Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Depinde foarte mult. De ex. în Polonia pentru majoritatea de tuneluri rutiere (inclusiv unele destul de scurte) se folosesc TMBuri.

rt25

#9751
Quote from: GDC on January 28, 2024, 05:20:43 PMToată discuția a pornit de la un coleg care a spus că pentru țărișoara noastră (parcă îl și vedeam pe Dragnea) important e A3 și nu cariocile TEN-T.
În loc să îl tempereze cineva și să-i explice că acele carioci chiar au un rost în economia țării și că A între Comarnic și Brașov trebuie în paralel cu "cariocile", l

Discutia a pornit de la (e un rezumat): "hai sa facem ceva punctual (giratorii, NJ etc) ca oricum nu se stie cand se va face CoBra pentru ca deja toata finantarea e consumata/alocata/rezervata pentru urmatorii X ani pentru altceva".
Timp in care iti sar toate capacele, pentru ca aceasta CoBra e sarita de la finantare de 30 de ani, fiind intotdeauna alte prioritati. Timp in care suntem trimis sa ne cautam bani privati si sa platim (taxa per km, pentru "bogatii din PH si BV" ca oricum au). Nu zice nimeni sa nu facem solidaritate cu alte regiuni, dar e cam incorect sa fi sarit de la investitie 30 de ani si apoi sa gasim justificari sa mai fim sariti inca vreo 20.

Cum zice @Calin88 mai sus, singura chestiune in care poti ceda sa spui ca e pentru binele comun al tarii e ca PiSi sa fie prioritara. E in lucru acum, asa ca hai sa facem a doua chestiune care aduce beneficii AZI pentru economia Romaniei azi (tarisoara a fost sarcastic), nu sa speram ca daca e construit altceva se va muta traficul pe acolo.

LE: iar a aparut nenea cu autostrada la Calarasi paralela cu A2 care costa miliardul pentru 3 masini, si noi stam 4h in loc de 1h.30 pe un drum de 150 km (cu 1 miliard faci cel putin tunelul care ocoleste Busteniul. Atat costa PiSi3, nu ?)

LE2: aceeasi tampenie mi se pare ca CT si TL sa plateasca taxa de pod la Cernavoda si Giurgeni.

Ambuteiaj

#9752
QuoteLE: iar a aparut nenea cu autostrada la Calarasi paralela cu A2 care costa miliardul pentru 3 masini, si noi stam 4h in loc de 1h.30 pe un drum de 150 km (cu 1 miliard faci cel putin tunelul care ocoleste Busteniul. Atat costa PiSi3, nu ?)

Nenea propune o autostrada pina la Mangalia unde e o zona turistica importanta, unde exista al doilea port comercial ca dimensiuni din tara (cu 4 dane), unde exista cel mai mare santier naval din tara și care face legătura cu Varna și Constanta A2.

In schimb, se construiește DX pina la Tirgoviste (care nu duce nicaieri) sau Turda-Dej (un fel de niciunde către nicaieri).
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

misiekwas

^da, și se construiește Alternativa Techirgol pentru asta. Deci, e rezolvat. Lasă cu trolling.

rt25

Ai A2 + Alternativa Techirghiol in licitatie.

Ai rezolvat Eforie, nu vei intarzia nici un minut fata de Maps.

Fata de CoBra unde sunt ambuteiaje oribile 50% din timp cu viteze medii de 5-6 km/h. Azi ajungi mai repede la Mangalia decat ajunge unul din Comarnic in Preadeal (±30-40km). Si pe turism ai deja autostrada la Constanta. BV care e #1 ca nr. de turisti nu e legat de nimic.
Ca economie CT e legata de autostrada...


Ambuteiaj

Deci, de la București la Varna se poate ajunge pe A2 si apoi pe "alternativa techirghiol".

Ce fraieri bulgarii ca s-au gindit sa construiască un DX Varna-Călărași! N-asa?
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

trex

#9756



Calin88

Abia astept sugestiile pentru alte autostrazi intre Bucuresti si mari porturi: Oltenita, Zimnicea, Corabia.
De ce nu si o varianta pentru Tulcea prin Urziceni-Insuratei, ca sa eviti ocolul pe la Braila?

trex

Quote from: Ambuteiaj on January 29, 2024, 09:16:16 AMIn schimb, se construiește DX pina la Tirgoviste (care nu duce nicaieri) sau Turda-Dej (un fel de niciunde către nicaieri).

Tu chiar ai idee despre ce vorbesti @Ambuteiaj ?!?? Turda-Dej este super important pentru toata zona, altfel toti cei care vor pe A3 dinspre Nord si Est au solutia doar prin interiorul Clujului si ulterior prin Turda. Asta inseamna uneori 90 minute in plus la drum.

nohablaespanol

Eu incep sa cred ca @Ambuteiaj e de fapt ceva mecanism prin care Ionut & Co. testeaza rezistenta la trolling a membrilor forumului.

gruia88

^^^ Doamne ce culori diferite ar fi daca am avea un A6 Complet ( sau macar Craiova - Lugoj ) ... un A1 Complet ...un A3 ( Bors - Tg Mures) + A8 si un A7 Complet .

Dupa aceea usor usor un A13 si restu localitatilor legate de aceste coloane vertebrale prin DX-uri .


mirceaeliade

@Ambuteiaj creeaza intentionat "abuteiaj" cu autostrazi la Mangalia

naivu

#9762
Quote from: TVlad on January 27, 2024, 06:05:13 PM... sa vedem care sint acum tronsoanele cu cele mai ridicate valori de trafic. Odata construite autostrazi acolo, traficul se va reorienta sau vor aparea noi rute congestionate catre capetele acelor autostrazi. La iteratia urmatoare, extindem autostrada pe directiile respective...
Așa am ajunge probabil sa  concentram orice dezvoltare pe câteva coridoare, iar restul Romaniei ... ultimul care pleaca sa stinga lumina! Dupa logica mea criteriile de prioritizare ar trebui sa fie:
1- Conexiunea capitalei cu Occidentul, pt ca Occidentul este optiunea noastra de integrare, care va fi rezolvata prin terminarea A1. Daca optiunea era integrarea cu Rasaritul, logic ar fi fost prioritizarea Bucuresti-Iasi-Chisinau, daca era integrarea cu Sud-Estul, aveam de ales intre Bucuresti-Giurgiu si Bucuresti-Constanta-Varna-Istanbul. In aceeasi logica de integrare intra si A3 Cluj-Oradea pt nordul Romaniei.
2- Conexiunea capitalei cu principalul port, care a fost deja rezolvata prin A2.
3- Legatura intre autostrazile din zona capitalei, care e in curs de rezolvare prin A0. Nu era obligatoriu sa fie un cerc complet, vezi M0 de langa Budapesta, dar trebuie sa conecteze intre ele toate autostrazile care vin in zona capitalei, nu e permis sa treci de pe o autostrada pe alta pe un drum de nivelul DNCB!
4- Conexiunea capitalei cu principalele provincii. Pt conexiunea cu Transilvania, A1 impreuna cu Sebes-Turda-Gilau ar asigura un minim minimorum. Pt conexiunea cu Moldova, minim minimorum ar fi Bucuresti-Pascani-Iasi. O conexiune completa a Transilvaniei ar necesita si CoBra si Craiova-Lugoj, dar nu mi se pare corect sa le prioritizam inaintea legaturii cu Iasi.
5- Conexiunea principalelor provincii intre ele. Conexiunea Tarii Romanesti cu Transilvania si Moldova e deja tratata la punctul anterior. Pt conexiunea Transilvaniei cu Moldova este necesar măcar A8montan (iar pe viitor și A13 cu A14).
6=7- asigurarea accesului la o retea de A/DX pt toate resedintele de judet. Nu zic sa fie autostrada pana in parcare la fiecare consiliu judetean, dar să nu fie nici o resedinta de judet la mai mult de 20-30km de o intrare pe un A/DX.
6=7- conexiunea cu vecinii Romaniei. Universul nu se termina la NICI UNA din granitele Romaniei! Indiferent ca ne plac sau nu cei de pe partea cealalta a granitei, un acces decent catre punctele de trecere a frontierei nu poate fi decat benefic.

LE: ajung pe VP ca turist de cel puțin 20 ori pe an și mi-ar conveni enorm să am A3 pe acolo, dar nu pot prioritiza CoBra față de A8. Oricum, în timp, vor trebui facuți toți cei >3000km de A/DX necesari!

Bachus01

@Ambuteiaj , De la Bucuresti Splai ce numar sa plece Autostrada spre Mangalia . Iar la Mangalia pe ce strada si nr sa se opreasca?

Tot insisti pe chestia fara niciun argument fezabil . Toti ne dorim autostrazi din fara blocului pana la adresa de destinatie . Logica si bunul simt ne spune ca poate o sa avem nevoie de A de la Calarasi pana in A2 daca tot o sa vina Bulgarii (in vreo 10 ani minim ) , nu sa facem o autostrada paralela cu A2 la 20-40km .

StefanCelMare

#9764
Citind multele pagini cu argumente, nu pot pricepe de ce s-au inflamat unii.
CoBra este o necesitate, puțini o neagă cu adevărat.
CoBra costă mult.
CoBra simultan construită cu PiSi și A0 ar fi greu de susținut fără sacrificarea probabil a tuturor celorlalte loturi de A construite.
Ceea ce ar duce la revolte și alegeri pierdute de factorii de decizie.
Chiar dacă este logic că A3 CoBra ar fi mai prioritar ca alte proiecte, explică tu celor din Moldova, Oltenia, că faci 3 proiecte toate axate pe București - Transilvania (PiSi, Cobra și A0 - astea sunt primele 3 priorități ale României, clar).
Nu întotdeauna logica și cifrele pot decide tot, așa că deși este frustrant, cam trebuie să acceptăm că CoBra va începe serios cel mai probabil spre/după 2030.
Eu personal mă bucur să văd 2 din 3 atacate serios (A0 și PiSi).
După decenii de amânări și pe alea.
Poate cu un pic de noroc, prin 2028-2030 se va urni și CoBra mai serios, fie și cu studii mai serioase și licitații.

PS - eu am dubii mari că RO ar putea duce simultan două proiecte de anvergura PiSi și CoBra. Până acum nu dovedim că putem duce unul. Nu e ca și cum PiSi merge brici, uns (operațional). Uneori ne place să visăm că trăim în Elveția sau Austria, dar de fapt nu (nu - atât statul nu e ăla, dar nici noi nu suntem ăia, ca seriozitate, ca bani, etc).