Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

@bogdanstancu: Asta a fost și prima mea reacție când am văzut poza, deși oricum nu mă așteptam la ceva mai bun. Nici nu mai e nevoie să comentez, @TibiV a zis în doar două rânduri tot ce e de zis despre acest ,,proiect".
Problema e că nu se mai face de multă nimic estetic sau inovator în România, nivelul arhitecților e și el același ca al întregii societăți românești, la pământ, dacă nu chiar mai jos.

cristi5

Nu-i adevarat @nenea_hartia, uita-te pe topicul ISHO de exemplu. Sunt arhitecti foarte buni, atata ca nu-i angajeaza statul.

Si sincer eu am obosit de discutiile cu utilitatea acestui proiect sau a altora. Odata ce am semnat ca-l vom face, si e viabil (nu ca PPPurile CoBra) mergem inainte.

Dat fiind ca, cu statul roman si birocratia lui, T2 e la minim un deceniu distanta, proiectul poate fi rezonabil ca utilitate. Poate o sa-l folosesc personal desi as prefera sa ajung la Buftea sau Ploiesti, nu sa ma duc in Gara de Nord si sa ma intorc de-acolo spre Bv.

subway

In clipa in care vei avea aeroport la Brasov probabil ca vei prefera sa faci direct de acolo un hop-on/hop-off aviatic, fara trambalari ceferistice...parerea mea!  :)

frunzaverde

#813
@cristi5 - proiectul in forma curenta nu este fezabil.

Linie simpla, diesel, cu curbe de 40 km/h si statie terminus apta exclusiv pentru automotoare si centralizare primitiva va permite in cel mai bun caz un tren la 20-30 de minute, deci frecvente si capacitati cu nimic mai bune decat autobuzul curent. Foarte probabil, in practica, vom vorbi de un tren pe ora sau chiar mai rar. Singurii care (poate) vor folosi linia asta vor fi pasagerii care folosesc mai departe trenul din Gara de Nord, dar si pentru ei va fi concurenta mare cu 780-ul, care, la cum e gandita legatura, vor face acelasi timp pana la gara.

Solutia nu este expandabila, solutia nu poate permite conexiunea la T2, solutia nu poate asigura trecerea. Solutia este infecta. Si noi, cel putin, nu am semnat ca facem mizeria asta. Toate propunerile anterioare au fost civilizate - faptul ca niste politicieni si-au bagat nasul unde nu se pricep si au redus proiectul la ceva de nivel sub Africa subsahariana arata nivelul Romaniei... Scartosagul extrem si graba prosteasca au facut ca solutia curenta sa fie inca si mai slaba decat 780-ul existent (care acum e operat cu autobuze cu burduf si spatii de bagaje). Cand putea sa fie solutie corecta.

T2 nu poate fi la 10 ani distanta. Terminalul sta sa se descompuna. Sistemul de bagajerie e in colaps si pe fluxul de plecari si pe cel de sosiri. Sistemul de check-in nu se descurca nici cu numarul curent de pasageri. Sistemul de securitate si control vamal este si el problematic dpdv ar managementului cozilor, cu toate optimizarile facute... Nu mai merge folosit terminalul curent la 200% din capacitate mai mult de 1-2 veri, pentru ca instalatiile existente or sa intre in colaps total, si cu asta basta, OTP-ul o sa ramana inutilizabil complet...

Se zice pe-aici ca primul modul din T2 va avea (per planul existent) capacitate de 5 milioane. T1 are 6 milioane capacitate incluzand internele - chiar si primul modul din T2 va fi doar cu un pic mai mic decat TOT T1-ul curent.. Ca e exploatat la 14 milioane, de-aici mizeria si aglomeratia, si solutiile ridicole si la limita legii... Doua module din T2 construite simultan (ceea ce s-a spus deja ca e intentia) vor fi aproape duble ca capacitate fata de T1-ul curent.

P.S. Nu, nu cred ca o sa fie vreun buldozer. Cred ca proiectul asta ingroapa definitiv ideea de CF la aeroport, si vom avea, ca in Georgia, 2-4 trenuri pe zi, eventual la ore dubioase (cand e vreun Desiro de Titu liber la CFR Calatori) care va circula gol-golut... Vai-si-amar...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Eu raman la parerea ca va sfarsi ca investitie abandonata desi finalizata (prostia e sora buna cu incapatanarea la politicieni) sau <buldozerita>, alti bani, alta distractie pentru <reciclarea> materialelor irosite, cu toate ca personal cuvantul <demolari> imi repugna, constructor fiind...e singura solutie logica pe termen lung pentru orice minte rationala...pur si simplu va ocupa locul degeaba!
Candva locul ala va trebui <eliberat> pentru lucruri mai utile...inevitabil!
Deocamdata probabil ca multora nu le pasa dar timpul se razbuna si in final greselile se platesc...din pacate tot de noi si urmasii nostri, nu de catre cei direct impricinati...
Pentru acest proiect stupid, in afara de politicienii populisti si miopi mai <voteaza> doar naivii pacaliti si <talibanii> ceferisti orbiti de gloria iluzorie a trecutului maret cazut in desuetudine, fara sa-si dea seama cat rau provoaca. :(
Mai bine s-ar preocupa in mod serios de culoarul IV...ca in realitate aceea e reala prioritate nu <bazdaganiile> fluturate...

Harry

Si eu mai iau imagini de aici si pun pe site dar mereu trec sursa. Ma intreb si eu chiar era atat de greu ca cei de la Economica sa treaca la sursa PUM daca tot i-au luat poza lui TibiV?

"A fost montată prima grindă la podul feroviar care va traversa DN1, potrivit unei imagini care a circulat marți pe rețelele de socializare."

https://www.economica.net/legatura-gara-de-nord-aeroportul-otopeni-a-fost-instalata-prima-grinda-de-la-podul-feroviar-care-va-traversa-dn1_178060.html

cristi5

#816
Quote from: frunzaverde on December 25, 2019, 09:39:41 PM
Singurii care (poate) vor folosi linia asta vor fi pasagerii care folosesc mai departe trenul din Gara de Nord, dar si pentru ei va fi concurenta mare cu 780-ul, care, la cum e gandita legatura, vor face acelasi timp pana la gara.

Eu sunt unul din aia care schimba in GdN. N-as lua 780 nici sa ma picuri cu ceara. Daca am legatura buna iau trenul, daca nu, iau Uber, preferabil la gara Baneasa (e distractiv, nici un sofer Uber nu are habar ca acolo e gara). La fel cum si pe asta nou as prefera o varianta OTP-Buciumeni-Buftea. Sau OTP-Buciumeni-Ploiesti.

Mie nu-mi iese asta cu frecventa, un Desiro face max 5 min pe cei 2,5 km de linie simpla si 5 min in statie, rezulta o frecventa de 15 min. Poate o fi mai rea gatuitura la GdN, nu stiu.

Pana una-alta intrarea in Gara de Nord folosind linia dinspre Craiova nu am intuit-o in PUM/API, poate si la noua gara OTP ne scapa ceva.

Ca e tehnologie de 100 ani vechime (si ca propulsie si ca semnalizare) de acord. Si de acord ca vor pune probabil una la 30 min sa nu se complice. Si de acord ca se putea mult mai bine, dar unde vezi tu gandire strategica in complexul politico-birocratic romanesc?

Nu m-as mira sa ai dreptate si sa fi facut totul fara sa priceapa ca frecventa maxima e 30-60 min, cu criminalii astia orice e  posibil. Hei rup pentru "20 20" si gata nefacuta.

Si nu m-ar mira sa se agate in exproprierile alea vreun cincinal asa.

Quote from: frunzaverde on December 25, 2019, 09:39:41 PM
T2 nu poate fi la 10 ani distanta. Terminalul sta sa se descompuna. Sistemul de bagajerie e in colaps si pe fluxul de plecari si pe cel de sosiri.

Asa si? Se descompune terminalul dar e foarte posibil ca pana nu mor cateva zeci ca la Colectiv intr-o busculada nu va misca nimeni nimic.

Pana la urma mor 5 pe zi pe sosele si cate 10 pe zi la sarbatori. So what?

Calculeaza cat dureaza o licitatie de-aia cu clarificari, contestatii si strigaturi. Si apoi dai de un constructor in semi-insolventa care eventual deturneaza banii in alta parte sau intra in faliment. Mai pune o greseala in proiect, o scapare pe o legatura rutiera sau de utilitati (ca de feroviar nu vorbim) a noului terminal (adica T2 poate fi gata dar n-are acces sau curent sau apa), o problema la transferul operatiilor din T1 in T2  si gata deceniul.

Plus de asta, cand s-a mai facut in ro un terminal de marimea T2 intr-un aeroport de marimea OTP? Sigur nu cu actuala legislatie. Birocratii vor gasi probleme ca sa isi justifice existenta. Sper sa fim sanatosi peste 10 ani.

Legea complexului politico-birocratic dambovitean: orice proiect peste 100k euro care e la stadiu de SF si a carui tip de lucrare nu s-a mai facut in Romania dureaza minim 10 ani de la SICAP. Tuneluri Holdea (vai, acolo e semi-SF), T2 OTP, tunel Meses, orice tunel PiSi, you name it. Intr-un caz fericit se va invata ceva dupa Holdea, sau care va fi primul, ca poate va fi Poiana...

Apropo, proiectele de metrou cat dureaza de la SEAP ca n-am urmarit in detaliu?

AlexxC

Dezarmant pesimismul de pe acest topic...
Haideti sa nu uitam cel mai important avantaj al unui tren spre aeroport indiferent ca e cadentat la 20,30 sau 60 min...si anume PREDICTIBILITATEA.
Cu trenul ai cele mai mari sanse sa ajungi la destinatie cu intarziere minima si un grad sporit de siguranta mai ales in orele de varf si atunci cand iarna i-a prin surprindere autoritatile :)) .
Daca gasim o solutie pentru a creste frecventa de la 2 trenuri/h la 3 sau chiar 4 trenuri/h sunt sigur ca niciunul dintre noi nu va mai vrea sa auda vreodata de autobuz sau mai ales taxi spre aeroport.

cristi5

#818
Si eu sunt optimist in legatura cu trenul daca nu ramane agatzat in acele exproprieri. Il voi folosi cu placere din motivele pe care le descrii.

Voi fi probabil dezamagit daca compar cu S-bahn-urile din Viena, Sthlm, Frankfurt etc si voi observa tot felul de amanunte. Ma astept ca Desiro sa fie mizer, grafitat si geamuri crapate. Dar tot sper sa fie mai bine decat cu Uber si debandada de la ecranele de taxi care nu dau niciodata taxi.

Cu T2 da, sunt mai pesimist ca altii :)

ghrt

@cristi5, dacă n-aş fi venit de la Iaşi odată... cu nişte cetăţeni care aveau bilete la o cursă spre Italia şi în loc să zboare de la Iaşi, au făcut ieconomie şi au luat trenul. Le-a făcut-o chefereul. 2 locomotive defecte, evident trenul a pierdut trasa şi apoi stopuri peste stopuri. I-a adus până la Ploieşti, când mi se pare că au renunţat la ultima speranţă şi s-au întors.
Cum bine zicea cineva, când ai curse critice lasă tată 24 de ore marjă între zboruri.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Eu ziceam ca folosesc trenul la aterizare, la decolare inca nu m-am hotarat :) Depinde de orar. Dar am Brasov-Bucuresti, posibilitati multe, chiar si noaptea.

ghrt

Noaptea într-adevăr n-ai autobuz la Gară, iar 783 are staţie la Victoriei cel mai aproape (prea departe pentru per pedes, prea aproape pt taxi). Dar trenul e doar un moft: noaptea e liber, un autobuz îşi va respecta cu siguranţă orarul la minut, trebuie doar să existe.
Cont (aproape) inactiv.

Io

Despre ce vorbiti? Vreau sa decolez pe 4 ianuarie dimineata pentru Munchen. Tarom/Lufhansa, nu ma intereseaza minori, am bagaj mare si nu doresc sa-mi las sculele in Otopeni (1 pereche de schiuri si doua genti de clapari) sau sa le car pentru sume indecente eventual izvorite din imaginatia nu stiu cui. Nici sa fac escale.
Am 2 curse directe, la 6 si la 8:20. Chiar cu cadente de 4 pe ora este imposibil sa folosesc trenul de la Ploiesti pentru cursa de la ora 6, pur si simplu nu exista tren, si, sa zic, imprudent pentru cea de 8:20. Nu sint interesat de alte curse, vreau sa fiu in Tirol la prinz si nu mai tirziu si nu sint dispus sa ma pliez pe toanele nu stiu cui, e simplu sa-mi fac programul cu checkout, inchiriat de masina, 2.5-3h drumul pina la hotel dar pentru niste bieti 45 km Ploiesti-Otopeni sint ca in India.
Iar eu sint aproape, oricine altcineva are probleme cel putin la fel de mari si atunci va folosi ce am folosit pina acum, taxi. Intoarcerea de la Otopeni la Ploiesti? Mersi, nu, taxi si noapte buna, treaba la fel de valabila si in eventualitatea cu totul improbabila de a avea 4 trenuri pe ora intre OTP si Gara de Nord.
Bref, constructia asta e o cirpeala nenorocita.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

Am facut si eu mult taxi OTP-Ploiesti Vest si apoi tren la Brasov. Dar in ultima vreme am luat sezonier din Baneasa la Brasov. Merge numai vara din pacate.

Da, mersul trenurilor poate fi mai prietenos cu cursele de dimineata.


ghrt

^^ Transport public în preziua respectivă, o cazare la un preţ acceptabil lângă aeroport şi cu transfer dimineaţa la terminalul plecări.
Cont (aproape) inactiv.