Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Quote@klax187
Ramanem la mana bombardierilor?

Cine sunt "bombardierii":
Quote@pasadia
avocati si magistrati romani, degraba apasatori pe pedala de acceleratie, au dat dreptate vitezonamilor[...]procesele verbale de constatare si amenda subsecventa au fost anulate pe banda rulanta

Cipi

Si totusi, nu am depasit impasul legislativ? Nu de alta, dar din 6 in 6 luni tot apare in discutie in presa faimosul proiect de impanzire a unor sosele cu radare. Nici nu inchisesem bine forumul si am gasit inca o "reactivare" a subiectului generata, ce-i drept, de o contestatie (deci de o noua amanare a unui sistem promis de nici eu nu mai stiu cati ani):

QuoteContractul CNAIR de peste 100 de milioane lei pentru sistemul modern cu radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru polei pe Autostrăzile A1 București-Pitești, A 2 București-Constanța, A 3 București -Ploiești și DN 1 București-Ploiești este contestat la CNSC. Firma Intetra din Turcia a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) după ce CNAIR i-a descalificat oferta considerând-o inacceptabilă.

Economedia

JohnDoe

Sunt pro camere fixe asa cum sunt in Franta: pe autostrazi in locuri periculoase si in orase in zone cu atentie scoli si asa mai departe.

La noi, nu punem camere pe DN chiar daca trece prin sat, daca nu avem autostrada ca traseu alternativ.
In rest, liber la camere fixe.
Vin alegerile parlamentare, va dam scoli, va dam spitale.

danutzu_1069

Am senzatia ca se face confuzie intre: aparatele radar fixe, camerele de trafic (care deja sunt amplasate si doar ajuta la supravegherea traficului) si camerele pentru rovinieta (care doar pentru asta sunt)....
Inainte de toate, pentru a masura viteza de deplasare (in mod oficial si de necontestat in instanta) aparatul trebuie sa fie omologat, metrologizat, si tot ce tine de treaba asta.
1. aparatele radar fixe, care au functionat pe DN1 (si prin alte locuri) si pe care le stiti bine, sub forma de cutie, si care apartineau politiei, alea intruneau toate cele spuse mai sus. Ca a urmat smecheria cu aparatele radar ale primariilor, etc... de astea nu discut... Tehnic, in cutie este un dispozitiv radar care masoara precis viteza iar daca de se depaseste, se face poza, sau se extrage din filmare. dispozitivul radar trebuie sa fie omologat si verificat metrologic, iar aparatul video sau foto la fel, trebuie sa fie omologat (dpv juridic)

2. pentru ca o camera video (precum cele de supraveghere trafic sau de rovinieta), sau un ansamblu de camere, sa poata fi folosita pentru masurarea vitezei, mai trebuie si senzori, care daca nu sunt de tip radar, nu stiu ce precizie pot sa aiba...
Toate dispozitivele astea care se vor, trebuie sa fie omologate si metrologizate (omologare de tip, verificare metrologica). toate astea costa, si nu putin, si este de durata...

Nu e asa simplu, pui camera, pui senzoru' si gata, dau amenzi...

Repet, o camera simpla, nu poate sa masoare viteza cu precizie (si aici fac referire si la un eventual soft de prelucrare).

Senzatia mea este ca vreo firma vrea contractul si periodic... "rostogoleste" in presa "camere pentru viteza"... precum aia cu "tunelurile pentru ursi"

pasadia

Pai orice echipament ai monta acum (firma privata, UAT sau Politia Romana) e inutil cat timp nu poti da amenzi pe baza lui. Indiferent de calitatea echipamentului. Pentru ca legea e scrisa asa cum e scrisa si interpretata asa cum vor unii. Deci nu pricep despre ce confuzie vorbesti tu.