Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

teocharis

iar relaxarea fiscala propusa prin noul cod fiscal va costa , structural, inca 3% din PIB/an

dr4qul4

hai sa nu o dam in politica.
Prefer sa ne rezumam la fapte. iar 500 mil E/an de la Buget (incluzand aici cofinantare si cheltuieli neeligibile) mi se pare o suma realista sau chiar putin optimista.
Cine are idee cat a fost anul trecut?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Va rog nu deviati pe probleme economice.
500 mil euro buget doar pentru autostrazi?

pasadia

Quote from: istvan78 on April 03, 2015, 11:15:28 AM
Mie-mi pare [...] ca sunt aici pe forum doua tabere care vad problema prioritizarii autostrazilor din perspective diametral opuse
- unii militeaza pentru a construi autostrazi prima data acolo unde exista DEJA activitate econimica si trafic intens si deci exista DEJA nevoia autostrazii.
- altii vad autostrada ca solutie la LIPSA dezvoltarii economice si deci sustin prioritizarea acelor tronsoane care ar "deschide" zone albe pentru investitii in industrie.

Atunci eu sunt in a treia categorie. A celor care considera ca autostrazile (DX-uri, half-profile-urile, centuri, orice drum nou construit) trebuie sa imbunatateasca SIGURANTA in trafic, fara a avea vreo justificare legata de dezvolatarea sau intarzierea economica. Caci se moare mult prea mult pe drumurile din Romania.

Ma irita faptul ca construim, inca, drumuri noi cu sensuri giratorii pe ele (vezi Centura Brasov). Ma irita faptul ca nu suntem in stare sa evitam conflictele din trafic prin construirea de pasaje (s-a facut unul la Campina, superb! Nu ar fi timpul sa se construiasca unul si pentru Baicoi si altul pentru Floresti?). Separarea sensurilor de deplasare? Am rezolvat Otopeni-ul si Feleacul, e suficient! Sa-si faca cu banii lor caci noi suntem CNADNR si nu ne intereseaza. Exista curbe periculoase pe drumuri drepte, zone care iau prin surprindere soferii? Punem un panou si e suficient, nu ne trece prin cap ca am putea indrepta drumul.

Sincer, inca se moare mult prea mult pe drumurile din Romania. Si chiar daca suntem noi, romanii, niste soferi infecti, multe dintre decese puteau fi evitate daca administratorii drumurilor investeau putin in siguranta traficului. Mult mai putin decat sumele vehiculate pe alte activitati, gen SF, deszapezire, etc...

horatiu.cosma

Ideea ta e buna, dar pentru a o pune in aplicare ar trebui sa taiem o gramada de bani de la autostrazi si alte zone de investitii pentru a incepe sa crestem siguranta drumurilor actuale, ceea ce nu se va intampla prea curand. Eu as fi de acord sa nu mai pornim nicio autostrada, si cu banii respectivi sa ne apucam pe infrastructura actuala sa eliminam cat mai multe sensuri giratorii si sa facem pasaje, sau sa indreptam raza de curbura a curbelor, dublam unde e necesar o banda pe sens, separatoare de sensuri, intersectii denivelate...

dr4qul4

Quote from: Ionut on April 03, 2015, 04:03:56 PM
Va rog nu deviati pe probleme economice.
500 mil euro buget doar pentru autostrazi?

Eu asa am calculat. Adica din 3,7 fonduri (0,5 cofinantare) , doar maxim 2 cred ca merg la autostrazi si DX-uri. + alte 2,5 de la bugetul statului (exclusiv pt A si DX)
Sunt 4,5 si nu 4 cum am scris initial, dar mai avem si cheltuieli neeligibile, exproprieri si suplimentari la contracte asa ca tot pe acolo ajungem.

si ne costa: 1,2 mld santierele deschise
1 mld PiSi

restul adaugati voi

Astia sunt banii, si momentan nu ne permit sa ne gandim la 2 treceri ale Carpatilor.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iulius

#2136
^^^





UE si-a facut bine temele si aceea de a finanta AXA 7 pana in 2020,
"link missing"= SIBIU-PITESTI
                     =A 0 Nord sau Sud
                     =A 6  LUGOJ-CALAFAT
iar daca vrem ceva in plus, din banii de la Buget
UN EXTRA pe care l-am obtinut din partea UE este SEBES-TURDA-TG. MURES

horatiu.cosma

Presupunand ca UE vrea ca noi sa terminam pana in 2020(sau 2022) ce ai spus tu Iulius, iar noi argumentam ca nu ne ajung banii dati de UE pentru acest exercitiu financiar, exista sansa vreunei suplimentari?

iulius

#2138
prin licitatie este posibil sa ne incadram in fondurile existente pe 2014-2020 si sa implementam aceste proiecte, 4-4,5 miliarde euro
daca nu sunt suficiente cu siguranta vor suplimenta

horatiu.cosma

Scuze colegi, eu vorbesc de suplimentari si suntem aproape de a pierde un miliard anul asta, mea culpa...

M-Power


MHN

@ iulius, si-o fi facut UE bine temele, insa altii ba!
Harta aia e veche, avand peste 10 ani.  Denumirea de Axa 7 nu (mai) exista.
TEN-T nu mai exista.

Imi creste tensiunea cand vad ca repostati ineptia din articolul de pe tion, preluata si de ziuadevest si de adevarul (tm), cum ca UE ne-ar fi impus prin observatiile din luna martie (2015) si prin folosirea termenului de "missing link" sa completam noua/vechea autostrada A6.
Cititi fratilor - cu ochii vostri - observatiile trimise de CE!


PS: Daca ne luam dupa harta asta, atunci "missing link" ar trebui sa fie si segmentul Cenad - Timisoara. Ceva estimari pentru finalizare?!?!
PPS: Celelalte 2 segmente lipsa despre care vorbesti sunt "prinse", insa.

iulius

#2142
OBSERVATIILE COMISIEI EUROPENE

Prioritizarea proiectelor in Master Planul General de Transport. Comisia recomanda utilizarea scenariului bazat pe performanta economica si apartenenta la TEN-T (scenariu ES)


Bugetul si resursele financiare - Imprumutul public de 7,3 miliarde de euro trebuie sa se incadreze in angajamentele pe care Romania le are in privinta deficitului bugetar, ca stat membru al UE.

Strategia de implementare trebuie sa ia in considerare ciclul de implementare a proiectelor si standardele de cost fundamentate pe criteriul "lipsa coridor"(missing links).
 
   Prioritatea Nr 1: SIBIU-PITESTI + A 0 ( Nord sau Sud)




dr4qul4

A0 sud poate fi doar la nivel de DX, upgradand centura actuala.
Dar pretul nu va fi foarte muilt diferit.doar la exproprieri sa castigam.
Banda suplimentara nu avem nevoie la cate benzi de accelerare-decelerare vor fi. In schimb avem nevoie de structuri noi la fiecare intersectie.
Pe partea de nord este greu de facut ceva repede.
Acolo exproprierile ne omoara si nu le deconteaza nimeni. A0 nord nu poate fi facuta fara cel putin 0,5 mld e.

PiSi + centura sunt prioritatea nr 1. Chiar nu poate contesta nimeni.
Insa nici Bacau-Pascani-Iasi nu poate fi ignorat. Tot vb de dezvoltarea Moldovei si ca tb legata de vest, dar degeaba legi tg neamt de vest, daca centrul moldovei este deja sufocat. Trecem carpatii  in 2 ore si dupa mai facem 3 pana la iasi?

Prioritatile mele:
PiSi
A0
Centuri\tunele la Comarnic si Busteni
Suplacu-Bors si Nadasel-Mihaiesti (singurele care se pot face imediat)
Tg Neamt- Bacau-Iasi
Ploiesti-Buzau

Si cred ca am cam terminat banii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

FRS

de unde ar trebui sa pornesti ca sa faci 3 ore pana la Iasi? Ca de la Tg. Neamt faci o ora si 15 min.