Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#22710
Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice spune la Art 82 alin. 2 că

"Pe autostrazi, pe drumurile expres si pe drumuri nationale deschise traficului international (E), la extremitatile partii carosabile se aplica marcaje rezonatoare pentru avertizarea conducatorilor de autovehicule la iesirea de pe partea carosabila."

Deci faptul că aplică vopsea obișnuită la extremități e o ilegalitate și deja nu mai vorbim de o "derogare", ci de o linie roșie încălcată, că marcajul ăla rezonator e super important pe autostrăzi, în caz că ațipește cineva la volan (și șansele sunt bune din cauza monotoniei de pe autostradă). Ca să se deschidă autostrada în condițiile astea trebuie să își asume această ilegalitate constructorul, inginerul, CNAIR, comisia de recepție, auditorul de siguranță a circulației, poliția. Aș fi chiar curios dacă chiar nimeni din lanțul ăsta nu are cohones să spună politicului că anumite chestiuni chiar trebuie făcute așa cum zice legea.

L.E. Mi se părea ciudat zilele trecute faptul că trag tare peste tot, mai puțin la marcaje unde executaseră doar cele cu vopsea simplă, linia întreruptă de pe mijloc. Probabil au fost niște discuții mai aprinse în jurul garanției pe care nu o mai oferea Giroda pentru rezonatoare fiindcă nu erau condiții meteo propice pentru punerea în operă. Într-o săptămână practic trasaseră doar vreo 10% din marcaje și dintr-o dată a început să curgă vopseaua și pe laterale. E doar o presupunere, dar cred că asta a fost improvizația pe care au găsit-o pentru a merge înainte cu marcajele și a veni (probabil la primăvară) și cu rezonatoarele. Doar că din nou, e ilegal și e o linie roșie încălcată.

L.E.2. Or fi primit derogare și pe anti-orbire?

ingWTG

  Foarte "bun" materialul pentru umpluturi la Radesti. NU se face asa ceva , sa bagi umpluturi cu pamant vegetal.

vancouver

Quote from: Stefan01 on November 26, 2020, 10:56:44 AM
Cum se comportă același tip de beton (și aceeași cantitate) în condiții de temperaturi scăzute (de care avem parte acum) față de temperaturi normale de turnare ?

Intarirea betonului este o reactie exoterma. Adica procesul de intarire in sine produce caldura. In prima zi dupa turnare un perete va fi cald (daca este decofrat sa zicem dupa 20 de ore de la turnare si pui mana pe el). Asta inseamna ca se poate turna beton in conditii normale, fara masuri speciale, pana la -5°C. Ulterior trebuie asigurat ca nu scade sub acesti -5°C in primele zile, de ex. acoperit bine cu prelate, paturi de santier etc.. sau incalzit activ cu tunuri de aer cald.

Cata vreme se respecta ce am descris mai sus, intarirea este doar usor intarziata de temperaturile scazute. In sine un lucru bun pentru beton, riscul sa crape la suprafata (microfisuri in zona acoperirii de beton) scade. Vara, pentru a preveni aceasta microfisurare, trebuie udat si acoperit cu folie, sa nu-l bata soarele direct. Iarna nu trebuie facut nimic, cata vreme afara sunt peste -5°C.

In loc sa ajunga la 92-93% capacitate in 48 de ore poate ca o sa fie la 88-85%. La 7 zile in loc sa fie la 95% va fi poate doar la 93%. Deci diferentele sunt nesemnificative. Oricum orice rezultat din calcul se inmulteste cu 1,1 sau 1,2 - diversi indici de siguranta (la o centrala nucleara cu 1,6, la un spital cu 1,4, la o anexa gospodareasca cu 0,8... valorile sunt acum inventate de mine, fiecare tara are normele sale concrete - ideea e ca nimeni nu se bazeaza numai strict pe ce iese din calcul, ci in practica totul se dimensioneaza cu anumite rezerve).

Asadar cand betonul a ajuns la 90% in realitate poate linistit sa duca deja toate incarcarile, inclusiv din trafic. Cum noi discutam aici doar de pus niste grinzi, fara predale, fara suprabetonare, fara asfalt, fara trafic, fara zapada sau mai stiu eu ce, oricum grinzile astea nu fac decat poate 50% din incarcarea finala.

Practic la orice structura VERTICALA dupa 2 zile poti sa lucrezi mai departe, sa o decofrezi si sa pui ce trebuie in sus pe ea. Doar la structuri orizontale mai e nevoie cateva zile de sustineri provizorii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexV

Quote from: horatiu.cosma on November 26, 2020, 12:08:03 PM
Deci faptul că aplică vopsea obișnuită la extremități e o ilegalitate [...] trebuie să își asume această ilegalitate constructorul, inginerul, CNAIR, comisia de recepție, auditorul de siguranță a circulației, poliția.

Din ce vedem actualele marcaje nu sunt cele definitive. Cel rezonator are mai multe caracteristici, pe langa faptul ca e obligatoriu si face traficul mai sigur, acesta are si un cost ridicat si cel mai important, conditii stricte de aplicate: temperatura si umiditate. N-am vrea sa se desprinda aleatoriu bilele din bicompozit sau placutele din termoplast care alcatuiesc marcajul final.

Situatia asta in care toamna tarziu e aplicata doar o vopsea, si urmatoarea primavara vor fi aplicate cele rezonatoare, cred ca ai vazut-o si tu pe DN1 Cluj Napoca spre Oradea. Si a fost parca si la TS pe A10 lot 3, in povestea aia cu "aluneca ca-n baie, deci raschetati si faceti iar asfalt"

In final, e aceeasi poveste, mai bine deschidem acum cu un marcaj cu viata scurta, decat sa asteptam pana la primavara pentru varianta finala si perfecta.

ciprebbe

Deschiderea in regim de DN cu 2 benzi pe sens si separator median se poate face cu marcajul simplu si fara antiorbire si fara gard.
Cred ca spre asta ne indreptam si eu personal salut o astfel de deschidere in momentul in care noul drum devine superior si mai "safe" actualului drum. Totul e sa fie si semnalizat vertical corespunzator pt DN ( niste saci negrii se vor gasi sa acopere limitele de 130 si nistre indicatoare pe fond galben).
"Placa politica" probabil va fi de genul: NU e gata autostrada dar am gasit intelegere la constructor si am reusit sa deschidem circulatiei acum .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Da, cu limitare de viteză și indicatoare de DN e perfect, să fie clar că lipsesc anumite elemente de autostradă. AlexV, la TS s-a frezat atunci exact între marcajele laterale rezonatoare sa nu le strice. Încă nu am văzut autostradă deschisă la noi (chiar și inaugurări toamna târziu) fără marcaje conforme. Noi am tot zis că nu e cazul să cădem în extrema aialaltă cu recepția completă, cu ultima floricică din spațiile de servicii și ultima rigolă din afara corpului drumului finalizate. Însă strict partea de autostradă e sfântă (asfalt, marcaje, indicatoare, parapete). Fiindcă toate elementele au o gândire în spate care ia în calcul comportamente și psihologii umane la volan și orice "derogare" pe zona asta se poate traduce în vieți pierdute.

TibiV

La nodul Sebes, deocamdata nici macar nu se gandesc sa continue instalarea grinzilor pe urmatoarea deschidere...
De ce?
Simplu, lipsesc doi pasi:
1.

2.


Abia cand vedem aceste doua miscari ne putem astepta la instalarea unor noi grinzi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


AlinC

ST1, giratoriul din centura ocolitoare de la Alba Iulia Sud:


RaduC

Breteaua de descărcare, au găsit soluția mizeriei de pe margine:
Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i jegul si rahatul făcut grămadă!

florinalba

#22720
Pe imagini se vede ca si Unimatul s-a "Intepat" in autostrada ( ca sa citez un contemporan).
Intrarea in giratoriu dinspre Teius pare ca da in coltul gardului de sarma? sau doar iluzie optica?

ddfab

^^da ... trag o plasa verde :gaah:. doar ca se vede peste plasa si poti sa :puke:... jenant... poate ar trebui trimisa , din nou, la presa, declaratia lui Cecan, cand se lauda ca in 2-3 saptamani sorteaza totul...

SILVIUFG

Pai verdele te duce cu gandul la ecologie nu?  :badday: Sa speram ca vom avea si zapada iarna aceasta si pe muntii aia se va putea schia.

Multumim Alin pentru filmari !!  :cheers:

carutasul

întrebare pentru cei din zonă, că eu nu am mai fost demult și oricum nu știu drumurile: pe centura actuală este un giratoriu (unde e și o barieră CF). Varianta asta ar fi mai interesantă pentru cineva care vine de pe autostradă în oraș, în sensul că intră pe la nodul Sud și apoi pe centură ? (evident, dacă nu are treabă chiar în sudul orașului)