibiu-Braşov, tot traficul de pe o autostradă publică plătită din banii contribuabilului european (inclusiv român), şi care în România începe la Nădlac, se va trezi după Braşov pe o autostradă privată, pe care nu o vei putea ocoli.
...............
Pe bună dreptate, funcţionarii Comisiei Europene se vor întreba de ca să finanţeze un proiect în avantajul unei companii concesionare private, fie ea şi una europeană.
..............
Anunţul lansat de Dan Şova, urmat de o consimţire a CE, cu siguranţă va mări interesul investitorilor pentru tronsonul privat de autostradă şi va face foarte bancabilă construirea acestuia.

http://www.money.ro/smecheria-care-va-declansa-bataie-pe-autostrada-comarnic-brasov_1255826.html
cont inchis

radutm

QuoteSCANDAL pe mutarea autostrăzii Sibiu-Piteşti pe Braşov. Dacia: "Va fi un DEZASTRU"
Dan Şova a propus ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum era stabilit. Între timp, autorităţile braşovene îşi fac planuri de investiţii, iar Uzina Dacia, care ar fi afectată de această mutare, prevesteşte un dezastru economic.

Sursa: http://www.realitatea.net/scandal-pe-proiectul-mutarii-pe-brasov-a-autostrazii-sibiu-pitesti-dacia-iese-la-atac_1314883.html#ixzz2kVeS2IfU
cont inchis

radutm

Sova o intoarce ca la Ploiesti:
QuoteMinistrul Dan Şova: "Vor fi două autostrăzi spre Sibiu"
Ministrul Şova spune că Sibiul ar putea avea autostradă şi spre Piteşti, şi spre Braşov n Autostrada Sibiu – Piteşti va face parte din Coridorul IV Paneuropean, urmând să se realizeze cu finanţare europeană n Şi Sibiu – Braşov ar urma să fie construită din fonduri europene.
Sursa: http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/ministrul-dan-350ova-vor-fi-doua-autostrazi-spre-sibiu-91788.html
cont inchis

Ionut


tonică

din interior va pot spune ca totul pare mult mai relaxant...Ceea ce se deseneaza acum nu sunt nici planuri, masterplanuri ori proiecte. Ceea ce se deseneaza sunt niste afise electorale. Liniile care par a urmari viitoare autostrazi sunt de fapt contururi trase cu tuş care prefigureaza ba un pomete, o spranceana, un ranjet larg ori vreo ocheada sprintena. Nu exista din pacate inca un birou de proiectanti ci mai degraba unul cu desenatori specialisti in publicitate.
Doar noi ne inchipuim ca linia aceea trasa in graba ar putea fi nu stiu ce coridor intre brasov si onesti sau trecerea carpatilor pe la tg-neamt. Si pt inchipuirile noastre umplem pagini intregi de dispute ori dorinte...valea oltului versus-valea prahovei, brasov-onesti versus tg neamt-sovata, ba ca pe-acolo ba ca pe dincolo, si-n realitate...

Promit sa ascult mai atent data viitoare cand mai dau nas cu desenatorii electorali si sa postez aici bancurile care se spun prin minister despre astia de pe forumuri... :p

aschiutza

Quote from: tonică on November 13, 2013, 12:53:05 PM


Promit sa ascult mai atent data viitoare cand mai dau nas cu desenatorii electorali si sa postez aici bancurile care se spun prin minister despre astia de pe forumuri... :p


chiar suntem curiosi >:(

sebba

Quote from: dr4qul4 on November 12, 2013, 10:33:38 PM
:lol: asta e cea mai tare gluma. cineva nu a avut treaba si s-a pus pe desenat. putea macar si el sa faca tg mures -iasi ca tot a fost in presa mai tot timpul.

voi inca mai credeti ce se spune/scrie in mass-media actuala si autohtona?
sau... daca tot suntem in era copy/paste...
dar hai sa jucam un joc mai bine:
gasiti diferentele si asemanarile dintre ce spun (fac??) astia acum si ce desenau unii acum aproape juma de secol

harta iptana 1969:
Sailing away! S/Y Haimana

davyl

Multumim de reminder cu harta, sebba!
Deci, inca de pe atunci existau doua autostrazi care mergeau la Sibiu.
In cautarea senzationalului, presa face uneori niste afirmatii de-a dreptul hilarante... Si cum spunea si ionut, ii dam prea multa importanta...
M-as bucura sa vad mai multe fapte si mai putine vorbe (sau desene!)...   ???


doryan93

#719
Un articol foarte detaliat despre autostrada Sibiu-Pitesti, care dupa normele de calcul ale CNADNR ar  costa 1,77 miliarde :

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/am-facut-calculul-autostrada-care-taie-muntii-scoasa-la-jumatate-de-pret-188805.html