Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Problema cu aceste canale/râulețe ale ANIF-ului/Apelor Române e una generală. Majoritatea constructorilor se plâng de faptul că dacă ar fi să asigure o continuitate a debitului în afara proiectului lor, ar trebui să decolmateze kilometri de astfel de canale.

Dar în cazul de față e clar că avem de-a face cu un proiectant care a dorit doar să își obțină avizul și nimic mai mult, zero mândrie de proiectant sau dorință de a face ceva funcțional. Chiar și Porr, când a văzut că acel canal pe care îl au în proiect se termină într-un "baraj" ar fi putut închide ochii și ar mai fi decolmatat încă 200 de metri până la lacul Stejăriș.

voicul

@NGC Intradevar, nu ar fi surprinzator.

Sa speram ca macar lotul de autostrada e bine facut (dupa micile remedieri) si va tine. In rest, PORR, firma mare ... probleme, probleme, probleme.

esendy

chiar nu vad  de ce sa fi decolmatat PORR !!!

sa isi mai faca treaba si apele romane..... de reglemntari si bete in roate sunt satul!!!!

daca tot era acolo porr era asa de greu sa li se plateasca decolmatarea pana in lac? de ce sa faca pe gratis? contract cu valoare mica/incredintare directa/problema rezolvata............... dar cineva trebuie sa gandeasca si sa munceasca si sa ii intereseze.

E vina autoritatilor!

Cristi N

Sa ne aducem aminte cearta pe care au avut-o Apele Romane cu cei de la Hidroelectrica pentru gunoaiele de pe lacul Bicaz. Pana nu i-au facut de cacao tot ei erau cu gura mare si amenintau cu amenzi.

ciprebbe

Quote from: vancouver on July 18, 2018, 01:10:44 PM
Quote from: dan_c on July 17, 2018, 09:39:48 PM
Quote from: tom on July 17, 2018, 03:13:58 PM
Nu vreau sa stric ziua, dar se pare ca in unele locuri nu au iesit bine testele pe ST3,(...)
locurile alea in care nu au iesit bine testele s-ar putea sa fie vreo 3 - 5 km de frezat din totalul de 12.5 km, asta ar insemna un decalaj de cel putin o luna pana la doua luni pentru (...)

Daca testarea "manuala" a iesit prost, rezulta ca intr-adevar TS trebuie sa reasfalteze. Nu mai exista urma de indoiala, ca poate vreun aparat sofisticat nu a fost bine calibrat, etc. Iar reprezentantii constructorului au fost de fata la tesare. Daca-si incordeaza muschii, TS reface stratul de uzura pe 3 km in 3-4 zile, incl. marcaje. Nici vorba de 2 luni. Numai sa vrea.

Eu zic sa nu ne luam dupa vorbe si zvonuri. Testarea a facut-o Cestrin aka Ionita, cel care ne aburea ca #nuegata. Daca e ok ghici cine isi ia barda in oo? Nu mai bine propaga pe mai departe ideea ca e cu probleme ca sa se scoata?
Avem 8 luni de cand se putea circula pe A10, lot 3 cel putin, in deplina siguranta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nrb

8 luni!! ce e în comparație cu 100 de ani?? cu ST3 și ST4 o să ne lăudăm la centenar... ce autostradă peste munți, ce intrare în spațiul Schengen, ce moneda euro... vopsea multă, asta ne dau.
Astea erau obiective care contau pentru noi!

alexV

@rocklee, filmuletul ce l-ai postat e lotul 4 PORR Recunosc zona cand apar cadre largi, se vede in fundal unde a tronat acel stalp electric imens, nerelocat cu anii. pe filmare vezi 2 stalpi alb/rosu ce incadreaza autostrada.

depre inundatie, in 15 ani de cand fac drumu asta des, nu am vazut ape acolo. cred ca cutter a identificat problema corect, in amonte de lac. problema nu e la lac, care are prevazuta scurgere. inundatia e inainte ca apele sa ajunga la stejeris.

LE: rocklee, cred ca ce e filmat e ultima surpare a lui Porr, cea din toamna. evident e reparat.

pbh

Da, este lotul 4, zona unde s-a surpayt taluzul acum 2 luni. Rocklee a postat filmuletul asa cum a fost el pus pe net cu explicatiile originale.

ciprebbe

Nu aia a fost ultima surpare :). Ultima era mai spre Dumbrava pe celalalt sens si mult in afara corpului autostrazii(rezolvata si asta de ceva timp).
Oricum cu ploile astea se pare ca dealurile stau la locul lor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

Quote from: horatiu.cosma on July 19, 2018, 09:41:33 AM
Chiar și Porr, când a văzut că acel canal pe care îl au în proiect se termină într-un "baraj" ar fi putut închide ochii și ar mai fi decolmatat încă 200 de metri până la lacul Stejăriș.

Dar oare chiar putea? Cu ce drept intra acolo in teren sa faca orice? In baza carui act? Nu e suprafata expropriata si alocata proiectului de autostrada, e obiectiv ce apartine probabil Apelor Romane, acolo nu poti interveni dupa ureche, nici daca e o "simpla" decolmatare...

perfidus

Posibil sa nu fi avut dreptul asta de a decolmata, fara un contract prealabil sau un acord cu Apele Romane. Asa ar fi normal. Dar proiectantul ar fi trebuit sa avertizeze beneficiarul ca ceva nu va fi OK la precipitatii mari daca la limita de proiect apare un baraj natural/o colmatare. Mai grav este daca nu au anticipat deloc ce se va intampla. 
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

RaduC

Cu respect, de dat din gura e ușor. Nici unul din noi nu s-a prins de aceasta situație când ne-am uitat pe filmări. Ca trebuia, ca se gândea, ca etc. e ușor de zis aici.
Din păcate problema e alta. Autostrada a schimbat destinația terenului și implicit construcția a scurtat timpul de concentrare a apelor pluviale. În lipsa unei legislații are care sa oblige păstrarea parametrilor de atenuare a scurgerilor pluviale (pentru orice schimbare a naturii bazinului hidrografic pentru orice curs de apa) la valorile de dinainte de construire vom vedea inundații. În orașe, la sate, pe drumuri, la munte unde se taie pădurile, etc.

elphax

s-a uscat !
nici urma de problema de planeitate sau rugozitate pe DN fata de autostrada

trafic bara la bara



Powered by API/PUM imgur uploader

AlexC

Trec pe langa Stejariș saptamanal de prin 2006. Am prins putine perioade ploioase cand apa se apropia periculos de nivelul asfaltului spre partea autostrazii. Adevarul este ca a plouat foarte mult in ultima perioada in aceasta zona a tarii. O solutie ar pute fii saparea si amenajarea unui micro lac de acumulare in aceasta zona. Cred ca zona inundata este sub nivelul lacului Stejariș.


Schumy

#11759
Pot sa va asigur ca in 2015 intreaga vale a fost decolmatata si cursul ei rectificat de catre PORR in timpul lucrarilor la autostrada. Intreaga zona e una mlastinoasa, de ambele parti ale DNului si stufarisul a crescut si nu se mai observa lucrarile de atunci, cu exceptia zonei in care albia a fost betonata.
Cel mai ok ar fi sa va uitati in acest link la cum arata locul inainte de  construirea autostrazii: harta . Locul pe care l-am ales nu este deloc intamplator si aici se poate vedea ca pe partea de est a drumului national este o zona mlastinoasa in care se strange apa de pe toti versanti dinspre est. Respectiva mlastina comunica cu valea ce este la vest de drumul national doar prin podetul care se observa in imaginile de pe Street View. Daca respectivul podet este colmatat si/sau volumul de apa strans de pe versanti a fost unul extrem de mare apa a trecut pur si simplu peste sosea ca peste un dig.
Ploaia de marti seara a adus un volum foarte mare de precipitatii si un torent a blocat cu aluviuni DN75 la intrarea in Buru, la aproximativ 10km de locul acestei inundatii. Este destul de clar ca volumul de precipitatii care a ajuns si in apropiere de Stejeris a fost unul la fel de mare si, din pacate, pentru astfel de conditii meteo zona nu a fost niciodata pregatita din punct de vedere hidrologic. Respectivele dealuri erau folosite in trecut de armata pentru exercitii militare si nu s-a indiguit zona precum dincolo de viaductul de pe A10. Daca va uitati pe imaginile satelitare o sa observati Tau Badenilor la aproximativ 400m de viaduct (nu se observa de pe DN). Respectiva indiguire a fost creata tocmai cu scopul de a proteja valea de inundatiile care se pot crea de la torentii de pe versanti.