Radare pe drumurile din România

Started by ciprebbe, April 01, 2013, 12:42:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#90


Mdaaa...."iezistă" o problemă la "Găleata cu poze"......

Vorbeam de utilizarea radarului "out of technical conditions".....Ca şi la data pozei, 17.02.2010, surprinsă pe V.O. 1K (Varianta Ocolitoare 1K a Braşovului, la "patru benzi", din spatele gării Dârste) şi acum se utilizează locuri nelegale de instalare-folosire radar....Năravul ăsta nu va fi prea curând eliminat......

Ceea ce vedeţi în poză este un radar pus sub o linie electrică de înaltă tensiune de 220 KV..... 
Normele Metrologice o spun...mi-au confirmat-o şi poliţişti de însoţire...... radarul nu poate fi folosit pe ploaie, lapoviţă, ninsoare, burniţă, ceaţă, smog, praf..... Apoi nu poate fi folosit sub o distanţă minimă până la reţele de înaltă-medie-joasă tensiune, reţele de tracţiune electrică CFR, staţii / relee de radio-tv-telefonie-satelit-radoilocaţie-metereologice, radare aeroportuare....
De nenumărate ori, am găsit radarul aproape de Ilia, pe la Gothatea-Gurasada pe ceaţă de abia vedeam la 50-100m...am fost oprit, dar lăsat să plec fiindcă filmasem totul....
O zonă "celebră" pentru o crasă nesimţire este pe DN 1 de la Bărcăneşti până la intrarea în Ploieşti (la Metro / Petrom) unde radarul stă pe dreapta (spre Ploieşti) sub o linie de 5000 V....
Ambele modele de radar existente la noi PYTHON II (de pe "vechile Logan-e berline) şi actualele BEE III (de pe MCV-uri) lucrează în aceleaşi fecvenţe (undeva între 25 şi 32 GHz) fapt pentru care şi-un "amărât"de detector "Cobra" le detectează chiar şi de după curbă.... "Marea" diferenţă între cele două tipuri de radar este că BEE III are butonul ON, care atunci când este pe aşteptare şi te vede pe ecranul monitorului, poliţistul apasă ON şi radarul intră pe măsurare în 1-1,2 secunde, practic imposibil să reacţionezi dacă eşti la viteză "nesimţită".... Te poţi fofila, doar dacă ai un "iepure" (o altă maşină) în faţă....
Un umil detector, plus o staţie de radio (arhisuficientă de 4W putere, fiindcă nu trebuie să fi auzit la 20 km distanţă: pe 4W la câmpie te auzi la 8-10 km), atenţie la ceea ce se vorbeşte pe staţie şi nu ai "greţuri" în mers.

Chagall

Linia din poza este de 220kV. La 400kV sunt alte standarde, alt tip de stalpi.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

JohannDB

Mulţumesc "Chagall" pentru corectură. Discuţiile avute cu operatori radar, mi-au confirmat astpecte legate de intreferenţele undelor radar cu alte unde electromagnetice, dar mi-au mai semnalat şi-un alt lucru....după câteva ore de lucru cu radarul, unii se plângeau de stări de inconfort.....practic stai cu un cuptor cu microunde cu uşa deschisă, lângă tine.
Şi să nu uit...un umil "Cobra" ca al meu, prinde şi "pistolul laser"......şi mai are o setare, la care mă pufneşte râsul (mă avertizează - în anumite locuri - de "atenţie, se apropie trenul", deşi nu sunt lângă vreo barieră ; la noi n-am văzut sistemul ăsta de anunţare la bariere).

NordKapp

La pistol laser nu ai timp de reacție. În același moment când detectorul cârâie e afișată și viteza ta pe pistolul polițiștilor.

asztalos

La capitolul "prinde pistolul laser" : e prea tarziu oricum! Te anunta ORICE detector (daca are vizibilitate - e expus in geam), dar NUMAI daca "trage" de la distanta (de peste 200 de metri). Cu cat te "impusca" de la distanta mai mica, cu atat sansa sa-ti sune detectorul e mai mic.
S-au purtat discutii pe topic-uri de specialitate pe diferite forumuri (le urmaresc de multi ani); ideea este ca la un instant-on "a la carte" poti sa ai mama detectoarelor ca tot te prind.

JohannDB

   Aşa este "asztalos", la "laser", ...rămâne şi aici micuţa condiţie să nu fi cap de coloană....nu este bine totdeauna să fi "fruncea"....
   Şi apropo de semnale "laser"....şi la ultima trecere pe DN7, din ultimele zile ale lui decembrie-trecut, între intersecţia de la "Prelate" de la Sălişte - Săcel - vârful pantei (lângă tunelul A1) spre Cristian, am avut alertă "laser"......Nu este nici prima nici ultima alertă avută în zona asta. Am căutat cu "ochii cât cepele" să descopăr sursa (care dădea semnal şi îninte de-a fi gata A1, în zonă), dar....."nimic".
   Nu cred că greşesc mult afirmând că nimeni nu merge tot timpul, pe toată distanţa şi durata deplasării, LEGAL....pentru că nu ...s-ar mai putea circula ! Şi în situaţia asta intrăm în permanentul război "rutierist" - "şofer", unde este cel mai sănătos e să fi pe la "mijloc", pe acolo pe unde există bunul simţ, există respectul pentru tine şi ceilalţi, există atitudinea de într-ajutorare, există şi puţin respect pentru "cele legale".... Dacă vrei să faci o "mârlănie", fă-o singur, la oră de "minimă audienţă", şi când eşti cât mai singur pe o distanţă cât mai mare pe porţiunea de şosea, ca să nu primejduieşti pe nimeni, fiindcă te mână "aghiuţă din urmă"..... Eventual cei ce vor trece pe lângă tine (sau urmele rămase) se vor întreba "cum de-a ajuns aşa" !?!?.....
   Bau-bau...radarul, din păcate este absolut necesar, la deficitul de "bună-creştere rutieră" pe care-o manifestăm, când mama / tata ne-au luat o maşină (dar de multe ori n-avem bani de-un plin şi carnetul luat pe cine-ştie-unde, la teste la care a răspuns "translatorul") şi odată cu maşina, ni s-a "concesionat" şi şoseaua....  Rămâne din păcate modul discutabil, de multe ori, prin care se impune litera legii legat de folosirea radarului respectând litera legii privitoare la instalarea/utilizarea acestuia.... De aici, omului i se zgândăre spiritul de revoltă (nesupunere), când vede că cel ce vrea să impună legea o face nerespectând-o, dând senzaţia de "ciupeală".... de "haiducie"...de "golăneală". Şi omul se-ntreabă, atunci..."Dacă organul nu respectă, eu de ce să respect ??" Puterea exemplului.....

JohannDB

Vă mai aduceţi aminte de CAMERELE RADAR instalate prin 2008 ?
   A fost frumoasa mega-afacere a acelei firme dim Cliuj, care în aranjament cu primăriile locale, a procedat la instalarea "camerelor radar" fixe , în locuri cel puţin dubioase..... Aranjamentul era că firma ia undeva la 80-85 % din cuantumul amenzii trimise "acasă" la "făptaş", iar primăria locală ia undeva la 15-20 % din ce a mai rămas....
   Concluzia : câţiva ani buni, firma a realizat venituri, care nu se ştie în ce cuantum şi valoare au generat şi impozitele aferente către bugetul naţional, care buget să le realoce (aşa credem noi) către "drumuri"....  Tot timp de câţiva ani, primăriile locale, ar fi primit nişte bani (câţi-nu se prea ştie), dar se pare că disensiunile apărute au fost generate de cuantumul sumei întoarse la primării......
   La "căderea" afacerii au contribuit din greu, procesele câştigate de cei amendaţi, amendaţi printre care s-au aflat, se pare-la un moment dat, şi cei ce nu trebuiau.....  În "folclor" se vorbeşte de existenţa unor "protejaţi" ai sorţii, care călcau aceste radare fixe într-o veselie, fără nicio urmare. Oare banii rezultaţi unde s-or fi dus.....
   În urma acestor procese, au fost răscolite condiţiile contractuale şi legalitatea lor (inclisiv avizările necesare) şi a ieşit scandalul ce a dus la suspendarea sine-die a acestor radare fixe. Treaba asta durează deja de prin 2009-2010.
   Acum vreo trei ani, ne spunea Diniţă, că se lucrează la cadrul legal pentru a se repune în funcţiune acest sistem de camere radar fixe, dar a rămas "cum am stabilit" !!
   Din ceea ce se ştie, aceste camere sunt proprietatea unei persoane juridice, private....ca să le preia statul, seamănă a naţionalizare (chiar şi cu răscumpărare); ca să le închirieze.....nu prea devine convenabil, decât dacă va fi cu "dedicaţie".... Cert este că lipsa lor nu se simte ;  au apărut cele 450 de MCV-uri dotate cu BEE III, pe care le găseşti şi la "ţară" şi pe unde nu vrei (ca-n exemplul de mai sus, parcat în terasa bodegii)   >:(
  Zilele trecute am traversat Valea Oltului şi la Gura Văii, acea camera de pe dreapta, (din curba cu două benzi pe urcarea spre Vâlcea), cum vii spre Sibiu, este încă "sub tensiune"....în apropierea ei detectorul dadea semnal de intensitate 4 şi 5......
Singurele camere fixe OMOLOGATE si LEGALE sunt cele de pe DN1 începând cu ieşirea de la "Mefin-4 benzi Sinaia" (DN1-DN71) şi terminând cu cea de la intrarea în Baloteşti (dinspre Ploieşti) la pasajul peste drum din intersecţia DN1 cu DJ 101 (Şos. Uniri din Baloteşti). Toate aceste radare fixe au buclă inductivă, în asfalt (se văd trase în asfalt două dreptunghiuri la distanţă de câţiva metrii unul de altul).... Prin trecerea peste aceste dreptunchiuri se face calcularea vitezei (se interferează un cămp magnetic) şi la ieşirea de pe al doilea dreptunghi se face poza, dacă eşti mai "rapid"..... Este bine că totuşi regimul de viteză pe acest sector de DN1 este de 70 km/h în localităţi, mai mult decât convenabil.
  Legat de sistemul de camere fixe, mă uitam prin nemărginirea net-ului, la ceea ce le fac englezii,din răzbunare, acestor aparate, care şi acolo, ca şi-n alte părţi (şi la "case mai mari"), sunt puse în locuri care nu prea au de-aface cu siguranţa rutieră cât mai mult cu "a face bani" şi...atât!!!

MNU

Instalari "hotesti" sunt peste tot...

Pot sa va spun ca, asta-vara, am luat si eu un radar in Germania. Radarul, instalat de primarie, la cca 20-30 m dupa indicatorul de intrare in localitate, amplasat dupa niste tufe. Practic "te lua" in secunda in care treceai prin  dreptul indicatorului. Mai mult, din cauza ca drumul avea un varf de panta chiar cu 100m inainte te intrarea in localitate, era foarte usor sa te gasesti in situatia sa te prinda peste viteza legala. Inainte de intrare limita era de 70km/h... pe mine m-a luat la indicator cu 65km/h.

asztalos

#98
Deocamdata sunt doua pistoale laser active in Ro (din cate am inteles de pe alte forumuri). Totodata, din cate am inteles, si la Suceava a facut "prapad" un pistol LTI Trucam, dar era DOAR proba; ca urmare soferii au fost doar trasi pe dreapta si avertizati.
Au primit anumite sectii de politie pistoale de acest gen; odata ce vor aparea pe drumuri, va voi comunica acest aspect.
De mers legal... ii multumesc lui Dumnezeu ca am trecut prin "copilarie" : fiecare dintre noi, dupa ce implineste 18 ani si primeste o masina se crede sofer bun, un adevarat Schumacher. Am trecut prin aceasta etapa cu succes (niciodata nici un accident in cei 11 ani de condus si sute de mii de km) si cu o singura amenda.
Intotdeauna am fost preventiv (in afara primei etapei de soferie).
Lasand povestile la o parte : in jud. Mures cel putin credeti-ma : asa ochi formati au politistii ca daca NU mergi mai tare de 60 km/h, nici nu mai pornesc radarul. Loganul vechi e trecut tot pe intrerupator (nu este legala treaba); au generat la radarul vechi o functie stand-by (si in alte judete la fel au procedat). Daca vede agentul ca vii tare, apasa butonul de instant-on si NICI doua secunde nu sta cu radarul pornit (ca sa nu aiba cei din spate sanse sa detecteze aparatul de masurat viteza).
La noi se ascund cel mai des : nu de multe ori le vad iesind de pe stradute mici, laturalnice de pe DN-uri ca sa se anunte "LIBER". Ei ascult acest lucru (cateodata au statia pusa si ei) si repede DIN MERS te ia. Daca nu intra nimeni, se bag inapoi pe stradutele laturalnice. Astfel, poti sa ai si Valentine One (pentru cei care nu stiu ce este...e cel mai tare detector de radar fabricat vreodata), respectiv mama statiilor sau aplicatiilor (gen Waze sau orice altceva).
Imi place ca la noi comunitatea din oras nu s-a lasat batuta; am instalat si aplicatia Zello, respectiv intram pe group de Info Trafic Mures si ne anuntam reciproc daca e ceva prin oras. Totodata, pe Facebook aveam thread dedicat. Problema e ca nici in oras nu se sta prea mult intr-un singur loc. E strigator la cer ca intr-un oras de 150.000 de locuitori sa avem tot timpul doua radare (sau chiar trei, atat ziua cat si noaptea) si aprox. 5-10 echipaje...
Daca trecem granita de exemplu (nu neaparat spre vest, chiar si spre Rep. Moldova), macar avem drumuri FARA localitati sau foarte putine localitati; putem merge constant cu 100-120 km/h FARA probleme si fara batai de cap! Chiar va rog sa numarati de la Piatra Craiului (Bihor) pana la Oradea prin cate localitati trece drumul european! Nu ai nici 2 km in afara localitatilor. Si inca ne miram ca oamenii folosesc statii cb, incalca regulile de circulatie etc?
Abia astept (asteptarea e cam fara de rost) sa ma duc pe autostrada de la Targu Mures (sau chiar Ungheni...Ogra) pana la Bors. Banuiesc ca nici nepotii mei nu vor beneficia de asemenea placere (dupa cum evolueaza lucrurile).

yetiman

@Asztalos
Conform "Radar Detectors Review" Valentine One nu mai este in top 10. A cazut pe locul 11. Ultimele rezultate le puteti vedea aici:
http://radar-detectors-review.toptenreviews.com/
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

asztalos

#100
Depinde pe ce site te uiti. De ex Aici Valentine 1 detecteaza mai bine decat cel mai bun Escort. In realitate, daca studiezi alte forumuri (de fapt topic-uri de specialitate), V1 iese invingator si la noi.
Totodata, de ex. laser-ul din Ungaria (SCS-103 sau SCS-102) nu vede nici un alt detector de radar, deoarece functioneaza pe alta frecventa (905 nm in loc de 904 nm).
Totodata, V1 are doua antene radar; nu stiu daca mai exista detector cu asemenea dotari.
Asa cum s-a discutat, degeaba il vede ca e prea tarziu (de cele mai multe ori).
Acum depinde cine si CE intelege prin "cel mai bun". Cea mai buna reactie la instant-on, banda K cu siguranta V1 are! Sunt si topic-uri dedicate cu V1, chiar si la nivel national.
Nu am avut, nu am testat asemenea device niciodata; sunt detinatorul unui Bel Rx 65E, tot un model foarte bun, dar degeaba ca tot m-au prins cu radarul (cu toate ca stiam ca se apropie de mine si eram cu ochii in patru).
Concluzia (personala) : NU merita investit asa de multi bani intr-un detector. Daca ne-ar oferi macar 70% sansa de scapare, ar merita.
Problema : pe un traseu nimeresti din 10 radare 9 pornite (foarte rar se intampla asa ceva) si te obisnuiesti cu ideea ca oricum le vede din timp. Radarul cu nr. 10 se va opera instant-on si o iei rau de tot, cu tot cu V1 sau Escort in geam (pe care ai dat 500 de euro sau mai mult).

yetiman

Asta asa e. Depinde cine si cum a testat.  :)
De aceea eu ma bazez in primul rand pe statie si abia in secundar pe detector (Cobra).

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Calin

Pe mine, din pacate m-au "ars" de 150 de euro la Ilia , in urma cu 3-4 ani.Aveam circa 85 de Km/ora in localitate. Mancao-ar puricii, obosit fiind si mergand deja sute de km ( nu mai tin minte daca veneam spre sau dinspre Italia),am crezut ca am iesit din localitate si am accelerat.Gresit! Au vazut ca am permis italian  si nici nu mai cunosc bine legislatia din Tara ( care este viteza la care se suspenda permisul) si......nici nu mi-au eliberat vreo chitanta ( era interesant sa mi-o elibereze ca dovada a platii in euro).De atunci ......liniste si pace.Probabil a contribuit si faptul ca aveam un autoturism cu numere de Bulgaria.In august mi-am achizitionat o alta masinuta pe care ,de data aceasta , am avut grija sa o inmatriculez si cu numere de Romania.In 2008 m-am trezit ca la vechia masina (luata din Italia)ar fi trebuit sa platesc .....2800 de euro taxa de prima inmatriculare ,desi atunci cand o achizitionasem -in urma cu doar o saptamana -trebuia sa platesc si as fi platit "doar" 800 de euro.Acum -la "noua" taraboanta am avut de platit in acest scop doar 73 de iepuroi.....
Am fost de Sarbatori in Tara si cred ca am fost "prins " de ceva radar ........Oare peste cat timp ajunge o eventuala amenda la domiciliul autoturismului ?

asztalos

Din cate stiu, singura tara de unde vine amenda de la radarul fix acasa este Germania (mi-au confirmat niste persoane care fac saptamanal ruta Romania - Germania). In rest, ziceau ca nu vine nici o amenda. Personal, doar in Ungaria m-am plimbat mai mult si am fost prins odata 100% sigur de radar si nu mi-a venit niciodata nici o amenda. Chiar am fost oprit tot in acel an si controlat la sange inainte de Berettyoujfalu si nu mi-au zis nimic => nici nu figuram in sistem.
Altii spun ca nici din Germania nu vine amenda de radar acasa (mi-a spus un prieten care lucreaza in Germania si ajunge lunar sau odata la trei luni acasa cu masina). Nu mai umblu cu masina prea mult pe afara, deci nu stiu ce sa va spun

alecu26

La Ilia ti-o furi si daca ai facut acel drum de zeci de ori. Doar cand primesti flasuri...esti 100% sigur ca nu accelerezi fara sa vrei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).