News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#5400
^^
Nu se vede numarul. Pare sa fie o Solenza albastra. Oricum, trebuie sa o fi prins vreo camera.

bgd77

Da, corect. Am trimis o sesizare la Politie. Cand primesc raspuns il pun pe Siguranta circulatiei.

adiarc

Felicitari pt sesizare

Si in nici un caz nu trebuie sa ne comparam cu rusii,caci asa nu ajungem nicaieri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#5403
Nu ca vreau sa-i scuz pe rusi dar...

Motivul pentru care sunt atatea accidente pe net din Rusia este ca toti au dashcam deoarece legislatia inclina mult de partea victimelor ceea ce a dus la insurance scams


Sunt curios cat sunt de diferite statisticile de accidente din Ro fata de Rusia... Camerele fireste ca surprind si alte accidente, iar climatul ne aduce derapaje sezonul asta... 

In Suedia, care are climat asemanator, inveti la scoala de soferi cum sa reactionezi la derapaj (in primul rand apesi ambreiajul, daca ai), si exersezi derapaje la diferite viteze, sa te inveti minte sa nu mergi mai tare decat poti duce...

MNU

#5404
Calci ambreiajul la derapaj?... si Dumnezeu cu mila pe unde ajungi. Sunt curios, chiar asa se invata in Suedia?

PS: Voiam sa spun ca in realitate e exact pe dos, indiferent de tipul de tractiune, in subvirare sau supravirare, exact calcatul ambreiajului trebuie evitat. Ce faci depinde de situatie dar NU TREBUIE sa incepi prin  a calca ambreiajul.

cristi5

#5405
Exact asa. Ideea e ca roata libera (ne-accelerata si ne-franata) are cea mai buna aderenta. De multe ori cand apesi ambreiajul derapajul inceteaza si poti corecta din volan.

A trebuit sa fac scoala (si deci obligatoriu educatia de risc) in Suedia pt ca inca nu eram in EU si permisul romanesc nu era recunoscut.  Pe langa partea teoretica, cuprinde
- intoarcere peste cap intr-o masina. Te tine cu capul in jos si te intreaba, mai uiti sa-ti pui centura?
- impact la viteza mica (un schelet de masina pe plan inclinat)

Apoi in masina la diferite viteze (30, 50, 70). Cate doi, cu schimbul (ca sa vezi cum e si ca pasager). Eu am nimerit cu o femeie gravida in luna a 8a...
- franare cu si fara ABS pe asfalt uscat. Ghici care da distanta de franare mai mica?
- franare cu si fara ABS pe plastic ud (simuleaza gheata)
- testul cu ocolirea elanului pe plastic ud

Testul cu elanul il faci la viteze tot mai mari pana nu te mai poti opri la punct fix. Avand deja permis si stiind teoria (ambreiaj apoi: viraj, frana, viraj, frana, deci niciodata frana+viraj) am ajuns la viteze ceva mai mari. Tot respectul pt colega din dreapta. Deci conteaza experienta, dar si sa-ti asimilezi teoria...

Din pacate nu gasesc un video bun, aici e un exemplu



La partea teoretica te intreaba: daca ai 2 cauciucuri bune si doua mai proaste, pe ce roti le pui pe cele bune?

Costa cam 150 eur si se poate face si daca ai deja permis EU.

davyl

La multi ani tuturor colegilor de pe forum! Un 2016 cu sanatate si numai impliniri!

stangabriel

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20698571-proiect-lege-inaugurarea-lucrarilor-sau-constructiilor-inainte-receptie-pedepsita-inchisoarea.htm

Inaugurarea autostrazilor sau a altor constructii inainte de efectuarea receptiei se pedepseste cu inchisoare pana la 15 ani, daca se dovedesc un pericol pentru oameni sau bunuri, pedeapsa majorandu-se daca fapta a fost savarsita in scopuri electorale, potrivit unui proiect de lege depus de PNL, transmite Mediafax.

Tavi

Sănătate tuturor! Un 2016 cât mai bun și o infrastructură de transport (și nu numai) cât mai sănătoasă într-o Românie cât mai mândră!

cristi5


Quote from: MNU on December 31, 2015, 01:46:51 PM
PS: Voiam sa spun ca in realitate e exact pe dos, indiferent de tipul de tractiune, in subvirare sau supravirare, exact calcatul ambreiajului trebuie evitat. Ce faci depinde de situatie dar NU TREBUIE sa incepi prin  a calca ambreiajul.

Inseamna ca milioane de suedezi sunt derutati, si eu in rand cu ei.

Si ce trebuie facut atunci?

savagedanyro

Referitor la bautul la volan. Reclama advetorial in Islanda :

.

TIMISOARA 2021 !

MNU

Quote from: cristi5 on December 31, 2015, 03:54:55 PM

Inseamna ca milioane de suedezi sunt derutati, si eu in rand cu ei.

Si ce trebuie facut atunci?

Asa cum spuneam, depinde mult de felul in care derapezi si de tipul de tractiune dar primul lucru pe care il faci este sa ridici piciorul de pe acceleratie (fara se debraiezi) si, eventual incepi o franare usoara (mai ales daca nu ai ABS). Daca ai ESP (sau similar) exact asta face si el dar cu timp de reactie mai rapid decat media soferilor. In tot timpul asta, tii rotile indreptate in directia in care doresti sa mergi. La fel si la transmisia automata sau cea secventiala... ridici imediat piciorul de pe acceleratie. In frana de motor masina se controleaza cel mai bine. In conditii de aderenta precara ABS-ul este extraordinar pentru ca ajuta la controlul masinii pe toata perioada de franare dar nu scurteaza distanta de franare decat in anumite conditii.

yetiman

@MNU - Ai dreptate, dar doar pentru jumatate din situatii.
Si, ca sa explic, citez dintr-un articol cu un interviu luat lui Titi Aur,
QuoteConstantin Aur, zis Titi Aur, are 49 de ani şi este unul dintre cei mai titraţi piloţi români de raliuri. A debutat în Raliul Braşovului, în anul 1986, pe o maşină Dacia 1300. A câştigat 49 de raliuri şi a obţinut 8 titluri de campion al României în anii 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2006. În prezent, deţine propria sa şcoală de conducere defensivă şi pilotaj, unde şi predă.
:
QuoteCele mai multe accidente rutiere din România se petrec din cauza slabei pregătiri a şoferilor în faţa situaţiilor-limită. Statisticile arată că românii sunt pe primul loc în Europa la accidente grave provocate în timpul şofatului. Pilotul Titi Aur vă spune ce trebuie să faceţi pentru a redresa maşina în caz de derapaj.
Cunoscutul pilot de raliu, Titi Aur, şi-a făcut un mod de viaţă din pregătirea şoferilor, Cursurile de condus defensiv, pe care le predă în poligonul său de la Baloteşti, au menirea de a-i face pe şoferi mai buni şi mai conştienţi de ceea ce li se poate întâmpla în trafic. Pe lângă partea teoretică, cursanţii trec printr-o serie de teste practice, în urma cărora vor deprinde poziţia corectă la volan, frânarea şi accelerarea corecte, controlul maşinii în derapaj şi părăsirea în siguranţă a unei maşini răsturnate.
,,După părerea mea, în România nu avem şcoli de conducere, ci şcoli de eliberat permise. Candidaţii sunt slab pregătiţi din cauză că în examenul auto nu au fost introduse testări de condus defensiv, menite să-l facă pe şofer mai puţin periculos pentru el şi pentru ceilalţi participanţi la trafic", ne-a spus Titi Aur. Reporterii Click! au fost cursanţii săi pentru o zi. Iată ce trebuie să ştii despre derapaj.

Controlul maşinii în derapaj

De ce derapează maşina? În primul caz, pentru că intrăm într-o curbă cu o viteză mai mare decât e necesar pentru a trece de ea (subvirare). În acest caz, puntea din faţă pierde aderenţă , iar maşina se încrie pe o traiectorie mult mai largă cu faţa. Soluţia pentru redresare e reducerea vitezei pentru recăpătarea aderenţei.
În al doilea caz, derapajul aparare atunci când maşina supravirează, adică are tendinţa de a lărgi virajul cu puntea din spate. În acest caz, pentru a redresa maşina trebuie să contravirăm roţile în direcţia în care pleacă spatele.
Deci, dacă spatele maşinii tinde să ,,fugă" spre dreapta, tragem de volan tot spre dreapta, nu spre stânga. Ei, dar cât trebuie să tragem de volan?
,,Atât cât e nevoie pentru a pune roţile din faţă pe direcţia de mers. Dacă trag prea puţin de volan, voi continua să derapez, dacă trag prea tare, maşina va intra în derapaj în direcţia opusă. Când intră derapaj, şoferii reacţionează diferit. Unii se panichează şi nu fac nimic, alţii trag de volan mai mult decât e necesar, alţii se redresează corect în primă instanţă, dar uită să păstreze roţile pe direcţia de mers", spune Titi Aur.
Esenţial în acest al doilea caz este să-ţi aminteşti mereu faptul că, pentru a-ţi recăpăta poziţia pe drum nu trebuie să frânezi sau să încerci să reduci viteza în vreun fel, ci, dimpotrivă, să accelerezi cât e nevoie pentru a anula ,,fuga" punţii din spate.

PS: Sublinierile imi apartin.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

stangabriel

Da, in cazul in care nu esti obligat sa te opresti cat mai repede. Compromisul intre oprire si/prin recapatarea aderentei si directiei prin continuarea rularii cu motorul cuplat in momente de panica e greu de obtinut. Experienta din momente la limita in afara drumurilor publice isi spune cuvantul. Adica joaca in zapada sau noroi cu o masina pe care nu o menajezi.

MNU

@yetiman, sunt de acord cu tot ce spune Titi Aur. Exact asta spuneam si eu. O singura clarificare la ultima subliniere: accelerarea pentru iesirea din supravirare e optionala si se cere doar la masinile cu tractiune fata sau integrala. Probabil fiind cele mai raspandite, Titi Aur la ele se referea. In cazul unei masini cu tractiune spate, as vrea sa-l vad eu pe acela care accelereaza in derapaj pe polei si mai si controleaza masina.

In cazul unei frane de motor, in TOATE CAZURILE se iese din situatia periculoasa prin recastigarea controlului si oprirea in siguranta.

PS: spune undeva Titi Aur ca primul lucru ce trebuie sa-l face e sa calci ambreiajul?