[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Foarte sugestiva poza 3: coada de masini pe splai si casa singura a lui Danes.  :D Bine ca i-au facut blocul ala in carca! Super activist pentru mediu.

E cineva printre noi care stie unde este zona de deversarare a lacului Ciurel? Daca imi aduc aminte de la scoala fiecare lac are o astfel de zona din proiect: daca se umple prea tare, se deverseaza undeva, intr-o zona unde nu afecteaza aria protejata de acumulare, in cazul de fata Bucurestiul.
Daca ne luam un pic dupa cotele pamantului, ar trebuie sa fie undeva spre Giulesti, Militariul fiind parca un pic mai sus fata de Giulesti.

dr4qul4

#391
Nu stiu daca are nevoie de asa ceva. In caz de viitura se inchide barajul de la sud de Lunguletu (Brezoaele) si se deviaza fluxul pe Ciorogarla. Si cred ca mai au si la Arcuda o deviere.

Plus ca Lacul Morii se umple prin Canalul Arges care la fel poate fi inchis. Dambovita e cam seaca la sud de Giulesti (de fapt e seaca de tot cand trece DNCB).

LE. se pare ca exista si 2 poldere: Dragomiresti si Giulesti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Pt necunoscatori, despre ce bazine de apa este vorba? sau unde sunt ele localizate
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rocklee

#394
sa poata face acest proiect  ar trebui ...expropieri masive ...sau se gindesc sai schimbe traiectoria ... ???

dr4qul4

E cam singurul traseu. Dar e greu pt 5 benzi pe sens, toate la sud de canal. Mai simplu ar fi 3+3 de o parte si de cealalta a canalului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

#396
Quote from: rocklee on November 28, 2016, 11:46:30 AM
sa poata face acest proiect  ar trebui ...expropieri masive ...sau se gindesc sai schimbe traiectoria ... ???
Nu "masive", ci un culoar de 54 de metri. Masiv comparat cu ce? E mai mic decat un culoar de autostrada, la fel de util, doar ca e in zona urbanizata recent si costurile cu exproprierile acum sunt de 100 de ori mai mari decat acum 15 ani pentru ca intre timp s-a construit masiv (si fara cap).

Intrebarea catre orice urbanist ar fi: cum se poate construi in halul asta fara nici macar o strada cu 2 benzi pe sens? Conform situatiei din zona un oras ca Bucurestiul ar putea exista doar cu strazi de 7 metri latime, o banda pe sens. Asa o fi, domnu' Nicusor?

panzer

Merci dr4qul4.

Cum spuneam: trebuie facut macat pana la Dezrobirii in prima faza. Poate aude si cine trebuie. Cineva de pe Hotnews, poate. E cam inutil fara continuarea asta macar.

Politic vorbind un pic: e momentul pentru USR sa arate un pic de responsabilitate si sa sustina acest proiect. Au 20% din consilieri. E si un test. Treci peste trecutul "activist" si peste "primul consilier" de la Sector 6 afectat personal de pasajul asta si faci ce e bine pentru comunitatea care te-a sustinut. Atfel mergi in istorie ca si PNT, PDL.

Nu sunt convins de utilitatea legarii de A1/DNCB dar Militari si Rosu merita mai mult decat Uverturii.

irirat

Quote from: panzer on November 29, 2016, 01:56:23 AM
Merci dr4qul4.
Nu sunt convins de utilitatea legarii de A1/DNCB dar Militari si Rosu merita mai mult decat Uverturii.

Exista un trafic destul de intens intre DNCB -> Chiajna -> Uverturii, manifestat prin cozi semnificative la semaforul de la intersectia Apusului / Uverturii (coada variaza intre 2km in jurul orei 08:00, 300-400m in jur de 09:00 / sau dupa 17:00 cand se intoarce lumea de la serviciu.
Pot sa pun pariu ca in momentul cand va fi functional podul, numarul celor care vor folosi varianta DNCB-> Chiajna vs DNCB->Iuliu Maniu va creste semnificativ iar situatia descrisa anterior se va inrautati; ganditi-va ca soseaua intre DNCB si Uverturii (DJ601A) are cate o banda pe sens. Sansa de a mai calma traficul va fi data in ipoteza ca proiectul CFB Centura Feroviara Bucuresti se va materializa, iar bariera de la intrare in Chiajna va fi activata la fiecare 10-15min :).
Prin urmare, podul nou construit fara a avea o continuare decenta catre A1/DNCB va avea o utilitate limitata si ar trebui sa militam pentru construirea cel putin a unei variante 3+3 benzi pana la DNCB sau A1.   

panzer

Nu asta era sensul exact a ceeace am spus. Am mai discutat acest subiect parca totusi pe alt forum.

Nu sunt convins ca a umple centrul de masini cu un drum de capacitate foarte mare este cea mai buna solutie. Si sa il versi in inelul median. Pana la Grozavesti asta ar fi de fapt. Ceva gen DN1 pana la Victoriei.

AdrianB1

Vrei sa spui ca o sa umple centrul de masini care altfel nu ar fi venit? Daca au treaba in centru vin pe oriunde pot, daca nu au treaba nu cred ca ies la o plimbare pe malul garlei doar pentru ca e strada libera. Oricum numarul celor care au nevoie sa ajunga in centru si stau blocati in trafic e suficient de mare incat asemenea discutii sa nu aibe rost.

TibiV

Quote from: panzer on November 29, 2016, 03:24:48 PM
Nu sunt convins ca a umple centrul de masini cu un drum de capacitate foarte mare este cea mai buna solutie. Si sa il versi in inelul median. Pana la Grozavesti asta ar fi de fapt.

Aha...
Dar este OK sa "umpli centrul de masini cu un drum de capacitate foarte mare" numit I.Maniu ?...
Cu un singur drum de capacitate foarte mare ?...

Ah, scuze...
Am uitat ca NU se poate sa umpli centrul de masini ...
Nu se poate pentru ca Maniu este sufocat de 20 de ani.
De 20 de ani Maniu este singura varianta de a "umple centrul".
Si nu are cum, pentru ca este "mort" dpdv al traficului.

Dar nu... Vrem ca cel care vine pe DN1 si vrea in Giulesti/Grivita/Mihalache sa continue sa se "ambuteieze" la Lujerului...
Nu vrem si pace alternative.

(La fel si cu "intentionata" strapungere Bd.Timisoara in DNCB/A1... De ce sa nu facem o noua penetratie spre Ghencea/Alexandriei si in general sudul capitalei ?...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Ce va suparati asa de tare? Am spus ca "nu sunt convins"! Nu ca nu vreau sa se faca.

Am stat 10 ani in Militari. Stiu fiecare straduta, fiecare workaround. Am fost nevoit sa merg si in Victoriei, si in Pipera si in Tunari cu job-ul. Deci fluxurile de masini dinspre si inspre Militari le-am analizat in mii de ore de stat in trafic.

Va ganditi strict la cei care vin luni sau Duminica pe A1 si vor sa ajunga in Giulesti? Le dau un sfat: sa ia DNCB pana la Chitila si sa intre pe Soseaua Chitila + Grivita, Grant, Giulesti. Ies mai bine ca timp, nu ca si Km.
In fapt Tibi, problema este a Giulestiului. Nu are nici o conexiune cu orasul decat pe sub Grant. Este marginit de LAC si calea ferata. Penetratia Giulesti DNCB este singura sansa a acestui cartier. Deci e un caz particular care nu are legatura cu A1-Ciurel. In plus nici nu prea sunt puncte de interes Giulesti, putine birouri si alea goale. Iar penetratia Giulesti DNCB ar implica un tunel de vreo 2 km pe sub tot traijul CFRului. Sa fim noi sanatosi, dar curand nu se va face. Are mai multe sanse legatura cu Straulesti pe Suspendata lu domn Doctor.

Penetratia Ciurel A1 daca este completa exact cartierul Militari nu il ajuta. Pentru ca traficul din A1 ajunge la Grozavesti unde se blocheaza sub Pasajul Basarab. Iar Militari va ramane doar cu solutia de acum: pe la Cotroceni, unde nu are prioritate, Inelul Median are prioritate acolo.

Am mai enuntat de multe ori "parerea mea". Puteti sa fiti de acord cu ea sau nu. E doar parerea mea.
- denivelarea completa a Inelului Median este foarte scumpa, genereaza enorm de mult disconfort (vezi ce se intampla acum la Sudului si de cat timp dureaza). Cate sunt pe lista in acest moment? Razoare, Cotroceni, Floreasca, Dristor, etc... vreo 10 pasaje minim. Daca se face cate unul odata: (Basarab, Mihai Bravu, acum Sudului) in 15-20 ani tot nu sunt gata. Constructia fiecarui pasaj dinasta blochaza minim 3 cartiere timp de 3 ani cel putin. La Razoare cu ce este pe dedesubt, nici in 7 ani nu il termina chiar daca se tin de el.
- este mai simpla si mai usoara folosirea DNCB ca al 2 lea inel mare al Bucurestiului. Traficul din Bucuresti va iesi cu drag din centru daca are alternativa. Oamenii trec prin centru pentru ca doar pe acolo au loc. Nu pentru ca acolo este destinatia lor neaparat. Zic eu. Tot personal mergeam in Pipera prin centru pt ca DNCB pe vremea aia facea un mare S prin Chitila Mogosoaia. Apoi am inceput sa merg pe traseul Rosu-DNCB-Mogosoaia-Bucurestii Noi-Ion Ionescu de la Brad. Era mai rapida conexiunea.
- oamenii trebuie convinsi sa ajunga in centru cu transportul in comun daca acolo au treaba. Nu cu drumuri foarte mari. Cine vine pe A1 si vrea in Titan nu trebuie sa treaca pe sub nasul celor care locuiesc pe Iuliu Maniu. Cine vine de pe A2 de la mare si sta in Militari nu trebuie sa polueze Palladi de la un capat la altul. Cine sta in Rosu si lucreaza in Pipera nu are nevoie de Penetratia Ciurel, ia DNCB si merge in Pipera, sau noul Ring CF sau Metrou.
- cand a inceput discutia (pe MU nu aici) unii vedeau conexiunea A1-A2 pe cheiul Dambovitei. Chiar asa? Adica prin centru?

Mai sunt si alte considerente:
- Primaria Bucuresti nu are bani. Are de fapt dar se irosesc pe prostii. Vezi marea asfaltare de zielele astea. A dat strechea in ei. Vor sa sparga recordul mondial si sa il asfalteze pe tot in 3 saptamani. In mod normal insa: panselute, gaurile de la RATB, Radet, chirii etc. Si asta numai ce a aparut in presa.
- Incep sa castige teren ideile moderne cu spatii pietonale, de regenerare a urbei. Nu sunt inca oamenii pregatiti pentru o taxa de acces in centru, dar nu e foarte departe momentul acela.
- Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana. Suntem in prag de "infrigement" de la UE din cauza asta. Mai vreti trafic in centru? In plus?
- in 3-5 ani Bucurestiul va trece de 5-6000 lei salariul mediu. Inca vreo 200.000 de masini vor ajunge in trafic. Unde le mai bagam si pe astea?
- Anul acesta s-au dat in functiune 13.000 locuinte in intreriorul DNCB. Toti trebuie aduci in centru cu Auto? Ca si drumuri insa doar pasajul de la PPL.
- La nivel global toti multi din cei care au incercat sa rezolve traficul in oras cu autostrada urbana sau "drum de mare capacitate" au esuat. Acum s-a ajuns sa aduca statiile de tren foarte in centru. Cum se lucreaza acum la Londra, si s-a facut deja la Paris. In Montreal cele mai ieftine proprietati sunt in jurul autostrazii urbane. Cele mai scumpe sunt deservite de tren sau de metrou. Asta dupa ce 3 studenti au avut ideea sa puna fiecare caz de cancer pe harta. Si s-a inrosit zona adiacenta autostrazii urbane. Acum in zona adiacenta autostrazii sunt cartiele de imigranti noi (chinezi, libanezi, etc); pana si romanii s-au mutat de acolo.

Eu vad planul cel mare cam asa:
- A0 tranzit pur. (cei ce nu au treaba cu Bucurestiul, doar ca ii aduc autostrazile pe aici)
- DNCB inel al Bucurestiului cu penetratii cam in fiecare loc unde se poate.
- Taxa de access auto pt tot ce e in interiorul inelului median.
- RATB pe linii dedicate in detrimentul traficului Auto. Parcarea interzisa pe toate marile bulevarde. Se poate daca se vrea. Vezi Magheru. Achizitia de tranvaie cu prioritate, autobuze pe locul 2.
- Metrorex pentru oras (deci fara aberatii gen M6 la Otopeni inaintea lui M7 si a finalizarii M5). Extinse toate liniile existente pana la DNCB macar, preferabil o statie dupa. Asta pentru a se crea noi spatii de extinedere. In fapt diminuarea densitatii populatiei prin marirea suprafetei utilizabile a orasului.
- Pretul parcarii determinat prin licitatie pe fiecare loc in parte (ca la Hong Kong). Pretul parcarii va creste. Unii batrani isi vor muta masinile la tara, ca oricum le folosesc doar ca sa ajunga la tara cu ele odata pe luna. Daca va ajunge pretul la un nivel "bancabil" se vor construi de privati parcari in timp record, doar sa fie ok business planul. Cand nimeni nu plateste parcarea nici nu se va construi nici una. Programul Rabla si criza de dupa 2008 au fost singurele care au facut Bucurestiul circulabil cat de cat. In 2008 timpul Militari-Pipera cu auto era dublu fata de azi. Si nu pasajul Basarab si nici modernizarea accesului la aeroport au determinat diminuarea timpului.

Daca toate astea se rezolva ca la carte Bucurestiul poate sa ajunga si la 5 milioane de locuitori. Infrastructura va face fata.

@TibiV - combate te rog idea si nu persoana. Ai suficiente argumente mai sus cat sa intelegi de ce nu "sunt convins" ca a trage tot traficul lui A1 in centru e o idee buna. Dar poti sa ma "injuri" in continuare. Nu ma supar.

AdrianB1

Quote from: panzer on November 30, 2016, 03:30:20 AM
Penetratia Ciurel A1 daca este completa exact cartierul Militari nu il ajuta. Pentru ca traficul din A1 ajunge la Grozavesti unde se blocheaza sub Pasajul Basarab. Iar Militari va ramane doar cu solutia de acum: pe la Cotroceni, unde nu are prioritate, Inelul Median are prioritate acolo.
Si eu am stat 8 ani in Militari si sunt convins ca penetratia ajuta Militariul: tot traficul A1-centru (sau Crangasi) in loc sa mearga pe Iuliu Maniu-Cotroceni o ia pe Splai ocolind total cartierul Militari. O sa dubleze Iuliu Maniu, o sa aibe capacitate mai mare si o sa fie preferat, lasand Iuliu Maniu mai liber.

Da, o a doua penetrare spre Timisoara sau chiar Prelungirea Ghencea largita la 4 benzi (pe aici: https://www.google.com/maps/@44.4047053,25.9673877,597m/data=!3m1!1e3) ar fi o triplare care ar ajuta si mai mult pentru ca ar distribui traficul si mai eficient. O autostrada are o capacitate mult mai mare decat orice bulevar urban cu limita de 50 km/h si semafoare, asa ca daca ar fi de ales as alege penetrare Ciurel + penetrare Timisoara/Ghencea, nu intre ele.


panzer

Chiar as fi curios daca este printe noi cineva care a facut un studiu de trafic profesionist. Eu unul sunt convins ca traficul auto trebuie distribuit departe de centru. Nu atras in centru. Asazile orase multi-polare.

Este nevoie de alternativa la Iuliu Maniu pentru oamenii din Militari (aprox 300.000). Nu este nevoie de accesul rapid Centru dinspre A1 ai celor care vor sa ajunga in Titan.

Nu stiu daca reusesc sa ma fac suficient de clar: A1 >>> Titan prin DNCB nu prin Penetratie + Inelul Median. Am luat doar un exemplu.