Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Pai au pus limita de tronsoane fix în mijlocul tunelului și au crescut artificial costul viaductului pe sus, astfel încât să poată măslui analiza multicriteriala să iasă pe primul loc tunelul.

mdragos

Astia de la Consitrans sunt asa incapabili ? nu pot sa inteleg bataia asta de joc. Ceva ne scapa ( sau nu avem niste informatii din culise  :) )

horatiu.cosma

Incapabili plus șmecheri. Nu se mai încadrează cu proiectarea autostrazii pe bune în banii licitați și atunci blochează artificial continuarea contractului prin această variantă de traseu pe care știu și ei că nu le-o va accepta nimeni. Problema mai mare e că statul român prin decidenți e atât de slab, încât de 1 an și ceva nu reușește să iasă din această situație.

medicul de garda

Vreti sa spuneti ca CNAIR nu are propria echipa de ingineri care sa se uite la proiect si sa afirme, sub semnatura, ca solutiile propuse si impinse in fata ca fiind cele mai eficiente nu au nicio tangenta cu realitatea tehnica a zonei studiate? Si sa alcatuiasca un dosar cu toate aberatiile astea pentru a ameninta proiectantul cu instanta pentru incompetenta sau malitiozitate? Cand a ajuns statul roman atat de incapabil sa isi protejeze propriile interese? In alte tari, directorii companiilor care incearca sa traga genul asta de tepe pe fata, ajung la tv cu catuse la maini, ce doamne iarta-ma?? >:(

In cel mai rau caz, daca sunt asa incompetenti, sa contracteze separat un verificator de proiect ca sa afirme ca stie toate lumea, ca proiectul e facut la misto. Imi imaginez ca concurenta Consitrans ar fi prea fericita sa ii ingroape.
Trust me, I'm an east-european doctor!

mracon

Parerea mea este ca aceasta situatie, cu costurile acestea aberante, ii vine cumva bine CNAIR-ului, ministerului Transporturilor, pentru ca au un fel de justificare, un alibi pentru a amana posibil cu cativa ani startul acestei autostrazi. Nu au capacitate de a gestiona tot ce exista acum in derulare si se feresc de acest tronson. Il vor lasa cat mai la urma posibil, intre timp pacalesc romanii cu planuri si studii, hartii.
Solutia este evidenta, cu tuneluri, dar acolo unde se justifica nu idioteniile astea scoase acum prin acest pseudo-studiu de fezabilitate.
Iar legat de "spaima" CNAIR de a alege tuneluri, tine cred de nivelul extrem de redus de profesionalism existent acum in companie, de lipsa capacitatii manageriale, dar si de mediocritatea absoluta a clasei politice care nu poate impinge inainte cu solutii moderne.
In Grecia cum s-a putut, ba chiar si in Bulgaria, mai nou prin fostele state iugoslave.

PS: e primul meu post, dar urmaresc acest forum de mult timp.

hefaistos

David si Goliath. Cat timp David ramane mai agil si mai rapind in adaptarea deciziilor scapa.
Sa facem urmatoarea parabola.
In urma castigarii licitatiei cu caietul de ssrcini "[p, de craciun cu inaltimea intre 1.5 si 1.7m" contractorul iti livreaza un palmier de 1.66 m. In urma sesizarilor tale ca ceva nu pare in regula contractorul insista ca a livrat produsul in termeni contractuali.   
Tu trebuie sa:
1. Convingi seful/sefii care s-au implicat in atribuirea si semnarea contractului ca e o abatere grava.
2. Acestia sa ceara unui expert/specialist intern o opinie tehnica daca palmierul este sau nu pom de craciun.
3. Departamentul juridic sau un avocat extern trebuie sa evalueze daca exista caz si apoi sa reprezinte entitatea in instanta.
4. In instanta urmeaza noi expertize independente care sa ateste ca palmierul nu e pom de craciun si ca prin aceasta s-a creat un prejudiciu din vina prestatorului.
Daca pe circuitul acesta unul singur (de frica, incompetenta, sau rea-vointa) spune "poate n-am pus noi bine problema si palmierul o fi totusi pom de craciun" totul se duce de rapa si ramai cu palmierul pe gestiune pe post de brad.
E... daca la entitatile private si mai mici pasii 1 si 2 sunt relativ elastici, de multe ori concentrati intr-un singur decident, la marile companii de stat situatia e asa de rigida incat nu ca nu da nimeni in judecata contractorul fraudulos, dar de cele mai multe ori nu are nici parghia de a-l elimina de la licitatii viitoare. 
   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

montaniardul

Cristian Pistol (facebook): "Am relansat astăzi licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (care include Tunelul Meseș) și Zalău-Nușfaleu, ale Autostrăzii Transilvania!
Licitația anterioară a fost anulată tot astăzi în special din cauza creșterii prețurilor pe piata de profil.
Documentația pentru noua procedură de achizitie publică a fost deja transmisă la ANAP pentru validare.
Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 68 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor).
Finanțarea pentru acest contract (cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR) va fi asigurată prin POT.
Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totala de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).
După validarea documentației de atribuire vom publica în SICAP Anunțul de Participare pentru adjudecarea contractului, anunț în cadrul căruia vom anunța și data limită pentru depunerea ofertelor."

a.l.x

^
Mi-ai luat-o inainte.  :lol:
S-au miscat foarte repede cel putin , ma gandeam ca o sa dureze ceva.

mirceaeliade

#31553
scuze, dar de ce naiba nu au spart licitatia in 2 loturi separate??? e vreun motiv sa credem ca iese ceva mai ieftin/repede ca sunt impreunate loturile? dupa 26 de luni de "getting nowhere"....

hefaistos

Foarte simplu.
O documentatie "refurbished" se face mai repede decat 2 documentatii noi. Asa au decis asa vor face, probabil nu e cea mai buna buna decizie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

dr4qul4

Tind sa cred ca cei de la Consitrans sunt doar prosti.
Au masluit si la Boita AMC-ul, de au lungit cu 8 km traseul Brasov-Sibiu.
Daca erau doar "manipulatori", ar fi facut-o cu tact. Dar ei au masluit din topor, spunand ca 3 milioane m3 de pamant de excavat valoreaza, pentru mediu, de 3 ori mai putin ca 0,36 ha de padure (defrisat).
Ce mi se pare interesant, este ca cineva din CNAIR a pus botul la ineptia asta. Ala ori a fost corupt, ori retardat. Nu exclud sa fi fost ambele variante.

Pana acum am crezut ca vor sa evite tunelurile, chiar si cele extrem de scurte. Doar ca acum vin cu varianta asta de autostrada ingropata si ne spun ca zeci de km de tunele vor costa si vor fi la fel de simplu de executat ca niste viaducte combinate cu deblee.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GIV

@dr4qul4 pai stai, ei pot veni cu autostrada ingropata dar pana atunci poate reziliaza contractul pt ca "Nu se mai încadrează cu proiectarea autostrazii pe bune în banii licitați"

nu vor sa faca autostrada si gata

dr4qul4

mai rau e ca desteptii de la cnair, refac licitatia tot pe traseul propus. Fac proiectare si executie ...dupa care realizeaza ca este prea scump si bani nu prea mai sunt, asa ca proiectul se blocheaza...se cauta solutii... si tare mi-e teama ca alt destept propune PPP, dar pe SF-ul asta (ca doar l-am platit), si asa ajungem sa coste 20 de miliarde de euro si sa o terminam in 2050
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GIV

Quote from: montaniardul on January 26, 2023, 07:11:10 PMDocumentația pentru noua procedură de achizitie publică a fost deja transmisă la ANAP pentru validare.

oare de ce am sentimentul ca au trimis in mare parte aceeasi documentatie? :o  :lol:

marinul