Trecerile la nivel cu calea ferata

Started by Ionut, March 18, 2018, 08:05:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

daniel_avram

Apropo de TN-uri peste magistrale... dar trebuie sa se enerveze un politician ...

QuoteUndă verde pentru Pasajul Lehliu Gară, proiectul unui politician nervos că a stat la barieră
https://clubferoviar.ro/pasajul-lehliu-gara/

cristi5

#166
@daniel_avram am scris si pe topicul de pasaje rutiere, eu sunt aproape sigur ca TN Lehliu Gara va ramane si dupa construirea pasajului rutier

Asa e si la Drajna, asa va fi si la Branesti, si am toate motivele sa cred ca va fi si la Lehliu. Timpul de asteptare la 160 e mare, si pe linie dubla cu trafic mare bariera nu mai apuca sa se ridice. Pe masura ce vin trenuri noi, traficul va creste si problema va fi tot mai mare.

De ce va ramane TN? Explicatia tehnica e foarte simpla. Un pasaj care urca la 10m (cum cere CFR deasupra catenarei de 160) iese lung de 400-500m. Pentru localnici care au treaba langa actualul TN, pasajul superior nu are nicio valoare. Nu va ocoli nimeni 1 km.

Daca se face ceva pentru pietoni, va fi o pasarela hidoasa si impracticabila, la 7-8m inaltime. Niciun primar nu-si va urca in cap electorii cu asa ceva, e mai simplu sa lase TN, ca doar e deja acolo, aprobat, functional... Daca electorii mor trecand pe jos sau cu bici printr-o bariera care nu se mai deschide dupa 30 min, asta e, ii trecem la "indisciplina pietonilor" si gata.

https://youtube.com/shorts/UB3Lj032Gi4

Solutia pe care eu o promovez (si nu am auzit o alternativa in API) e subtraversarea, care iese mult mai scurta, si nu modifica mult "urbanismul". Pt pietoni e mult mai usor de coborit la -2.5 m. Dar asta inseamna ca CFR trebuie sa construiasca un pod, sau 2 podete (unul pt fiecare sens). Greu.