Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 33 Guests are viewing this topic.

TEO73H11

Lucrarile ar fi trebuit sa fie incredintate direct sau facute de CNADNR,in toata lumea exista starea de urgenta.Nu inteleg ce se asteapta,poate un nou maxi incident.Speram de nu ,dar cine de speranta traieste disperat moare!!?

ciprebbe

Suntem in plin fenomen de inghet-dezghet. Un pic de rabdare sa vedem unde mai bubuie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mhCoder

QuoteCNADNR SA, prin specialistii din cadrul companiei, va monitoriza cu strictete activitatile Proiectantului in elaborarea Studiului de Fezabilitate, astfel incat la finalizarea studiului sa se defineasca un Proiect robust, temeinic analizat si pregatit din punct tehnic, juridic, financiar, social, economic, respectand toate cerintele de mediu, etc

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20767889-care-sunt-noile-planuri-pentru-autostrada-sibiu-pitesti-marile-riscuri-dupa-ministrul-decis-pastreze-actualul-contract-pentru-studiul-fezabilitate-criticat-dur-consultantul-bruxelles-ului.htm

zumpy

" In raspunsul transmis de autoritatile de la drumuri se precizeaza ca, in ciuda conditiilor actuale, contractul nu va fi suplimentat cu alte fonduri, proiectantul va trebui sa-si indeplineasca toate sarcinile din contract, iar noul termen de finalizare pentru intreg contractul - pe toate cele cinci sectiuni - este decembrie 2016.
"
Prin prelungirea termenului, implicit s-au acceptat fonduri suplimentare (fiecare zi de intarziere pentru acest proiect are un cost de oportunitate)

Se pare ca s-a renuntat si la idea de a finaliza cu prioritate SF si proiectare pe capete, ca apoi sa se treaca la contractarea lucrarilor pt capete.

Io

Intrebare de neofit: pentru Pisi nu se pot folosi parti din studiul IPTANA aprobat (adica si insusit) de Guvern in 2008? Cel putin pentru partile de la capete se vor fi modificat titluri de proprietate, ceva infrastructura de transport energie/apa dar relieful nu s-a schimbat in 8 ani. Si nici geologia :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.


adiarc

Consider ca nu mai trebuie sa punem botu la treaba asta cu termenele si cei care le tot avansează sa n-o mai faca,pt ca devin deja de-a dreptul ridicoli.....

Cum poate avansa cineva un termen cand nu avem absolut nimic pt acel proiect ,in cazul de fata SB-Pitești ?
- nu avem SF ( deci nu știm traseu,opere de arta sau dimensiunea lor,etc ),nu avem aviz de mediu,Ac,expropieri,arheologie,nimic.......

PS - din toate termenele înaintate pana acum ,singurul cat de cat realist este al lui Cutter cu 2023....restul e apa de ploaie,iar cei care le avansează fabulează .....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

#26902
Noutati de la conf de presa a CNADNR:

-vor suplimenta actualul SF PiSi cu alte lucrari necesare;
-CNADNR vrea sa isi faca "divizie" de proiectare pt PiSi ( si nu numai) apoi sa liciteze separat pe 5 loturi.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20770347-video-crapaturile-tronsonul-demolat-din-autostrada-orastie-sibiu-extins-inca-300-metri-pana-1-martie-compania-autostrazi-vrea-liciteze-lucrarile-reparatii.htm

Eu sincer nu am incredere intr-o astfel de structura bugetara si eficienta.

horatiu.cosma

Am urmarit si eu pe sarite inregistrarea discutiei dintre jurnalisti si domnul Homor. Pe langa ce a spun @nicolaem, as mai adauga:

- la intrebarea jurnalistilor: s-a inaintat ca termen de finalizare a SF-ului pentru sectiunile de capete septembrie 2016. Cum veti putea finaliza tot SF-ul pana in decembrie, daca inafara de sectiunile de margine, mai sunt inca 3 sectiuni centrale mai lungi si mult mai dificile? Raspuns: noi "speram" ca pana la finalul lui 2016 sa finalizam. Un raspuns cam defensiv, scurt, neargumentat. Daca vor sa iasa un SF serios, probabil ca nu va fi gata in 2016.
-dupa aprobarea SF-ului, se va face un an proiectarea, din surse proprii(nou infiintatul departament de proiectare), sau cu ajutorul proiectantilor de pe piata. Din nou, un an pare cam putin. Vor sa faca concomitent(maxim 2 loturi odata), cum e gata proiectarea pe un lot, pac se liciteaza pentru constructie. In cazul asta, CNADNR, ar fi frumos sa incepeti cu proiectarea loturilor grele, fiindca alea oricum o sa dureze mai mult la executie, si atunci sa inceapa executia mai repede.

-Pentru Cunta-Saliste, la finalul lui februarie o sa avem caietul de sarcini pentru constructia zonei demolate + inca 300 de metri unde au aparut fisuri + tot sistemul de scurgere a apei. In paralel, se va face o expertiza pentru restul lotului.

-Pentru Lugoj-Deva 2, azi s-a discutat despre PT-ul sectiunii E2(tunelele). Intre tunelul 2 si 3, se pare ca va fi un debleu cu zid de sprijin.

GDPR

#26904
Idee pentru portiunea dintre tunelele 2 si 3: http://www.themarkeworld.com/japan-photos/open-tunnel/

Proiectarea diferitelor loturi s-ar putea face in paralel, mai ales ca Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges (?) au relief "clasic".

zumpy

Quote from: zumpy on January 28, 2016, 03:10:53 PM
Nu exista resurse interne (CNADNR) care ar putea "umple" golul de proiectare permis firmei care a castigat realizarea SF?
Baietii aia au capacitatea sa evalueze un SF dar nu au posibilitatea sa se puna la masa de proiectare?

Eu ma bucur pentru aceasta 'internalizare' a unor operatiuni, cu scopul de a grabi ritmul de proiectare si executie. La cat de mare e master planul cu siguranta se va gasi de treaba pentru acest departament intern pentru urmatorii 10 ani. Sper sa fie seriosi si responsabili.

N-ar fi rau ca si cei 200+300m demolati sa fie expertizati & reparati cat mai rapid, tot inhouse, iar apoi, dupa deschiderea circulatiei (pana la urma asta e prioritatea) sa se duca prin tribunale (chiar si 10 ani) cu italienii sa-si 'deconteze' costurile de reparatie, penalizari, etc

AdrianB1

Nu trebuie neaparat inceput cu loturile grele pentru ca durata mare a lucrarilor nu e data atat de complexitate, cat de birocratie (avize, aprobari, exproprieri etc), de slaba mobilizare a constructorilor (avem cele mai lungi termene vazute vreodata, de ce s-ar grabi?) si de cadenta platilor. Sunt o multime de exemple de lucrari de toate genurile planificate bine si facute extrem de rapid, la noi se lalaie la infinit cu 5 muncitori si 3 bascule.
Sunt 130 km sparti in 5 loturi, din care 40 km de camp (Pitesti-Curtea de Arges), daca s-ar lucra serios si in paralel in toate punctele cu timpi tehnologici lungi (tuneluri, poduri, viaducte) s-ar putea face intr-un an toata autostrada, dar la noi planificarea lucrarilor nu depaseste de nivelul "e iunie, poate la toamna terminam, daca nu atunci la primavara continuam".

horatiu.cosma

Sa le dea loturile grele la TS, UMB, PORR. In teoria, la momentul semnarii contractelor pe FIDIC Rosu ar trebui sa avem exproprieri, acord de mediu si ar urma in scurt timp AC-ul. Eu zic ca nu o sa fie o mobilizare slaba in aceste conditii. Si nu as crede ca orice lot poate fi finalizat la fel de repede daca toata birocratia ar fi finalizata. UMB a terminat TL 1 in 12 luni. Pe Gilau-Nadasel chiar si cu padurea rezolvata, nu cred ca ar fi putut sa termine in 12 luni.

rocklee

#26908
am   o  propunere...as dori o colaborare cu cineva  care ar fi disponibil pentru un reportaj mai amplu pe lotul 2 lugoj deva sa-l lom putin la puricat ... >:(

dorum

#26909
mai asteptati putin... API stie de ce!!! :)
acu' o coacem... oficial!