Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Este totusi un pod peste cel mai mare rau interior. 80 viteza de proiectare nu e putin. Oricum si pe autostrazi exista restrictii si de 100 pe astfel de poduri.
Podul sigur va fi drept, viteza de proeictare va influenta rampele, care pot fi reconstruite in cazul in care ajunge un DX pe acolo.
 Sunt curios daca la Slatina va fi restrictie de 90 sau 100 peste Olt.
Mai interesant ar fi daca il fac la 2 sau la 4 benzi si daca are separator median.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Podul de la Cosmești: o istorie tumultuoasă

Între anii 1868-1870, odată cu debutul transporturilor pe calea ferată, a fost ridicat pentru prima dată un pod cu dublu rol: pentru a asigura accesul autovehiculelor, dar şi pentru traficul feroviar, precizează Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași. El a rămas intact doar până la inundaţiile din 1871, când calea ferată a fost scoasă din funcţiune şi abia în toamna anului 1872 circulația trenurilor a putut fi reluată.

În anul 1882, inginerul Anghel Saligny, care avea atunci doar 28 de ani, realizează proiectul unui nou pod, a cărei construcţie s-a realizat între anii 1885-1888. Acest pod a fost conceput şi construit etajat (pentru trafic rutier la bază şi pentru trafic feroviar deasupra, pe structură) şi avea o lungime de 430 m. Podul a fost folosit până în vara anului 1917, când a fost aruncat în aer de Armata Română, pentru a împiedica trecerea trupelor germane peste râul Siret.

După terminarea războiului, în anii 1918-1919, pe pilonii şi structura primului pod, s-a construit cel de-al treilea pod, provizoriu, cu un singur nivel, atât pentru calea ferată, cât şi pentru cea rutieră, care a funcţionat până în 1924. Între anii 1921-1924 s-a construit cel de-al patrulea pod, care există şi astăzi, dar care de-a lungul anilor a suferit modificări succesive.

https://clubferoviar.ro/primul-pod-mixt-feroviar-rutier/





Powered by API/PUM imgur uploader

alexandru_m

QuoteInvestiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste Calea Ferată pe un traseu diferit decât cel actual amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești in lungime de aproximativ 5,6 km.

Dar e greu sa dam si click pe articole.

Marius

Va salut stimati colegi,
revin cu informatii de la Podul Minciunilor din Blaj:

Se lucreaza noaptea (GPS)


A fost adusa foreza in santier (GPS)


Terasament pregatit pentru foreza (GPS)


Lucrari de separare a grinzilor existente (GPS)


Zoom asupra dispozitivului de taiere (GPS)


(GPS)


Schimbarea discului de taiere (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Se pregateste terasamentul si in partea sudica pentru foreza (GPS)


Aktor isi permite sa inchirieze utilaje. La Oiejdea nu e nevoie de ele :( (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


Si un scurt video cu lucrarile de noapte:


TibiV

O filmare a lui @AlinC din 8 aprilie cu explicatia "Podul Minciunilor din Blaj, primele foraje exectuate de firma Retter, 08 04 22".
Foraje executate cu foreza si cu oameni de la Aktor...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RobertH

Podul dintre Vad si Câțcău.


TVlad

In sfirsit o alta forma decit ultra-banala grinda de beton simplu rezemata sau grinda metalica cu zabrele-talpi paralele-cale jos, vopsita in gri (desi pe astea le vedem cel mai des la calea ferata).

jonny

#3517
FOTO/VIDEO. Moment istoric. S-a deschis podul care leagă Satu Mare de Maramureș

Importanța podului

Pozitia orașului Seini față de cele trei orașe mari din zonă, respectiv Baia Mare, Satu Mare și Negrești-Oaș, sunt caracteristici care-l clasează ca fiind un nod important. De asemenea, din Seini pornește drumul DJ 109 I care asigură legătura cu drumul național DN 19, ce străbate municipiul Sighetu Marmației și ajunge la granița cu Ucraina. Drumul Național DN1C / E58 asigură legătura cu municipiul Satu Mare și de acolo cu granița cu Ungaria. Lățimea podului va asigura două benzi de circulație (câte una pe fiecare sens de circulație).

Cele mai apropiate poduri peste râul Someș de orașul Seini se află la 18,7 kilometri amonte, podul de pe DJ 193 de la Ardusat, iar în aval la 55.3 kilometri, podul Decebal din Satu Mare, de pe DN19, rezultând că pe o lungime a râului de 74 de kilometri nu este nici un pod.

În plus, podul scurtează distanța de la Seini la Cluj cu aproximativ 60 km, au precizat autoritățile din județul vecin.





Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.presasm.ro/foto-video-moment-istoric-s-a-deschis-podul-care-leaga-satu-mare-de-maramures/

survola

#3518
A ieșit un pod frumos.
Articolul are câteva greșeli:
,,Lungimea totala a podului este de 35 de metri, iar lățimea totală a secțiunii transversale este de 15.30 metri.
Tablierul este compus din trei deschideri. Una centrală de 101 metri, alcătuită din două arce metalice cu grindă tirant, solidarizate cu tiranți înclinați concurenți și două deschideri laterale, amplasate de o parte și de alta a deschiderii centrale de câte 35 de metri fiecare, realizate din grinzi simplu rezemate.

Ionut

Cred că au mâncat un 0 de la 350 de metri lungime totală.

BIGRED1984

Iar deschiderile laterale sunt pe aceeasi parte, cum a observat si @survola.
Interesant ca sunt asa multe masini in coloana pe un mal iar pe celalalt nimic, oare nu s-a anuntat la fel pentru toti ?

tom_sawyer

A fost semnat contractul pentru Proiectarea și Execuția podului nou de la Cosmești, peste Siret

Marți, 19.04.2022, a avut loc la sediul CNAIR semnarea contractului având ca obiect: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE ,,Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de cca. 5,6 km)", între autoritatea contractantă și Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider al asocierii) – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.

Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA.

Durata de execuție este de 24 luni care include: 5 luni perioada de proiectare și 19 luni perioada de execuție lucrări, care începe sa curgă de la data obținerii autorizației de construire.

Durata perioadei de garanție: 120 luni, conform ofertei Antreprenorului.

Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile.

Achizitia are ca scop realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual. Obiectivul general al proiectului este realizarea unui sector de drum care să asigure circulația rutieră în condiții de siguranță și confort, la exigenţele actuale ale unui drum naţional european.

CNAIR

jonny

Al Treilea Pod Peste Somes - Satu Mare - Aprilie 2022
clipul apartine lui ZZZVISION(canal youtube)


punktnet

#3523
𝗥𝗶𝘁𝗺 𝘀𝘂𝘀𝘁𝗶𝗻𝘂𝘁 𝗽𝗲 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗽𝗲𝗿𝗶𝗼𝗿 𝗗𝗡 𝟮𝟭 - 𝗗𝗿𝗮𝗷𝗻𝗮 (𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮 - 𝗦𝗹𝗼𝗯𝗼𝘇𝗶𝗮 - 𝗖𝗮𝗹𝗮𝗿𝗮𝘀𝗶 – 𝗖𝗵𝗶𝗰𝗶𝘂)

Dintre cei 214 piloți necesari pasajului, s-au forat, armat și turnat deja 46%, adică 98 de piloți.

De asemenea, până acum s-au executat 77% dintre coloanele de balast necesare consolidării terenului de fundare, respectiv 1518 dintre cele 1969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm și adâncimea de 9m.

Au fost realizate toate cele 165 de grinzi prefabricate din beton necesare pasajului.

S-au armat, cofrat și turnat primele 4 radiere și primele 3 elevații. Și au început lucrările de cofrare și armare a primei rigle a pasajului.

Se lucrează la devierea celor 2 conducte de apă cu diametrul de 1000 mm, pentru a permite realizarea pasajului.

Vă reamintesc că amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.

Este vorba despre realizarea unei supra-traversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.

Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.

Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de 1 an și jumătate. Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.
____________________________
#pasaje #pasajDN21Drajna
#Mogosoaia #Domnesti #Berceni
#Oltenitei #Cernica #infrastructurarutiera
#dezvoltare #modernizare #infrastructura
#infrastructuraRomania


Sursă: https://www.facebook.com/100045055956030/posts/529716181873576/

Părere personală, se mișcă bine rău Arcada...
Just kidding.

gerulus

Stadiul podului pe Somes intre Catcau-Vad [CJ] pe DC177 (GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader