Discutii despre exproprieri

Started by Ionut, August 11, 2015, 11:03:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

#105
Coridorul jafului: Conducta BRUA se poate face doar dacă Transgaz fură 17 mii de terenuri de la proprietari
17 de bani pe metrul pătrat de teren!


Un articol preluat de pe romaniacurata.ro din 2018 care mi-a scapat pana acum. Nu prea e nevoie de comentarii, poate doar unul - sumele sunt de fapt niște indemnizații sau despăgubiri pentru dreptul de servitute. Pământul rămâne al omului, asta după ce i se scoate via si pomii.

Quote,,Avem aici 186 de metri pătrați cu suma de 31 de lei (...) De 1.000 de ori dacă pune mai mult și nu mă mulțumește. Că nu se poate", spune Victor Gîrniță, un proprietar din comuna Schela* județul Gorj care a primit notificarea acasă.

Pentru ca o astfel de notificare să fie posibilă a fost nevoie de o lege mizerabilă – 185/2016 – în fapt o lungă listă de derogări de la cam tot ce înseamnă drepturi de proprietate, drept de liber-acces la justiție, protecția mediului și a siturilor arheologice sau obligație de autorizare și avizare. Citiți și vă cruciți!

Continuarea aici.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat


Skynick

Toti cei care contesta despagubirile obtin mai mult. CNAIR ofera un pret de baza extrem de mic. Din pacate destul de putini au bani sau cunostinte sa conteste si sa sustina un proces.

nenea_hartia

^ Are cineva idee ce se întâmplă cu oamenii expropriați? Adică, bun, primești banii pentru o casă nouă, dar n-o ridici cu una, cu două. Cauți mai întâi un teren, îți trebuie apoi proiect, cumperi materiale, construiești, trebuie să te branșezi la rețelele de utilități, poate dura ani. Unde stau oamenii aceștia între timp?

Goldmund

nenea_hartia,
nu e mai simplu ca acea familie expropriata sa-si cumpere o casa, in loc sa-si construiasca una in regie proprie?!

nenea_hartia

^ Păi nu știu, de aia întreb, poate omul vrea să rămână în satul lui, câte case de vânzare pot fi acolo? Chiar n-am idee, mă gândeam că cineva din zonă poate știe ce s-a întâmplat cu expropriații.

dodo

#111
Au cumparat la 200 m o casa care era de vanzare, peste drum de Lidl

TibiV

#112
Quote from: Goldmund on June 23, 2019, 06:37:32 PM
nu e mai simplu ca acea familie expropriata sa-si cumpere o casa, in loc sa-si construiasca una in regie proprie?!
Nu este vorba despre "mai simplu", ca nu vorbim despre cum este mai simplu sa iti cumperi bilet de autobuz...
Toate exproprierile astea facute pe "repede inainte" (3-6 luni) ii obliga pe proprietari sa gaseasca rapid o solutie de avarie.
De ce sa fiu obligat sa imi cumpar o casa asa cum a gandit-o (si construit-o) altul si sa nu imi pot construi casa asa cum mi-am dorit-o eu?
Daca expropriaza o casa construita de mai putin de 15 ani, aproape sigur proprietarul a ridicat-o pe gustul lui. Dupa ce il demolezi peste noapte, sa il oblgi sa cumpere ce gaseste? Doar pe vremurile alelalte cumparai doar ce gaseai, ca poate maine nu mai gaseai deloc...

Vorbim de o locuinta pentru o viata, nu de un balansoar in curte!

Iar optimizarile constructorilor sunt uneori nesimitite...
Eu, daca as fi fost in locul oamenilor astora, ma duceam cu ei de gat pana in panzele albe... La CEDO poate...
La Iernut nu se punea problema ca il demoleaza fie pa A, fie pe B. Aveau loc destul sa optimizeze fara sa isi bata joc de 3 familii...
Quote from: pentium10 on June 23, 2019, 11:23:55 AM


Am mai discutat subiectul pe A3...
Nu mi se pare deloc OK abordarea lor. Constructorul a optimizat, noi v-am expropriat...
(Atentie, este cu totul alta situatia decat pe A10 la Oarda, unde ceva ar fi trebuit demolat oricum!... Aici aveau camp liber la est!)

Seamana ma degraba cu demolarile la hectar de pe vremea lui Ceasca... :(


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^^^
Vancouver, greșești. Exproprierile se fac după SF. Elaboratorul SF are de făcut o documentație cu toate suprafețele, proprietarii pe culoarul afectat de proiect pe baza căreia se lansează proiectul de HG de expropriere.

vancouver

Da, corect, dar daca un SF se face la un moment dat si apoi o perioada nu se face nimic mai departe, se lasa SF in sertar, atunci pe traseul ales primariile pot in continuare sa dea autorizatii de constructie. Legale. Chiar daca primesc spre cunostinta traseul, dar legal au voie sa-l ignore. Pe cand cu proiectul gata culoarul viitoarei exproprieri poate fi blocat. Fiind un proiect aprobat, primariile nu mai pot da autorizatii de constructie pe acele terenuri pentru nici un alt proiect (cel putin nu legal).

Eu asa am inteles, daca am inteles gresit, sa fiu corectat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

#115
Strict din punct de vedere al blocării terenului, SF = PT, nu e nicio diferență. Terenul se blochează definitiv în momentul în care e expropriat, și asta se poate face și după SF. Într-adevăr terenul mai stă blocat o perioadă în baza PUZ-ului din certificatul de urbanism emis de primăriile de pe traseu, dar e doar temporar, că are termen de valabilitate care expiră dacă nu încep lucrările. Plus că avizele din certificatul de urbanism (în speță PUZ-ul) se iau și la SF și apoi pe un nou certificat de urbanism și la PT, deci aceeași Mărie.

Într-adevăr discuția despre FIDIC Galben vs FIDIC Roșu tot apare. Tu văd că ești adeptul FIDIC Roșu. Și eu aș fi, cu condiția ca studiile de teren și partea de proiectare să fie făcute ca la carte. Altfel ne trezim cu FIDIC Roșu ca la CIF pe CF, sau ca la Centura Tg. Mureș, Tg. Jiu, Bacău etc cu diferențe grosolane în proiect față de realitate. Cam din cauza acestor PT-uri făcute în bătaie de joc în anii 2000 a apărut FIDIC-ul Galben la noi, ca să dreagă constructorul proiectant pe barba lui ce au ratat cei de la SF.

pasadia

Regula asta, cu expropieri dupa SF, exista dintotdeauna sau a fost introdusa ulterior? Si daca ulterior, cand cand?

dr4qul4

poate nu ar strica sa fie anuntati proprietarii atunci cand se face un SF pe terenurile lor, sau la mai putin de 100m distanta.  Si sa fie obligati sa anunte noul proprietar de existenta acestui SF. Sau si mai bine, notarul sa ii anunte pe cumparatori de existenta unui SF.
Esti liber sa construiesti ce vrei tu (si ai AC pt asta) dar macar stii ca poti fi expropriat in viitor. Vor mai exista si cazuti in care traseul va fi reactualizat/optimizat, dar vor fi rare in comparatie cu restul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


GDPR

^Daca pana acum aveam vreo indoiala, acum mi-e clar ca sunt pusi pe jumulit.