Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Este Automotor Diesel(DMU) construit de Electroputere VFU Pașcani. Preluat de pe MetrouUșor:

Quote from: BodoMineaVia Facebook, 'România Feroviară' (fostul Jurnal Feroviar)
Quote
Astazi putem spune ca anul feroviar 2019 se incheie fabulos. In conditiile in care majoritatea constructorilor si reparatorilor de material rulant feroviar din Romania, abia mai au oameni cat pentru a tine lumina pornita noaptea, Electroputere VFU Pascani ne aduce tuturor mai devreme cadoul de Craciun.

Dupa atatea zvonuri, povesti si banuieli, avem onoarea sa va prezentam tuturor prototipul DMU al celor de la Electroputere VFU Pascani. Este un DMU din 3 vagoane cu V.max 120km/h si are la prima vedere o capacitate de transport de 200 locuri pe scaune(info neoficiala).     

Testele oficiale au inceput in septembrie la CTF Faurei unde a alergat si cu 160km/h si a realzat testele de tractiune si franare. In acest moment automotorul realizeaza testele de panta in vederea autorizarii pe Predeal, incarcat cel mai probabil cu saci umpluti cu nisip, aproape sau putin peste capacitatea maxima de incarcare.

Va mai aduceti aminte cand spuneam recent ca Romania este o tara privilegiata si ca putem produce singuri materialul rulant feroviar de care avem nevoie la standarde europene? Ganditi-va ca sunt sanse ca acest DMU sa plece la export...

Sursa foto in Gara de Nord.
Romania Feroviara.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2576427005966319&id=1411314159144282



Not bad... Pare a fi un parțial low floor, cu vagonul mijloc nemotor și celelalte 2 motoare.

elphax

imi place ca au articulatia pe boghiu, se castiga spatiu
as vrea sa vad si tramvaie facute asa in Ro

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#363
Pe Forum Trenuri si Metrou Usor a aparut informatia ca 2 automotoare frantuzesti X 97100 sunt in curte la PetroUtilaj Campina, firma care a "modernizat" anticele Malaxa 900.

Sunt asemenataoare cu Malaxa 900 la capacitate si la faptul ca au 2 osii, fara boghiu, dar sunt fabricate in 1990.

https://fr.wikipedia.org/wiki/X_97150
http://autorails.free.fr/A2E/a2e1.htm
http://www.trains-europe.fr/sncf/automoteurs/x97150.htm
http://european-train.eu/photo/pa0037/index.html

Ar fi potrivite pe rutele scurte de naveta nou introduse la CFR Calatori. Poate chiar spre Aeroport Otopeni.

rizzuh

Cum sa trimiti autobuzele alea la aeroport? :o

tom_sawyer


frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Rămân la părerea mea că linia asta se asortează maxim cu Malaxa 900.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Tinand seama de faptul ca urgenta liniei GdN-OTP era dictata de faptul ca urma sa primeasca niste suporteri microbisti...

Adica suporteri foarte sportivi...
Cred ca ar fi mers si niste drezine.

Din alea manuale, din filmele anilor '20...
1920, nu 20-20...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Balto on October 17, 2019, 07:03:30 AM
Trenuri noi pentru România: Siemens a mai depus o contestaţie la licitaţia de un miliard de euro şi cere iar descalificarea chinezilor

După contestaţia depusă la finele lunii trecute, Siemens Mobility a mai formulat încă una la licitaţia de aproape un miliard de euro pentru achiziţia a 80 de trenuri pentru România. Gigantul german invocă un motiv nou pentru descalificarea ofertei chinezilor care s-au situat pe primul loc la licitaţia organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).Deşi contestaţiile depuse la finele lunii trecute de Alstom şi Siemens Mobility nu au fost încă soluţionate, gigantul german a formulat una nouă, care a fost înregistrată luni, 14 octombrie, la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

economica.net

https://clubferoviar.ro/curtea-de-apel-a-facut-un-singur-dosar-din-cele-cinci-dosare-ale-licitatie-de-rame-electrice-a-arf/
Quote
Curtea de Apel a făcut un singur dosar din cele cinci dosare ale licitație de rame electrice a ARF
14 ianuarie 2020

Următoarea înfățișare în fața Curții de Apel va avea loc în data de 22 ianuarie, iar numărul dosarului este 7092/2/2019.

Curtea de Apel a decis zilele trecute conexarea celor cinci dosare privind licitația de rame electrice a ARF într-unul singur și judecarea acestuia miercurea viitoare (22 ianuarie).

Dosarul privește decizia CNSC nr 2153 prin care ARF a fost obligată să reevalueze oferta CRRC – Astra Vagoane, în urma plângerilor formulate de ceilalți competitori, anume Alstom Franța și Siemens Germania.

https://www.economica.net/trenuri-made-in-china-pe-caile-ferate-din-romania-arf-chinezii-vor-putea-livra-fara-dubii-primul-tren-in-18-luni-de-la-semnarea-contractului_178627.html
Quote
Trenuri "made in China" pe căile ferate din România? ARF: chinezii vor putea livra fără dubii primul tren în 18 luni de la semnarea contractului
14 ian, 2020

În ciuda criticilor giganţilor europeni Siemens şi Alstom, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) menţine oferta chinezilor în mega-licitaţia pentru 80 de trenuri noi în România. Mai mult, în urma analizării documentelor suplimentare depuse de chinezi, ARF susţine că rezultă fără dubii că aceştia pot livra primul tren în 18 luni de la semnarea contractului, aşa cum şi-au asumat.

ARF a stabilit în septembrie 2019 că oferta asocierii chino – române CRRC Qingdao Sifang - Astra Vagoane Călători se situează pe primul loc la licitaţia pentru 40 de rame electrice regionale (RE-R), cu posibilitatea extinderii comenzii la 80 de trenuri.
Nemulţumiţi de clasamentul rezultat, ocupanţii locurilor 2 şi 3, respectiv Alstom şi Siemens au depus contestaţii. Pe 18 noiembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţiile şi a cerut măsuri de remediere. Doar că de data aceasta, au fost nemulţumiţi toţi cei trei participanţi, care au contestat fiecare decizia CNSC mai departe la Curtea de Apel Bucureşti.

Între timp, pentru că licitaţia nu a mai fost suspendată, ARF a emis un nou proces verbal al procedurii pe 13 ianuarie. În noul document, ARF susţine că le-a cerut chinezilor documente suplimentare şi un calendar realist de livrare a trenurilor, aşa cum se menţiona în decizia CNSC. În urma analizării răspunsului primit de la chinezi în 30 decembrie 2019, reprezentanţii ARF susţin, printre altele, că ,,rezultă fără dubii că ofertantul va fi capabil să respecte termenul ofertat pentru livrarea primei RE-R, de 18 luni de la semnarea contractului".

De asemenea, ARF le-a mai cerut tututor celor trei participanţi să completeze până pe 17 ianuarie două tabele din care să rezulte consumul de energie al trenurilor pe rutele Bucureşti - Predeal şi Bucureşti - Constanţa. Rămâne de văzut dacă trenul chinezesc va trece şi de proba consumului de energie, dar mai ales care vor fi deciziile Curţii de Apel Bucureşti în cazul contestaţiilor.

Amintim că licitaţia ARF pentru trenuri a declanşat un adevărat război al contestaţiilor, după ce oferta chinezilor a fost plasată pe primul loc.

Alstom susţinea în contestaţie, printe altele, că trenul oferit de chinezi nu poate fi realizat conform Standardelor Tehnice de Interoperabilitate în 18 luni. În plus, producătorul european îi mai acuza pe chinezi că întârzie în mod notoriu termenele de livrare a produselor. Tot legat de chinezi, Alstom afirma că preţul trenurilor acestora este neobişnuit de scăzut, cu peste 20% mai mic decât al celorlalţi doi competitori. Producătorul european mai spunea despre cel din China că a prezentat un consum neobişnuit de scăzut de energie.

La rândul său, Siemens îi acuza pe chinezi că practică preţuri de dumping şi că primesc ajutoare de stat de la guvernul chinez. De asemenea, din cauza acestor preţuri, calitatea produselor livrate de CRRC ar avea de suferit. Siemens adăuga că modelul propus de chinezi există doar pe hârtie şi că este nevoie de 40 de luni pentru ca acesta să fie omologat în UE şi să fie aprobat conform Standardelor Tehnice de Interoperabilitate (STI). În aceste condiţii, cei de la Siemens se întreabau cum de au promis chinezii că vor livra primul tren în 18 luni şi au şi primit punctaj maxim la această cerinţă.

ARF a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia trenurilor de călători. Licitaţia vizează iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.   
Valoarea estimată se regăsește în intervalul:
- 1.707.125.000 lei, fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță
- 4.557.130.000 lei, fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanță.

Până la termenul limită din 19 iulie, ARF a primit trei oferte, respectiv de la Alstom Ferroviaria SPA, CRRC Qingdao Sifang şi Siemens Mobility.   În final, punctajele acordate celor trei companii pentru ofertele propuse la licitaţia organizată de ARF au fost următoarele:
- pe primul loc, CRRC Qingdao Sifang - Astra Vagoane Călători, cu 89 de puncte - 1,48 miliarde de lei
- pe locul doi, Alstom Ferroviaria SpA - Alstom Transport SA, cu 78,69 de puncte - 1,7 miliarde de lei
- locul trei este ocupat de Siemens Mobility, cu 78,47 de puncte - 1,67 miliarde de lei   

Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andy

se pare ca Alstom a depus o noua contestație la licitația celor 80 de trenuri noi

Barcelo

Ieri s-a pronuntat Curtea de Apel Bucuresti:
QuoteSolutia pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii parţiale a unora dintre criticile formulate prin plângerea depusă de Alstom Ferroviaria S.p.A. Respinge excepţiile inadmisibilităţii şi lipsei de interes referitoare la plângerea formulată de Siemens Mobility SRL. Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 16.03.2020.

Mai este insa un dosar amanat pana pe 13 mai ,reclamant Alstom,ceilati parati.

NGC

Saptamana trecuta a fost lansata licitatia [CN1020204] "Achiziționarea a 20 de rame electrice inter-regionale noi, denumite RE-IR și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri".

Valoare estimata: 1.311.698.701,00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 03.06.2020

Durata contractului: 210 luni

Fonduri: POIM


Quote
Valoarea estimată (fără TVA, la momentul actual) se regăsește în intervalul: 1.311.698.701 Lei, pentru 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR) + 15 ani mentenanță - 3.714.279.851 Lei, pentru 40 rame electrice cu 30 ani mentenanță.

Quote
ARF intenționează să realizeze achiziția de materialului rulant nou (RE-IR) și servicii de mentenanță și reparații, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice atribuite unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Reg. nr.1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. Achiziția va consta în: A. PRODUSE: 1) 20 rame electrice inter-regionale noi (RE-IR) destinate transportului de călători inter-regional (de lung parcurs), conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS) nr. 22/390/18.11.2019; 2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor specificate în CS. B. SERVICII: 1) Mentenanță și reparații, necesare funcționării respectivelor rame electrice, conform cerințelor specificate în CS; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție. Având în vedere prevederile art.221, alin.(1), lit.a) din L nr.98/2016 (actualizată), a art.72, alin.(1), lit.(a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achizitii vor fi prevazute două CLAUZE de REVIZUIRE , astfel: 1) posibilitatea suplimentării cantității inițiale cu încă 20 rame electrice (RE-IR) și pentru aceste rame se vor asigura serviciile de mentenanță și reparații, conform cerințelor din CS, pe o durată de 15 ani. 2) posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din CS. Această perioadă se poate suplimenta și pentru primele unități de rame electrice. Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Earthchild

A trecut termenul de depunere, se cunosc ofertantii?

razvan96

S-a amanat, acum cred ca e 18.06 noul termen dar posibil sa se mai amane o data;CRRC a contestat unul din criteriile de evaluare si a pierdut la CNSC, in cateva zile ar trebui sa se pronunte CAB pe recurs.