[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Cred ca nu i-au oferit bani pe toata proprietatea ci doar pentru BALCON. Adica in bataie de joc. La un moment dat omul chiar intra pe un alt forum sa se apere.

Este fix aceeasi poveste ca pe Sisesti unde puteau sa ingusteze in proiect un pic trotuatrul si nu se mai judecau cu omul 2 ani. Acum are un unghi de 45% de urcat in garaj. Sper sa isi cumpere 4x4 ca nu urca in garaj altfel.

Toti ne dorim infrastructura dar sistemul tb sa invete sa respecte proprietatea si mai ales oamenii. In schimb ce a facut sistemul? A inceput prin postaci sa il injure pe om ca si el a dat spaga sa primeasca autorizatie sa construiasca asa de aproape de Dambovita.

Nu inteleg defel de ce era nevoie de hobanat acolo! Un pod simplu cu 3 benzi ca la Eroilor ne statea in gat?! Apoi rampa spre Virtutii si un alt pod simplu peste Virtutii. Se rezolvau toate problemele dar fix ca si la Otopeni cineva umfla proiectele ca sa iasa mai scumpe si implicit zeciuala mai mare.

tudor_sid

Intre timp un articol aparut prin presa : 

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Bucuresti+Instanta+cere+demolarea+Podului+Ciurel+60+de+milioane+

"Podul Ciurel a fost gândit ca unul dintre cele mai scumpe lucrări de infrastructură realizate vreodată în București. Ar fi urmat să coste aproape 140 de milioane de euro. Lucrările sunt gata în proporție de 40% și, dacă decizia de demolare a lor va fi menținută de instanțe, înseamnă că Primăria a cheltuit degeaba aproape 60 de milioane de euro."

"Lucrările sunt gata în proporție de 40%" - nu stiu cu ce profesoara de istorie au facut calculele, dar nu cred ca asta este stadiul proiectului..
 

AdrianB1

Quote from: panzer on November 13, 2015, 07:05:04 PM
Nu inteleg defel de ce era nevoie de hobanat acolo! Un pod simplu cu 3 benzi ca la Eroilor ne statea in gat?! Apoi rampa spre Virtutii si un alt pod simplu peste Virtutii. Se rezolvau toate problemele dar fix ca si la Otopeni cineva umfla proiectele ca sa iasa mai scumpe si implicit zeciuala mai mare.
Sper ca doar glumesti. Cum crezi ca s-ar putea intersecta Splaiul pe 2-3 benzi cu Virtutii pe 2 benzi, ambele cu trafic intens, la sol, fara pasaj? Un pod la nivelul solului ar fi inutil pentru ca traficul respectiv nu poate fi preluat de nimeni, deja e o gatuitura acolo; daca vrei sa eliberezi traficul care vine dinspre Grozavesti pe Splai cu podul hobanat o poti face fluid in 2 directii (Lujerului si centura, spre Crangasi nu e nevoie), fara pod doar semaforizat spre Lujerului cum e si acum.

Daca te gandesti la 2 poduri, unul peste Dambovita si unul peste Virtutii, probabil e mai scump si mai ineficient si nici nu stiu daca e loc suficient sa le inghesui, poate doar daca faci o carpeala cu bretele inguste si lipite de pod ca podurile de la Chitila pe centura - alea sunt o monstruozitate proiectata de un cretin.

architengi

Quote from: tudor_sid on November 14, 2015, 12:46:40 AM
Lucrările sunt gata în proporție de 40% și, dacă decizia de demolare a lor va fi menținută de instanțe, înseamnă că Primăria a cheltuit degeaba aproape 60 de milioane de euro."



,,Categoric vom face tot ce va ține de noi, de consiliul general încât departamentul juridic să întreprindă toate măsurile încât să avem câștig de cauză.", spune Richard Radu, consilier CGMB.

Oare primaria chiar are avocat bun, sau pe criteriul nepotismului si coruptiei este cine stie ce avocat incompetent?!? Altfel cum s-a putut ajunge aici? Primaria trebuia sa il despagubeasca pe acest Danes cu cel putin 300 de mii de euro, dar in cazul in care ii demola casa cu totul. Acei 50000 de euro nu sunt pentru ca ii demoleaza balconul sau vreun perete al casei, ci doar pe post de "consolare". Intr-un fel, este putin, ca pretul casei lui Danes ar scade cu mai mult de 50000, daca vrea sa vanda din cauza traficului de pe viitorul pod.

Daca hotararea aceasta din instanta, de demolare, care este cel putin ciudata, nu este definitiva, ce se mai intampla? Se mai lucreaza? S-au sistat lucrarile?

panzer

Ca si rezident in Militari vreo 10 ani imi doream o a doua iesire alta decat Maniu ca pe aer. Am stat mai multe sute de ore in trafic pe Virtutii pana acum mai ales ca s-a lucrat cam in fiecare an: intai la lina de tramvai usor, apoi s-a refacut podul Grant (odata pe un sens si apoi pe celalalt), apoi s-a inchis pt constructia pasajului Basarab. Sunt doar un cetatean din zona f frustrat.

Vedeam o solutie cu un pod lat la nivelul solului chiar si mai jos neaparat (care sa permita si intoarcerea eventual) si un pod peste Virtutii pana la Dezrobirii. Dezrobirii si Dreptatii cu sens unic si rezolvau problema intrarii in Militari fix pana unde este f aglomerat. Plus interzicerea stanga din Uverturii.

Despre cat de fezabil e restul pana DNCB nu mai stiu, asta e pt specialisti. Pe masura ce auzeam de tunele de 5 km ma enervam si mai tare. O noua suspendata :(

Poate ai dreptate cu Danes, nu stiu ce sa spun. Daca a fost legal sau nu ce a facut el acolo tot o autoritate trebuie sa stie.

PS: despre invartelile primarilor de Bucuresti sunt super convins... nu am nevoie de lamuriri suplimentare din pacate.  >:(

Pe Sisesti, chiar cred ca se putea ingusta trotuarul fix in intersectie si costa si mai putin si iesea si mai putin scandal. Plus anii de stat cu 1 banda. Suma pare mare si corecta dar tot as milita pt a asculta si oamenii mai mult. Cei care pot fi ascultati. Nu cei care au incercat sa blocheze Basarab-ul.

M-am uitat cu placere saptamana trecuta la cei care se opuneau blocului construit peste benzinarie. Nu chiar orice si chiar oriunde merita construit.
Mi-a placut scandalul cu accesul pt persoanele cu handicap de la Piata Presei. Progresam incet.

Dau dintr-un subiect in altul: noul turn de la Aurel Vlaicu are accesul in parcare fix pe breteaua de sub pod, bretea care este tot timpul ocupata. Chiar sunt curios cum ies aia de acolo in blocaj daca doamne fereste o punem de vreun incendiu!

cutter

#95
Quote from: adrian rosca on November 14, 2015, 11:12:26 AM
@panzer: proprietatea omului din Sistesti (Dumitrache il cheama) nu era doar pe trotuar ci si in strada, de aia a stat sos. Sisesti cu o singura banda atata timp.

Mă bag și eu ca musca-n lapte, dar trec des pe acolo și mie mi se pare ca aliniamentul natural al străzii ar fi impus expropierea pe partea cealaltă, la ROMATSA. Se și vede că extinzîndu-se în partea opusă ROMATSA (în curtea proprietate privată) strada are un unghi nefiresc în porțiunea din capăt. Tare suspectez că ROMATSA a avut spate puternic și și-a mai făcut și acel zid de sprijin forțînd practic ca extinderea să se facă pe partea cealaltă.

UPDATE: zic eu că se vede destul de clar în aceste imagine aeriană cu situația anterioară expropierii.


ghrt

Domnilor, dreptul de proprietate, cel garantat prin Constitutia Romaniei, sa zicem ca il facem terci pe plan local, dar după aia vor veni sentinţele CEDO. Civilizaţia înseamnă, printer alte lucruri esenţiale, respectarea dreptului de proprietate.
Eu nu doresc să intru în polemică cu nimeni. Am semnalat doar că, în condiţiile anulării şi răsanulării actelor pentru această lucrare, soluţia optimă nu constă într-o chichiţă juridică sau linşarea proprietarului, ci într-o dezbatere publică. Cred că această dezbatere este necesar să înceapă cu începutul, adică cu problemele şi soluţiile de urbanism, nu cu cele tehnice, de construcţie, sau cu cele privind corupţia existentă în primării.
Cont (aproape) inactiv.

adi

nu vreau sa va stric planurile ... dar vor stiti ce mandrie de blocuri s-au ridicat acolo?

brusc, rapid....

ghrt

Este absurd să demolezi o lucrare nelegală, sau doar în acest caz particular?  La ce vă gândiţi?

Soluţia propusă mi se pare tot o chichiţă, o ocolire a unei probleme. Repet, sper că fără a naşta o polemică, cred că este necesară dezbaterea problemei urbanistice, nu a celei de construire. Respectiv, ce anume trebuie rezolvat în zonă şi ce mijloace sunt. Se propun diverse soluţii, aţi auzit de ele, prelungirea altor bulevarde, pe termen lung restricţionarea graduală a circulaţiei autoturismelor etc. Nu mă pricep, nu ştiu datele de trafic, nu am experienţă, nu le comentez. Dar cred că dezbaterea trebuie resetată de la identificarea problemei şi imaginarea unor soluţii dintr-o gamă largă. Altminteri, nu va putea fi justificată încălcarea proprietăţii unui anume cetăţean. Urbanismul este primul în ordinea importanţei, deoarece se referă la calitatea vieţii pe care o trăim în acest oraş.

Cont (aproape) inactiv.

panzer

Quote from: cutter on November 16, 2015, 04:48:58 PM
Mă bag și eu ca musca-n lapte, dar trec des pe acolo și mie mi se pare ca aliniamentul natural al străzii ar fi impus expropierea pe partea cealaltă, la ROMATSA. Se și vede că extinzîndu-se în partea opusă ROMATSA (în curtea proprietate privată) strada are un unghi nefiresc în porțiunea din capăt. Tare suspectez că ROMATSA a avut spate puternic și și-a mai făcut și acel zid de sprijin forțînd practic ca extinderea să se facă pe partea cealaltă.
Am mai pus eu odata intrebarea asta si mi s-a raspuns ca trebuia hotarare de guvern pt ca o institutie a statului sa renunte la 10 locuri de parcare. Mai bine strambam strada si intram peste oameni in casa. Ca asta putem. Mi se pare penibil cum in ultimul timp statul care nu este in stare sa se reformeze arunca vina tot pe stat! Culmea ipocriziei.

Cred ca si eu as fi fost frustrat in fata proiectului. Zidul de la Romatsa e chiar asa SFANT? Si parcarea la astia este de interes national?

Acum: nu-l cunosc pe om, nu stiu cati bani a luat, eu am pledat pt o solutie de compromis mica, ingustarea trotuarului, ca in mijlocul campului are 3m latime.

Dar de fapt insist pentru o atitudine mai putin IMPARATEASCA a celor care lucreaza la stat. Mai te uiti si mai asculti si pe altii chiar daca scopul este nobil si pe salariile pe care le au nu au prea multe motive sa fie intelegatori.

Faptul ca nu folosea garajul nici nu este important. Am si eu o camera libera la bloc pt cand or mai creste copii. Ce trebuie sa o demolez sa fac parcare ca inca nu imi trebuie? E a mea, e treaba mea ce fac cu ea. Insasi faptul ca proiectul initial prevedea ca trece prin sufrageria omului in detrimentul parcarii de la Romatsa este insultator.

Iar la Danes solutia e simpla. Sa ii plateasca toata casa si sa o darame. La cate zeci de milioane va costa pasajul ala 2-300.000 euro nu sunt un capat de tara. Si sa fie invatare de minte sa nu mai facem pasaje prin sufrageriile oamenilor. Cum s-a ajuns acolo nici nu este important. Daca a dat spaga sa obtina autorizatie in incinta strandului sa fie acuzat si judecat pt asta si el si cei care au dat-o. Aia este alta speta.
Daca acum are drept legal de proprietate acolo atunci ori il expropriezi cu totul ori faci alt proiect. Sa faci un proiect si sa calci in picioare doar pt ca poti este ILEGAL si IMORAL in acelasi timp. Daca acea casa era a unui fond de investitii strain, cu 1001 de avocati faceau tunel numai sa nu ii deranjeze.

PS: stiu caz in Bucuresti unde un investitor privat a facut un bloc de birouri pe un colt de strada si a luat lumina naturala pt jumatate din blocul vecin. Dar inainte sa toarne fundatia le-a platit pt ca renunta la acest drept. Statul nici nu se gandeste la asa ceva. Suntem din start vinovati, din start calcati in picioare, in numele progresului. Nu e adevarat. Suntem doar calcati in picioare. Ganditi-va la asta. Maine poate veni si randul vostru sa il intelegeti pe Kafka: la doctor, daca ia foc o cladire unde lucrati voi, daca mergeti cu copilul in parc, etc.

alecu26

#100
Quote from: dr4qul4 on November 13, 2015, 09:42:47 AM
@ghrt, tie ti se pare normal ca Splaiul (un bulevard cu 3 benzi pe sens) sa nu se termine nicaieri si sa fi nevoit sa faci mai multe viraje de 90 de grade pe stradute cu sens unic si o singura banda?

S-a gandit cineva ca acest pasaj (care nu vad cum ar putea deranja pe cineva, deoarece acolo NU sunt case) va decongestiona zona Pietei Crangasi?

Poate juridic au acoperire, dar acelasi lucru s-ar putea face si pe autostrazile in constructie fara AC! le daraman si pe acelea doar pentru ca legile sunt prost facute?

dura lex, sed lex.

Si acum ce sa facem...sa acceptam ca in cazul asta nu aplicam legea? Ce ai cu bietul judecator? el doar aplica/foloseste legea care exista. Legea a fost votata de parlament. Ce propui tu acum e sa mictionam pe tot sistemul de separare a puterilor in stat....adica tot ce se incearca a se construi din decembrie 89 încoace cu mai mult sau mai putin succes.

Cum ai fi vrut sa motiveze judecatorul o decizie contrara legii? Imediat venea inspecita judiciar, CSM-ul si il distrugeau. Plus ca respectivul dupa aia castiga la CEDO.

Plus ca un judecator nu se poate pronunta pe o cerere care nu s-a facut. Adica nu poate sa vina el sa propuna....""stiti ce oameni buni, ca sa impacam si capra si varza, decizia mea e sa nu demolam podul, dar primaria sa reconstruiasca casa mai incolo, sau sa plateasca 300.000 euro despagubire...sau cat o valora terenul si casa respectiva).

Propietarul a atacat legalitatea AC, si judecatorul pe asta s-a pronuntat. E curios ce s-a intamplat cu judecata pentru despagubire. In mod logic acolo trebuia sa castige ce scriam mai sus.

Am mai spus-o in alte rânduri....e MARE, MARE pacat ca legea nu permite ca institutiile astea ale statului sa achizitioneze terenuri ei, direct de pe piata, prin negociere, etc. In orice alt stat cu apa calda, dincolo de orice suspiciune de coruptie...reprezentantii Statului (primarie, curte de conturi, minister finante) stateua la masa cu avocatii acestui om si negociau o despagubire. Dar la noi se prefera de frica DNA, Curtii de conturi...etc....solutii de genul asta. Daca o instanta a zis...atunci, si doar atunci facem.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panzer

Cred ca m-am facut mai putin inteles. Nu am o problema cu exproprierile. Nici nu ii am la inima pe cei care se cearta la nesfarsit cu statul. Doar ca acest caz de la Romasta e chiar strigator la cer. S-a mutat tot proiectul doar sa se evite un zid al unei institutii.

La DNCB parca e mai complicat de atat: au expropriat altceva si dupa proiect le-a dat cu minus: noi terenuri trebuiesc expropriate si altele tb date inapoi. Informatii de la noi de pe forum.

Anyway: suntem offtopic. Inapoi la Ciurel.

Nici nu are importanta userul pe nicaieri. Nu te lua de mine personal doar ca am alta idee, te rog.

Ionut

Va rog folositi topicul doar pentru acest proiect. Aveti topic generic de proiecte in Bucuresti unde puteti discuta in voie despre lucrarile din oras.

architengi

#103
Quote from: Adrian RoscaPana una alta, (inca) se munceste la pasaj.

Hotararea in instanta nu e definitiva.
Cand Primaria va crea un nou PUZ, si o noua AC, ca sa intre in legalitate?

architengi